Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Over and out voor SAAB

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
    je zal maar je hele leven Saab willen rijden en nu iets anders moeten zoeken dat even eigenzinnig en speciaal is ...

Maar ik hoop toch ook op een plan B....
    LADA?

Comment

oehoe, wat ben je stout

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

hopelijk vinden wij nog lang onderdelen voor onze Saabs, maar ik ben niet zeker hierin evenveel geluk te hebben als met mijn Spitfire : voor de engelse sportwagen(tjes...) blijft een markt bestaan omdat de eigenaars hun materiaal behouden en onderhouden. Dat de huidige Saab-owners dat ook zullen doen betwijfel ik ten zeerste : binnen een paar jaren zullen de twee laatste generaties uit ons landschap verdwijnen (bijna allemaal lease-wagens) en zullen nog enkel de fanaten van de (goede)) oude 900 "classic" overblijven.

Comment

zou 't slim zijn om nu nog ne saab te kopen peinzen jullie??
          bmw 116d sportshatch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
            Aangezien het een gewone stopzetting is denk ik dat dit geen probleem zal zijn voor de garantie en het onderhoud.

Comment

Ai ai ai, echt spijtig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Super Dooper Bekijk Berichten
                Aangezien het een gewone stopzetting is denk ik dat dit geen probleem zal zijn voor de garantie en het onderhoud.
                garantie en onderhoud loopt gewoon door.

Comment

Echt spijtig !

Was eergisteren nog bij mn dealer en die zag het nog helemaal zitten. Ze hadden deze maand al 8 nieuwe 9-5's in pre-order verkocht !

Gelukkig dat 't een garage met een supergoeie hoofdtechnieker is. Iedereen gaat daar sowieso op onderhoud blijven komen.

Maar echt spijtige zaak.

Saab.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                    1 als je rekening houdt met het feit dat je binnen een paar jaren niemand meer vindt die je wagen zal overnemen, toch nog ja, misschien
                    2 als je zo'n grote korting krijgt dat punt 1 bijkomst is, dan ook ja, misschien
                    3 als je rekening houdt dat het net dealers zal uitdoven, dan neen, waarschijnlijk
                    ...
                    tenzij je meent de wagen voorgoed te behouden, zelf te onderhouden, de onderdelen op termijn zelf te zullen opzoeken (het laaste pas na 10 jaar, maar ook dat is vlug voorbij...)

het wordt dus een hobby wagen (wel een toffe als je zo een V6 Aero Cabrio kiest !)

Comment

Tja, Saabs zullen nu pas écht vereerd gaan worden...

Comment

Comment

Joepie!

Een 900 en 9000 zullen nog uniek geweest zijn, maar de laatste reeks waren gewoon Vectra's in een ander kleedje. Daarmee kan je niet concurreren met de Duitse premiummerken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Joepie!

Een 900 en 9000 zullen nog uniek geweest zijn, maar de laatste reeks waren gewoon Vectra's in een ander kleedje. Daarmee kan je niet concurreren met de Duitse premiummerken.
                            spreek je uit ervaring?

duidelijk niet als je de geschiedenis van de 9000 niet kent (thema, croma 164...)

je zou verbaasd zijn hoeveel onderdelen van mijn 96 geleend zijn bij andere merken
                            saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                            saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                            saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                            saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                            saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                            renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                            Porsche 993 (1994)

Comment

Vorige maandag maakten ze bij Radio 1 nog een mooie storie over Saab.

Saab´s zijn voor rare mensen,spijtiggenoeg zijn het net deze merken die verdwijnen.Eerst Rover nu Saab.

http://internetradio.vrt.be/radiospeler/v2_prod/wmp.html?qsbrand=11&qsODfile=/media/audio/r1stor20091214saabfans

Comment

idd, door de weekse mensen blijven beloond

rovers zijn niet in waarde gestegen
                                ik hoor hier graag mensen hun symaptie voor't merk uitbrengen
                                dan moeten ze maar nieuwe saabs kopen, van nostalgie kan geen merk leven

Comment

k vind niet dat je rover met saab moet vergelijken,rover is...tja rover
                                  niet dat saabs in waarde gaan stijgen
                                  2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Hoopvol nieuws uit Nederland!

Heet nieuws moet natuurlijk meteen op Autoblog, maar zo blijven we aan de gang. Na het bericht afgelopen vrijdag dat Spyker en GM er definitief niet uit kwamen wat betreft de Saab-deal, roepen de Hollanders nu ineens dat ze een nieuw aanbod hebben gedaan waarbij de struikelblokken verleden tijd zouden zijn. Make up your mind […]

Mijn eeuwig respect voor Muller en de zijnen om gewoon al te proberen om dit iconische merk op de baan te houden. Ben ik als autoliefhebber zeer blij mee. De Zweden stonden erbij en keken ernaar. Wat meer chauvinisme en trots zou best op zijn plaats zijn.

Al kun je twijfels hebben bij de vraag of ze bij Spyker bekwaam genoeg zijn om dit verhaal tot een goed einde te brengen. Sowieso liever dit dan de endgame voor Saab.
                                    Last edited by ; 20/12/2009, 14:05.

Comment

Hier is het persbericht:

Comment

Zou zeer spijtig zijn als het merk van de kaart verdwijnt en nergens een geldschieter meer wordt gevonden... Binnen een paar jaren komt het misschien weer boven water als één of andere Chinees genoeg fondsen bij elkaar zamelt.

Comment

En ik die dacht dat Saab mogelijks een merk ging zijn dat met doorbraken ging komen in de LPG/diesel hybride die in het continent nog wat achterop hinken.

Comment

Working...
                                          X