Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke verwarming in garage?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke verwarming in garage?

HELP

Ik ben op zoek naar een "veilige" en "zuinige" verwarming voor in mijn garage!

Zijn er hier mensen wat op de hoogte van verwarmingen?

De ruimte is 48m² en in de punt toch 5m hoog ,er zitten wel 2 stukken valse plafond in,maar tussen die 2 is het evengoed wel gewoon open tot boven!

Het dak bestaat uit van die geisoleerde sandwichpanelen, de muren zijn van die holle betonsteen. dus de muren zijn niet echt extra geisoleerd.

Wat ik dus wil is een verwarming met een goede thermostaat zodat ik het er zeker boven 0°c kan houden (ivm waterleiding en detailprodukten die er staan).

Er is geen gas dus het moet elektrisch zijn.
    Het hoeft ook niks speciaal te zijn, gewoon iets betrouwbaar om vorst buiten te houden.

Momenteel staat er een quarts-straler voor op te warmen als ik aan het detailen ben, maar zoiets laat ik dus s'nachts niet branden!!

op het werk hebben we electrisch elementen van dimplex, zo'n 200 of meer
    die voor zover ik weet, ik werk er 17 jaar, dag en nacht in de winter opstaan en nooit is er 1-tje in de fik gegaan

Comment

...zuinig en electrisch gaat niet hand-in-hand
      over centen zuinig in verbruik dan gesproken

Comment

Da weet ik

Daarom had ik het ook al tussen aanhalingstekens gezet

Comment

gasverwarmingske met propaanfles?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
            gasverwarmingske met propaanfles?

Dat kun je toch niet laten branden de hele nacht ?

Comment

alst maar om boven het vriespunt te houden is gaat da nie constant de hele nacht staan branden, tis wa anders natuurlijk moest ge die ruimte op kamertemperatuur willen houden. kzou toch minimum op 6 graden zetten die thermostaat.

Comment

1) waterleiding in de winter afsluiten?

2) detailprodukten in de kelder bewaren?

3) elektrisch verwarmingselement met zo een timertje zodat dat af en toe aanslaat?
                A Twist of the Wrist

Comment

4) garage op het zuiden richten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    4) garage op het zuiden richten
                    1) mijn garage ligt op het zuidoosten.

2) ze steekt vol moto's.

3) komt gij ze verplaatsen?

4) met al die global-warming gaat het daar toch niet meer in vriezen.
                    A Twist of the Wrist

Comment

moet ik nog kattezand komen brengen

Comment

deftig isoleren kan natuurlijk ook helpen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                          1) waterleiding in de winter afsluiten?

2) detailprodukten in de kelder bewaren?

3) elektrisch verwarmingselement met zo een timertje zodat dat af en toe aanslaat?
                          1) Dat kan eventueel,zal ik ook doen als het 24 op 24u -5°c is.

2) Is wel lastig als ge elke week een of meerdere auto's doet en het is spijtig dat ge zo een mooi magazijntje hebt als ge elke keer een hoop bakken met spullen moet verhuizen

3) Ja zoiets hé, maar welke manier is dan het veiligst en het zuinigst (voor zover mogelijk)

Ik denk zelf aan een deftige olieradiator met thermostaat.
                          Zouden die ingebouwde thermostaten een beetje deftig/juist zijn?

Comment

@brechen,
                            Morgen ga ik in ieder geval naar de Brico om van die buisisolatie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                              @brechen,
                              Morgen ga ik in ieder geval naar de Brico om van die buisisolatie!
                              Vroeger eens verschillende DHZ'ers vergeleken, brico is pakweg 3x duurder voor buisisolatie als een andere DHZ-zaak.
                              A Twist of the Wrist

Comment

Zonnepannelen plaatsen om je garage en evt andere plaatsen in huis electrisch warm te houden

In onze garage hangt een gewone radiator die aangesloten is aan een aparte thermostaat die aanspringt bij 10°C ofzo. Natuurlijk als je garage los van je huis is wordt dat al wat moeilijker

Comment

ik bedoelde wel muren en dak isoleren en niet de buizen isolatietechnologie staat al redelijk ver, er bestaan al passieve huisen die in principe zelfs niet meer verwarmd moeten worden die gewoon warm blijven door de isolatie, dus als ge uw garage deftig isoleert kunde het warmteverlies een groot stuk beperken

Comment

Tja garage is een paar 100m van mijn huis

En ik huur die,dus effe isoleren is ook niet echt een optie
                                    Het dak op zich is deftig geisoleerd, die panelen zijn goed!

Nadeel is dat er 3 wanden bloot zijn,enkel de achterste muur grenst aan een ander gebouw.

Ik ga gewoon morgen de buizen al isoleren en een isolatieplaat achter de meter en hoofdkraan plaatsen.
                                    Deze week ga ik nog een "bak" maken in de mdf om rond de meter en hoofdkraan te plaatsen,das is die ook proper weggewerkt + nog wat extra geisoleerd.

Ik heb hier nog een recente olieradiator staan en dat zal wel voldoen als ik die dan s'nachts op vorstbeveiliging zet ...hoop ik

Comment

canadese put steken: kost u alleen 40 meter buis, een ventilator en wat tijd om te graven...

edit: niet gelezen van de huur...
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Heb je al eens gemeten/gezien of het daadwerkelijk vriest in je garage? Bij ons (alleenstaande garage die nu dienst die nu omgebouwd is tot berging) moet het al de stenen uit de grond vriezen buiten eer ik daar binnen iets van merk.

Bij 'gewone' vriestemperaturen (tot -10) blijft het binnen geruime tijd boven het vriespunt. Dit gewoon door de massawarmte van de muren, dewelke bij bezonning overdag genoeg opgewarmd geraken om die enkele uren 's nachts te overbruggen.

Comment

Working...
                                        X