Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
een Lease zou ik zelf nooit doen. een ex bedrijfswagen wel.
Leasing krijgt enkel voorgeschreven onderhoud en daarbij zijn de intervallen tegenwoordig echt wel belachelijk lang geworden. Daarbovenop zijn garages verplicht om korting te geven aan Leasing maatschappijen en moeten ze langer op hun centen wachten. Er mag ook nooit iets preventief vervangen worden.
Dat alles zorgt al snel voor een minder goede behandeling van de leasing wagens.
Een ex bedrijfswagen wordt meer onderhouden zoals een doorsnee privé voertuig, maar dan met een ruimer budget.
Hier 2 ex-leasekarren thuis en geen problemen. Bij beide de volledige onderhoudshistoriek op papier en computer mogen inkijken. Bij ene was er nog een lawaai tijdens de testrit, waar nog een stuk vervangen is.
Die beide auto's werden rechtstreeks verkocht door de lease-maatschappijen, die dan ook hun voorwaarden hebben, waaraan die auto's dienden te voldoen. Ik had daarbij de indruk dat die vereisten vrij streng waren, om enkel die auto's te filteren die zeker geen problemen zouden mogen opleveren na verkoop. De auto's die niet aan die eisen voldoen, worden doorverkocht hetzij voor export, hetzij aan handelaars.
Maar elke kar kan later problemen hebben, zelfs diegene die streng geselecteerd werden en anderzijds kan je ook niet algemeen stellen dat de auto's die niet aan de eisen voldeden, slechte auto's zouden zijn. Zo heb ik ook een ex-lease gekocht bij een handelaar, die daar stond wegens te hoge kilometerstand en daar heb ik ook nooit problemen mee gehad.
Ik heb geen leasing, maar moest ik er één hebben én ik moest zeker weten dat ik toch elke 3 of 4 jaar een andere krijg: fùck it. Die zou ik toch ook niet ontzien hoor. -10 graden in de winter en koude motor? Doortrekken tot rood om de chauffage warm te krijgen. VROOOAAAR
Dan behoort ge toch tot de uitzonderingen. Als ik in mijn omgeving rondkijk Is dat zelden het geval. Die uitzonderingen zijn dan meestal wanneer ze ene hebben toegewezen gekregen die ze eigenlijk ni willen.
Tot je de rekening gepresenteerd krijgt van je baas omdat de leasemaatschappij hem een dikke factuur heeft voorgeschoteld. Vraag maar aan leaserijders hier hoe leasemaatschappij met einde lease wagens omgaan. Ieder krasje is passeren langs de kassa. Als je baas dan de factuur doorschuift, wat dan ook wel,in je wagenpolicy staat, zal je bij je tweede leasewagen wel uitkijken.
Heb al geweten dat ze de motor uit mekaar laten halen als er vermoeden Is dat het aan de bestuurder ligt (bv zonder olie rijden of oververhitting). Als ze dan iets vinden draait ge voor alles op, inclusief die extra kosten om het in uwe nek te draaien.
Wel of geen eigendom, als een officiele dealer betrapt wordt op piraatstukken zal het zijne beste dag niet zijn. Met als ergste maatregel dealerschap kwijt. Zie maar naar declercq in gent, dacht ook aan nevenimport te doen. D'ieteren lacht met zulke zaken niet zenne.
Carrosserie is toch nooit bij de dealer maar bij specialisten (prijs) net zoals banden. Geen idee of ze daar originele stukken moeten gebruiken.
de nearly new cars van mercedes zijn toch ook veelal ex-leasers
Yep, wij hadden contracten op 20 maanden. Door de hoge overname heel interessant in leasing
Enige voorwaarde Was dat er geen business editions/packs genomen mochten worden. Als je nadien de prijs zag werden die voor ni veel minder verkocht dan de nieuwprijs (door de 19% korting).
Comment