Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voorruitverwarming

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door miken Bekijk Berichten

    welk merk heb je dan?
    Is meer dan 7 jaar geleden...
    diene mens is sinds 2016 niet meer actief...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door miken Bekijk Berichten

      welk merk heb je dan?
      Er zijn verschillende merken zoals bijvoorbeeld Securit, Saint Gobain, Pilkington, ... maar, in wezen maakt dat geen enkel verschil.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

        Er zijn verschillende merken zoals bijvoorbeeld Securit, Saint Gobain, Pilkington, ... maar, in wezen maakt dat geen enkel verschil.
        Hij bedoelt automerk, denk ik.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door miken Bekijk Berichten

          welk merk heb je dan?
          Topic is 7j geleden geopend. Denk dat de TS ondertussen wel geholpen is.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Zo'n voorruit is geen goedkoop grapje in vergelijking met een gewone voorruit.

            Ik zie er eerlijk gezegd het nut niet van in. In mijn wagen zit een knop waarmee de verwarming volledig op de voorruit wordt geblazen en het is ongelofelijk hoe snel je daarmee een aangevroren ruit kan ontdooien.
            Ik heb dat systeem met die draadjes in de ruit eigenlijk ook nooit begrepen.

            Had bij mijn Citroën C4 ook de mogelijkheid om de verwarming volledig op de voorruit te zetten, nu met de Renault Megane ook.
            En d'r zijn veel auto's die dat systeem tegenwoordig hebben.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Ik heb dat systeem met die draadjes in de ruit eigenlijk ook nooit begrepen.

              Had bij mijn Citroën C4 ook de mogelijkheid om de verwarming volledig op de voorruit te zetten, nu met de Renault Megane ook.
              En d'r zijn veel auto's die dat systeem tegenwoordig hebben.
              Is voor de noordelijke lande, waar er 1cm ijs op ramen is in de winter.

              Comment


              • #27
                Kameraad rijdt al heel lang met een Mondeo en een vooruit ijsvrij maken ging veel sneller dan al de rest die met de blazer op volle kracht stond en terwijl buiten zelf stond te krabben.

                Elk merk moest dat al lang hebben, tenminste als optie.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #28
                  als je airco hebt is dat ook een merkbaar voordeel, airco onttrekt vocht aan de binnenlucht ...

                  indien niet voldoende en Citroën kan, wil je niet helpen
                  heb je nog altijd deze optie : https://www.webasto.com/nl/markten-p...kachel-inbouw/

                  Comment


                  • #29
                    Dat zal allemaal wel goed werken, daar twijfel ik niet aan.
                    En bovenal, met die spreekwoordelijke 3 dagen vorst per jaar, zeker de investering waard.
                    Heeft VAG geen nieuw systeem zonder draadjes in de ruit? Ik dacht van wel.

                    Comment


                    • #30
                      Denk dat ik toch minimum 50x per jaar sta te schrapen op mijn werk.
                      Of jullie werken tijdens de dag uren of je staat uit de wind op uw werk.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • #31
                        50 keer... Lijkt me wat overdreven.
                        Ik parkeer op het werk binnen, en thuis staat de auto kort bij mijn huis. Als die op straat staat bij vorst, dan is er idd zo'n dun laagje rijm.
                        Maar doordat mijn auto electrische binnenverwarming heeft komt er echt al na 10s warme luch naar de ruit, dus dat gaat ook snel.

                        Ik had het wel in mijn vorige auto. Dat zal hoop en al een paar seconden schelen.

                        Als je een diesel hebt zonder die electrische verwarming, dan duurt het echt wel even voor je warme lucht krijgt, en dan is het wel handig.

                        Comment


                        • #32
                          Leg een (ijs) deken op je voorruit, probleem opgelost...
                          2012 Abarth 500 'esseesse'

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
                            50 keer... Lijkt me wat overdreven.
                            Ben zeker van niet.
                            Parking is een open vlakte.
                            Thuis staat die ook in een trekgat
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door luksvature Bekijk Berichten
                              Daarvoor moet je een voorruit hebben met verwarmingsdraadjes erin , en ik weet niet of citroën die optie aanbiedt... Zijn er trouwens nu nog merken die die optie aanbieden??
                              Mijn pa had vroeger een Ford Orion en die had dat wel... Da was de MAX ! Je zag die draadjes wel zitten, maar dat stoorde niet echt. Druk op 't knoppeke én weg doemp..
                              Ja, hoor.
                              Ik heb het in mijn Panda.
                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                Hij bedoelt automerk, denk ik.
                                Denk je ?

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                  Leg een (ijs) deken op je voorruit, probleem opgelost...
                                  Bij vriesweer heb ik altijd een busje ruitensproeier anti-vries bij, puur op de ruiten gieten en direct ijsvrij, zonder te krabben , deken of karton.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Packard

                                    Denk je ?
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door 2ge Bekijk Berichten

                                      Bij vriesweer heb ik altijd een busje ruitensproeier anti-vries bij, puur op de ruiten gieten en direct ijsvrij, zonder te krabben , deken of karton.
                                      Heb mij ook eens zo'n spray gekocht, werkt ook goed.
                                      Of een beetje lauw water kan ook wonderen doen.
                                      2012 Abarth 500 'esseesse'

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ter info: De voorbije 3 jaar waren er ongeveer 35 dagen met vorst. Vier jaar geleden waren het er 3...

                                        Inderdaad, ik gebruik ook een spuitbus (zonder schadelijke drijfgassen) als er eens wat ijs op de ramen zit.
                                        Spuit dit als eerste op de voorruit, en terwijl de zijruiten ijsvrij worden gemaakt en de verwarming op 'maximum ontdooien' staat, kan ondertussen dit product zijn werk doen.
                                        Zijruiten moet je toch zelf doen want ik denk niet dat elektrische zijruitontdooiïng in een (normale) auto verkrijgbaar is.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten
                                          Ter info: De voorbije 3 jaar waren er ongeveer 35 dagen met vorst. Vier jaar geleden waren het er 3...
                                          Tenzij je je auto binnen parkeert op je werk.

                                          Je zijruiten behandelen met Rain-X maakt ze wat minder gevoelig voor aanvriezen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X