Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ex lease auto kopen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    op vraag van klant zullen meerdere garages dat wel doen maar als ze betrapt worden bij een audit

    bij sebrechts wou de dorpslegende dat de klanten het niet wisten

    in de frut werd nergens gerept over dat

    http://www.gva.be/cnt/aid923052/sebr...-meer-verkopen
    Ik heb het niet gevraagd he bobo, hij stelde het zelf voor

    Comment


    • #42
      lijkt mij dubieus dat een officiele concessie dat mag, maar er zijn er die dat beter weten

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        lijkt mij dubieus dat een officiele concessie dat mag, maar er zijn er die dat beter weten
        Ja op zich boeit me dat niet, was in mijn eigen voordeel, verbaasde me gewoon dat het niet zou mogen mits toestemming.

        Comment


        • #44
          een Lease zou ik zelf nooit doen. een ex bedrijfswagen wel.
          Leasing krijgt enkel voorgeschreven onderhoud en daarbij zijn de intervallen tegenwoordig echt wel belachelijk lang geworden. Daarbovenop zijn garages verplicht om korting te geven aan Leasing maatschappijen en moeten ze langer op hun centen wachten. Er mag ook nooit iets preventief vervangen worden.
          Dat alles zorgt al snel voor een minder goede behandeling van de leasing wagens.

          Een ex bedrijfswagen wordt meer onderhouden zoals een doorsnee privé voertuig, maar dan met een ruimer budget.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

          Comment


          • #45
            invoerder verliest centen dan he

            mij lijkt het ook niet meer dan logisch dat het zou mogen - zeker als klant akkoord gaat, maar het is een harde wereld

            Comment


            • #46
              Hier 2 ex-leasekarren thuis en geen problemen. Bij beide de volledige onderhoudshistoriek op papier en computer mogen inkijken. Bij ene was er nog een lawaai tijdens de testrit, waar nog een stuk vervangen is.

              Die beide auto's werden rechtstreeks verkocht door de lease-maatschappijen, die dan ook hun voorwaarden hebben, waaraan die auto's dienden te voldoen. Ik had daarbij de indruk dat die vereisten vrij streng waren, om enkel die auto's te filteren die zeker geen problemen zouden mogen opleveren na verkoop. De auto's die niet aan die eisen voldoen, worden doorverkocht hetzij voor export, hetzij aan handelaars.

              Maar elke kar kan later problemen hebben, zelfs diegene die streng geselecteerd werden en anderzijds kan je ook niet algemeen stellen dat de auto's die niet aan de eisen voldeden, slechte auto's zouden zijn. Zo heb ik ook een ex-lease gekocht bij een handelaar, die daar stond wegens te hoge kilometerstand en daar heb ik ook nooit problemen mee gehad.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                Ik heb geen leasing, maar moest ik er één hebben én ik moest zeker weten dat ik toch elke 3 of 4 jaar een andere krijg: fùck it. Die zou ik toch ook niet ontzien hoor. -10 graden in de winter en koude motor? Doortrekken tot rood om de chauffage warm te krijgen. VROOOAAAR
                Dan behoort ge toch tot de uitzonderingen. Als ik in mijn omgeving rondkijk Is dat zelden het geval. Die uitzonderingen zijn dan meestal wanneer ze ene hebben toegewezen gekregen die ze eigenlijk ni willen.

                Sent from my D5803 using Tapatalk

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                  Tot je de rekening gepresenteerd krijgt van je baas omdat de leasemaatschappij hem een dikke factuur heeft voorgeschoteld. Vraag maar aan leaserijders hier hoe leasemaatschappij met einde lease wagens omgaan. Ieder krasje is passeren langs de kassa. Als je baas dan de factuur doorschuift, wat dan ook wel,in je wagenpolicy staat, zal je bij je tweede leasewagen wel uitkijken.
                  Heb al geweten dat ze de motor uit mekaar laten halen als er vermoeden Is dat het aan de bestuurder ligt (bv zonder olie rijden of oververhitting). Als ze dan iets vinden draait ge voor alles op, inclusief die extra kosten om het in uwe nek te draaien.

                  Sent from my D5803 using Tapatalk

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                    Wel of geen eigendom, als een officiele dealer betrapt wordt op piraatstukken zal het zijne beste dag niet zijn. Met als ergste maatregel dealerschap kwijt. Zie maar naar declercq in gent, dacht ook aan nevenimport te doen. D'ieteren lacht met zulke zaken niet zenne.
                    Carrosserie is toch nooit bij de dealer maar bij specialisten (prijs) net zoals banden. Geen idee of ze daar originele stukken moeten gebruiken.

                    Sent from my D5803 using Tapatalk

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      de nearly new cars van mercedes zijn toch ook veelal ex-leasers
                      Yep, wij hadden contracten op 20 maanden. Door de hoge overname heel interessant in leasing
                      Enige voorwaarde Was dat er geen business editions/packs genomen mochten worden. Als je nadien de prijs zag werden die voor ni veel minder verkocht dan de nieuwprijs (door de 19% korting).

                      Sent from my D5803 using Tapatalk

                      Comment

                      Working...
                      X