Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel betaal jij af per maand voor uw bakske.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De grootste reden waarom ik omnium neem op mijn auto is omdat ik dan met een gerust gevoel mijn auto overal achterlaat .
    Het zal je maar overkomen dat je naar uw auto gaat en hij is weg , ik wil het niet meemaken

En of dit nu een auto is van "maar" 20.000€ die je met uw zuur verdiende centjes hebt betaald , het zal toch pijn doen hoor .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
      De grootste reden waarom ik omnium neem op mijn auto is omdat ik dan met een gerust gevoel mijn auto overal achterlaat .
      Het zal je maar overkomen dat je naar uw auto gaat en hij is weg , ik wil het niet meemaken

En of dit nu een auto is van "maar" 20.000€ die je met uw zuur verdiende centjes hebt betaald , het zal toch pijn doen hoor .
      Iedereen moet zijn eigen rekening maken he. Vandaar dat ik ook kom te zeggen dat het een 'gevoel ' is.

Ik vind dat lenen voor een wagen onvoldoende opbrengt om je ervoor in de schulden te steken, want draai of keer het zoals je wil, zelfs met omnium steek je je zelf in de schulden. En akkoord, lenen an sich kan dan voordeliger zijn dan cash betalen, globaal gezien vind ik lenen voor een wagen not-done.

Ik steek maw liever maandelijks 400 euro in vastgoed dan 400 euro in een wagen. Das een visie, meer niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        You can sleep in your car but you can't race your house, zoals reeds gezegd
        ongetwijfeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
          En akkoord, lenen an sich kan dan voordeliger zijn dan cash betalen, globaal gezien vind ik lenen voor een wagen not-done.

Ik steek maw liever maandelijks 400 euro in vastgoed dan 400 euro in een wagen. Das een visie, meer niet.

Dus je haalt liever in één keer 20.000 euro van je spaarrekening om een auto te betalen dan dat je 50 keer 450€ betaalt? (heb er ffe wat intrest bijgeteld )

Kan je dan niet beter gewoon geen auto kopen?

Comment

Iedereen moet zijn eigen rekening maken he. Vandaar dat ik ook kom te zeggen dat het een 'gevoel ' is.

Ik vind dat lenen voor een wagen onvoldoende opbrengt om je ervoor in de schulden te steken, want draai of keer het zoals je wil, zelfs met omnium steek je je zelf in de schulden. En akkoord, lenen an sich kan dan voordeliger zijn dan cash betalen, globaal gezien vind ik lenen voor een wagen not-done.

In de schulden steken zou ik niet doen voor een auto , maar als je (zoals eerder vermeld ) 25.000€ of meer op uw rekening hebt staan zie ik geen probleem waarom je niet zou lenen

Comment

Een omnium is niet gratis. Een 'extra' verzekering nemen om ervoor te zorgen dat datgene waar je enkele jaren iedere maand gaat voor betalen ook daadwerkelijk blijft bestaan vind ik al helemaal van 't goede teveel.

Ik weet het, economisch/fiscaal gezien ben ik misschien totaal verkeerd. En waarschijnlijk zijn hier mensen op 't forum die dankzij hun lening al met veel dikkere bakken gereden hebben dan ikzelf.

Maar dan nog, ik betaal liever maandelijks 400 euro extra af voor vastgoed dan voor rollend materieel. 't Is een gevoel zeg maar.
              Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
              De grootste reden waarom ik omnium neem op mijn auto is omdat ik dan met een gerust gevoel mijn auto overal achterlaat .

Mijn eerste auto was een Peugeot 205. Een 1.9D van een paar jaar oud (denk 5 jaar of zo) dat bakje reed fantastisch goed. We huurden ons eerste appartement in het verre brussel en hadden onze eerste job. Uiteraard hadden we geen omnium of diefstalverzekering, wie steelt er nu een P205 als er dikke BMW's in de straat staan... Tot ze op een dag toch liever ons donkergroen fransoosje meenamen. Nooit meer iets van gehoord.

Moraal van het verhaal: Ik was mijn cash-betaalde wagen kwijt, en mocht nog wat cash neerleggen voor een nieuwe. Dubbel klote natuurlijk...

Conclusie: liever nieuw kopen op afbetaling en goeie verzekering dan risico lopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Dus je haalt liever in één keer 20.000 euro van je spaarrekening om een auto te betalen dan dat je 50 keer 450€ betaalt? (heb er ffe wat intrest bijgeteld )

Kan je dan niet beter gewoon geen auto kopen?

20000 of 22500, voor 2500€ kan je al enkele mooie opties nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten
                  20000 of 22500, voor 2500€ kan je al enkele mooie opties nemen.
                  2500€over 4 jaar verspreid

Er zijn veel manieren om 2500€ te besparen over 4 jaar hoor.

En zet die 20.000 eens 4 jaar vast aan 3% --> 2510€ intrest

Comment

• Mijn bijdrage,

De Porsche 460€ per maand. De Golf zo gekocht.

In veel gevallen is lenen voor een auto inderdaad niet zo slecht. In mijn geval heb ik soms VEEEL spaargeld nodig voor mijn zelfstandige doeleinden. En had geen zin om me dan op droog zaad te zetten voor nen auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maverick AIOS Bekijk Berichten
                      Mijn bijdrage,

De Porsche 460€ per maand
                      Da valt heel goed mee!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door obimaster Bekijk Berichten
                        je kan een autolening toch niet altijd inbrengen in u belastingen ofwel?

grtjs
                        Owh jawel hoor en zelfs als niet-zelfstandige. Veel mensen schijnen dit niet te weten (ik hoor dit ook vaak bij mijn vrienden) Je kan gewoon naast je woon-werkverkeer, onder voorwaarde dat je geen bedrijfswagen hebt, een bepaald percent van je rentelasten inbrengen.
                        Je kan dan de keuze maken voor een degraderende aftrek (in het begin meer dan naar het einde) of een constante (elke jaar evenveel). Je kan voor jezelf uitrekenen wat de beste oplossing is, aangezien je in het begin vaak iets meer afbetaald, maar als je verwacht binnen een paar jaar meer te verdienen (zonder wagen!) zou ik eerder opteren voor een constante aftrek. Als je werk meer dan 80km van je huis afligt, is er slechts een forfaitaire aftrek.

Ik heb destijds een vriend geholpen met het invullen van zijn belastingen die ongeveer tussen de 250 en 300 euro per maand afbetaalde voor zijn wagen en 30km van zijn werk woonde, waardoor hij voor het eerst belastingen terugkreeg ipv moest betalen (iets van 150 euro ofzo).

Zelfs voor een particulier kan lenen of gedeeltelijk lenen voor een wagen interessant zijn, zelfs voor een tweedehands die niet TE oud is (max 4-5jaar) . Dan raad ik je wel aan om een verzekering te nemen die overeenkomt met een omnium, zo heb je bij KBC eentje waarbij je de garantie hebt dat de eerste 1.5jaar je bij een ongeluk je lening volledig gedekt wordt door je verzekering. Het is natuurlijk een afweging die je maakt.

Zelf heb ik nooit geleend, maar wel als student rondgereden met een Renault Mégane, heb die zelf betaald en deelde de kosten van de verzekering met mijn ouders. Ik studeerde 120km van mijn ouders vandaan en met de trein ging me dat 3uur kosten ipv 1u15min, en in vergelijking met de trein en benzineprijs (destijds) koste dat 5 euro meer per rit. Voor 5 euro extra bespaar ik graag 2uur reistijd = verloren studietijd of vrije tijd.

Je moet het voor jezelf persoonlijk uitrekenen (adhv loon en maandelijkse kosten o.a.), maar lening voor een particulier kan handig zijn, ook bv. als je zelf een bedrijfswagen hebt maar je partner (getrouwd of samenwonend) geen wagen heeft die zij/hij aftrekt. Volgens mij kan je dat dan inbrengen bij de partner.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                          IRM policies, ISMS opzetten, ISRA's, dat soort leuks, hangt er van af wat de klant nodig heeft... Voor wie werk jij? (ev. PM)
                          KPMG Advisory
                          afdeling Risk & Compliance Services

Comment

• ok je kan de intresten van je autolening inbrengen, maar je moet ze ook betalen hé !
                            en aangezien we tussen de 35 en de 55% belastingen betalen ben je ook ongeveer
                            de helft kwijt.
                            dus zelfs ik als zelfstandige leen niet voor mijn auto en ik voel me daar zeer goed bij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                              Losstaand van mijn persoonlijke situatie;

Als je geld spaart voor een auto zet je x aantal euro per maand opzij.
                              Wanneer je leent betaal elke maand x aantal euro aan de bank + (beetje) intrest.

Waneer je spaart rijden "de meeste mensen", (je moet hier je woorden goed wikken en wegen) rond met een krel waar constant kosten aan zijn.
                              Die kosten lopen bij de meesten dan ook een pak hoger op dan de intrest die je verliest wanneer je leent.

Kan iemand mij (buiten die verwaarloosbare intrest) eens uitleggen waarom het ene zo verstandig en het andere des duivels is?
                              Zo verstandig...
                              Des duivels...
                              veel te zware woorden voor een materie die voor iedereen persoonlijk is. Wat voor de ene peanuts is blijkt voor de andere een zware aflossing. Dé ideale oplossing bestaat dus niet.

Ik ben persoonlijk tegenstander van lenen voor een wagen. Ook al, zoals ik reeds enkele posts terug zei, ben ik daarmee waarschijnlijk economisch & fiscaal totaal verkeerd.

Ik huiver van een afbetaling voor een roerend goed dat in 1 seconde waardeloos kan worden. Akkoord, je kan je indekken (omnium) maar dat kost opnieuw extra geld.

En neen, je hoeft niet jarenlang in een krot te rijden om je iets te kunnen permitteren. Voor 6 à 7000 euro koop je vandaag al een degelijke C-segmenter van 5 jaar oud die nog makkelijk enkele jaren meekan.
                              Zo hebben wij 't allesinds de afgelopen 15 jaar gedaan. En das perfect gelukt zonder buitensporig hoge kosten.

Daarenboven was ik tevreden en gaf deze manier van handelen een goed gevoel. Ik kan mij immers niet vinden in het feit dat je na 4 jaar nog steeds moet afbetalen voor een wagen die gedurende die 4 jaar reeds > 50% van zijn waarde verloren heeft.

Het tegenovergestelde is ook waar. Voor een wagen van 25000 euro zal ik jarenlang moeten sparen.

Ik kan trouwens ook niet opscheppen bij mijn buren dat ik ook een dure wagen kan afbetalen.
                              Last edited by ; 06/12/2009, 17:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                                Losstaand van mijn persoonlijke situatie;

Als je geld spaart voor een auto zet je x aantal euro per maand opzij.
                                Wanneer je leent betaal elke maand x aantal euro aan de bank + (beetje) intrest.

Waneer je spaart rijden "de meeste mensen", (je moet hier je woorden goed wikken en wegen) rond met een krel waar constant kosten aan zijn.
                                Die kosten lopen bij de meesten dan ook een pak hoger op dan de intrest die je verliest wanneer je leent.

Kan iemand mij (buiten die verwaarloosbare intrest) eens uitleggen waarom het ene zo verstandig en het andere des duivels is?

wat je zegt klot totaal niet

niet elke oude auto is daarom een wrak, ik heb twee jaar met een golf II van 19 jaar oud rond gereden, gekocht voor 625 euro. en in die twee jaar heb ik daar 0,0 kosten aan gehad buiten gewoon onderhoud en nazicht.

je kan evengoed met een auto van 4 jaar oud problemen hebben

ik denk dat het grootste probleem is bij de meeste mensen is, dat ze zoals hier gezegd wordt boven hun stand willen leven.

grtjs

Comment

• Ik heb vorige week een A6 avant gekocht ,BJ 10/2005,77000km,die wagen heeft mij 22000 gekost en betaal nu 425 per maand ,voor mijn droomwagen kijk ik er niet meer hoeveel ik per maand moet betalen ,ik heb liever dat het mijn geld vast staan op mijn spaarboek en dat ik daarmee nog iets verdien ,natuurlijk betaal ik ook interesten aan de bank maar die interesten kan ik nog compenseren met de interesten dat ik op mijn spaargeld verdien en dus op het einde van de lening betaal ik niet altijd de volle pot .

Comment

En neen, je hoeft niet jarenlang in een krot te rijden om je iets te kunnen permitteren. Voor 6 à 7000 euro koop je vandaag al een degelijke C-segmenter van 5 jaar oud die nog makkelijk enkele jaren meekan.
                                    Zo hebben wij 't allesinds de afgelopen 15 jaar gedaan. En das perfect gelukt zonder buitensporig hoge kosten.
                                    Maar kan je je voorstellen wat er met de tweedehandsprijzen gebeurt moest iedereen dat beginnen doen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door razvan Bekijk Berichten
                                      Ik heb vorige week een A6 avant gekocht ,BJ 10/2005,77000km,die wagen heeft mij 22000 gekost en betaal nu 425 per maand ,voor mijn droomwagen kijk ik er niet meer hoeveel ik per maand moet betalen ,ik heb liever dat het mijn geld vast staan op mijn spaarboek en dat ik daarmee nog iets verdien ,natuurlijk betaal ik ook interesten aan de bank maar die interesten kan ik nog compenseren met de interesten dat ik op mijn spaargeld verdien en dus op het einde van de lening betaal ik niet altijd de volle pot .
                                      Een spaarboekje is nu niet bepaald de meest rendabele oplossing.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Beta ,mee akkord met u

Comment

• Het voelt gewoon beter aan om elke maand een aanzienlijk bedrag van uw loon opzij te kunnen zetten, dan elke maand een aanzienlijk bedrag van uw loon af te moeten staan.

Comment

Working...
                                          X