Ryanair vliegt nu ook op Maastricht Aachen Airport? Of was dat al het geval? Ik dacht dat Ryanair in Eindhoven zat?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vliegtuigen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk BerichtenBen er vorig jaar nog heen geweest met VLM.
Deurne - Londen City
En van daaruit gewoon de DLR genomen naar 't centrum, easy peasy!
En waar uiteindelijk afgestapt?
Comment
-
Elk jaar met de nationale feestdag vliegen de straaljagers en C-130's pal over mijn huis hier in Oosterzele.
Dit jaar eens geprobeerd foto's van te trekken.Hier zijn de meest geslaagde, de rest vind je op m'n site (link).
Jammer dat het wat nevelig/bewolkt was in het begin, maar bon.
Meer foto's hier dus: http://www.fredericlouis.be/2010/07/...-national-day/
Vooral die Airbus A330 was impressionant om te zien. Hij kon met moeite blijven zweven omdat hij zo traag moest vliegen en hoorde hem zo constant gas bijgeven. ZaligLast edited by Dequal; 24/07/2010, 16:34.
Portfolio | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk BerichtenBrussels Airport doet het niet slecht...
HX zal de vluchten tussen BRU & HKG uitvoeren met de Airbus A330.
De dagen waarop gevlogen zal worden is nog niet bekend, de vluchten zijn nog niet ingeladen...
In totaal zal HX dus 6x per week op BRU vliegen, 3x met cargo en 3x met pax...
Nice
En toch
Brussels Airport in Zaventem heeft in de eerste jaarhelft beduidend slechter gepresteerd dan vergelijkbare luchthavens in Europa. Stuk voor stuk - behalve het door de British Airways-staking geteisterde Londen Heathrow - ontvingen ze meer passagiers en maakten ze een serieuze sprong voorwaarts inzake vracht. Zaventem moest het met minder reizigers stellen en ziet zijn vrachttrafiek slechts schoorvoetend hernemen.
In zijn communiqué haalt Brussels Airport de aswolk als grote schuldige aan. Dat kostte de nationale luchthaven natuurlijk een paar honderdduizend passagiers, maar dat geldt evengoed voor Wenen, Kopenhagen en Zürich. De intercontinentale trafiek ging er op vooruit door de opening van nieuwe bestemmingen en de verhoging van frequenties op enkele routes. Het schoentje knelt bij het Europese verkeer.
Charleroi
De sterkhouder van de Europese routes, Brussels Airlines, ging er slechts met 0,7 procent op vooruit, wat de achteruitgang bij andere luchtvaartmaatschappijen niet kan compenseren. De verklaring voor die slechte gang van zaken is eenvoudig: Brussels South. Met Ryanair op kop zuigt de luchthaven van Charleroi bijna alle groei in de Europese trafiek naar zich toe. Daardoor steeg de trafiek er met nagenoeg 32 procent.
Daarbij komt dat de vakantievluchten van de touroperators vorig jaar relatief goed standhielden, maar dit jaar minder passagiers hadden. Bovendien verhuist Jetairfly vluchten naar Charleroi. Bij Brussels Airport merkt men ook dat de toetreding tot een alliantie - Brussels Airlines bij Star Alliance - in een eerste fase trafiekverlies tot gevolg heeft. Pas na een jaar werpt een dergelijke alliantie vruchten af.
Luik
Maar ook het vrachtverkeer loopt niet geolied. Er is wel een stijging met bijna 5 procent, maar die verbleekt bij de groeipercentages van de concurrentie. Die schommelen tussen 21 en 33 procent. Bovendien was de eerste helft van 2009 al bar slecht. Het vertrek van DHL naar Leipzig in april 2008 kan niet meer als argument ingeroepen worden, en de stopzetting van Cargo B vorige zomer heeft nauwelijks invloed.
Ook hier speelt de concurrentie van een andere Belgische, met name Waalse luchthaven een sleutelrol. De eerste zes maanden verwerkte de Luikse luchthaven in Bierset bijna 323.000 ton, duidelijk meer dan de 237.000 van Brussels Airport. Luik haalde Zaventem vorig jaar al in en bouwt die voorsprong verder uit. In de eerste zes maanden van dit jaar behandelde Luik 51 procent meer vracht dan in dezelfde periode vorig jaar.
Zolang Brussels Airport een stuk duurder blijft dan Brussels South en de Waalse overheid Charleroi subsidieert, lijkt Zaventem een verloren strijd te voeren voor korte Europese vluchten. Voor de lange afstand ziet het er wel goed uit, met nieuwe bestemmingen van Brussels Airlines in Afrika. Ook andere intercontinentale lijnen werden pas opgestart.
Voor de vracht komt Hong Kong Airlines er aan in het najaar en verhogen andere Aziatische carriers hun frequenties.
www.tijd.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk BerichtenElk jaar met de nationale feestdag vliegen de straaljagers en C-130's pal over mijn huis hier in Oosterzele.
Dit jaar eens geprobeerd foto's van te trekken.Hier zijn de meest geslaagde, de rest vind je op m'n site (link).
Jammer dat het wat nevelig/bewolkt was in het begin, maar bon.
Meer foto's hier dus: http://www.fredericlouis.be/2010/07/...-national-day/
Vooral die Boeing A330 was impressionant om te zien. Hij kon met moeite blijven zweven omdat hij zo traag moest vliegen en hoorde hem zo constant gas bijgeven. Zalig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk BerichtenAIRBUS
Portfolio | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!
Comment
-
Het zijn weer donkere dagen voor de luchtvaart...
Gisteren crashte een McDonnel Douglas MD-11F tijdens de landing in RUH (Riyadh). Het toestel voerde vlucht LH 8460 uit en had 80 ton cargo aan boord.
Het gaat over dit toestel:
Merk: McDonnel Douglas
Type: MD-11F
Bouwjaar: 1993
CN/MSN: 48431/534
Registratie: D-ALCQ
Bij de crash had het toestel 73.200 uur gevlogen en 10.073 vluchten uitgevoerd. Het toestel kwam in de LH vloot in 2004.
Er vielen geen dodelijke slachtoffers bij dit ongeval.
De oorzaak van de crash is nog onduidelijk, de eerste berichten gaven aan dat het toestel een noodgeval gemeld had (brand aan boord) maar in de officiële persberichten van LH Cargo is er hiervan geen sprake.
Het toestel zou een zeer harde landing gemaakt hebben waarna het terug even van grond gegaan is en naast de landingsbaan terechtgekomen is. Het toestel vloog hierop in brand en brak in meerdere delen.
De crashsite:
Comment
-
Deze ochtend crashte een Airbus A321 van Airblue in Pakistan. Het toestel had 152 personen aan boord en vloog in een heuvel nabij Islamabad, hjet toestel voerde vlucht ED202 uit.
Het gaat over dit toestel:
Merk: Airbus
Type: A321-231
Bouwjaar: 2000
CN: 1218
Registratie: AP-BJB
Het toestel was sinds 2006 in dienst van Airblue en was eigendom van het bekende leasingbedrijf ILFC.
Er zouden tot hiertoe 8 overlevenden bevestigd zijn. Over de oorzaak van de crash is nog niets bekend.
De crashsite:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenConfronterend, paar keer mee gevlogen...
Zoals het er nu naar uitziet lijkt het ongeval een CFIT (Controlled Flight Into Terrain) te zijn waarbij de piloten de oriëntatie kwijtraakten (in slecht weer) en zo in de heuvel vlogen, er zouden geen problemen gemeld geweest zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk BerichtenHoe waren de ervaringen? Ik hoorde dat Airblue niet echt een heel betrouwbare reputatie had? (Maar dat zou dan wel meer te maken hebben met het afgelasten van vluchten dan met veiligheid)
Ik vond dat eigenlijk vrij goed...in ieder geval beter dan PIA, maar da's dan ook weer niet echt een referentie IMO.
Comment
-
De geruchten doen de ronde dat vanaf september 2010 de Hainan Airlines (HU) vluchten van en naar Shangai (PVG) geupgrade zullen worden van de Airbus A330-200 naar de Airbus A340-600. Momenteel is deze upgrade echter nog niet ingeladen in de boekingssystemen dus bevestiging is er nog niet noch is geweten of ook de Peking (PEK) vluchten deze upgrade zullen krijgen.
Hainan Airlines vliegt 3x per week vanuit Brussel naar Shangai en 4x per week naar Beijing.
Als deze upgrade doorgaat is dit de eerste permanente A346 service op BRU...
Mogelijk krijgen we dus onderstaande beauty te zien...
Comment
-
De eerder vermelde opstart van de BRU-HKG route door Hong Kong Airlines (HX, dochteronderneming van HU) zal niet gebeuren. De berichten die in de (Franstalige) media verschenen zijn officiëel tegengesproken door Brussels Airport. Hong Kong Airlines start echter wel een cargo vlucht op met de A332F en dit zal vermoedelijk reeds vanaf september doorgaan.
Mogelijk zal de BRU-HKG route in de toekomst echter wel opgestart worden maar dus nog niet dadelijk
Comment
-
@ Bralo
Naar Ashgabad voor 718 euro in eco met Lufthansa, vind jij nog iets beter?
Mag ook vanaf London indien nodig.
Travel dates
02 nov aankomen (mag ook desnoods 03 nov maar dan 's ochtends vroeg)
09 nov vertrekken ( zou ook nog 08 nov tegen middernacht kunnen)
Die lufthansa vlucht vertrekt pas de 10e.
Comment
Comment