Marges op nieuwe wagens zijn uiterst klein
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vals voorgelicht door verkoper vooraanstaande BMW dealer
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenIs idd niet correct verlopen.
Kan je eens zeggen om welke verkoper het hier gaat in Halen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wakuwaku Bekijk BerichtenSorry ik kan hier echt geen namen gaan noemen, ik wil eerst uitzoeken of ik maatregelen kan nemen. Heb helaas nog geen tijd gehad om te bellen met de importeur, maar dat komt nog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk BerichtenSpijtige zaak voor u;
Maar 1. je gaat me toch niet vertellen dat uw winstmarge slechts enkel honderden euro is.
2. ga morgen naar het salon en vraag ook even een offerte aan die verkoper, als hij weer verkoopt aan uw inkoopprijs, bestel dan een paar auto's, t'zal rap gedaan zijn.
Neem daarbij nog eens de salonkortingen die toch redelijk oplopen en je blijft over met een paar honderd euro marge.
Salonkorting is zeer vaak 50/50 op rekening van dealer/importeur, dus het is niet zo dat de dealers die korting zelf ook integraal krijgen van de importeur.
Comment
-
Vandaag heb ik met de verkoper gesproken.
Het blijkt dat de verkoper niet op de hoogte was dat de km stand voor de support garantie te hoog was. Hij kon dit dus niet aanmelden maar omdat hij het mij beloofd had is besloten om het geld van de support garantie te bewaren voor problemen met mijn auto.
Ik heb dus gewoon een jaar garantie echter dit loopt dan via de dealer waar hij gekocht is, ik kan overigens ook hier in de buurt terecht, omdat ze hebben toegezegd dat als er iets is dat onder de garantie zou vallen, gemaakt kan worden op hun kosten.
Met deze oplossing kan ik leven en ik ben blij dat het uitgesproken is, ze vonden het ook begrijpelijk dat ik verontwaardigd was toen ik hoorde dat de auto niet bij BMW bekend was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mitsubishi Bekijk BerichtenDie man staat hier deze week en zegt jij hebt mij int zak gezet. Ik heb die wagen goedkoper op het salon kunnen krijgen. Ik begin die offerte te bekijken en zie dat die verkoper al zijn marge heeft gegeven waardoor de offerte inderdaad enkele honderden euro minder is. Ik zeg dit kan niet want dan kunnen we beter stoppen met auto te verkopen. aangezien er dan geen winst op word gemaakt.
De man ja nee nee, ikke ah voila je spreekt enkel voor u eigen winkel.
Ik bel mijn baas op en leg alles uit.
Waarop mijn baas die het echt beu werd, zegt
ik ga die auto annuleren , ik lever hem ni meer.
Man mond vol tanden en buiten ermee.
Dit krijg je dus met van die achterlijke verkopers he !!!!
Ik zal puur mijn eigen "mening" geven wat op een autoforum niet verboden is zeker
1. Ik kan er heel goed inkomen dat die man in het zak gezet is
2. ik geloof niks van de winstmarges waarvan jij spreekt
3. Uw baas "vind ik persoonlijk" helemaal niet eerlijk tov eigen personeel en klanten... Een échte hard seller die mogelijke kopers bijna dwingt een bestelbon te ondertekenen van het eerste bezoek in de showroom.
En meer woorden maak ik er niet aan vuil. Ik zal de laatste zijn om iemand naar deze showroom door te verwijzen.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik was ook verkeerd voorgelicht door de verkoper
en wie a zegt moet b zeggen
bThe shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Even een update.
Ik had nog steeds het probleem dat de auto stationair zeer onregelmatig liep, hij sloeg zelfs af soms. ook werkte mijn afstandsbediening niet meer.
Ik heb contact opgenomen met Van Osch of ik de auto kon aanbieden bij Meeusen om deze problemen op te lossen. Dit was geen probleem en ik heb de auto afgelopen maandag avond gebracht, een vervangwagen meegekregen en vandaag weer opgehaald.
De injector van de 6e cylinder moest vervangen worden evenals de antenneversterker. Ook zat er een breuk in de bedrading van de ontvanger voor de afstandsbediening.
Alles is perfect gerepareerd en betaald door Van Osch, het enige dat ik betaald heb is de vervangwagen, dit zit nl niet in de support garantie. Dit vond ik geen probleem, ik was al lang blij dat het opgelost werd.
Kortom, ik heb dus uiteindelijk toch de goede service gehad die bij de garantie hoort, Van Osch heeft woord gehouden dat ik de auto kon aanbieden bij een andere dealer ivm de grote afstand van mijn huis tot Halen.
Ik heb weer vertrouwen in Van Osch en het merk BMW. Bij Meeusen ben ik ook perfect geholpen.
Comment
-
Nu heb ik helaas weer een probleem.
Nadat de wagen uit de garage is gekomen krijg ik de melding niveauregeling uitgevallen.
Dit gebeurd niet altijd maar alleen als er iets zwaars achterin ligt of er iemand op de achterbank zit. Heel soms krijg ik de melding ook als ik er alleen in zit.
Laten uitlezen bij Meeusen en de compressor moet vervangen worden. Ik hoorde daar dat dit vaker vookomt en dat het pas sinds 2008 is opgelost door een nieuw type compressor.
Ik vond altijd alwel dat de auto een brommerig geluid maakte als ik uitstapte maar dacht dat dat normaal was. De compressor heeft dus altijd al op zijn tenen moeten lopen om de niveauregeling te laten werken.
Ik neem aan dat de garantie dit wel dekt, dit is nl een verborgen gebrek en het is gevaarlijk om mee door te rijden, staat ook in de melding op de I-drive.
Ik ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.
Update:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat van Osch de niveauregeling niet onder de garantie laat vallen, wat vinden jullie hiervan?
Voor mij weer een grote domper en ik weet nu zeker dit is mijn eerste en laatse BMW. De duitse degelijkheid is echt ver te zoeken, dit heb ik zelfs niet met een Renault meegemaakt.
Hierna wordt het wederom een A6, daar heb ik probleemloos 250.000 km mee afgelegd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wakuwaku Bekijk BerichtenNu heb ik helaas weer een probleem.
Nadat de wagen uit de garage is gekomen krijg ik de melding niveauregeling uitgevallen.
Dit gebeurd niet altijd maar alleen als er iets zwaars achterin ligt of er iemand op de achterbank zit. Heel soms krijg ik de melding ook als ik er alleen in zit.
Laten uitlezen bij Meeusen en de compressor moet vervangen worden. Ik hoorde daar dat dit vaker vookomt en dat het pas sinds 2008 is opgelost door een nieuw type compressor.
Ik vond altijd alwel dat de auto een brommerig geluid maakte als ik uitstapte maar dacht dat dat normaal was. De compressor heeft dus altijd al op zijn tenen moeten lopen om de niveauregeling te laten werken.
Ik neem aan dat de garantie dit wel dekt, dit is nl een verborgen gebrek en het is gevaarlijk om mee door te rijden, staat ook in de melding op de I-drive.
Ik ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.
Update:
Ik heb vandaag te horen gekregen dat van Osch de niveauregeling niet onder de garantie laat vallen, wat vinden jullie hiervan?
Voor mij weer een grote domper en ik weet nu zeker dit is mijn eerste en laatse BMW. De duitse degelijkheid is echt ver te zoeken, dit heb ik zelfs niet met een Renault meegemaakt.
Hierna wordt het wederom een A6, daar heb ik probleemloos 250.000 km mee afgelegd
Ik kan je mensen geven die een nieuwe Audi gekocht hebben en ook niets dan problemen hebben gehad...?
hoe meer elektronica = hoe meer zever
ten derde jouw BMW heeft 160.000km wat had je verwacht dat hij nog zou draaien als een nieuwe BMW?
Het is ook een overname auto dus waarschijnlijk was de vorige eigenaar er niet voorzichtig mee....
Van die garantie en support line oke daar geef ik je gelijk in, maar wat ik van jouw posts opmaak is dat je een bmw van 160k km hebt gekocht en dat je verwachte dat deze zou draaien als een nieuwe bak....dit had je moeten voorzien 160k km is veel of het nu diesel of benzine is, problemen gaan er komen.
Ook die 1 jaar garantie, stel dat jouw BMW volledig perfect reed die ene jaar wanneer je garantie had, en na die 1 jaar komen al die problemen boven water, ja dan zat je daar met je 1 jaar garantie die voorbij is....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk Berichtenduitste degelijkheid is ver te zoeken maar je volgende auto wordt Audi....?
Ik kan je mensen geven die een nieuwe Audi gekocht hebben en ook niets dan problemen hebben gehad...?
hoe meer elektronica = hoe meer zever
ten derde jouw BMW heeft 160.000km wat had je verwacht dat hij nog zou draaien als een nieuwe BMW?
Het is ook een overname auto dus waarschijnlijk was de vorige eigenaar er niet voorzichtig mee....
Van die garantie en support line oke daar geef ik je gelijk in, maar wat ik van jouw posts opmaak is dat je een bmw van 160k km hebt gekocht en dat je verwachte dat deze zou draaien als een nieuwe bak....dit had je moeten voorzien 160k km is veel of het nu diesel of benzine is, problemen gaan er komen.
Ook die 1 jaar garantie, stel dat jouw BMW volledig perfect reed die ene jaar wanneer je garantie had, en na die 1 jaar komen al die problemen boven water, ja dan zat je daar met je 1 jaar garantie die voorbij is....
Ik verwacht niet dat het een nieuwe auto is die ik koop, wat ik wel verwacht is een auto die rijdt, zeker als je hem bij BMW koopt, 160k valt best mee, ik heb meerdere auto's gehad waar ik veel meer km mee heb gereden. Dit is nu mijn 53e auto, als hij rijdt zonder problemen ongetwijfeld een van de lekkerste auto's die ik heb gehad maar kwa gebreken staat hij wel op de eerste plaats, en ja ik heb ook Renault, Fiat, Volvo 480 turbo, Porsche 911 en nog wat andere merken gereden die op papier toch minder degelijk moeten zijn dan deze BMW.
Inmiddels is er al weer veel meer gebeurd met mijn BMW, de deuren gingen niet meer open of dicht, niveauregeling kapot, enorme speling in de stuuras, enorm krakende draagarmen, gaatje in het leder gebrand door de stoelverwarming, schokkende versnellingsbak, 16 foutmeldingen op het nieuwe roetfilter, ABS lampje gaat aan, en wederom het motorstoringslampje wat regelmatig gaat branden.
Mijn conclusie is BMW=rommel maar rijdt lekker.
Heb een mail gestuurd naar Van Osch over de problemen die ik nu hem en ze 7 dagen de tijd gegeven om te reageren.
Ik heb dus niets gehoord, geen mailtje, geen telefoontje niets.
Het is gewoon een nette mail geweest waarin ik de problemen heb vermeld en de diagnose van Meeusen uit Kalmthout per probleem aangegeven.
Ook heb ik diverse leden van het management van Van Osch en Belux een kopie van de mail gezonden, van hen heb ik ook niets gehoord.
De volgende brief die ze krijgen is van mijn advocaat want ik ga het er niet bij laten zitten, de procedure is al in gang gezet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wakuwaku Bekijk BerichtenInmiddels is er al weer veel meer gebeurd met mijn BMW, de deuren gingen niet meer open of dicht, niveauregeling kapot, enorme speling in de stuuras, enorm krakende draagarmen, gaatje in het leder gebrand door de stoelverwarming, schokkende versnellingsbak, 16 foutmeldingen op het nieuwe roetfilter, ABS lampje gaat aan, en wederom het motorstoringslampje wat regelmatig gaat branden.
Mijn conclusie is BMW=rommel maar rijdt lekker.
Ten tweede weet je ook nooit hoe er mee gereden is en zeker rond jouw kilometerstand kunnen de kwaaltjes naar de oppervlakte komen dan. Het is en blijft jouw keuze, maar om te zeggen dat BMW rommel is is wel erg kortzichtig
Comment
-
Met rommel bedoel ik dus BMW in het algemeen, service is veel minder dan ik bijv bij Audi kreeg, zelfs Skoda doet het beter, ik heb hier een Octavia RS staan van 2008, hoorde de turbo een beetje meer fluiten, zelfs na de garantie is alles kosteloos opgelost, dus nieuwe turbo.
Kwa rijden is BMW subliem, maar ik heb voldoende "auto ervaring" om te kunnen zeggen dat de kwaliteit van de onderdelen, en software minder is, om maar te zwijgen over de service, ze doen alles al als dit is een slijtage onderdeel, elk onderdeel is een slijtage onderdeel, kijk maar eens lang in een spiegel dan barst hij.
Het frapante is dat veel BMW 5 serie rijders dezelfde problemen hebben, sommige beginnen al te sukkelen bij 60.000. Echt ieder probleem waar ik over gelezen heb, heb ik ook gekregen, ik kon gewoon het lijstje afgaan, ik weet nu al wat het volgende problem zal zijn, mijn open dak, dat zal dan ineens niet meer sluiten, volgens BMW moet er dan een compleet nieuw dak in. Maargoed het dak werkt nu gelukkig nog.
Ik heb deze auto bewust bij een dealer gekocht, omdat ik geen zin had om in het handelaren circuit terecht te komen. Ik dacht dan toch wat meer zekerheid te hebben, nou ik had net zo goed bij een handelaar kunnen kopen, die hadden me misschien nog wat beter geholpen.
Ik ging ervanuit dat BMW niet zomaar een auto zou verkopen, het is tenslotte een "premium" merk, kwa kosten is het zeker premium, voor vrijwel elke reparatie ben je 1000 euro kwijt.
Comment
-
Voor vrijwel elke reparatie ben je 1000 € kwijt.
Jezus Christus kerel dit geloof je toch zelf niet.
Mijn BMW 325i heb ik 4,5 jaar gehad. Dik 90 000 km mee gereden en goed door gereden (enkele Alpen vakanties, Nordschleife, Spa, ... ).
Die auto heeft me aan onderhoud op die gehele periode. Steeds bij een officiële BMW Dealer in totaal € 3291,3 gekost. Ik vind dat uiterst aanvaardbaar!
Plus het stomme is desondanks de magistrale M3 mis ik dat beestje toch nog een beetje.Heeft me nooit in de steek gelaten. Wel in geslaagd om 2x de remolie tot het kookpunt te brengen
In uw geval zou ik zeggen kijk in eigen boezem. Als ik een 2dehands auto koop dan wil ik de volledige geschiedenis weten en informeer jezelf over de voorwaarden van Premium Selection & Support Garantie dan wist je al op voorhand dat de verkoper zelf niet goed op de hoogte was!Last edited by Alfa-Beemer; 19/08/2010, 10:09.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenVoor vrijwel elke reparatie ben je 1000 € kwijt.
Jezus Christus kerel dit geloof je toch zelf niet.
Mijn BMW 325i heb ik 4,5 jaar gehad. Dik 90 000 km mee gereden en goed door gereden (enkele Alpen vakanties, Nordschleife, Spa, ... ).
Die auto heeft me aan onderhoud op die gehele periode. Steeds bij een officiële BMW Dealer in totaal € 3291,3 gekost. Ik vind dat uiterst aanvaardbaar!
Plus het stomme is desondanks de magistrale M3 mis ik dat beestje toch nog een beetje.Heeft me nooit in de steek gelaten. Wel in geslaagd om 2x de remolie tot het kookpunt te brengen
In uw geval zou ik zeggen kijk in eigen boezem. Als ik een 2dehands auto koop dan wil ik de volledige geschiedenis weten en informeer jezelf over de voorwaarden van Premium Selection & Support Garantie dan wist je al op voorhand dat de verkoper zelf niet goed op de hoogte was!
De feiten liegen er niet om, vrijwel alles wat ik tegenkom kost 1000 euro, neem nu de niveauregeling, 960,=, draadbreueken en nieuwe ontvanger in de spoiler, 1300 euro, en ga zo maar door.
Ik was op de hoogte van de geschiedenis en vergeet niet dat kopen bij de dealer toch wel wat meer zekerheid geeft dan bij een handelaar, in ieder geval kwa garantie. Mij is het support systeem uitgelegd en dat was goed voor mij. Echter dat de dealer dan besluit om de support niet aan te melden bij BMW daar kan ik niets aan doen, ik mag toch wel een beetje vertrouwen hebben in een dealer.
Comment
Comment