Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe rijdt u veilig door de sneeuw?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    bij dit weer rijd ik speciaal niet met mn Audi A4 op zomersloefen, want zit met de vrees dat ik niet vooruit raak,,
    Dus doe ik uiterst voorzichtig met de quattro op wintersloefen, rijdt hemels

    Comment


    • #22
      op de A4 zet ik tractiecontrole wel af. er liggen spijtig genoeg nog zomerbanden op en soms geraak ik beter weg als ik eens goed gas kan geven.

      remmen doe je het beste op de motor als het glad is.
      There's no such thing as too much snow

      BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

      Comment


      • #23
        Om te beginnen, niet met een BMW
        Voor de rest, 2e versnelling om te vertrekken, en niet overmatig corrigeren als je je lijn niet houdt.

        Comment


        • #24
          Remmen op de motor is toch niet altijd aan te raden, ook niet met een FWD.
          De kans bestaat dat de voorwielen beginnen te slippen door de grote afremmende kracht, waardoor sturen helemaal onmogelijk wordt..

          Ik heb al gemerkt dat de koppeling in duwen de wagen vaak stabiliseert..

          Comment


          • #25
            4x4 kan je over discussiëren, maar winterbanden zijn eigenlijk een must. Al heb ik ze ook niet, want ja, voor die 'paar dagen op het jaar' hé. Gelukkig zijn de meeste wegen intussen wel vrij, maar hier op straat is het nog altijd een spekgladde sneeuwlaag. Rustig in 2e en nog constant zoeken naar grip en tegensturen. Al een groot geluk dat ik vorige week mijn kale banden vervangen heb, anders was het helemaal niet te doen vrees ik

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
              Remmen op de motor is toch niet altijd aan te raden, ook niet met een FWD.
              De kans bestaat dat de voorwielen beginnen te slippen door de grote afremmende kracht, waardoor sturen helemaal onmogelijk wordt..
              Niet remmen dan maar?
              AutoMinded.be

              Comment


              • #27
                Zekerlijk geen alcohol nuttigen!!!!
                Last edited by Alexanderr; 21/12/2009, 18:46.
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                  Niet remmen dan maar?
                  gewoon met het rempedaal En als dat niet volstaat kan je idd (serieus) beginnen afremmen op de motor..

                  Comment


                  • #29
                    quattro en winterbanden

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                      Zekerlijk geen alcohol nuttigen!!!!
                      mooie edit

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                        Remmen op de motor is toch niet altijd aan te raden, ook niet met een FWD.
                        De kans bestaat dat de voorwielen beginnen te slippen door de grote afremmende kracht, waardoor sturen helemaal onmogelijk wordt..

                        Ik heb al gemerkt dat de koppeling in duwen de wagen vaak stabiliseert..
                        Met remmen op de motor versta ik onder deze omstandigheden gewoon de gas rustig loslaten. De voorwielen gaan dan echt niet beginnen slippen hoor.
                        Natuurlijk moet je op het laatste altijd ontkoppelen. Dan rijdt je toch al erg langzaam in 2de volgens mij.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                          Met remmen op de motor versta ik onder deze omstandigheden gewoon de gas rustig loslaten. De voorwielen gaan dan echt niet beginnen slippen hoor.
                          Natuurlijk moet je op het laatste altijd ontkoppelen. Dan rijdt je toch al erg langzaam in 2de volgens mij.
                          Ja zo natuurlijk Ik bedoel met remmen op de motor, rond de 1500 toeren terug schakelen en de koppeling laten komen zodat je in een lagere versnelling aan dik 2000 toeren uitkomt. Soms is de grip onvoldoende om die vertraging op te vangen, met glijden tot gevolg..

                          Comment


                          • #33
                            Als ge uw koppeling heel langzaam laat opkomen gebeurd zoiets niet.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
                              Om te beginnen, niet met een BMW
                              Voor de rest, 2e versnelling om te vertrekken, en niet overmatig corrigeren als je je lijn niet houdt.
                              Ik rij met een BMW 335d met winterbanden (Pirelli Sottozero) en heb nog niets van problemen gehad.
                              Het is maar als ik echt veel gas geef dat ik wielspin krijg achter en dat zijn 'poep' hem even zet.
                              Op sommige ronde punten waar weinig verkeer is heb ik zelfs mijn DTC uitgezet en enkele rondjes zitten driften, gewoon zalig. Hij is echt goed controleerbaar. Sommige mensen vinden winterbanden niet nodig maar het is een wereld van verschil.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                                Remmen op de motor is toch niet altijd aan te raden, ook niet met een FWD.
                                De kans bestaat dat de voorwielen beginnen te slippen door de grote afremmende kracht, waardoor sturen helemaal onmogelijk wordt..

                                Ik heb al gemerkt dat de koppeling in duwen de wagen vaak stabiliseert..
                                Remmen op de motor is het beste dat er is!!!... zowel met ibiza(fwd) als met Jeep(rwd/4wd) gemerkt. Als ik met ibiza op de remmen moest remmen had ik al meerdere malen een accident gehad met mijn zomersloefen. Ik raak de rempedaal amper aan in dit weer (Enkel als het echt verkeerd gaat). Grootste nadeel is dat uw remschijven koud blijven en er sneeuw tussen de velgen en remmen komt bij het "amuseren"
                                .
                                Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                                ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

                                Comment


                                • #36
                                  geeneen van mijn hulpmiddelen heef al moeten werken
                                  tenzij om over een berg sneeuw te geraken, ben ook nog ni te laat geweest op da werk om collega's te verlossen omdat ik rapper vertrek

                                  met de smart
                                  vraag me af wat het beste blijkt, de oude benz op winterbanden of de smart op zomerwielen

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
                                    Vanmorgen in "De Standaard" gelezen :


                                    Lezersreacties hierop :




                                    Hebben de leden van Autoforum tips om te delen ?

                                    .


                                    Ik heb ne gouden tip (en ik kan het weten, want ik reed zaterdagnacht met achterwielaandrijving).


                                    Koopt u nen auto met ABS en ESP en de hele mikzwak.
                                    bmw 116d sportshatch

                                    Comment


                                    • #38
                                      Aandacht

                                      deze tip is inderdaad goud waard

                                      bedankt koen vj voor je bijdrage

                                      Oorspronkelijk geplaatst door koenvj Bekijk Berichten
                                      Ik heb ne gouden tip (en ik kan het weten, want ik reed zaterdagnacht met achterwielaandrijving).


                                      Koopt u nen auto met ABS en ESP en de hele mikzwak.
                                      1963 Land Rover Series IIa
                                      1994 Mercedes SL320
                                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                                      2016 Porsche Cayenne GTS

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                        deze tip is inderdaad goud waard

                                        bedankt koen vj voor je bijdrage


                                        Graag gedaan. Als ik nog eens van dienst kan zijn, zal ik het niet nalaten.


                                        Intussen verblijf ik,


                                        koen
                                        bmw 116d sportshatch

                                        Comment


                                        • #40
                                          De range rover op "Grind/snow and ice" zetten, maar eigenlijk is dat doodsaai, gewoon esp af en op je gevoel rijden is veel leuker.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X