Oorspronkelijk geplaatst door Asserti
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vliegtuigen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk BerichtenHoe heeft dat jongentje dat kunnen overleven?
Comment
-
Enkele toestellen die gisteravond geland zijn op BRU:
Comment
-
12345Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk BerichtenEnkele toestellen die gisteravond geland zijn op BRU:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichtenhttp://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...ingsbaan.dhtml
Uit de toon van het artikel lijkt het alsof dat verkeerde nummer een gevaar zou betekenen maar het is me niet onmiddellijk duidelijk wat?
Comment
-
Het klopt inderdaad dat landingsbanen hernummert dienen te worden na x aantal tijd, afhankelijk van de snelheid dat de magnetische noordpool opschuift... Ik zou eigenlijk eens moeten opzoeken onder welke hoek 02/20 eigenlijk exact lag maar afhankelijk daarvan heeft men dus een "speling" van 9 tot 5 graden voordat een hernummering gewenst is... Als de baan bvb oorspronkelijk op 204° lag heet men 9° voordat een hernummering gewenst is, lag de baan echter exact op 200° tja, dan heeft men maar 5°...
Maar het is eigenlijk merkwaardig dat een blad zoals EOS foutieve informatie publiceert... In het officiële verslag van de crash met N704CK, de Boeing 742F van Kalitta waarop gedoeld wordt is er geen woord terug te vinden over de "foutieve" nummering... Ook in een ander verslag dat online te vinden is, een audit van enkele jaren terug, spreekt men met geen woord over de nummering... Ik vraag me dus eigenlijk af waar die info zou moeten staan??? Tenzij EOS natuurlijk een ander verslag in handen gekregen heeft...
Gemiddeld schuift de magnetische noordpool per jaar 10km op, met uitschieters in de periode 2001-2004 waarbij het tot 41km per jaar was...
Ik heb nog ergens een kaartje gevonden waarbij het fenomeen duidelijk is:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk BerichtenVan februari 2010:
Runway 02: 015°
Runway 20: 195°
Op een chart van 2006 staan nog dezelfde waarden, dus binnen een jaar of 2 zal het wel zover zijn. Zal weer wat aanpassing vergen voor de verkeersleiders en piloten
Dus er is op het ogenblik nog geen reden om "te janken"
Comment
-
In Managalore, India, is er een Boeing 737-800 van Air India Express gecrashed nadat het toestel voorbij de landingsbaan terechtkwam. Wat de exacte omstandigheden van het ongeval waren is op dit moment nog onduidelijk, er doen verschillende versies de ronde. Bij de crash lieten vermoedelijk meer dan 160 personen het leven, minimaal 6 personen zouden het er levend vanaf gebracht hebben en werden met zware verwondingen overgebracht naar het hospitaal.
Het gaat over vlucht IX812 vertrokken uit Dubai (DXB) met bestemming Mangalore (IXE).
Het toestel in kwestie is slechts 2,5 jaar oud:
Merk: Boeing
Type: 737-8HG(WL)
MSN: 36333
Eerste vlucht: 20/12/2007
In dienst: 15/01/2008
Registratie: VT-AXV
Het gaat dus om dit toestel:
Foto's van de crash: http://sify.com/news/Over-150-killed...llery=14942623 (Opmerking: tussen deze overzichtsfoto's zitten helaas ook beelden die niet geschikt zijn voor gevoelige kijkers)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk BerichtenWing flex
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk BerichtenMooie tripple 7
Die zie je niet zo veel als cargo 's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk BerichtenBij de 787 is de winflex nog knapper om te zien, zelfs in niet beladen toestand... Echt prachtig om te zien, ik wacht eigenlijk nog altijd op foto's van de B748F met volle belasting om te zien hoe de wingflex bij de nieuwe Jumbo is, de eerste foto's van de onbeladen testvluchten laten een zeer beperkte winflex zien, al zal je natuurlijk de winflex van een 748 nooit kunnen vergelijken met deze van de 787 of de 777.
MAF gewoon!
Comment
-
Nog enkele beeldjes die de prachtige winflex van de 787 weergeven:
Comment
-
Nog een paar...
Comment
-
En nog eentje om het af te lerenBijgevoegde Bestanden
Comment
Comment