Morgen zal volgende vlucht uitgevoerd worden:
LH 8928 SXF BRU 1745
LH 8929 BRU 1945 FRA
Nu zullen vele zich afvragen wat is er in godsnaam interessant aan een Lufthansa vlucht? Wel, de vlucht op zich is misschien niet echt het vernoemen waard maar wel als je weet welk toestel de vlucht zal uitvoeren...
Neen, het is geen Boeing 747, hoewel ik dit ook zeer leuk zou vinden... Ze is niet zo gracieus als de queen of de skies en ze lijkt meer op een walvis... Yep, morgen zal voor de eerste keer een Airbus A380-800 op Brussels Airport landen en opstijgen. Niet alleen brengt deze vlucht de CEO's van SN & LH naar BRU, ook zullen medewerkers van de pers aan boord zijn... Voordat iemand begint te dromen dat Brussels Airlines ooit met de whalejet gaat vliegen, het gaat om een zuivere test waarbij men zal kijken of Brussel kan gebruikt worden als uitwijkluchthaven indien het nodig zou zijn, in de voorbije weken werden zo al diverse vluchten uitgevoerd binnen Duitsland en ook naar Zwitserland & Oostenrijk. Het toestel zal geparkeerd worden op een zogenaamde remote stand bij DHL, dit aangezien er op BRU geen enkele gate beschikbaar is waar een A380 kan aanmeren.
Het gaat dus over onderstaand toestel met registratie D-AIMA:
LH 8928 SXF BRU 1745
LH 8929 BRU 1945 FRA
Nu zullen vele zich afvragen wat is er in godsnaam interessant aan een Lufthansa vlucht? Wel, de vlucht op zich is misschien niet echt het vernoemen waard maar wel als je weet welk toestel de vlucht zal uitvoeren...
Neen, het is geen Boeing 747, hoewel ik dit ook zeer leuk zou vinden... Ze is niet zo gracieus als de queen of de skies en ze lijkt meer op een walvis... Yep, morgen zal voor de eerste keer een Airbus A380-800 op Brussels Airport landen en opstijgen. Niet alleen brengt deze vlucht de CEO's van SN & LH naar BRU, ook zullen medewerkers van de pers aan boord zijn... Voordat iemand begint te dromen dat Brussels Airlines ooit met de whalejet gaat vliegen, het gaat om een zuivere test waarbij men zal kijken of Brussel kan gebruikt worden als uitwijkluchthaven indien het nodig zou zijn, in de voorbije weken werden zo al diverse vluchten uitgevoerd binnen Duitsland en ook naar Zwitserland & Oostenrijk. Het toestel zal geparkeerd worden op een zogenaamde remote stand bij DHL, dit aangezien er op BRU geen enkele gate beschikbaar is waar een A380 kan aanmeren.
Het gaat dus over onderstaand toestel met registratie D-AIMA:

Comment