Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Morgen zal volgende vlucht uitgevoerd worden:

    LH 8928 SXF BRU 1745
    LH 8929 BRU 1945 FRA

    Nu zullen vele zich afvragen wat is er in godsnaam interessant aan een Lufthansa vlucht? Wel, de vlucht op zich is misschien niet echt het vernoemen waard maar wel als je weet welk toestel de vlucht zal uitvoeren...

    Neen, het is geen Boeing 747, hoewel ik dit ook zeer leuk zou vinden... Ze is niet zo gracieus als de queen of de skies en ze lijkt meer op een walvis... Yep, morgen zal voor de eerste keer een Airbus A380-800 op Brussels Airport landen en opstijgen. Niet alleen brengt deze vlucht de CEO's van SN & LH naar BRU, ook zullen medewerkers van de pers aan boord zijn... Voordat iemand begint te dromen dat Brussels Airlines ooit met de whalejet gaat vliegen, het gaat om een zuivere test waarbij men zal kijken of Brussel kan gebruikt worden als uitwijkluchthaven indien het nodig zou zijn, in de voorbije weken werden zo al diverse vluchten uitgevoerd binnen Duitsland en ook naar Zwitserland & Oostenrijk. Het toestel zal geparkeerd worden op een zogenaamde remote stand bij DHL, dit aangezien er op BRU geen enkele gate beschikbaar is waar een A380 kan aanmeren.


    Het gaat dus over onderstaand toestel met registratie D-AIMA:

    Comment


    • Interesting ... misschien fiets ik wel eens tot daar.
      Hoe laat? En wat is de kans dat ze vertraging/vervroeging hebben?
      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
        Interesting ... misschien fiets ik wel eens tot daar.
        Hoe laat? En wat is de kans dat ze vertraging/vervroeging hebben?
        Hoe laat?

        ETA: 17h45
        ETD: 19h45

        Het toestel komt van de ILA airshow in Berlijn, een vertraging is dus altijd mogelijk... Maar ik verwacht eigenlijk niet veel vertraging...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
          Interesting ... misschien fiets ik wel eens tot daar.
          Hoe laat? En wat is de kans dat ze vertraging/vervroeging hebben?
          Landen om 17.45LT als ik me niet vergis.
          Ik zal er ook staan.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
            Landen om 17.45LT als ik me niet vergis.
            Ik zal er ook staan.
            Kan jij laten weten op welke baan ze zal landen? Ik vermoed 25R omdat deze het dichtste bij de cargo ligt maar 100% zeker is het niet. (toevallig dan nog de slechtste baan om te spotten)

            Comment


            • Hmm.. Op de website van ILA staat te lezen dat bezoekende toestellen pas na 17h30 vertrekken... Op een kwartiertje van SXF naar BRU lijkt me een beetje snel

              Eens benieuwd welk uur het echt wordt...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                Kan jij laten weten op welke baan ze zal landen? Ik vermoed 25R omdat deze het dichtste bij de cargo ligt maar 100% zeker is het niet. (toevallig dan nog de slechtste baan om te spotten)
                Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                Hmm.. Op de website van ILA staat te lezen dat bezoekende toestellen pas na 17h30 vertrekken... Op een kwartiertje van SXF naar BRU lijkt me een beetje snel

                Eens benieuwd welk uur het echt wordt...
                Welke baan het wordt zou ik eventueel kunnen weten zo'n 10-15min prior ATA.
                Daarvoor moet ik dan een belleke plegen.
                Idem voor ATD in SXF, kan ik ook teweten komen, net als de daarop volgende ATA.

                Comment


                • Stom dat ik het pas zo laat te weten gekomen ben anders kon ik via via een pasje aanvragen om binnen het domein te gaan fotograferen Spijtig genoeg moet dat ongeveer een week op voorhand aangevraagd worden... Grrrrrr

                  Nu ja, als het morgen droog blijft en als ik al aan de juiste baan sta dan zal ik al content zijn

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                    Stom dat ik het pas zo laat te weten gekomen ben anders kon ik via via een pasje aanvragen om binnen het domein te gaan fotograferen Spijtig genoeg moet dat ongeveer een week op voorhand aangevraagd worden... Grrrrrr

                    Nu ja, als het morgen droog blijft en als ik al aan de juiste baan sta dan zal ik al content zijn
                    02 zal wel te kort zijn dus heb je nog maar 2 kansen

                    Comment


                    • De A380 zal baan 25R gebruiken om te landen, het toestel zal tot het einde van de baan rijden waar het een verwelkoming door de brandweer zal krijgen, nadien zal het geparkeerd worden bij DHL. Opstijgen zal het toestel van dezelfde baan doen.

                      Leuk die A380 maar eigenlijk heeft dat hele gedoe me wel nieuwsgierig gemaakt... Er is een vermoeden in het spottersmilieu dat er meer achterzit dan enkel een beleefdheidsbezoekje aan een luchthaven die gebruik kan/zal worden bij diversions... De CEO's van zowel SN als LH zouden aanwezig zijn en de pers werd massaal opgetrommeld... Er is dan ook een vermoeden dat er morgen een of andere aankondiging zal gebeuren... Wat de A380 haar rol in dit alles is zullen we pas morgen weten... 1 ding is IMHO zeker, er zal zeker en vast geen order voor de A380 aangekondigd worden, hoe veel mensen er ook van dromen... SN mag het dan wel uitstekend doen op Africa routes, IMHO is er geen enkele route die een A380 kan gebruiken, laat staan dat de luchthavens waarop SN vliegt de A380 zouden kunnen ontvangen... Dus, dat is het alvast niet (oef, 'k zou liever op termijn de 747 terug zien verschijnen in SN's vloot). Wat het dan wel is zullen we morgen pas weten...

                      IMHO is het idd enkel een beleefdheidsbezoekje en een test, gecombineerd met wat PR voor beide bedrijven.

                      Anyway, 'k hoop alvast op goed weer

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                        De A380 zal baan 25R gebruiken om te landen, het toestel zal tot het einde van de baan rijden waar het een verwelkoming door de brandweer zal krijgen, nadien zal het geparkeerd worden bij DHL. Opstijgen zal het toestel van dezelfde baan doen.

                        Leuk die A380 maar eigenlijk heeft dat hele gedoe me wel nieuwsgierig gemaakt... Er is een vermoeden in het spottersmilieu dat er meer achterzit dan enkel een beleefdheidsbezoekje aan een luchthaven die gebruik kan/zal worden bij diversions... De CEO's van zowel SN als LH zouden aanwezig zijn en de pers werd massaal opgetrommeld... Er is dan ook een vermoeden dat er morgen een of andere aankondiging zal gebeuren... Wat de A380 haar rol in dit alles is zullen we pas morgen weten... 1 ding is IMHO zeker, er zal zeker en vast geen order voor de A380 aangekondigd worden, hoe veel mensen er ook van dromen... SN mag het dan wel uitstekend doen op Africa routes, IMHO is er geen enkele route die een A380 kan gebruiken, laat staan dat de luchthavens waarop SN vliegt de A380 zouden kunnen ontvangen... Dus, dat is het alvast niet (oef, 'k zou liever op termijn de 747 terug zien verschijnen in SN's vloot). Wat het dan wel is zullen we morgen pas weten...

                        IMHO is het idd enkel een beleefdheidsbezoekje en een test, gecombineerd met wat PR voor beide bedrijven.

                        Anyway, 'k hoop alvast op goed weer
                        A380 Enig idee wat er een goed plekje zou zijn om de mastodont te spotten? Ben niet zo thuis in de omgeving daar dus een (gps)adres zou wel welkom zijn, misschien rij ik wel eens tot daar

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door paac Bekijk Berichten
                          A380 Enig idee wat er een goed plekje zou zijn om de mastodont te spotten? Ben niet zo thuis in de omgeving daar dus een (gps)adres zou wel welkom zijn, misschien rij ik wel eens tot daar
                          Goh,

                          Tijdens het landen zou het kerkhof van Steenokkerzeel de beste locatie zijn. Na het landen zal het toestel in de buurt van het "B.house" staan, het hoofdkwartier van SN naast Abelag. Voor het opstijgen is het iets moeilijker, aangezien dezelfde baan (25R) zal gebruikt worden, je kan aan de oude tennis proberen maar dan moet je hopen dat hij daar al airborne zal zijn wat gezien het hoge gewicht van de whalejet eigenlijk niet echt waarschijnlijk is...

                          Moeilijk dus...

                          Voor locaties kan je best een kijkje nemen op: http://www.flightlevel.be/spotting/b...ting_guide.php

                          Comment


                          • Wat een commotie. Op Londen Heathrow zie je er 3 in 2 minuten tijd passeren

                            Comment


                            • mooi timelapse filmpje over het klaarmaken van de space shuttle

                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Betreffende de A380...

                                Er is uitgelekt dat Emirates een omvangrijke bestelling bij Airbus zal plaatsen... Vermoedelijk zal Emirates vandaag op de ILA airshow aankondigen dat ze een order plaatsen voor 32 bijkomende A380's wat het totaal van Emirates op 90 A380's zal brengen waarvan er reeds 10 geleverd zijn. Het order voor 32 stuks zou meteen ook het grootste A380 order ooit worden...

                                To be continued, de persconferentie van Airbus begint binnen een half uurtje...

                                Comment


                                • En de bevestiging is er...

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Flightglobal
                                  ILA: Emirates orders 32 more Airbus A380s
                                  By David Kaminski-Morrow

                                  Middle Eastern carrier Emirates has ordered another 32 Airbus A380s, the single biggest deal for the type.

                                  The Dubai-based carrier confirmed the agreement at the ILA Berlin Air Show today.

                                  Airbus says the orders are firm, and take its overall A380 customer total to 234 jets.

                                  Emirates' current A380 fleet is fitted with Engine Alliance GP7200 powerplants.

                                  Its decision brings to 90 the number of A380s it has on order, by far the highest commitment by a single customer.

                                  Airbus chief Tom Enders says the agreement was reached "less than 24 hours ago". The deal is worth $11.5 billion at list prices.

                                  Comment


                                  • Een totaal van 90

                                    Comment


                                    • En ILA blijkt een vruchtbare beurs te zijn...

                                      Er is een bijkomende persconferentie voorzien om 16h00 door Airbus waarop nog commerciëel nieuws bekend zal gemaakt worden (lees:bestellingen).

                                      Eentje lekte alvast uit:

                                      TAM, de grootste Braziliaanse luchtvaartmaatschappij zou een bestelling plaatsen bij Airbus en dit voor 20 A320 toestellen en 5 A350 toestellen...

                                      Comment


                                      • Fack seg, 90 A380's. Dat is gigantisch!!!
                                        Even snel rekenen ... 10 crews per vliegtuig, 2.5 piloot per crew gemiddeld gok ik. Dat zijn 2250 piloten voor 1 vliegtuigtype. Dan hebben we het nog niet over die 10-tallen friples en A350's die ze ook in bestelling hebben. Die gaan hun salarissen serieus mogen omhoog gooien om daar genoeg vliegers voor te vinden.


                                        Ik ben trouwens erg benieuwd waar Air France-KLM naartoe wil. Er wordt gesproken over 787 die we in combinatie kunnen vliegen met de friple. De MD11 en de 74 moeten er over niet al te lang uit. Tegen het einde van dit decennia zouden er dan A350's bij kunnen komen die je dan ook in combinatie kan vliegen met de A330.

                                        Bralo, weet jij hier toevallig niks meer over? Jij volgt deze speculaties meestal wel.
                                        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                        Comment


                                        • @ D ik kijk er straks eens naar

                                          Ondertussen:





                                          Live from BRU and thx to Proximus

                                          Comment

                                          Working...
                                          X