Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De vleugels van de 747-8 zijn volledig nieuw? Op eerdere renderings leken ze nog wat ronder te zijn (lees: nog meer omhoog te krullen naar buiten toe), maar dat is blijkbaar toch iets minder het geval bij deze?
De vleugels van de 747-8 zijn volledig nieuw? Op eerdere renderings leken ze nog wat ronder te zijn (lees: nog meer omhoog te krullen naar buiten toe), maar dat is blijkbaar toch iets minder het geval bij deze?
De wingflex van de nieuwe vleugels is inderdaad niet zo groot dan op de renderings, maar het betrof hier dus wel een volledig naakt toestel dat eigenlijk een minimaal gewicht had. Ook zijn de nieuwe vleugels zowieso sterker doordat de vleugels 4 motoren moeten kunnen dragen ipv 2, ze zijn dus zowieso minder buigzaam. Ik zou het toestel eigenlijk wel eens onder volledige belasting willen zien, mogelijk is de wingflex dan wel groter dan bij de eerste testvlucht.
bij het opstijgen en landen in elk geval meer. Het kost minder moeite om rijdend de lucht in te gaan dan vanuit stilstand. Net de reden waarom een harrier (ook al kan die vanuit stilstand opstijgen) dit bijna toch altijd rijdend doet.
Tijdens vlucht zal helikopter ook minder zuinig zijn vermoed ik. Feit al dat je het typische flopflop geluid hebt wat wijst dat de uiteinde van de rotorbladen de geluidsnelheid doorbreken zal je meer 'drag' hebben dan een vliegtuig dat met dezelfde snelheid vliegt.
bij het opstijgen en landen in elk geval meer. Het kost minder moeite om rijdend de lucht in te gaan dan vanuit stilstand. Net de reden waarom een harrier (ook al kan die vanuit stilstand opstijgen) dit bijna toch altijd rijdend doet.
Een Harrier kan (vol beladen) toch niet verticaal opstijgen?
neen, da's juist. Maar dat ik ook niet het punt. Het gaat om efficiëntie. Een harrier die geen bommen en extra brandstoftanks meeheeft kan dit wel, maar dat kost een pak meer moeite (en dus ook brandstof) dan een licht rollende start.
Zelfs de Osprey stijgt meestal niet vertikaal op, hoewel hij dit wel kan...
Het meest indrukwekkende viegtuig allertijden vindt ik toch zeker de Constellation.....
Ik denk dat het geweldig moet zijn om zo een te zien opstijgen.......12000pk "full throttle"
* 2 bijkomende Airbus A319's (1 in april, 1 in juni, beide ex- SN toestellen)
* Minimaal 110 extra personeelsleden bij SN
* Nieuwe dochtermaatschappij "KORONGO", deze zal beginnen met vliegen na de zomer. Op korte termijn zullen er 3 à 4 toestellen in dienst genomen worden. Men zal starten met een Belgisch AOC en geen Congolees. De operationele basis wordt Lubumbashi en de eerste vlucht zal vanuit Lubumbashi naar Kinshasha gaan. Group George Forrest is mede eigenaar van het bedrijf voor 50%
De eerste A319 die de vloot zal vervoegen, reeds gespoten in Star Alliance kleuren. Het betreft hier het toestel dat haar loopbaan starte als OO-SSC bij Sabena. Het toestel zal opnieuw dezelfde registratie krijgen maar draagt momenteel nog een Franse registratie, namelijk F-OHJX.
Toch wel leuk om de Belgische maatschappijen te zien uitbreiden. Wel jammer dat ze een A319 hebben gekozen ipv een A330 om de Star Alliance kleuren te dragen, maar dat is bijzaak zeker
Ook fijn dat het 2 ex Sabena's worden!!
Carry-On Allowance for flights between China and North America: 1 Bag + 1 Personal Item
Each passenger is allowed to carry on one bag and one personal item*. All carry-on luggage must fit in the overhead bin or under the seat in front of you and adhere to the following requirements:
Maximum Dimensions of Carry-on Luggage: 45 linear in/115 cm (length + width + height)
Maximum Weight of Carry-on Luggage: 22 lb/10 kg
Carry-On Allowance for International flights other than between China and North America
First and business class: 2 Bags
Maximum Dimensions of each piece of Carry-on Luggage: 15 x 11 x 6 in/38 x 28 x 15 cm
Maximum Combined Weight of both pieces of Carry-on Luggage: 22 lb/10 kg
Economy class: 1 Bag
Maximum Dimensions of Carry-on Luggage: 6 x 12 x 17 in/20 x 40 x 55 cm (including wheels and handles)
Maximum Weight of Carry-on Luggage: 11 lb/5 kg
Carry-On Allowance for domestic routes within China
First class: 2 Bags
Maximum Dimensions of each piece of Carry-on Luggage: 6 x 12 x 17 in/20 x 40 x 55 cm
Maximum Combined Weight of both pieces of Carry-on Luggage: 22 lb/10 kg
Business and economy class: 1 Bag
Maximum Dimensions of Carry-on Luggage: 6 x 12 x 17 in/20 x 40 x 55 cm (including wheels and handles)
Maximum Weight of Carry-on Luggage: 11 lb/5 kg
*Examples of personal items include handbags, briefcases, laptops, cameras, diaper bags, and other articles smaller than 15 x 11 x 6 in (38 x 28 x 15 cm). Necessary assistance devices for passengers (wheelchairs, crutches, etc.), one box or bag of duty free items, an overcoat, an umbrella, and/or a reasonable amount of reading material do not count as a carry-on or personal item and can be brought onboard free of charge.
Carry-On Allowance for flights between China and North America: 1 Bag + 1 Personal Item
Each passenger is allowed to carry on one bag and one personal item*. All carry-on luggage must fit in the overhead bin or under the seat in front of you and adhere to the following requirements:
Maximum Dimensions of Carry-on Luggage: 45 linear in/115 cm (length + width + height)
Comment