Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bommelding van Porsche Import Drogenbos gekregen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
    Ik heb een afspraak volgende week in Drogenbos.
    Wat ben je van plan? Vervangen?

Oorspronkelijk geplaatst door Stivo Bekijk Berichten
    en maakt deze "kortetermijndenkers" bij Porsche duidelijk dat je volgende aankoop geen Porsche meer zal zijn.
    .
    Beetje moeilijk als Porsche in Uw hart gegrift staat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reys Bekijk Berichten

Beetje moeilijk als Porsche in Uw hart gegrift staat
      en dan zeg je weer tegen jezelf, wat is nou 400 boxers ?

Comment

Gelukkig rij je met een 4S , zo geraak je aan de garage!

Comment

Zelf heb ik een Viasatsysteem, geen flauw idee of dat ook kan ontploffen

MAAR (los van alle zever die ik hier lees qua reacties) weet wel dat een fabrikant niet zomaar van zijn aansprakelijkheid verlost is door een briefje te schrijven.

Dus als je niks vervangt en er treedt toch schade op, blijft Porsche aansprakelijk hoor.

Trouwens, zowat ALLE fabrikanten zullen in dergelijke gevallen GRATIS het defecte of gevaarlijke item op hun kosten vervangen, wat trouwens voorzien is in de Europese reglementering. Recent een nieuw fietsframe gekregen, het vorige was 3 jaar oud maar er was een klein scheurtje in gekomen... kosten : nul.

Comment

Tuur bo: ik durf je kennis van de wet niet in vraag te stellen, maar ik veronderstel dat de garantie en aansprakelijkheid op de levensduur van een batterij beperkt is? Zo is dat in ieder geval bij horloges ... (afaik)
            Aangezien mijn 997 ouder is dan 3 jaar, doet Porsche mij dus een gunst door gratis de batterij van de SATNAV te verwijderen. Iets wat ze eigenlijk niet hoeven te doen.

Of ben ik daar verkeerd in?

reys: ik heb nu ook geen abonnement meer bij SATNAV. Voor mij mogen ze dat toestel er helemaal uit nemen. Voor de verzekering was dat niet noodzakelijk en voor mij al zeker niet.

Comment

't Gaat niet om de levensduur, maar om de aansprakelijkheid voor eventuele schade.

Heb jij geen omnium misschien ?

Comment

En een fabrikant blijft levenslang aansprakelijk voor eventuele schade? Vervalt die aansprakelijkheid als ze een brief sturen waar ze zeggen dat ze niet aansprakelijk zijn?

Comment

Het is idd heel cru als men u de kosten voor een nieuw systeem doorrekend! Zeker met
                  zo'n trouwe Porschist als Reys! Ze hebben al heel wat centjes aan jouw verdiend , en dan voor ocharme een kleine 400€ de verantwoordelijkheid van zich afwimpelen!

Sla eens stevig op tafel !
                  Men spreekt altijd van die Porsche-garantie , weldan!

Ik heb ook zo'n gelijkaardig systeem laten monteren , maar niet bij Porsche.
                  Het eerste wat ik te horen kreeg bij RS-Motors , " 't zal wel nie goed geinstalleerd zijn",
                  en " als er storingen zijn , zullen wij het wel weer moeten oplossen".

Zij kunnen dus blijkbaar toch ook fouten maken , maar de kosten worden toch weer doorgerekend!

Comment

Potje breken = potje betalen
                    'Fout' van Porsche = Porsche betalen

Ik weet ook wel dat ook Porsche dit probleem niet kon bedenken, maar da's nu eenmaal het risico dat een autofabrikant loopt bij elke wagen dat er van de band rolt. En dat risico mag niet doorgerekend worden aan de klanten vind ik.

Comment

En een fabrikant blijft levenslang aansprakelijk voor eventuele schade? Vervalt die aansprakelijkheid als ze een brief sturen waar ze zeggen dat ze niet aansprakelijk zijn?
                      Het is wel niet zo makkelijk te zeggen, er zijn veel scenario's.

Bvb de wetgeving waarnaar ik verwees, is enkel van toepassing op "consumenten", particulieren dus...

Los daarvan is een fabrikant altijd aansprakelijk voor "verborgen gebreken" en speelt ook de wet op de productaansprakelijkheid.

Gewoon een brief sturen om te zeggen dat ze niet aanspr. zijn brengt geen zoden aan de dijk : de wet is van openbare orde, je kan er niet van afwijken.

Maar als ze natuurlijk zeggen dat je het systeem moet laten vervangen en je doet het niet, dan is dat je eigen keuze. Het punt is dat ze daar in principe geen kosten mogen voor aanrekenen...

Comment

Bij mijn weten ligt het probleem niet bij Porsche, wel bij Satplus... Het is niet beperkt tot de 997 Carrera 4S, maar wel een probleem van al die installaties van hetzelfde type. De koeling van een Li-Ion batterij is cruciaal en net dat schijnt niet perfect in orde te zijn met dit systeem.
                        En ja, er is zo al wel eens een spul ontploft, met uitbranden van een 911 tot gevolg...
                        Ik ben er intussen al efkes uit, maar dit probleem dateert al van een paar jaren geleden, hoor

Comment

Aangezien mijn 997 ouder is dan 3 jaar, doet Porsche mij dus een gunst door gratis de batterij van de SATNAV te verwijderen. Iets wat ze eigenlijk niet hoeven te doen.
                          Het verwijderen zou, volgens Drogenbos,1 tot 1h1/2 werk zijn en is door mij te betalen?!

Jef, idd 't probleem start bij de installateur van de Satplus, die in onderaanneming voor Porsche werkt...is iets tussen hen dacht ik.

Nu, in ieder geval laat ik een nieuw systeem plaatsen, krijgt vervolg.

Comment

Het verwijderen zou, volgens Drogenbos,1 tot 1h1/2 werk zijn en is door mij te betalen?!
                            Daar hebben ze mij niet over geïnformeerd. Ik ben in ieder geval niet van plan dat te betalen.

Comment

Als de fout werkelijk bij de onderaannemer zit (producent van batterijen), dan moet Porsche maar de schade op hun verhalen en niet op de klanten. Vind ik.

Toch is het raar dat ze daar nu nog mee af komen. Die oververhittingsproblemen bij Li-ion zijn toch al enkele jaren opgelost. Li-ion heeft intussen bijna evenveel marktaandeel als de oude NiMh.
                              Constructeurs van elektrische voertuigen met Li-ion batterijen geven tegenwoordig zelfs 10 jaar of 240.000km garantie op de batterij.

Li ontploft trouwens niet, het is een metaal dat in direct contact met lucht of water wel heel snel oxideert. Net daarom wordt Li zelden puur gebruikt maar wel maar als lithiumcarbonaat. Werkelijk 'ontploffen' in de betekenis van 'uw wagen de lucht inblazen', dat is nu toch wel zwaar overdreven hoor

Comment

Oppassen wat ik hier schrijf, ik ben niet het slachtoffer van een terroristische dreiging komende van Porsche Import Drogenbos!
                                Alhoewel word mij met aandrang aangeraden zo spoedig als mogelijk m'n 977 4S bij hun aan te bieden of anders....BOEM!!!
                                't Zit namelijk zo: het beveiligingssysteem "SATPLUS", in der tijd (door Porsche) gemonteerd en dat om degelijk te zijn beveiligd en tevens verplicht bij omnium,
                                blijkt helemaal niet zo "SAFE" te zijn!
                                SATPLUS is een alarmsysteem die via telecommunicatie ( satelliet ) verbonden is met een meldkamer, een systeem door velen hier wel bekend.
                                De ontvang- en uitzendmodule blijkt uitgerust te zijn met de befaamde Li-ion batterij!!!!! Inderdaad de beruchte " bombatterijen" gekend van oa GSM.
                                ...oververhitting...klein plofje met steekvlammeken...met als gevolg de vlam in de pijp...

Het ding moet er dus van Porsche ONMIDDELLIJK uit!
                                Of anders en ik citeer "...Indien U geen gevolg zou geven aan onderhavig schrijven, zullen we elke aansprakelijkheid afwijzen in geval van schade"
                                Nu heeft Porsche mij de keuze uit twee opties:
                                1° het systeem uit de wagen laten bouwen, en het erbij laten. Maar daar ben ik en mijn verzekeraar niet gelukkig mee!
                                2° een gelijkaardig vervangsysteem (SATLITE) door Porsche laten monteren, kostprijs vanaf 1500 EUR...nu doet Porsche wel een tegemoetkoming maar het zal mij nog 399,00 EUR (all-in) kosten!

399,00 EUR ! voor een fabricagefout, daar kan ik moeilijk mee akkoord gaan!

Zijn er hier nog die zo'n nieuwjaarsbrief hebben gekregen?
                                Ik ontving eveneens zelfde "leuke" nieuwjaarsbrief!

Het alarmsysteem werd ons bij de aankoop voorgesteld door Porsche ZELF.
                                Met als gevolg kan de klant zeker niet aansprakelijk gesteld worden voor de gebrekkige levering.
                                Ik contacteerde reeds Porsche met de mededeling dat ik daarmee niet akkoord kan gaan.
                                Ik wacht op een postieve reactie, bij gebreke hieraan zal ik verdere juridische stappen ondernemen.
                                Welke stappen ondernam u reeds?

Vriendelijke groeten

Comment

Benoit, buiten deze topic ,alleen een vlug telefoontje naar Drogenbos en naar Autophone-Center (heeft de installatie voor Drogenbos gedaan) geen enkele tijdsgebrek.

Tussen kerst en nieuw is de zaak gesloten, dan ga ik er mij eens mee bezighouden.

Wel vernam ik van Autophone dat Porsche gerechtelijke stappen heeft ondernomen en dat tegen Satplus.
                                  En mag ik de wagen aanbieden in een Porsche Center naar keuze, dus Porsche stelt zich zo zelf aansprakelijk.

Ook met Drogenbos contact opgenomen?
                                  Last edited by ; 21/12/2009, 23:30.

Comment

Mijn Porsche staat nu in Drogenbos. Ik laat iets weten over een eventuele kostprijs.

(En er staan geen GT3's )

Comment

Mijn Porsche staat nu in Drogenbos. Ik laat iets weten over een eventuele kostprijs.

(En er staan geen GT3's )
                                      Maar wel een fonkelnieuwe GT2!

Comment

@ 190K en zonder deftige stoelen!

Ik vond het eigenlijk maar een saaie bedoening ... Panamera is wel mooi binnenin. Dat nieuwe PDK-stuur (911/Panamera/...) mag dan hondslelijk zijn, het voelt wel super aan. Veel beter als het oudere.

Er stond ook een nieuwe Turbo cabrio met flippers ... van een klant, dus op slot.

Comment

misschien hier al gezegd
                                          maar ik snap het probleem bij proche niet. waarom zouden ze heel systeem moeten vervangen als het probleem de batterij is.

een li-ion batterij is per defenietie niet de exploderende-gsm batterij he. Bijna alle batterijen in laptops,gsm, en andere electronica zijn li-ion. Enkel een slecht gefabriceerde batterij kan exploderen (trouwens een auto accu die stuk is kan ook exploderen met veel ergere gevolgen).
                                          Het moet dus perferct mogelijk zijn om de batterij te vervangen door een ander exemplaar van dezelfde voltage, afmetingen en connecties, enkel van betere kwaliteit (vb andere leverancier). Waarom jij enkel de keuzes krijgt om systeem uit te bouwen of volledig ander systeem in te bouwen vind ik een raadsel.

dat bedenk ik mij als ik je eerste post lees

Comment

Working...
                                          X