Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nen DCT gelijk ze zeggen eh

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
      vlogen we heel vaak richting Equador, Peru, ...
      Ecuador.

      Want de evenaar is geen land.

      Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

      Comment


      • Ik denk nu niet dat je met een business class ticket kan kiezen tussen de goedkope en dure business class... Afijn, toch niet met de maatschappijen waar ik mee vlieg.

        Te laat komen is natuurlijk wel te laat komen, en alle andere dingen zijn dan ook extraatjes...

        En tenslotte: voor kwaliteit kies je geen KLM of Air France .

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Idler Bekijk Berichten
          Ik werk daar ook en heb eigenlijk niet veel te doen
          jij zit wellicht in Maastricht dan ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
            Waarin denk je dat je vliegt als je van baken tot baken vliegt?
            Of als je van baken A direct baken D krijgt?
            In een airway he.....
            Je krijgt toch niet altijd direct een baken D???

            Je kan evengoed direct een bepaald punt krijgen. In jouw sector (Brussel onder de FL245) krijgen wij richting Parijs quasie altijd een direct Mopil. Dus zitten we niet op de airway. En zo gaat het ongeveer 95% van de tijd.

            Daarbij, als je flightplan van baken A via B naar C dan vlieg je inderdaad op airways. Krijg je van baken A direct naar C, hoeft daar toch helemaal geen airway te liggen... En bijna altijd zit je niet op een bepaald punt op het moment dat je een direct krijgt.

            Ik durf te stellen dat wij 90% van de tijd niet op een airway vliegen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
            Ecuador.

            Want de evenaar is geen land.
            Damned, you're right.
            Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
            • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
            • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
            • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
              jij zit wellicht in Maastricht dan ?
              Neenee in bxl cfmu maar wel niet in de ops room

              Comment


              • Het begint interessant te worden...

                - F-18 (Finland) met schade door de as (reeds enkele dagen geweten)
                - F-16 (NATO) met schade door de as (vandaag bekend gemaakt door de NATO)

                En ondertussen was er ook het gerucht dat een Noors toestel van Winderoe een noodlanding heeft moeten maken nadat 1 motor uitgevallen was, maar de maatschappij heeft ondertussen gemeld dat dit geval naar alle waarschijnlijkheid niets te maken had met de asse.

                En aangezien de geruchtenmolen blijft draaien: In de UK zou een onderzoeksvliegtuig beschadigd zijn na testvluchten.


                Maar zoals gewoonlijk: bevestigingen en bronnen ontbreken

                Comment


                • Waarover het wel bijzonder stil blijft is de British Airways "testvlucht" die gisteren plaatsvond... Een vlucht met een B744 van London naar Cardiff... (vlucht van 2h46 waarbij FL400 gehaald werd)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door luchtvaartnieuws.nl
                    cessna citation van nlr vliegt naar vulkanische aswolk

                    19-04-2010

                    amsterdam - het nationaal lucht- en ruimtevaartlaboratorium (nlr) is zondag (18 april) met zijn laboratoriumvliegtuig naar de vulkanische aswolk gevlogen. Doel van de vlucht was het verifiëren van de atmosferische modellen die gebruikt worden om een verwachting van de bewegingen van de aswolk te maken, zo meldt het nlr maandag (19 april).

                    Uit de vlucht die de cessna citation maakte boven de zuidelijke provincies blijkt dat de aswolk visueel goed te zien is. Ook zijn de grenzen van de aswolk goed zichtbaar. Dit is voor vliegers van groot belang wanneer het luchtruim straks weer open gaat, aldus het nlr.

                    Aanleiding voor de vlucht met de ph-lab is het verifiëren van de modellen die het knmi gebruikt voor het berekenen van de bewegingen van vulkanische stofwolken. Deze metingen worden onder meer door de nederlandse luchtvaartinstanties gebruikt bij de besluitvorming over het afsluiten en weer openstellen van het luchtruim.

                    Wisselende dikte
                    uit de gisteren gemaakte vlucht is volgens het nlr gebleken dat de plaats waar de vulkanische stoflaag zich bevond goed overeenstemde met de modellen. Hiervoor vloog de citation over de aswolk heen. De aswolk lag gisteren tot op een hoogte van drie kilometer en had een wisselende dikte.

                    In europa zijn er nog weinig middelen om vulkanische as met grote precisie te meten en te volgen, stelt het nlr. Er is ook nog geen regelgeving die bepaalt bij welke concentratie asdeeltjes het luchtruim open of dicht gaat. Samen met het knmi, rivm, defensie, ivw en eurocontrol onderzoekt het nlr hoe zo snel mogelijk sensoren en meetinstrumenten, waarmee de vulkanische as nauwkeurig gevolgd kan worden, de lucht in te krijgen.
                    12345

                    Comment


                    • Nieuwsje:

                      LH zou toestemming gekregen hebben om 50 widebodies in te zetten om 15.000 personen die in het buitenland vastzitten terug te halen naar Duitsland.

                      Airbus gaat een van haar prototype A380's inzetten om een testvlucht uit te voeren in de gesloten luchtruimen. Door de inzet van dit prototype zal men de impact van de vulkaanasse op de motoren en andere instrumenten gedurende de vlucht kunnen opvolgen aangezien dit toestel nog steeds voorzien is van meetapparatuur zodat er "in realtime" kan gekeken worden of er effectief gevolgen zijn voor het toestel.

                      Comment


                      • Blijkbaar het A340-600 testtoestel ipv de A380-800:

                        F922

                        * Callsign: F922
                        * Flightnr:
                        * Reg: F-WWCA
                        * Hex: 38007A
                        * Model: Airbus A340-642 (A346)
                        * Airline: Airbus Industries
                        * Lat: 54.51237
                        * Lon: 8.60884
                        * Altitude: 28675 feet (8740 m)
                        * Ground speed: 453 knots
                        (839 km/h / 521 mph)
                        * Track: 176°
                        * Radar: EKAH

                        Comment


                        • Jammer dat Bralo hier niet meer is, hij zou hier anders van genieten!

                          Comment


                          • De Airbus vlucht die onderweg regelmatig van hoogte wisselde lijkt op weg om te landen op HAM.
                            Bijgevoegde Bestanden

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                              Jammer dat Bralo hier niet meer is, hij zou hier anders van genieten!
                              Wieze wijze jong was dat?

                              Comment


                              • BA jumbo completes Atlantic test flight

                                (UKPA) – 6 hours ago
                                A British Airways Boeing 747 which took off from London's Heathrow Airport on Sunday completed a successful test flight in "perfect" conditions and without encountering any difficulties, the airline said.
                                The jumbo jet, carrying BA chief Willie Walsh, took off from the airport at 5.55pm on Sunday before flying 550 miles due west of Cardiff, landing at Cardiff Airport in south Wales at 8.41pm.
                                The flight, which took the aircraft out over the Atlantic Ocean, lasted two hours and 46 minutes.
                                A BA spokesman said: "The conditions were perfect and the aircraft encountered no difficulties. It will now undergo a full technical analysis at British Airways' engineering base at Cardiff."
                                He added: "Initially it ascended to 10,000 feet, then increased altitude in stages of 5,000 feet, remaining for five minutes at each level before reaching 40,000 feet. The aircraft stayed at 40,000 feet for an hour. Returning east, it descended across Ireland from 19,000 to 15,000 feet, landing at Cardiff at 8.41pm."
                                The jet taxied to the airline's maintenance facilities at Cardiff airport following the voyage, which sought to gauge flight safety, piloted by Captain Ian Pringle and Captain Stephen Hawkins, and accompanied by the company's director of flight operations, Stephen Riley, and the general manager of engineering, Robert Crew.
                                The British flag carrier was among a handful of European airlines which sent up aircraft on test flights on Sunday and was staged "in line with action taken by other European airlines", BA said.
                                The results of tests will be looked at further on Tuesday before any firm conclusion is drawn, but Dutch carrier KLM has already revealed it had flown a plane through the cloud of volcanic ash in Dutch airspace without suffering any damage.
                                The airline had planned to return seven planes without passengers to Amsterdam from Dusseldorf on Sunday, with the hope of receiving permission to resume passenger operations as soon as possible.
                                KLM Royal Dutch Airlines said that by midday it had flown four planes through what it described as a gap in the layer of microscopic dust over Holland and Germany which began spewing from an Icelandic volcano on Wednesday and has drifted across most of Europe, shutting down airports as far south and east as Bulgaria.
                                Copyright © 2010 The Press Association. All rights reserved.

                                Comment


                                • De A340-642 van Airbus is geland op XFW (Hamburg-Finkenwerder).

                                  Het toestel in kwestie:

                                  Comment


                                  • Blijkbaar ziet Brussels Airport het niet meer zitten om telkens data & uren aan te kondigen die niet gehaald (kunnen) worden:

                                    Nieuwste mededeling:
                                    Belgisch luchtruim blijft tot nader bericht gesloten

                                    Als gevolg van de aswolk die boven Europa hangt blijft het luchtruim boven België tot nader bericht gesloten. Dit betekent dat alle vliegverkeer van en naar Brussels Airport onmogelijk is voor passagiers.

                                    Brussels Airport raadt reizigers aan niet naar de luchthaven te komen zolang het luchtruim boven België gesloten blijft. Ook daarna wordt aan de passagiers gevraagd eerst de luchtvaartmaatschappij of reisagent te contacteren voor ze naar de luchthaven komen om zeker te zijn dat hun vlucht zal doorgaan.

                                    Telefoonlijst luchtvaartmaatschappijen:


                                    Posted by corpcom on 19 april 2010 5:08 pm

                                    Comment


                                    • Als iemand naar een bestemming binnen Europa wilt gebracht worden.. Contacteer mij!
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                      Comment


                                      • LOL

                                        @ Istanbul

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                          Je krijgt toch niet altijd direct een baken D???

                                          Je kan evengoed direct een bepaald punt krijgen. In jouw sector (Brussel onder de FL245) krijgen wij richting Parijs quasie altijd een direct Mopil. Dus zitten we niet op de airway. En zo gaat het ongeveer 95% van de tijd.

                                          Daarbij, als je flightplan van baken A via B naar C dan vlieg je inderdaad op airways. Krijg je van baken A direct naar C, hoeft daar toch helemaal geen airway te liggen... En bijna altijd zit je niet op een bepaald punt op het moment dat je een direct krijgt.

                                          Ik durf te stellen dat wij 90% van de tijd niet op een airway vliegen.
                                          Fout Dieter!
                                          Jullie vliegen voor 99.5% in airway's en-route. Denk je dat WOODY-MOPIL niet in een airway ligt?
                                          Een airway is geen corridor dat enkel de lijn WOODY-MEDIL bv omvat, waardoor je zogezegd als je WOODY-MOPIL zou vliegen je je buiten de airway zou bevinden.
                                          Waarom? Omdat er ook bv een stuk airway loopt van CIV naar MEDIL.
                                          Airways zijn gemiddeld zo'n 10NM breed he, waardoor je zelfs met DCT altijd in een airway zit. Het enige ogenblik dat ik me kan inbeelden dat jullie niet in een airway zouden zitten is als jullie van pakweg WOODY een DCT Reims ofzo zouden krijgen, wanneer de militairen OFF zouden zijn. (Aangezien er weinig GAT routes door militaire gebieden kruisen) Maar dan nog zijn wij verplicht om ons ervan te vergewissen dat er een een TMA of iets dergelijks onder ligt. We mogen jullie uiteraard niet in Uncontrollerd airspace brengen he....


                                          Comment

                                          Working...
                                          X