Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bij de crash van een éénmotorig vliegtuig in Borgworm zijn dinsdagnamiddag vlieginstructeur Jos Van Erum en leerling-piloot Kris Thoelen omgekomen.

Het éénmotorig oefenvliegtuig, een Piper Tomahawk, steeg op in Brustem om 14.00 uur voor een stall-oefening en crashte omstreeks 14.30 uur in de velden tussen Borgworm en Jeuk. Het lesvliegtuig was gehuurd van vliegclub De Wouw uit Tienen. Voor vlieginstructeur Jos Van Erum, meer dan 15 jaar hoofdinstructeur bij vliegclub Aero-Kiewit en Kris Thoelen, één van de hoekstenen bij de organisatie van onze opendeurdagen (Historic Days), kwam alle hulp te laat.

Met den MSG heb ik nog vaak gevlogen.
    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Hmmm...is niet de eerste keer dat er zoiets gebeurt met een Tomahawk bij stalls. Staartvlak wordt bij dit type enorm belast (klappert heen en weer) en is er ook al afgevallen. Is bij een lesvliegtuig niet denkbeeldig dat er al structurele overbelasting was (en dit is erg moeilijk op zicht waar te nemen). Motorpech zou kunnen maar is toch redelijk onwaarschijnlijk. Dan nog heeft een beetje piloot aan best glide speed normaal voldoende ruimte om hem ergens deftig neer te zetten (zeker in die dunbebouwde streek), natuurlijk ook afhankelijk van hun hoogte.
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

• Had dien Piper dan geen parachute gelijk uw vliegtuigske, D?

Comment

• Nee, is enkel een verplichting in Duitsland voor ULM's om een maximum startgewicht van 472.5kg te beokmen.
          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Het Amerikaanse leger heeft tijdens de operatie tegen de villa van Osama bin Laden vermoedelijk een nieuw type helikopter ingezet. Dat meldt de Amerikaanse zender ABC News.

Comment

• Brawlo,

Welke airline neem ik best voor DAC indien ik absoluut statusmijlen wil voor miles&more? Zit aan 68K in '11 dus misschien de moeite om voor SEN te gaan.
                  Vertrek maakt niet echt uit, CDG, FRA, BRU, DUS, ZRH, MUC,...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                    Brawlo,

Welke airline neem ik best voor DAC indien ik absoluut statusmijlen wil voor miles&more? Zit aan 68K in '11 dus misschien de moeite om voor SEN te gaan.
                    Vertrek maakt niet echt uit, CDG, FRA, BRU, DUS, ZRH, MUC,...
                    LH of LX? Vliegen die daar niet op? Ik zal deze avond eens kijken als ik thuis ben...

Comment

• Helaas niet, enkel LH Cargo

Comment

• mm... Thai is blijkbaar the way to go maar wat een rotte search function is me dat op die website.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
                          mm... Thai is blijkbaar the way to go maar wat een rotte search function is me dat op die website.

Met TK is ook nog een optie via IST en KHI.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                            Kende deze man, is ooit mijn buurman geweest te Houthalen Oost,, Vader van Frank Van Erum uit 'thuis' en 'verschoten en zoon". Spijtig dat het zo eindigt voor hem, maar was wel een levensgenieter, dus is al goed dat hij goed geleefd heeft, en genoten van elke dag!
                            Last edited by derpassat; 09/05/2011, 20:29.

Comment

• kwam deze tegen bij mijn broer op facebook:
                              + http://youtu.be/1-Z2dO14ApE
                              " title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
                              http://youtu.be/1-Z2dO14ApE
                              "> http://youtu.be/1-Z2dO14ApE
                              " /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door derpassat Bekijk Berichten
                                kwam deze tegen bij mijn broer op facebook:
                                + http://youtu.be/1-Z2dO14ApE
                                " title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
                                http://youtu.be/1-Z2dO14ApE
                                "> http://youtu.be/1-Z2dO14ApE
                                " /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                Da's toch echt niet te geloven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                  Da's toch echt niet te geloven
                                  Eigenlijk een knap staaltje van kunnen... Chapeaux aan die piloten...

Het lijkt erop dat bepaalde delen van de besturing defect waren en dat ze dit op andere manieren compenseerden... Knap gedaan... Fine airmanship zoals ze zeggen...

Maar 'k denk dat die mecaniekers een uitbrander mogen verwachten

Comment

• Star Alliance, 's werelds grootste luchtvaartalliantie heeft een deadline gesteld voor de toetreding van Air India tot de alliantie.

Jaan Aalbrecht, CEO van Star Alliance heeft aan ATW gemeld dat ze Air India voor een deadline geplaatst hebben, de uiterste datum van toetreding is 31 juli 2011. Als Air India tegen die datum haar zaken niet op orde heeft wordt de uitnodiging tot toetreding ingetrokken en kan Air India de alliantie niet vervoegen. Aalbrecht is er echter van overtuigd dat Air India de deadline zal halen maar indien dit niet het geval is zal deze niet meer worden verlengd.

Een voormalig topman van Air India zegt dat deze moeilijkheden zal hebben om de deadline te halen, Air India zou totaal niet klaar zijn om Star Alliance te vervoegen ondanks dat de deadline in het verleden al meermaals bijgesteld werd.

Bron: ATW

Ter info: Air India werd in december 2007 uitgenodigd om lid te worden van Star Alliance, nu meer dan 3 jaar later is het nog niet gelukt... Ter vergelijking: Brussels Airlines was op minder dan een jaar na uitnodiging volwaardig lid van Star Alliance...

Goed nieuws voor Jet Airways...

Jet Airways, partner van diverse Star Alliance maatschappijen, is de grootste luchtvaartmaatschappij en wil al een tijdje tot Star Alliance toetreden. In het contract met Air India en Star Alliance staat duidelijk vermeld dat Air India niet de enige maatschappij uit India zal zijn in de alliantie en dat Star andere maatschappijen kan toevoegen. De overheid van Indië had in het verleden reeds gezegd geen problemen te hebben zolang Air India maar als eerste lid kon worden, nu de deadline voor de toetreding definitief is, is er licht aan het einde van de tunnel voor Jet Airways.

Een eventuele toetreding van Jet Airways (die in tegenstelling tot Air India wel klaar is tot toetreding) zou ook goed nieuws betekenen voor Brussels Airport. Jet Airways heeft van Brussel haar Europese hub gemaakt voor vluchten naar Noord Amerika en was gevraagd om toe te treden tot Skyteam en haar hub te verhuizen naar Amsterdam. Jet Airways heeft echter steeds de boot afgehouden met de melding dat ze tevreden waren van Brussel en dat Star Alliance nog steeds hun eerste keuze is, toch dreigden ze onlangs om naar Skyteam te gaan als er geen vooruitgang kwam in het Star Alliance dossier, mogelijk heeft dit Star Alliance doen besluiten om Air India voor een ultimatum te stellen...

IMHO zou Jet Airways (9W) een goede uitbreiding vormen voor Star Alliance, het is een kwalitatieve luchtvaartmaatschappij die professioneel gerund wordt. Voor Brussels Airport zou het kunnen betekenen dat Brussel uitgroeid tot een volwaardige Star Alliance hub.

To be continued...
                                    Last edited by ; 10/05/2011, 13:28.

Comment

• Bijna

Het pikante eten moet je er maar bijnemen

Comment

• Hoe VET zijn die Gulfstream-toestellen wel niet

Comment

• Voor de fans, als ik me niet vergis is het op discovery Airplane Repo Man, nog wel vet programma

Comment

Working...
                                          X