Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Op de website http://www.meevliegen.be/vliegtuig.html wordt het inderdaad voorgesteld als die Skyhawk SP
    2012 Renault Megane RS

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      tim, ik klikte net op je site over meevliegen...die cessna van deurne waarmee je vliegt, is dat die ex-diesel ?
      Nope, Het is de DEKAA. Nieuw geleverd met avgas motor een 1,5 jaar geleden. Het is een SP met 180 pk motor.

      Ik heb daarvoor WEL met een thielert diesel gevlogen (OO-FRF) maar die hebben ze na een jaartje weggedaan aangezien er een hoop issues mee waren
      Jammer, want ik geloof nog wel in de cessna op JETA1. Enkel waren er wat probleempjes aan de ombouw, thielert was failliet en overgenomen, maar het gevolg was dat er geen garantie meer was.
      Uiteindelijk vele leuke, en vooral goedkope, vlieguurtjes mee gedaan.

      Maar deze is gewoon origineel, zeker geen ombouw vanuit diesel
      Last edited by Timmeke-Tim; 06/08/2011, 13:06.
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
        Ik dacht dat dat een nieuwe Skyhawk SP was, 180pk versie, glass cockpit
        Maar ik kan me vergissen.
        Klopt
        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
        www.meevliegen.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
          Nope, Het is de DEKAA. Nieuw geleverd met avgas motor een kleine 2 jaar gelkeden.

          Ik heb daarvoor WEL met een thielert diesel gevlogen (OO-FRF) maar die hebben ze na een jaartje weggedaan aangezien er een hoop issues mee waren
          knap ding jouw vliegtuig

          nog een pic van idd herinner het me OO-FRF in mimisan frankrijk



          ook al vond piloot het een kutvlieger, ik vond het lekker zalig zo die diesel, weinig geluid en 120 liter dacht ik om naar mimisan te vliegen


          ik had eens gehoord dat ze boxer gingen inbouwen maar dat is dan blijkbaar niet zo geweest

          Comment


          • Dank u! maar het is niet mijn vlieger hoor

            Die FRF was een mooi ding, vond ik ook. Enkel wat tegenslag mee gehad

            Zo lekte de brandstoftank in de vleugel, en die moest er helemaal uit (en helaas geen garantie aangezien thielert failliet was) en verder zijn er nog zo enkele storingen geweest.

            Het ergste voorval dat ik zelf heb meegemaakt was dat de motor wat inhield net na take-off. Ik had nog maar 70% wat toen gelukkig voldoende was, maar het zet je wel even aan het denken... Uiteindelijk werd er nooit echt met zekerheid een oorzaak gevonden. Alle leidingen en filters eens vervangen, maar eerder uit voorzorg.

            Andere piloten hadden het die periode ook gemerkt dat de motor niet altijd gewillig was. Na een minuutje was het alweer over en vloog dat terug normaal. Maar ik was er toen ook nooit 100% gerust meer in.

            De eigenaar heeft dan besloten om geen risico's meer te nemen en hem weg te doen en een nieuwe benzine te bestellen. Het wordt immers ook voor 80% als lestoestel gebruikt. Stel u voor dat iemand tijdens een van de eerste solo's dat voorheeft Das goed om nooit meer te willen vliegen!

            Had alles onder garantie geregeld geweest had het allicht anders gelopen. Jammer...
            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
            www.meevliegen.be

            Comment


            • seconds from disaster
              volgens mij konden de overwegend benzinerijders niet met de dieseltechniek om...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                seconds from disaster
                volgens mij konden de overwegend benzinerijders niet met de dieseltechniek om...

                Ik ben toch een doorwinterde dieselrijder... Al wat 4 wielen had op mijn oprit was een diesel
                Ook kon je niet veel misdoen hoor. Dat ding draaide volledig automatisch dmv een FADEC unit. Je had alleen een throttle, geen mixture- of prophendel of wat dan ook. Makkelijk hoor!

                Ik denk dat dit een typisch early-adapter probleem is. Net als mensen die een nieuwe wagen bij lancering bestellen, ook iets vaker akkefietjes zullen hebben aan dingen die daarna aangepast worden in de productie.
                Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                www.meevliegen.be

                Comment


                • Kan iemand met zo'n vluchtprogramma is kijken wat de gemakkelijkste route is van Kinshasa naar Dakar ? Er is geen rechtstreekse vlucht

                  Comment


                  • Welke route je ook neemt, te allen prijze binnenlandse vluchten in Congo vermijden!
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                      Welke route je ook neemt, te allen prijze binnenlandse vluchten in Congo vermijden!
                      binnenlandse vluchten enkel nemen met blanke piloten daar, dat klopt

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                        Kan iemand met zo'n vluchtprogramma is kijken wat de gemakkelijkste route is van Kinshasa naar Dakar ? Er is geen rechtstreekse vlucht
                        Geef je data eens.

                        Dit is een overzicht maar er zitten enkele "onnozele" voorstellen tussen (zoals FIH-BRU-DKR bvb)

                        [KVS Availability Tool 6.3.0.R2/Diamond - Amadeus: Timetable/NL-BCDF]
                        Code:
                        FIH  Kinshasa N'Djili CD [FZAA]
                        DKR  Dakar Leopold Sedar Senghor Intl SN [GOOY]
                        SAT  06 Aug 2011 - 13 Aug 2011
                        
                        Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
                        ---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ----------------------------------------------------------------
                        ET/KP      41      FIH   08:00     LFW   12:15     737  2   ------7     12:10       -       -   07 Aug   07 Aug
                         -> ET/KP  30      LFW   14:00     OUA   15:25     DH8  0                           -       -
                         -> 2J     561     OUA   16:20     DKR   19:10     M87  0                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   08:00     LFW   12:15     737  2   ------7     14:20       -       -   31 Jul   07 Aug
                         -> ET/KP  16      LFW   13:45     CKY   18:45     737  2                           -       -
                         -> DN     22      CKY   20:00     DKR   21:20     320  0                           -       -
                        KQ         550     FIH   11:05     NBO   16:40     733  0   -----6-     16:15       -       -   06 Aug   13 Aug
                         -> KQ     542     NBO   17:40     LOS   20:40     EQV  0                           -       I
                         -> VK     857     LOS   22:15     DKR   02:20 +1  733  1                           D       -
                        ET/KP      41      FIH   08:00     LFW   12:15     737  2   ------7     16:20       -       -   24 Jul   07 Aug
                         -> ET/KP  46      LFW   13:30     COO   15:15     737  0                           -       -
                         -> I5     271     COO   19:35     DKR   23:20     M87  1                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   08:00     LFW   12:15     737  2   -2----7     16:20       -       -   07 Aug   09 Aug
                         -> ET     909     LFW   13:00     BKO   15:00     757  0                           -       -
                         -> I5     271     BKO   21:35     DKR   23:20     M87  0                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   08:00     LBV   09:35     737  0   -2----7     16:20       -       -   07 Aug   09 Aug
                         -> I5     271     LBV   17:10     DKR   23:20     M87  2                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   08:00     LFW   12:15     737  2   -2-----     16:20       -       -   09 Aug   09 Aug
                         -> ET/KP  14      LFW   13:45     BKO   17:15     737  1                           -       -
                         -> I5     271     BKO   21:35     DKR   23:20     M87  0                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   08:00     LFW   12:15     737  2   -2-----     16:20       -       -   09 Aug   09 Aug
                         -> ET/KP  44      LFW   13:30     COO   15:15     737  0                           -       -
                         -> I5     271     COO   19:35     DKR   23:20     M87  1                           -       -
                        SA         51      FIH   13:45     JNB   18:40     EQV  0   1-3-5-7     16:30       -       A   06 Aug   13 Aug
                         -> SA     207     JNB   22:45     DKR   05:15 +1  346  0                           B       -
                        KQ         555     FIH   10:45     NBO   16:20     763  0   --3----     16:35       -       -   10 Aug   10 Aug
                         -> KQ     560     NBO   17:25     COO   22:35     73W  1                           -       -
                         -> VK     857     COO   23:35     DKR   02:20 +1  733  0                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   07:30     LFW   12:15     737  2   ---4---     16:50       -       -   11 Aug   13 Oct
                         -> ET/KP  14      LFW   14:00     BKO   17:30     737  1                           -       -
                         -> I5     271     BKO   21:35     DKR   23:20     M87  0                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   07:30     LFW   12:15     737  2   ---4---     16:50       -       -   11 Aug   13 Oct
                         -> ET/KP  46      LFW   13:15     COO   15:15     737  0                           -       -
                         -> I5     271     COO   19:35     DKR   23:20     M87  1                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   07:30     LFW   12:15     737  2   ---4---     16:50       -       -   11 Aug   13 Oct
                         -> ET     909     LFW   13:00     BKO   15:00     757  0                           -       -
                         -> I5     271     BKO   21:35     DKR   23:20     M87  0                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   07:30     LBV   09:20     737  0   ---4---     16:50       -       -   11 Aug   13 Oct
                         -> I5     271     LBV   17:10     DKR   23:20     M87  2                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   07:30     LFW   12:15     737  2   ---4---     17:25       -       -   11 Aug   11 Aug
                         -> ET/KP  30      LFW   14:15     OUA   15:45     DH8  0                           -       -
                         -> DN     30      OUA   21:10     DKR   23:55     100  0                           -       -
                        KQ         552     FIH   22:40     NBO   05:35 +1  738  1   ----5-7     17:35       -       -   05 Aug   12 Aug
                         -> KQ     520     NBO   08:30 +1  DKR   15:15 +1  738  1                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   08:00     LOS   11:55     737  1   -2----7     18:20       -       -   31 Jul   09 Aug
                         -> VK     845     LOS   19:40     DKR   01:20 +1  733  2                           D       -
                        ET/KP      41      FIH   08:00     LOS   11:55     737  1   ------7     18:20       -       -   31 Jul   07 Aug
                         -> VK     805     LOS   16:25     ACC   16:30     733  0                           D       -
                         -> VK     845     ACC   20:20     DKR   01:20 +1  733  1                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   08:00     LFW   12:15     737  2   ------7     18:20       -       -   31 Jul   07 Aug
                         -> ET/KP  16      LFW   13:45     ACC   14:30     737  0                           -       -
                         -> VK     845     ACC   20:20     DKR   01:20 +1  733  1                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   08:00     LOS   11:55     737  1   -2----7     18:20       -       -   07 Aug   09 Aug
                         -> W3     75      LOS   17:00     ACC   17:00     738  0                           -       -
                         -> VK     845     ACC   20:20     DKR   01:20 +1  733  1                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   07:30     LOS   11:45     737  1   ---4---     18:50       -       -   11 Aug   11 Aug
                         -> W3     75      LOS   17:00     ACC   17:00     738  0                           -       -
                         -> VK     845     ACC   20:20     DKR   01:20 +1  733  1                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   07:30     LFW   12:15     737  2   ---4---     18:50       -       -   11 Aug   11 Aug
                         -> ET/KP  20      LFW   13:30     ACC   14:15     DH8  0                           -       -
                         -> VK     845     ACC   20:20     DKR   01:20 +1  733  1                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   07:30     LFW   12:15     737  2   ---4---     18:50       -       -   11 Aug   11 Aug
                         -> ET/KP  20      LFW   13:30     BJL   19:45     DH8  2                           -       -
                         -> VK     845     BJL   00:25 +1  DKR   01:20 +1  733  0                           -       -
                        ET/KP      41      FIH   07:30     LOS   11:45     737  1   ---4---     18:50       -       -   11 Aug   11 Aug
                         -> VK     845     LOS   19:40     DKR   01:20 +1  733  2                           D       -
                        SN         358     FIH   22:30     BRU   07:20 +1  333  0   --3--6-     20:50       -       -   23 Jul   03 Sep
                         -> SN     201     BRU   14:15 +1  DKR   18:20 +1  333  0                           -       -
                        AT         292     FIH   04:55     CMN   10:30     738  0   -2-4--7     20:55       -       2   06 Aug   13 Aug
                         -> AT     503     CMN   21:30     DKR   00:50 +1  EQV  0                           2       -
                        AT         292     FIH   04:55     CMN   10:30     738  0   ---4---     21:10       -       2   11 Aug   11 Aug
                         -> AT     980     CMN   12:15     LIS   15:00     AT7  0                           2       1
                         -> TP     209     LIS   22:00     DKR   01:05 +1  321  0                           1       -
                        AT         292     FIH   04:55     CMN   10:30     738  0   -2-----     21:10       -       2   09 Aug   09 Aug
                         -> TP/NI  239     CMN   16:50     LIS   19:15     ER4  0                           2       1
                         -> TP     209     LIS   22:00     DKR   01:05 +1  321  0                           1       -
                        AT         292     FIH   04:55     CMN   10:30     738  0   -2-----     21:10       -       2   09 Aug   09 Aug
                         -> AT     980     CMN   12:40     LIS   15:25     AT7  0                           2       1
                         -> TP     209     LIS   22:00     DKR   01:05 +1  321  0                           1       -
                        AT         292     FIH   04:55     CMN   10:30     738  0   ------7     21:10       -       2   07 Aug   07 Aug
                         -> AT     982     CMN   17:55     LIS   20:40     AT7  0                           2       1
                         -> TP     209     LIS   22:00     DKR   01:05 +1  321  0                           1       -
                        EO         48      FIH   09:00     JNB   13:40     M82  0   ----5--     21:15       -       -   12 Aug   12 Aug
                         -> SA     207     JNB   22:45     DKR   05:15 +1  346  0                           B       -
                        EO         40      FIH   09:00     JNB   13:40     M82  0   1------     21:15       -       -   08 Aug   08 Aug
                         -> SA     207     JNB   22:45     DKR   05:15 +1  346  0                           B       -
                        SN         359     FIH   22:00     BRU   06:50 +1  333  0   ---4--7     21:20       -       -   04 Aug   28 Aug
                         -> SN     201     BRU   14:15 +1  DKR   18:20 +1  333  0                           -       -
                        SN         354     FIH   21:00     BRU   07:25 +1  333  1   -2-----     22:20       -       -   05 Jul   27 Sep
                         -> SN     201     BRU   14:15 +1  DKR   18:20 +1  333  0                           -       -
                        8U         793     FIH   00:05     TIP   06:40     319  0   ------7     23:00       -       -   27 Mar   23 Oct
                         -> 8U     780     TIP   18:50     DKR   22:05     319  0                           -       -
                        EO         139     FIH   18:30     BZV   18:50     M82  0   ----5--     23:00       -       -   12 Aug   30 Dec
                         -> ET/KP  45      BZV   07:30 +1  LFW   11:45 +1  737  2                           -       -
                         -> ET     907     LFW   13:00 +1  DKR   16:30 +1  757  0                           -       -
                        AF         889     FIH   21:00     CDG   05:45 +1  332  0   -2-4-67     23:55       -      2C   06 Aug   13 Aug
                         -> AF     718     CDG   16:20 +1  DKR   19:55 +1  EQV  0                          2E       -
                        8U         793     FIH   00:05     TIP   06:40     319  0   ---4---     24:55       -       -   19 May   27 Oct
                         -> LN     304     TIP   18:00     TUN   18:15     320  0                           -       M
                         -> TU     613     TUN   20:15     DKR   00:00 +1  320  0                           M       -
                        KQ         552     FIH   22:40     NBO   05:35 +1  738  1   ----5-7     26:45       -       -   07 Aug   12 Aug
                         -> KQ     532     NBO   07:30 +1  LOS   10:35 +1  763  0                           -       I
                         -> W3     69      LOS   21:00 +1  DKR   00:25 +2  CR9  1                           I       -
                        KQ         552     FIH   22:40     NBO   05:35 +1  738  1   ----5-7     26:45       -       -   05 Aug   12 Aug
                         -> VK/KQ  1901    NBO   07:30 +1  LOS   10:35 +1  763  0                           -       I
                         -> W3     69      LOS   21:00 +1  DKR   00:25 +2  CR9  1                           I       -
                        KQ         550     FIH   11:05     NBO   16:40     EQV  0   -2-4---     27:00       -       -   06 Aug   13 Aug
                         -> KQ     542     NBO   17:40     LOS   20:40     73W  0                           -       I
                         -> W3     77      LOS   08:00 +1  DKR   13:05 +1  738  2                           -       -
                        Last edited by ; 09/08/2011, 09:28.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                          Hey,

                          Ik ben van plan om zo'n modelvliegtuigje te kopen:

                          Ik zou alleen ergens wat willen leren om daarmee om te gaan... Iemand tips?
                          Zie PM
                          Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                          BMW E90 320d:

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                            Hey,

                            Ik ben van plan om zo'n modelvliegtuigje te kopen:



                            Ik zou alleen ergens wat willen leren om daarmee om te gaan... Iemand tips?
                            Ik zou zo een RC heli nog wel kopen, alleen is dat blijkbaar 1) vrij duur en 2) zeer moeilijk om mee te vliegen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                              Ik zou zo een RC heli nog wel kopen, alleen is dat blijkbaar 1) vrij duur en 2) zeer moeilijk om mee te vliegen.
                              ja, maar dat kun je in een windvrije zaal vliegen

                              Comment


                              • Of leer anders gewoon zelf vliegen, nothing beats the real thing
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

                                Comment


                                • Nogal kostelijk he...

                                  Comment


                                  • Valt goed mee hoor.
                                    Als je ziet welke budgetten sommigen aan velgen en trackdays spenderen...

                                    In het begin is het wat kostelijk als je uren moet verzamelen en tegelijk een instructeur betalen maar eens je brevet kun je met 3 of 4 kostendelend vliegen en dat scheelt een pak.
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Valt goed mee hoor.
                                      Als je ziet welke budgetten sommigen aan velgen en trackdays spenderen...

                                      In het begin is het wat kostelijk als je uren moet verzamelen en tegelijk een instructeur betalen maar eens je brevet kun je met 3 of 4 kostendelend vliegen en dat scheelt een pak.
                                      meevliegen.be
                                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                      www.meevliegen.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                                        meevliegen.be
                                        Kan het dat ik van de week een auto(tje) heb zien staan op de Paardenmarkt?
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • Tim, met wat vlieg je nog, naast die 172?
                                          Aan hoeveel vlieguren zit je als ppl?
                                          Moet jij dan eigenlijk strikt gezien geen cpl hebben gezien je "activiteiten"?
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

                                          Comment

                                          Working...
                                          X