Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe rijdt u veilig door de sneeuw?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
    *kuch* win *kuch* ter *kuch* banden *kuch*

    on topic: volle gas de bocht in is de truc! onderstuur je --> handrem + gas en tegensturen; overstuur je --> gas + tegensturen

    ik hou van dit weer
    *kuch* FWD only *kuch*
    Bmw heeft winterbanden, conti ts830, nodig...
    ST Cupra 290 PP - GT86+

    Comment


    • #62
      hoe rijdt u veilig door de sneeuw?

      met de trein natuurlijk

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        hoe rijdt u veilig door de sneeuw?

        met de trein natuurlijk
        of door gewoon thuis te blijven
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

        Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

        Comment


        • #64
          That is not an option

          Comment


          • #65
            en een collega plooide een Saab van de firma deze morgen...
            edit: blijkbaar ook een spinout toen hij van rijstrook veranderde, van het 3e naar het 2e
            Last edited by Teus; 22/12/2009, 12:21.
            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
              en een collega plooide een Saab van de firma deze morgen...
              Haast u dan maar met een andere te gaan halen. Straks zijn ze op!

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Haast u dan maar met een andere te gaan halen. Straks zijn ze op!
                sinds vrijdag mag ik even eentje gebruiken ja =)
                met ESP, geen idee of er winterbanden onder liggen.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  That is not an option
                  Je bedoelt eigenlijk: met de wagen gaan werken en kleine blikschade oplopen is nog altijd goedkoper dan thuisblijven.

                  Comment


                  • #69
                    Bandenverwarming lijkt me nog wel een uitvinding

                    Trouwens, in de slipkursus moesten we ontkoppelen bij het slippen.
                    Last edited by ; 22/12/2009, 12:46.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                      Bandenverwarming lijkt me nog wel een uitvinding

                      Trouwens, in de slipkursus moesten we ontkoppelen bij het slippen.
                      Idem hier, maar als je doorvraagt is dat enkel het advies wat ze geven aan de gemiddelde chauffeur.

                      Je doet het met aangedreven wielen enkel beter als je precies weet wat je doet.

                      Ongeveer hetzelfde als de discussie wel/niet ABS. Er zijn chauffeurs die het beter doen dan een auto met ABS.. maar ze behoren tot de uitzonderingen. En als ze dan tot die categorie behoren dan is het nog altijd zo dat ze niet elke dag even scherp zullen zijn. Een vermoeide goede chauffeur is ook geen goede chauffeur meer :-)

                      Comment


                      • #71
                        Ik ontkoppel niet op achterwielaandrijving, anders verlies je de controle met je gasvoet. Tenminste als je die al had...
                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                        Comment


                        • #72
                          Zéér interessant onderwerp !

                          Zijn er nog handige tips om veiliger in de sneeuw te rijden met een automaat ?
                          Ontkoppelen en zo is een beetje moeilijk, vandaar.
                          Ik kan hem wel in semi-manueel zetten...

                          Dank.

                          GroteBozeWolf

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door GroteBozeWolf Bekijk Berichten
                            Zéér interessant onderwerp !

                            Zijn er nog handige tips om veiliger in de sneeuw te rijden met een automaat ?
                            Ontkoppelen en zo is een beetje moeilijk, vandaar.
                            Ik kan hem wel in semi-manueel zetten...

                            Dank.

                            GroteBozeWolf
                            Je zou hem steeds in neutraal kunnen smijten bij het vertragen, maar meestal hebben automaten zo weinig motorrem dat het niet echt uitmaakt en als je bijna stil staat gebruik je je remmen gewoon.
                            Belangrijker is afstand houden, anticiperen, kijken en sturen waar je wilt... en qua remmen geldt dan hetzelfde als manueel (resp. niet-abs, abs of ESP).
                            ST Cupra 290 PP - GT86+

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                              Ik weet één ding: de BX komt niet buiten tot elk beetje sneeuw en ijs gesmolten is.
                              Als iedereen zijn motor continu laat draaien kun je binnen een paar honderd jaar allicht nog eens een ritje doen
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                Mijn BMW E91 is echt wel een ramp met dit weer. Pfff.

                                DTC afzetten helpt bijna niks om in gang te komen. Zelfs in tweede aanzetten gaat bijna niet. Ik moet enorm veel tegensturen. Het stuurgevoel met de weg is verdwenen...Alsof ik op eieren rij. Nochtans nieuwe banden.

                                Zou de bandenspanning iets kunnen doen ?

                                Deze morgen mijn vrouw haar Volvo genomen. Dag en nacht verschil.
                                M'n E46 net hetzelfde. Ik heb m'n bijna versleten Dunlop 225 banden geruild voor een setje 15'ers die ik hier nog had liggen met bijna nieuwe 195 Bridgestones op, in de hoop dat dat beter ging rijden in de sneeuw. Het gaat een tikkeltje beter maar nog niet je dat hoor. Vooral in een dik pak verse sneeuw stoppen en terug vertrekken is een ramp. Gisteren nog een stuk achteruit gereden in zo'n dik pak sneeuw, omdat vooruit niet meer lukte. Al een geluk dat 'm op z'n achterwielen trekt, om achteruit te rijden echt wel super met dit weer.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  M'n E46 net hetzelfde. Ik heb m'n bijna versleten Dunlop 225 banden geruild voor een setje 15'ers die ik hier nog had liggen met bijna nieuwe 195 Bridgestones op, in de hoop dat dat beter ging rijden in de sneeuw. Het gaat een tikkeltje beter maar nog niet je dat hoor. Vooral in een dik pak verse sneeuw stoppen en terug vertrekken is een ramp. Gisteren nog een stuk achteruit gereden in zo'n dik pak sneeuw, omdat vooruit niet meer lukte. Al een geluk dat 'm op z'n achterwielen trekt, om achteruit te rijden echt wel super met dit weer.
                                  Idd, juíst van je plek komen is wat moeilijker. Dan beter stukje achteruit een spoor maken, dan kan je genoeg vaart maken in je eigen gemaakt spoor. Eens op gang, juist op nieuwere BWMs met tractiecontrole kun je dan vol op de gas, de tractiecontrole regelt dan de hoeveelheid gas en remt bij voor de beste progressie. Op die manier kom ik een 15% helling met verse sneeuw op ... met winterbanden hé! Dat lukt niet met de tractiecontrole af te zetten...
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

                                  Comment


                                  • #77
                                    Moest ik eergisteren toch wel om lachen. De overbuurvrouw die met haar E90 de oprit niet opgeraakte, zat vast in de goot met de achterwielen. En maar geven, en maar doen, uitstappen, instappen, achteruit, vooruit, opzij, vooruit, enz enz. Uiteindelijk hadden ze DRIE man nodig om ze derop te duwen. Ik dacht in mijn eigen: "Als ge u nu eens omdraait, koe."

                                    On topic: ik heb geen winterbanden onder de Kangoo van't werk, en 'k heb er ni echt problemen mee. Da stuurt voor geen meter, das waar, maar da's anders ook zodus Verder is 't eigenlijk nog dikke fun met de zomerbandjes, af en toe een beetje ongewild dwars, maar da's uiteraard zo opgevangen. Met de 118D is't andere k*k natuurlijk... Runflat Bridgestones als ik me niet vergis, de band die er standaard op lag. Dat gaat minder goed als de Kangoo uiteraard, maar het is te doen. Met winterbanden gaat het uiteraard een pak beter gaan, maar ge moet nog altijd even voorzichtig zijn hoor, uwen auto is nog altijd geen sneeuwrallykar hè.

                                    Met alletwee de auto's doe ik momenteel 1 ding: voorzichtig zijn. Kom je imo al een pak verder mee dan winterbanden.
                                    Last edited by ; 22/12/2009, 15:44.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                      Idd, juíst van je plek komen is wat moeilijker. Dan beter stukje achteruit een spoor maken, dan kan je genoeg vaart maken in je eigen gemaakt spoor. Eens op gang, juist op nieuwere BWMs met tractiecontrole kun je dan vol op de gas, de tractiecontrole regelt dan de hoeveelheid gas en remt bij voor de beste progressie. Op die manier kom ik een 15% helling met verse sneeuw op ... met winterbanden hé! Dat lukt niet met de tractiecontrole af te zetten...
                                      Ik heb ook tractiecontrole, speelt allemaal geen rol. Gisteren een hellend vlak(je) van misschien 1 of2% in de sneeuw moeten oprijden. Lukte langs geen kanten, ook niet met tractiecontrole af, vol gas en dat spel viel gewoon morsdood.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Net gezien.
                                        Iemand uit m'n straat met een E90, rijdt onze straat uit en dan gaat het iets naar boven, geraakt niet meer vooruit en rijdt maar achteruit terug naar huis.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ik begrijp niet waarom je met een RWD achteruit soms wel weg geraakt als het vooruit niet lukt. Ik dacht altijd dat de tractieproblemen van RWD vooral te wijten waren aan het feit dat er minder gewicht op de achteras ligt, maar dan zou het niet uit mogen maken of je vooruit of achteruit rijdt toch? Blijkbaar speelt er nog iets anders mee, weet iemand de verklaring? onehp?
                                          AutoMinded.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X