Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
    Gisteren telefoon gekregen van een local hier op Deurne.
    Kerel doet overhauls van kleine toestellen, heeft z'n eigen hangar hier en vliegt op zowat alles.
    Ex-militair, heeft met koninklijke familie gevlogen, helicopter, mens met ervaring.
    Belde 'ie me om te vragen of ik mee kon naar Rotterdam, een klant afzetten (de eigenaar van het toestel), en dan met 2 terug naar Deurne.
    Snel op en af meegeweest en zelf gevlogen in de retour, van T/O tot landing. Toestel was een Mooney M20J, registratie N11555. Schitterende ervaring en een zalig toestel zo'n Mooney.
    Vliegt vlot 190kts!


    ATC'er en piloot tegelijk?
    Of ex-piloot?
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door TDG Bekijk Berichten
      Wat is de beste route om vanuit brussel naar Houston te vliegen in Business class? Ik heb 1 maal naar de US al gevlogen met continental en vond de recliner stoel echt zijn geld niet waard. Zijn deze stoelen nog steeds in gebruik? Of hangt dit van vlucht tot vlucht af?

      Ik zou wel liefst binnen de star alliance groep blijven. Heb gezien dat private air voor KLM een all business class vliegtuig inzet. Dat is mijn andere optie.
      BRU-EWR-IAH met CO (soon to be UA)... Continental (United) hun BusinessFirst is niet slecht...

      Als je via ORD vliegt met UA zelf heb je in de B763ER van UA ook al de nieuwe business class met lie flat seats, als je via IAD vliegt met de B772 dan heb je (helaas?) nog de oude recliners maar IMHO zijn deze wel erg comfortabel, in dien mate zelfs dat ik de oude recliners verkies boven de nieuwe lie flats

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
        ATC'er en piloot tegelijk?
        Of ex-piloot?
        ATC'er klopt ja. Geen piloot, wel algemene kennis over de zaken. Vroeger fervente Flight Simulator fan-boy geweest, 10 jaar terug.

        Comment


        • Vraagje

          Met dat nieuw gedoe op Ijsland qua gletsjers die smelten en meer van die dingen.

          Gewone propellortoestellen konden bij die vorige uitbarsting toch nog doorvliegen niet?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
            Vraagje

            Met dat nieuw gedoe op Ijsland qua gletsjers die smelten en meer van die dingen.

            Gewone propellortoestellen konden bij die vorige uitbarsting toch nog doorvliegen niet?
            Kunnen, in de zin van dat zij konden vliegen waarbij jets er meer last van hadden?
            Of kunnen in de zin van, toegelaten?

            Bij ons was't alleszins 'zero rate'

            Comment


            • Gisteren moest een Airbus A380-842 van Qantas met registratie VH-OQA een noodlanding maken nadat het toestel als vlucht QF32 opgestegen was vanuit Singapore met bestemming Sydney.

              Kort na het opstijgen deed er zich een explosie voor aan een van de motoren (engine #2) waarna men besloot onmiddelijk terug te keren naar SIN. Door een uncontained engine failure werd niet alleen de motor zwaar beschadigd maar werd ook de vleugel zelf beschadigd.

              De Airbus A380 was uitgerust met Rolls Royce Trent 972/B motoren. Als gevolg van het incident heeft Qantas besloten om haar volledige A380's vloot aan de grond te houden en dit tot nader order.

              Het is het eerste "serieuze" incident met de Airbus A380 nadat het toestel 3 jaar geleden voor het eerst afgeleverd werd aan een klant.

              Enkele foto's:





              Last edited by ; 04/11/2010, 12:56.

              Comment


              • Het toestel in kwestie:



                Merk: Airbus
                Type: A380-842
                Registratie: VH-OQA "Nancy Bird Walton"
                MSN: 14
                Motoren: Rolls-Royce Trent 972/B
                1ste vlucht: 25/01/2008
                Levering: 19/09/2008
                Operator: Qantas

                Comment


                • Nog een paar extra foto's:





                  Comment






                  • Comment


                    • Volgens de laatste informatie zou Singapore Airlines zonet besloten hebben om haar vloot A380's aan de grond te houden en dit voor verder onderzoek van de motoren. Eerder had SQ al besloten om alle A380 vluchten te vertragen zodat vooraf een extra onderzoek kon uitgevoerd worden.

                      Singapore Airlines heeft een vloot van 11 Airbus A380-841 toestellen in dienst.

                      De toestellen van SQ worden aangedreven door Rolls Royce motoren van het type Trent 970/B dewelke een iets minder krachtige variant is dan de Trent 972/B die Qantas gebruikt...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                        Kunnen, in de zin van dat zij konden vliegen waarbij jets er meer last van hadden?
                        Of kunnen in de zin van, toegelaten?

                        Bij ons was't alleszins 'zero rate'
                        in de zin van toegelaten...

                        Dat die andere vulkaan zich maar kalm houdt dan.

                        Comment


                        • Het zou gaan om een constructiefout van Airbus, lees ik net op het web.

                          En vandaag zou een B747 ook van Qantas weer een noodlanding hebben moeten maken.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                            ATC'er klopt ja. Geen piloot, wel algemene kennis over de zaken. Vroeger fervente Flight Simulator fan-boy geweest, 10 jaar terug.
                            Toch sterk dat je zo'n Mooney kunt vliegen en landen dan. Ik heb ook al vele keren meegevlogen (vnl. Pipers en Socata) maar zelf zou ik het niet durven/kunnen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                            Het toestel in kwestie:



                            Merk: Airbus
                            Type: A380-842
                            Registratie: VH-OQA "Nancy Bird Walton"
                            MSN: 14
                            Motoren: Rolls-Royce Trent 972/B
                            1ste vlucht: 25/01/2008
                            Levering: 19/09/2008
                            Operator: Qantas
                            Waarom staan die motoren op de rechtervleugel dichter bij elkaar? Of is dat optisch bedrog?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
                            in de zin van toegelaten...

                            Dat die andere vulkaan zich maar kalm houdt dan.
                            Tijdens het vorige vliegverbod zijn vanuit EBUL toch regelmatig eenmotorige vliegtuigjes vertrokken voor local flights. Geen idee of het ook echt "toegelaten" was.
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                              En vandaag zou een B747 ook van Qantas weer een noodlanding hebben moeten maken.
                              Er waren vandaag 2 incidenten met Boeings B747-438's van Qantas:

                              1) SIN-SYD: B744, engine flame out, priority landing
                              2) LHR-xxx: B744, verlies hydraulic power, priority landing

                              Het 2de incident is quasi nergens vermeld geweest...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                Waarom staan die motoren op de rechtervleugel dichter bij elkaar? Of is dat optisch bedrog?
                                Vanzelfsprekend optisch bedrog

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  Toch sterk dat je zo'n Mooney kunt vliegen en landen dan. Ik heb ook al vele keren meegevlogen (vnl. Pipers en Socata) maar zelf zou ik het niet durven/kunnen.
                                  Zo super moeilijk is dat niet.

                                  Wel een erg leuk vliegtuig, zo'n Mooney!


                                  Waarom staan die motoren op de rechtervleugel dichter bij elkaar? Of is dat optisch bedrog?

                                  Dat klopt. Ze hebben dat zo besteld bij Airbus. Ze vliegen namelijk voornamelijk in linkerbochten. Dit komt vanwege de straalstroom van Australië naar Londen en terug (eventueel via Singapore, dat maakt niet zo veel uit). Gezien die twee motoren aan de rechterkant iets dichter bij elkaar staan is hun moment iets kleiner en is het gemakkelijk om linker bochten te maken. Het grootste voordeel is voor de passagiers dat zij niet de hele tijd scheef in hun stoel zitten. De bochten kunnen namelijk horizontaal gemaakt worden. Bij de landing zetten ze de twee buitenste motoren uit en dan is het verschil weggewerkt. Dus dan is er geen probleem meer.
                                  Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                  • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                  • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                  • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                  Comment


                                  • Update omtrent de Qantas A380-842's die momenteel aan de grond staan...

                                    Qantas heeft ten gevolge van de uncontained engine failure haar vloot aan de grond gehouden voor een doorgedreven inspectie van de motoren. In Sydney is er in motor nr 3 van toestel VH-OQC een probleem gevonden waardoor men deze motor gaan vervangen. Ook in Los Angeles is er bij een Qantas A380 een probleem gevonden in een van de motoren waardoor ook bij dat toestel een nieuwe motor geïnstalleerd zal worden.

                                    Of de gevonden problemen aanleidingen konden zijn van de uncontained engine failure enkele dagen terug is nog niet bekend, vast staat dat Qantas de problemen blijkbaar ernstig genoeg vind om de motoren te vervangen door nieuwe exemplaren. (aan een catalogusprijs van 15 miljoen USD per stuk)

                                    Qantas heeft bij de aankoop van de toestellen bij Rolls-Royce een zogenaamd "TotalCare" package genomen waardoor het onderhoud van de motoren aan de A380's dus niet in eigen huis gebeurt maar door Rolls-Royce zelf bij een geauthoriseerde dienst zoals Luthansa Technik in Frankfurt waar het toestel dat een noodlanding moest maken onlangs nog een uitgebreide "C" check onderging.

                                    Comment


                                    • Update over het A380 / Rolls-Royce Trent 900 series geval:


                                      1) Qantas

                                      Qantas heeft tot op dit ogenblik buiten het toestel dat een noodlanding gemaakt heeft nog 3 andere motoren gevonden met problemen (2 op het toestel in Sydney, 1 op een van de 3 toestellen in Los Angeles). Men zal de motoren omwisselen voor nieuwe exemplaren.

                                      2) Singapore Airlines & Lufthansa

                                      Volgens de laatste (onbevestigde media) berichten zou ook bij Singapore Airlines & Lufthansa een motor gewisseld moeten worden.



                                      Niet al te beste reclame voor Rolls Royce... Eerst de uncontained engine failure op de Trent 1000 bij grondtesten, dan de uncontained engine failure op de A380 van QF en nu reeds sprake van (buiten de motoren van vlucht QF32) 5 motoren die gewisseld moeten worden...

                                      Comment


                                      • Ik was daarnet op CDG. Kan het zijn dat daar een Singpore aan de grond staat?
                                        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                          Ik was daarnet op CDG. Kan het zijn dat daar een Singpore aan de grond staat?
                                          Vlucht SQ333/334 SIN-CDG-SIN

                                          Is vertrokken


                                          [KVS Availability Tool 5.8.0/Diamond - Amadeus Operational Info: SQ 333/08 Nov 2010]
                                          Code:
                                          SINGAPORE AIRLINES - SQ 333
                                          
                                          [Planned Flight Info]
                                          CDG-SIN         11:15/Mon - 06:55/Tue  12:40
                                          
                                          [Flight Notes]
                                          CDG-            DEPARTS TERMINAL 1
                                          CDG-SIN         9/ NON-SMOKING
                                          CDG-SIN         ET/ ELECTRONIC TKT CANDIDATE
                                          
                                          [Operational Info]
                                          CDG      11:13  LEFT THE GATE
                                          SIN      07:07  ESTIMATED TIME OF ARRIVAL

                                          Comment

                                          Working...
                                          X