Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
    Iemand die weet wat een Lufthansa B744 hier komt doen? Vertrokken uit Amsterdam, hangt nu 6NM finale 25L....

Edith: diversion landing voor zieke passagier and i quote: voor een radioactieve Japanner
    Arme jap...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
      Niet dus. alleen zat er in mijn hoofd dat daar sneeuw op lag
      't Is echt steil!!

Comment

• Ouch !!

http://www.ledauphine.com/savoie/201...d-atterrissage

Comment

• Misschien een repost.
          The owner of this domain has not yet uploaded their website.

In "real time" volgen wat er onder je door gaat als je geen zitje aan het raam hebt.
          Uiteraard kan je ook gewoon random vluchten volgen.

Comment

• Op deze link heb je Malta Twr, Radar en ACC http://www.liveatc.net/flisten.php?mount=lmml hier kun je af en toe wat toestellen horen die van / naar Libie vliegen.
            Zonet heb ik er een 2 ship F15's horen passeren "Weasel 11".
            2012 Renault Megane RS

Comment

• Damn zalig filmpje
              Die paint, dat is toch echt kunst. Prachtig en zoveel lagen

Comment

• Comment

• Comment

• Blackbird
                    Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
                    Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
                    BMW 320d
                    Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'

Comment

• Northrop Grumman B-2 Spirit

Lockheed F-117 Nighthawk

Wat een fascinerende toestellen zijn me dat toch
                      Last edited by ; 23/03/2011, 00:31.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten

En hoe 't komt dat 'ie dat vergeet. De piloot beweerde zo geconcentreerd te zijn op de landing, dat 'ie het gewoonweg vergeten is van de wielen neer te laten. Zeer dom en loemp, én kostelijk .
                          Ik begrijp dat hoor. Je kunt ook overgeconcentreerd zijn. Je moet jezelf eigenlijk verplichten om telkens opnieuw de checklists te overlopen. In opleiding vind je dat normaal maar kan begrijpen dat dit voor een ervaren piloot niet evident is.
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                            Ik begrijp dat hoor. Je kunt ook overgeconcentreerd zijn. Je moet jezelf eigenlijk verplichten om telkens opnieuw de checklists te overlopen. In opleiding vind je dat normaal maar kan begrijpen dat dit voor een ervaren piloot niet evident is.
                            Weet niet of ik mezelf al ervaren mag noemen, maar ik probeer toch elke keer netjes mijn checklist te doenl.
                            Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                            • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                            • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                            • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              ²²²²
                              Pas als het een gewoonte aan het worden is, wordt het gevaarlijk...

Ik doe altijd alle check's met de checklist erbij... en zal dat blijven doen.
                              Zoiets zal ik echter NOOIT voorhebben (maar dan enkel en alleen omdat een C172 een vast landingsgestel heeft )

Net omdat ik inderdaad goed genoeg snap dat bij overconcentratie op X, Y compleet kan vergeten blijf ik alles checklistgewijs doen. Als ik mezelf betrapte dat ik geland was zonder landinglight aan te doen na de clearance bijvoorbeeld, ben ik daar niet goed van geweest... dat zou evengoed de gear kunnen geweest zijn denk ik dan.

En bij een stevige crosswind bijvoorbeeld kun je dat al eens "vergeten" aan te doen aangezien je in final hangt en probeert de boel recht te houden. Als de toren komt vertellen dat je mag landen. Dan is dat switchke overhalen al eens iets wat er zou kunnen overschieten zonder laatste check.

Dito voor de gear, hoe raar dat ook moge klinken

Wel raar lijkt me het feit dat er geen alarm zit op de gear.
                              Normaal gaat er onder een bepaalde airspeed die je normaal enkel bereikt in landingconfiguratie, een alarm af indien het gestel niet uitstaat...
                              Dat zou je toch even uit de landings-concentratie moeten halen
                              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                              www.meevliegen.be

Comment

• Onder stress is het gehoor het eerste wat je afsluit.
                                Dat, en natuurlijk het feit dat hij zo'n systeem misschien niet heeft. Net zoals het vliegtuig waar ik regelmatig mee vlieg.
                                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Vandaag deze gezien, livery vond ik wel speciaal

Uploaded with ImageShack.us

Comment

• @Tim en Dieter:
                                    ik dacht, en een instructeur dacht dat ook, dat er een bepaalde configuratie was, waarbij het alarm niet zou afgaan. Combinatie van speed, attidude, flap settings etc....
                                    Dus misschien was het daaraan te danken. Of misschien had 'ie het systeem niet, idd.

Comment

• Kan natuurlijk altijd hé... En zal dan waarschijnlijk ook zo zijn.

Ik denk dat ik blij ben dat mijn wielen vast staan
                                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                      www.meevliegen.be

Comment

• Brawlo,

Zou naar Chennai moeten asap, maar ga dat uitstellen naar binnen een 2 a 3 tal weken.
                                        Iemand tips hoe ik toch nog statusmiles van M&M kan krijgen ZONDER met LH te vliegen?
                                        Denk dat ik toch maar voor QR vanaf BRU ga kiezen, ipv met LX naar BOM (moet ik niet zijn maar als ik er dan toch passeer komt dat eigenlijk nog goed uit) en dan naar MAA.

Comment

Working...
                                        X