Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ex lease auto kopen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    UIt ervaring weet ik dat er enorm bespaard wordt op leasing onderhoud.

    - Luchtfilter of pollenfilter is meer dan gemiddeld vervuild? niet vervangen, want de leasing betaalt niet.
    - Distributieriem wel, maar waterpomp niet...
    - winter/zomerbanden wel, maar dan wel op dezelfde velgen...
    - herstellingen carosserie moeten nat in nat gespoten worden.
    - motoren die eigenlijk compleet vervangen moeten worden,worden door derden opgekalefaterd waardoor ze na enkele weken voor hetzelfde terug in de garage staan.

    En dan niet zelf meegemaakt, maar uit eerste hand vernomen: leasewagens krijgen piraat onderdelen ipv originele omdat de dealer meer moet betalen voor originele.

    maakt dit wat uit? Ieder voor zich, zou ik zeggen.

    Comment


    • #22
      Amai er wordt met spek geschoten. Weet niet wat voor garages gij het uit 1e hand hebt maar dat is dan ook wel eentje die zijn particulieren gelijk behandeld.

      Bij ons krijgen zowel lease als particulier exact zelfde onderhoud, originele filters,... Carroserie werk wordt ook deftig gedaan.

      Winter en zomerbanden op zelfde velg klopt wel. Dat is altijd op en af trekken, maar als dat goed gedaan wordt is daar toch ook geen probleem mee.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

      1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

      2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

      2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten

        Winter en zomerbanden op zelfde velg klopt wel. Dat is altijd op en af trekken, maar als dat goed gedaan wordt is daar toch ook geen probleem mee.
        Is bij veel particulieren toch ook? Allee ik hoor dat toch vaak.
        2012 Abarth 500 'esseesse'

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
          Is bij veel particulieren toch ook? Allee ik hoor dat toch vaak.
          Vandaar dat ik ook zeg dat ik iet inzie waarom unterschlagen daar zo een drama over maakt.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

          1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

          2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

          2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
            Amai er wordt met spek geschoten. Weet niet wat voor garages gij het uit 1e hand hebt maar dat is dan ook wel eentje die zijn particulieren gelijk behandeld.

            Bij ons krijgen zowel lease als particulier exact zelfde onderhoud, originele filters,... Carroserie werk wordt ook deftig gedaan.

            Winter en zomerbanden op zelfde velg klopt wel. Dat is altijd op en af trekken, maar als dat goed gedaan wordt is daar toch ook geen probleem mee.
            dat was een onafhankelijke vw-garage... nu onderdeel van d'ieteren...

            het betekent dat de banden die op de wagen staan moglikal tig keer zijn afgetrokken en gemonteerd. Hoeft geen probleem te zijn, maar kan wel.

            Wagens van particulieren krijgen wat ze nodig hebben, voor het onderhoudsschema indien nodig. Leasers volgen strict het schema, geen uitzonderingen.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
              Amai er wordt met spek geschoten. Weet niet wat voor garages gij het uit 1e hand hebt maar dat is dan ook wel eentje die zijn particulieren gelijk behandeld.

              Bij ons krijgen zowel lease als particulier exact zelfde onderhoud, originele filters,... Carroserie werk wordt ook deftig gedaan.

              Winter en zomerbanden op zelfde velg klopt wel. Dat is altijd op en af trekken, maar als dat goed gedaan wordt is daar toch ook geen probleem mee.
              Amai ja
              Forumridders

              Comment


              • #27
                Ik heb geen leasing, maar moest ik er één hebben én ik moest zeker weten dat ik toch elke 3 of 4 jaar een andere krijg: fùck it. Die zou ik toch ook niet ontzien hoor. -10 graden in de winter en koude motor? Doortrekken tot rood om de chauffage warm te krijgen. VROOOAAAR

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                  dat was een onafhankelijke vw-garage... nu onderdeel van d'ieteren...

                  het betekent dat de banden die op de wagen staan moglikal tig keer zijn afgetrokken en gemonteerd. Hoeft geen probleem te zijn, maar kan wel.

                  Wagens van particulieren krijgen wat ze nodig hebben, voor het onderhoudsschema indien nodig. Leasers volgen strict het schema, geen uitzonderingen.
                  nu zeg je het, een onafhankelijke garage. Die garages hebben de keuze tussen piraatstukken en originele onderdelen. Uiteraard dat ze dan voor piraatstukken kiezen, daar hebben zij meer marge op. Maar dan is het wel de keuze van de leasemaatschappij of de eigenaar/firma om naar dergelijke garages te gaan. De meeste leaserijders moeten trouwens naar officiele dealers gaan ivm met garantie. En als een officiele dealer piraatstukken gebruikt en de invoerder komt erachter kan hij naar zijn dealerschap fluiten, dus dealers gaan dat dan ook niet riskeren.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                    Ik heb geen leasing, maar moest ik er één hebben én ik moest zeker weten dat ik toch elke 3 of 4 jaar een andere krijg: fùck it. Die zou ik toch ook niet ontzien hoor. -10 graden in de winter en koude motor? Doortrekken tot rood om de chauffage warm te krijgen. VROOOAAAR
                    Tot je de rekening gepresenteerd krijgt van je baas omdat de leasemaatschappij hem een dikke factuur heeft voorgeschoteld. Vraag maar aan leaserijders hier hoe leasemaatschappij met einde lease wagens omgaan. Ieder krasje is passeren langs de kassa. Als je baas dan de factuur doorschuift, wat dan ook wel,in je wagenpolicy staat, zal je bij je tweede leasewagen wel uitkijken.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                      nu zeg je het, een onafhankelijke garage. Die garages hebben de keuze tussen piraatstukken en originele onderdelen. Uiteraard dat ze dan voor piraatstukken kiezen, daar hebben zij meer marge op. Maar dan is het wel de keuze van de leasemaatschappij of de eigenaar/firma om naar dergelijke garages te gaan. De meeste leaserijders moeten trouwens naar officiele dealers gaan ivm met garantie. En als een officiele dealer piraatstukken gebruikt en de invoerder komt erachter kan hij naar zijn dealerschap fluiten, dus dealers gaan dat dan ook niet riskeren.
                      geen eigendom van D'Ieteren bedoel ik. Wel een officiele dealer.... Ondertussen zijn ze eigendom van D'Ieteren dus is ongetwijfeld gedaan.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                        geen eigendom van D'Ieteren bedoel ik. Wel een officiele dealer.... Ondertussen zijn ze eigendom van D'Ieteren dus is ongetwijfeld gedaan.
                        Wel of geen eigendom, als een officiele dealer betrapt wordt op piraatstukken zal het zijne beste dag niet zijn. Met als ergste maatregel dealerschap kwijt. Zie maar naar declercq in gent, dacht ook aan nevenimport te doen. D'ieteren lacht met zulke zaken niet zenne.

                        Comment


                        • #32
                          Je moet altijd een beetje geluk hebben, maar een ex-lease hoeft niet persé slecht te zijn.
                          Ik ben er zeker van dat de mijne beter onderhouden wordt dan menig particuliere wagen. Voor het minste ga ik gewoon naar de (officiële) garage, het kost met toch niks.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                            Wel of geen eigendom, als een officiele dealer betrapt wordt op piraatstukken zal het zijne beste dag niet zijn. Met als ergste maatregel dealerschap kwijt. Zie maar naar declercq in gent, dacht ook aan nevenimport te doen. D'ieteren lacht met zulke zaken niet zenne.
                            Bedoel je hiermee dat een dealer totaal geen piraatstukken mag gebruiken?

                            Comment


                            • #34
                              Idem hier. Mijn auto die ik 4 weken geleden met een dikke 190K inleverde, die durfde ik meteen aan een bekende aanraden.
                              Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar die heb je bij particulieren net zo goed.
                              Als ik hier zo naar de vloot kijk, dan dragen de meesten behoorlijk goed zorg voor hun auto.

                              Comment


                              • #35
                                Ik heb meer twijfels bij het onderhoud dat sommige particulieren laten doen.
                                Velen stappen na de garantieperiode over op de lokale kleine garage die andere onderdelen gebruikt. Dat hoeft niet altijd een drama te zijn, zeker niet als ze de onderdelen kopen van de originele leverancier.
                                Een koplam kopen bij VW, of dezelfde via de handel van Hella maakt voor mij geen verschil in kwaliteit, maar is een pak goedkoper.

                                Ik heb al een paar keer nagedacht over het overnemen van een leasekar, maar telkens paste het niet, of vond ik de prijs aan de hoge kant.
                                Waar komen al die Nearly New en Premium Selection vandaan ? Zoveel oude tantekes die stoppen met rijden zijn er niet hoor..

                                Comment


                                • #36
                                  Mijn vorige wagen (407SW) was een ex-leasing. Gekocht bij KBC lease in Londerzeel, was niks op aan te merken. Alles hangt af van de leasepolicy en diegene die ermee reed.
                                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

                                  Comment


                                  • #37
                                    de nearly new cars van mercedes zijn toch ook veelal ex-leasers

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                      Bedoel je hiermee dat een dealer totaal geen piraatstukken mag gebruiken?
                                      in kapellen is ex garage sebrechts (opel) ermee betrapt, van dag op dag is de garage gesloten geweest (nu overgenomen door frijters)

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        in kapellen is ex garage sebrechts (opel) ermee betrapt, van dag op dag is de garage gesloten geweest (nu overgenomen door frijters)
                                        Hmm, omdat ik indertijd toen ik nog met m'n Corsa reed, de dealer zelf voorstelde om piraat te gebruiken om kosten te drukken. In mijn ogen totaal niets verkeerd mee. Of misschien mogen ze dat wel gebruiken als ze toestemming krijgen? Maar dan nog, hoe controleer je dat...

                                        Comment


                                        • #40
                                          op vraag van klant zullen meerdere garages dat wel doen maar als ze betrapt worden bij een audit

                                          bij sebrechts wou de dorpslegende dat de klanten het niet wisten

                                          in de frut werd nergens gerept over dat

                                          Last edited by bobo; 06/04/2016, 13:16.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X