Als ze slim zijn, maken ze van die friple 200 een friple 300. Dat scheelt weer 100 plaatsen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vliegtuigen
Collapse
X
-
En de capaciteit is opnieuw de hoogte ingegaan...
Voorlopige schema "Oranje" vluchten met bestemming JNB:
1) KLM
Vertrek vanuit AMS
1x Boeing 747-400 (Extra)
3x Boeing 777-200 (2x Extra, 1x Regular)
1x McDonnelDouglas MD-11 (Extra)
2) Corendon
Vertrek vanuit AMS
2x Boeing 747-200 (Gecharterd van Hellenic Imperial)
3) Air France
Vertrek vanuit CDG
1x Boeing 777-200 (Extra)
1x Airbus A380-800 (Regular)
Comment
-
Vandaag zijn er al veel legervliegtuigen over ons hoofd gevlogen. 's morgens een c-130 ontzettend laag, dan een uurtje geleden een voor mij onbekend (was te laat naar buiten gekomen, maar was ook laag) toestel. Ik denk dat het een cargo vliegtuig was, 2 motoren dacht ik. En dan een F16 die hier op een hondertal meter boven ons manoeuvres aan het maken was. Fantastisch om te zienKreeg er zelf kippenvel van. En dat geluid ook
Comment
-
Niks dat beter klinkt dan een fighter die gas geeft recht boven je hoofd!!!Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
-
Een laatste overzichtje van de Oranje volksverhuizing:
Luchtvaartmaatschappij - Toestel - Luchthaven vertrek - Touroperator
KLM - B772 - AMS -
KLM - B744 - AMS -
KLM - B772 - AMS -
KLM - B772 - AMS -
KLM - MD11 - AMS -
Pullmantur Air - B744 - AMS -
Air Atlanta Icelandic - B743 - AMS - Kras.nl
Air Berlin - A330 - DUS - Kras.nl
Hellenic Imperial - B742 - AMS - Corendon
Hellenic Imperial - B742 - AMS - Corendon
Air France - A388 - CDG -
Air France - B772 - CDG -
Dus voorlopig:
4x Boeing 777-200
2x Boeing 747-400
2x Boeing 747-200
1x Boeing 747-300
1x Airbus A380-800
1x McDonnelDouglas MD-11
1x Airbus A330
Daarnaast ook nog een 20-tal privéjets
En dit enkel voor de verplaatsing van supporters...
Comment
-
Waar ik nog altijd niet helemaal aan uit ben;
Ik heb nu al een jaar een Mileage Plus account bij United, waar ook al mijn miles op staan.
Maar je kan dus geen account hebben bij Star Alliance zelf, maar alleen bij één of meerdere van de leden?
Bij welkeen is dan 't beste? Waarmee je 't meest vliegt zeker?
En dan moet je ook als je met een ander lid van de Star Alliance uw miles die je op die vlucht gevlogen hebt transfereren naar uw "standaard" luchtvaartmaatschappij (bij mij United), maar zijn dat dan het volledige aantal miles?
Of zit daar een verschil op dat je altijd ga proberen boeken met uw moedermaatschappij?
Nu heb ik de voorbije weken op en af naar Bangkok gevlogen met SAS, ook in de Star Alliance groep.
Ik heb gisteren in BKK gevraagd om mijn miles van de komende vlucht te boeken en dit hebben ze (normaal, staat nog niet op mijn account) gedaan naar mijn Mileage Plus bij United.
Heb dit domweg vergeten te vragen in het doorgaan (waarom doen ze dit trouwens niet automatisch?), maar heb nog mijn boardingpass nog en normaal moet ik dat nu nog opsturen naar United om de miles nog te kunnen krijgen op mijn account.
Naar welk adres moet ik dat dan sturen?
Heb nu nog maar de miles erop staan (BRU-IAD-TPA-IAD-BRU) van vorig nieuwjaar, maar de vluchten van de ski (BRU-LHR-LAX-DEN-ASP-LAX-IAD-BRU) staan daar niet op.
Dit was dacht ik omdat m'n vader die vlucht voor mij geboekt had met zijn miles (dus niets voor betaald). Dus als je boekt met miles kan je daar dus geen miles meer voor krijgen? Is anders wel logisch.
Ook kreeg ik een bonus van 500miles voor "EASY CHECK-IN ONLINE", hoe kan ik er voor zorgen dat ik die nog krijg? Daar aan die computers in Brussels Airport mijn tickets vragen?
Ga er me in 't vervolg wat meer mee bezig houden, want zoiets moet je opvolgen als ik dat zo zie.
Oja, van welke aantallen miles kan je al leuke dingen doen of krijgen (lounge ed.) en upgrades krijgen?
Alvast bedankt!
Comment
-
Effe kort:
Je kan wel een account hebben bij Star Alliance zelf maar dit is enkel voor een "Company Account". Via het Star Alliance Company Plus programma kan je punten sparen voor vluchten e.d. Dit komt bovenop de normale mijlen via een van de leden. Je hebt wel een BTW nummer nodig en enkel tickets uit de duurdere klasses worden aanvaard (dus geen goedkope V of W fares van United bvb).
Als je een Mileage Plus account hebt kan je bij ander Star (en zelfs niet Star) maatschappijen mijlen verzamelen voor je Mileage Plus account. Je hoeft enkele je MP nummer door te geven bij boeking of tijdens het inchecken, je zal dan mijlen op je MP account krijgen als jouw boeking tenminste mijlen verdient (opletten hiermee, niet alle vluchten verdienen mijlen, de ene maatschappij is al wat soepeler dan de andere). Je hoeft hiervoor dus niets speciaals te doen.
Mijlen transfereren van bvb Mileage Plus naar Miles & More lukt niet... Maar je kan bij je maatschappij (United in dit geval) wel vluchten boeken op alle Star maatschappijen en de bijdrage die hiervoor gevraagd wordt is in vele gevallen hetzelfde. United heeft echter als nadeel dat je enkel online vluchten (met mijlen) kan boeken bij UA, CO & US, voor de overige Star (en niet Star) partners moet je telefoneren. Nu om de "award" beschikbaarheid te zien kan je best een ANA accountje nemen en via een software zoals KVS werken. Eens je de beschikbaarheid naar keuze gevonden hebt dan kan je bellen om je vluchten vast te leggen. En soms kan je echt wel koopjes doen... Om je een voorbeeld te geven, soms is het mogelijk om in First Class de hele wereld rond te vliegen voor minder dan 200.000 mijl... Je moet er wel wat speurwerk voor verrichten en geduld hebben, maar soms lukt het dus echt het maximale uit je mijlen te halen. Ter vergelijking, een retourtje BRU-SFO kost bvb reeds 55.000 mijl (elke locatie in de USA, met uitzondering van Hawaii dat zo'n 60.000 mijl kost) in economy.
Mijlen krijg je niet op award tickets (zijnde tickets geboekt dmv mijlen). Logisch want anders zou het wel heel veel opbrengenTenzij... je vlucht gecancelled wordt om een of andere reden en ze je in de plaats van in XF/XC/XY of NF/NC/NY klasse in F/C/Y boeken dan krijg je wel mijlen... (Wat normaal niet kan/mag maar het gebeurt)
Voor het online inchecken kreeg je bij UA idd 500 mijlen cadeau, ik weet niet of deze actie nog geldig is maar het is idd best mogelijk. Online inchecken doe je via de website van UA of aan de "Mr. Chicken" zoals men de machines in de terminal wel eens noemtJe kan dan achteraf toch nog normaal inchecken (wat ik trouwens altijd doe) maar je hebt dan toch de mijlen vast
PS Je kan mijlen voor gedane vluchten achteraf altijd aanvragen via de website van UA. Reken echter niet op veel mijlen want SK geeft maar 25% van de mijlen voor de zgn "discount" klasses (W/V, etc...)
Any question: shoot
Comment
-
Alvast merci voor de uitleg, maar in mijn geval is het dus best:
Om altijd met United te boeken als ik naar Amerika reis en met een Star Alliance lid te boeken voor andere reizen, dan alles transferen naar mijn Mileage Plus account en als ik al een mooie pot verzameld heb es een reisje te boeken met United.
Kan ik dan ook boeken met een andere Star maatschappij?
En in welke gevallen verlies ik miles?
Gaat wel allemaal duidelijk worden naarmate ik er me meer mee ga bezig houden denk ik, is zoals de belastingen, hoe meer je er van kent, hoe meer je er uit kan halen...
Comment
-
Oja, heb de voorbije uren weer wat zitten surfen;
Delta Air Lines is nu door de fusie Northwest Airlines de grootste luchtvaartmaatschappij, maar vroeger was dat toch American Airlines niet?
Of is die dat nog altijd gemeten via het aantal gevlogen passagierskilometers?
En nu met de fusie van United en Continental?
Air France-KLM is dan weer de grootste als 't om geld gaat, maar dat zijn toch 2 maatschappijen?
Of in wat verschillen de samenwerking van Air France en KLM en bv. Lufthansa en Brussels Airlines?
En hoe komt 't dat de luchthaven van Atlanta de grootste is, terwijl die stad op zich niet veel voorstelt?
Of is het omdat deze gigantisch veel als hub voor de maatschappijen gebruikt wordt?
En gaat de komende luchthaven van Al Maktoum Airport (als die operationeel zal zijn) die niet voorbij steken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk BerichtenPS Je kan mijlen voor gedane vluchten achteraf altijd aanvragen via de website van UA. Reken echter niet op veel mijlen want SK geeft maar 25% van de mijlen voor de zgn "discount" klasses (W/V, etc...)
Wat is 't verschil tussen Economy en Discount Economy?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenAlvast merci voor de uitleg, maar in mijn geval is het dus best:
Om altijd met United te boeken als ik naar Amerika reis en met een Star Alliance lid te boeken voor andere reizen, dan alles transferen naar mijn Mileage Plus account en als ik al een mooie pot verzameld heb es een reisje te boeken met United.
Kan ik dan ook boeken met een andere Star maatschappij?
En in welke gevallen verlies ik miles?
Gaat wel allemaal duidelijk worden naarmate ik er me meer mee ga bezig houden denk ik, is zoals de belastingen, hoe meer je er van kent, hoe meer je er uit kan halen...
Als je telkens als je bij UA of een van de andere Star partners boekt je MP account doorgeeft dan zullen je mijlen automatische op je MP account komen. Bvb, als ik met SN naar LHR vlieg dan geef ik m'n MP account op bij het inchecken, op die manier komen de mijlen van m'n SN vlucht automatisch op m'n MP account bij UA. Dus het is gelijk waar je boekt zolang je maar je MP nummer doorgeeft zal je mijlen krijgen op je MP account (tenminste als je boekingscode recht geeft op mijlen, dit is niet altijd het geval, om je een voorbeeld te geven, sommige vluchten geven recht op 0% mijlen, alles hangt af van de afspraken die United met de partner gemaakt heeft). Goed opletten is dus de boodschap!
Met je verzamelde mijlen bij United moet je bij United boeken, het staat je echter volledig vrij om een volledige reis samen te stellen zonder dat er zelfs maar United bij te pas komt... Bvb, stel je hebt genoeg mijlen verzamelt en je wil bvb het volgende doen. BRU-LHR met SN, LHR-AKL met NZ, AKL-SIN met SQ, SIN-EWR (langste vlucht ter wereld op dit moment) met SQ en EWR-YUL met CO en YUL-BRU met AC.
Zo heb je heel de wereld rondgevlogen zonder ook maar 1 voet op een toestel van United gezet te hebben... Volledig te boeken bij United, ticket uitgegeven door United maar geen enkele vlucht van United
Je verliest geen mijlen 1 RDM (Redeemable mile) bij UA is 1 RDM bij LH, NH, SN, etc... De ene maatschappij zal mss 5.000 mijl meer vragen voor een vlucht dan de andere maar op dat vlak zit je echt goed bij UA, UA is een van de goedkoopste maatschappijen wat tickets met mijlen betreft... SQ is op dat vlak echt een ramp, je hebt er tonnen mijlen nodig voor een vlucht als je lid bent van Krisflyer. Maar hou er rekening mee, mijlen kunnen NIET overgeboekt worden naar een ander programma, je kan wel tickets boeken via je "home carrier" (UA in dit geval) voor andere maatschappijen.
Ik geef toe, 't is misschien een klein beetje ingewikkeld maar eens je er wat vanaf weet is het allemaal simpel(you wish)
Comment
-
[QUOTE=Spillies;4117067]Oja, heb de voorbije uren weer wat zitten surfen;
Delta Air Lines is nu door de fusie Northwest Airlines de grootste luchtvaartmaatschappij, maar vroeger was dat toch American Airlines niet?
Of is die dat nog altijd gemeten via het aantal gevlogen passagierskilometers?[quote]
Er zijn verschillende manieren om de omvang te meten, maar DL is op dit moment de grootste zowel in passagiers als in vloot...
[quote]En nu met de fusie van United en Continental?[quote]
Het nieuwe "United" zal na de fusie (die tegen eind dit jaar goedgekeurd moet zijn) de grootste maatschappij ter wereld zijn (niet op basis van de vloot, maar op basis van passagiers)
[quote]Air France-KLM is dan weer de grootste als 't om geld gaat, maar dat zijn toch 2 maatschappijen?
Of in wat verschillen de samenwerking van Air France en KLM en bv. Lufthansa en Brussels Airlines?[quote]
Nu vraag je veelStrikt gezien is zowel Air France als KLM eigendom van het overkoepelend bedrijf Air France-KLM S.A. met hoofdzetel in Frankrijk. Air France & KLM fuseerden in 2004 maar behielden elk hun operationele zetel om diverse redenen... KLM op zich is een Nederlands bedrijf met zetel in NL maar de aandelen van KLM zijn in handen van Air France-KLM dat een Frans bedrijf is. Operationeel zijn het 2 aparte zusterbedrijven maar aan de top is het 1 groot bedrijf. Bij de fusie is beloofd aan KLM om KLM gedurende minstens een jaar of 6? haar eigen identiteit te laten behouden waarna het herzien zou worden, dit is ondertussen gebeurt en er is beslist dat zowel AF als KL hun eigen identiteit en dus ook hun roots zullen behouden. In detail: AF-KL S.A. heeft 100% van de aandelen in handen van zowel AF als KL. Van die 100% is er 81,4% in handen van privé investeerders. De overige 18,6% is in handen van de Franse overheid. Van de 81,4% is er 37% in handen van de vroegere aandeelhouders van AF en 21% in handen van de vroegere aandeelhouders van KL, de rest is verspreid over diverse investeerders. Kortom, het merendeel van de aandelen is in Franse handen maar om de Nederlanders niet voor de borst te stoten blijven ze elk hun aparte identeit behouden
Het verschil tussen AF/KL en SN/LH is dat het ene eigenlijk een fusie is en het andere eigenlijk een overname is. In het geval van AF & KL werd er besloten om beide bedrijven onder te brengen in een nieuwe entiteit en waarbij de aandelen van deze nieuwe entiteit dan opnieuw verdeelt zouden worden. Vaak levert dit een nieuw bedrijf met een nieuwe naam op maar het kan ook gewoon een nieuwe overkoepelende holding vormen met de oude bedrijven die opereren onder de eigen naam.
SN wordt daarentegen integraal overgenomen door LH, de aandelen van SN worden overgekocht door LH die dan alles kan doen met SN wat ze wil. Het kan SN opdoeken, het kan SN hernoemen, het kan SN laten zoals het is, het kan SN uitbouwen... Nu wat LH met SN gaat doen is nog even koffiedik kijken maar volgens mijn info zal SN als zelfstandige entiteit binnen de LH group blijven bestaan, zeg maar als broertje van LX dat ook volledig eigendom is van LH maar toch zelfstandig opereert. SN zal zich voornamelijk op AFI operaties concertreren. Daar ligt trouwens de sterkte van SN, SN heeft meer dan eender welke luchtvaartmaatschappij (behoudens AF) kennis van AFI operaties. SN was ooit een van de eerste maatschappijen (naast AF) die met AFI operaties begon, de kennis van meer dan 80 jaar is eigenlijk onbetaalbaar... Zuiver daarvoor is SN eigenlijk veel waard voor LH dat serieus achterop hinkt op het Afrikaanse continent. En dat SN wilde (en tevens ook verborgen) plannen heeft mag duidelijk zijn door de expantie die ze doorvoert en door de opstart van een nieuwe luchtvaartmaatschappij in Congo. Tevens is er weer sprake van dat SN Rwandair zou overnemen.
Kortom: het ene is een fusie, het ander een overname
En hoe komt 't dat de luchthaven van Atlanta de grootste is, terwijl die stad op zich niet veel voorstelt?
Of is het omdat deze gigantisch veel als hub voor de maatschappijen gebruikt wordt?
En gaat de komende luchthaven van Al Maktoum Airport (als die operationeel zal zijn) die niet voorbij steken?ATL is idd een (mega)hub voor DL die volgens het principe van megahub werkt terwijl UA & CO bvb meer met meerdere kleinere hubs werken.
Wat omvang betreft is Damman in Saudi Arabië de grootste luchthaven ter wereld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichtenhttp://www.united.com/page/article/0,,1191,00.html
Wat is 't verschil tussen Economy en Discount Economy?
Kijk eens op de originele SK ticket naar de boekingsklasse en dan kan je zien hoeveel mijlen je krijgt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenWat is SK?
SKandinavian?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenAFI operaties?
Oja, op mijn ticket staat de boekingsklasse "M", goed dus.
Wanneer val je dan eigenlijk in de boekingsklasse U, K, L, T of G?
Wanneer je in die boekingsklasses valt? Als je minder betaalt voor je tickets
Comment
Comment