ik heb op de koffer van de Z4M gezien dat er 2 grote cirkels op stonden op de sinterklaasrit, gaat dat er vlot af? Ik ben ook bezig met de bouw van een camera rig maar twijfel eigenlijk of ik het wel ga afwerken. Het lijkt me een dure investering om niet te gebruiken (toch snel 500), want ik denk dat de meeste eigenaars niet graag een zuignap op hun lak zien staan + ik zou echt niet graag bvb een lambo z'n lak beschadigen...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Video Hoek
Collapse
X
-
Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
-
Die cirkels zijn eigenlijk door mijn luiheid en 't feit dat ie nog gedetaild wordt - en mijn quick detailer op was.
Met gebruik van voldoende quick detailer op een schone wagen laat een zuivere zuignap geen sporen na. QD op de zuignap, QD op de wagen en je kan vrij zorgeloos filmpjes maken
Voor foto's zou ik een rig aanraden die niet met zuignappen op de lak werkt, maar onder de wagen bevestigd wordt. Voor foto's zijn hoge snelheden niet noodzakelijk, en dan kan je met een rig van bv automotiverigs.com hele mooie resultaten maken zonder een hoop te moeten photoshoppen.
Comment
-
automotive rigs is wel zeer duur :o en als je met een scharnier moet werken om een goeie hoek te halen, dan zul je de hoek ook moeten kunnen instellen -> systeem met een staalkabel. wat dan weer bouncy is denk ik
kon ik zo'n ding maar eens testen...... (hint hint aan iedereen die met zo'n dingen bezig is)
edit: bovendien zijn lambini's, fewwawi's en lotusjes enz volledig vlak onderaan, dus weinig bevestigingsmogelijkheden daar...Captain Turbo
General Von Driftenstein
Comment
-
alleen voor trackdays zou'k niet teveel materiaal kopen,
maar 'k zou vooral mijn roadtrips willen filmen en dan (laten) monteren
zoals vorig jaar in Wales kan je wel foto's maken, maar de "driving" fun straalt er niet vanaf,
in april, in Schotland wil ik toch proberen op een week genoeg materiaal te schieten om een deftig filmpje
van zo'n 20minuten te maken
en dan heb je volgens mij toch meer nodig dan een gopro of compactcamera met HD-film-functie
QUESTION:
optische beeldstabilisatie kan stukgaan in de auto door de trillingen,
maar je kan die toch uitschakelen of blijft die dan nog kwetsbaar????
Comment
-
Goh, ik vond de filmpjes van Waxit naar de nurburgring schitterend in al hun eenvoud.
De GoPro's lijken me ideaal voor de riskante plaatsen om te filmen. Voor de rondom shots plan ik mijn Canon 20D aan te vullen met een 5DmkII of 7D. Voor nog zotter geld vind je een Sony EX1 of EX3, maar dan moet je nog de hele rig en 35mm adapter erbij kopen om dezelfde DoF te krijgen. Ik plan om tegen de trackday in februari een 7D te huren en wat te proberen, hoewel alle HD cams problemen hebben met panning shots, of je zou voor een RED ONE moeten gaan maar dat budget heb ik niet .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichtenen dan heb je volgens mij toch meer nodig dan een gopro of compactcamera met HD-film-functie
edit: wooter, je gaat een gehuurde 7D aan je wagen zuignapperen?
@flup: optische beeldstabilisatie gaat zo snel niet kapot... en ja je kan het uitschakelen en dan is het volgens mij onkwetsbaar, gezien de gyro toch stil staat. Ik gebruik mijn optisch gestabiliseerde lenzen zo vaak in auto's...nog geen problemen gehad :oCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichtenedit: wooter, je gaat een gehuurde 7D aan je wagen zuignapperen?
Wat ik mis bij het driftdag-filmpje zijn beelden van buiten de wagen... Je ziet wat wieltjes draaien, wat schuiven maar that's it. En die driftdag was meer dan dat. Zodus een 7D of dergelijke voor buitenopnamen.
Voor opnames in en op de wagen is zo een GoPro HD Hero voldoende. Veel lenzen ga je toch niet wisselen als je aan de zijskirt of kopsteun hangt, dan ga je toch naar een breedhoeklens en die zit er al op.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenVoor opnames in en op de wagen is zo een GoPro HD Hero voldoende.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenKameraad van mij heeft zo'n GoPro Hero en die is er alles behalve tevreden van. Beeld valt nog mee te leven, maar geluid is erg bedroevend. Ik heb zijne ook een tijdje gebruikt, maar dat is toch echt rommel hoor ... Mijn Canon camera'tje werkt beter.
Comment
-
final cut pro en adobe premiere voor mij en misschien nog wat after effects er tussen ookCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichtencut pro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie Avenger F1000 zal hetzelfde zijn als de Manfrotto 241 die ik heb. Nog nooit losgekomen, en heb ik ook gebruikt op de driftdag.
Op de driftdag gebruikte ik de Flip Mino HD en een Canon fototoestel van m'n vrouwtje. De Flip Mino gaf geen kik, ging ideaal, maar de Canon reageerde niet zo goed op het water.
Nu heb ik dus de GoPro Hero HD, maar zoals je in het filmpje kan zien is de zuignap niet zo euh... vast... Nu, had ik ook maar het oppervlak wat zuiver moeten maken... Heb een statiefmount in bestelling zodat ik de GoPro ook vrolijk op de 241 kan monteren. Gaat me wat geruster af .
Voordeel van de GoPro is dat ie waterdicht is, en zoals je ziet tegen een stootje kan. Lens is gekrast, maar dat behoort tot het omhulsel en een nieuwe lenskit is al in bestelling.
Voor outdoor toepassingen zou ik momenteel dan ook enkel nog de GoPro's aanraden omdat je die beschermde behuizing hebt. Een HD camera kapotslaan op wat wegdek heb ik nl. geen zin in. Voor het interieur kun je al wat makkelijker 'gewonere' cameraatjes gebruiken.
Ik overweeg zo'n ding samen met m'n broer aan te kopen; we hebben hier wel al een iets oudere Sony handycam, en met m'n D90 kan ik ook HD filmen, maar beide zijn niet bepaald handig in gebruik en vooral totaal niet outdoor-use bestendig. Het zou namelijk ook in de sneeuw op ski's, en vervolgens in de zomer in het water op een board moeten dienen, en ik zie me daar die Sony niet gebruiken, laat staan m'n D90 De waterdichtheid van de GoPro is dus een héél groot pluspunt.
Raad je die GoPro aan, of is het z'n geld niet waard en kijk je beter voor wat anders?
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichtenik heb op de koffer van de Z4M gezien dat er 2 grote cirkels op stonden op de sinterklaasrit, gaat dat er vlot af? Ik ben ook bezig met de bouw van een camera rig maar twijfel eigenlijk of ik het wel ga afwerken. Het lijkt me een dure investering om niet te gebruiken (toch snel 500), want ik denk dat de meeste eigenaars niet graag een zuignap op hun lak zien staan + ik zou echt niet graag bvb een lambo z'n lak beschadigen...Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie cirkels zijn eigenlijk door mijn luiheid en 't feit dat ie nog gedetaild wordt - en mijn quick detailer op was.
Met gebruik van voldoende quick detailer op een schone wagen laat een zuivere zuignap geen sporen na. QD op de zuignap, QD op de wagen en je kan vrij zorgeloos filmpjes maken
Voor foto's zou ik een rig aanraden die niet met zuignappen op de lak werkt, maar onder de wagen bevestigd wordt. Voor foto's zijn hoge snelheden niet noodzakelijk, en dan kan je met een rig van bv automotiverigs.com hele mooie resultaten maken zonder een hoop te moeten photoshoppen.
Dit jaar zou ik graag een rig met suction cups maken, maar als je alle onderdelen optelt kom je sowieso op 400€ of meer uit, toch wanneer je een flexibele rig wil die je 3D kan instellen. Het resultaat loont wel, maar toch...
En inderdaad, niet iedereen heeft graag een hoop zuignappen op z'n carrosserie. Buiten de eventuele kringen, komen er ook wat trek- en drukkrachten bij kijken. Niet erg wanneer je stevige dikke stalen carrosserieplaten hebt, maar ik kan aannemen dat de eigenaar van een karretje met lichtgewicht wagen met alu panelen daar niet erg happig op gaat zijn. Je kan wel op de ramen monteren, maar dat beperkt je ook weer; hoe verder dat je de camera van de wagen afwilt, hoe verder dat de zuignappen uit elkaar moeten om het resulterende moment op te vangen.
Bij m'n 190 zou ik een rig kunnen maken die ik aan de carrosserie kan bevestigen zonder zuignappen, namelijk door de kriksteunpunten te gebruiken. Maar dan heb ik weer het zelfde compatibiliteitsprobleem als vorig jaar wanneer ik het eens op een andere wagen wil hanteren...
Ik ga er nog een paar weken over slapen
Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk BerichtenKameraad van mij heeft zo'n GoPro Hero en die is er alles behalve tevreden van. Beeld valt nog mee te leven, maar geluid is erg bedroevend. Ik heb zijne ook een tijdje gebruikt, maar dat is toch echt rommel hoor ... Mijn Canon camera'tje werkt beter.
Opmerkelijk, want het meeste wat ik er over lees is toch overwegend positief. En de filmpjes die ik er van zie bevallen me ook wel. Het hangt er natuurlijk van af wat je verwachtingspatroon is...
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAlles hangt af van wind en positie van de microfoon. De GoPro Hero met waterdichte behuizing klinkt erg plastiek terwijl de open behuizing al iets beter klinkt. Voor écht goed geluid moet je het geluid apart opnemen met een flinke pluizenbol op de microfoon, op een plaats waar je de gewenste geluiden wel goed hoort en het windgeruis niet.
Comment
-
Ik was hier een topic gestart, maar had dit beter hier gevraagd
Ik zou graag mijn ritjes filmen, met het grootst mogelijke zicht en detail.
bv. monteren tegen hoofdsteun.
ik heb 0 ervaring met filmen ed.
Ik heb nu ook besloten dat ik de camera niet aan de buitenkant van de auto zal monteren.
Ik vind die contourHD wel intressant, door de mini-usbfunctie, dan kan ik deze zo opladen in de auto val ik nooit zonder batterij,
Het roterende camerahoofd met lasers vind ik ook wel handig
Comment
Comment