Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
    Ik vond op Fly Dubai vluchten die een pak goedkoper waren.
    Ik had gemakkelijkheidshalve snel in KVS gekeken welke luchtvaartmaatschappijen zonder tussenstop tussen beide steden vliegen en LCC's staan er niet tussen waardoor ik niet verder gekeken heb dan m'n neus lang is

    Met FZ ben je idd maar 475 AED kwijt...

    Sorry

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Schitterend! Platinum gaat me niet meteen lukken denk ik, m'n Gold was maar op het randje in 2010. Ervaringen met Gold of meteen naar Plat geschoten?
      Sorry voor de late reply. Heb in 2007 of 2008 een 6 tal maanden Gold gehad denk ik. Tss Gold en Plat benefits is er wel een serieus verschil. Maar eigenlijk ben je alleen maar ongelukkig wannneer je in de ranking van die programma's naar beneden gaat, nietwaar?

      Ik sta er altijd van verbaasd hoe snel een mens comfort gewend wordt. Eenmaal C/F: you hate going back. Eenmaal vervoerd in S-Klasse: huh, weer een Octavia? Eenmaal suite upgrades: waarom maar een gewone kamer deze keer?
      Voetjes op de grond houden...
      All'alba vincerò!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
        maar dan moet je ook niet aanschuiven zeker ?
        Aanschuiven moet je toch nooit? Ik wacht gewoon altijd tot de rest van het vee in die kist zit
        En plaats voor handbagage kan me gestolen worden, ik ben niet zo'n idioot die koffers meesleurt in de cabin...als ik toch iets bij heb moet de crew het maar ergens kwijtgeraken, not my job


        Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
        Bralo, wat kan je me aanraden om donderdag 10 maart van Dubai naar Bahrein te gaan. Maandag 14 maart in de voormiddag terug.

        Thx!
        Ik vermoed dat je al eerder in Bahrain geweest bent...just another ME city of valt daar effectief iets te zien/beleven? Ik vermoed zowat Doha'ish maar poorer?

        Oorspronkelijk geplaatst door rouquin Bekijk Berichten
        Sorry voor de late reply. Heb in 2007 of 2008 een 6 tal maanden Gold gehad denk ik. Tss Gold en Plat benefits is er wel een serieus verschil. Maar eigenlijk ben je alleen maar ongelukkig wannneer je in de ranking van die programma's naar beneden gaat, nietwaar?

        Ik sta er altijd van verbaasd hoe snel een mens comfort gewend wordt. Eenmaal C/F: you hate going back. Eenmaal vervoerd in S-Klasse: huh, weer een Octavia? Eenmaal suite upgrades: waarom maar een gewone kamer deze keer?
        Voetjes op de grond houden...
        Dat laatste - sowieso!
        Maar een FT card levert me bijvoorbeeld toch echt wel wat op, afgezien van de mijlen. Net bijvoorbeeld BRU-MUC return gevlogen met een award ticket bij LH, op de heenweg free basic ontbijten in de lounge, op de terugweg nog een upgrade naar business wegens standby pax en FT status, dus ook even gratis onverwachts kunnen bikken tijdens de vlucht.. En te denken dat ik m'n M&M FT heb gehaald in 2009, blijft blijkbaar geldig bij mij tot 2012!
        SPG vind ik trouwens toch echt wel genereus met hun punten, ik zit in notime weer aan pakweg 20K waardoor je weer 3 gratis nachtjes kunt meepikken. Ik moet er trouwens niet echt moeite voor doen aangezien ik sowieso meestal een sheraton prefereer wegens de veelal centrale locatie.
        QR statuslevels ga ik opgeven, dat levert me geen reet op aangezien ik toch altijd C of F vlieg. EY hetzelfde.

        De vraag is dus of ik de meerwaarde zal merken van SEN bij M&M of PLAT bij SPG, we'll see. Ik heb m'n kompas qua longdistance vooral op het westen gezet voor dit jaar, dat scheelt al...want voor Azië zal ik sowieso voor QR blijven opteren.

        Comment


        • Zalig hé...

          Hij is gekwalificeerd voor:

          - Private Pilot
          - Airplane Single Engine Land
          - Airplane Multi Engine Land
          - Instrument Airplane


          Hij heeft redelijk wat typeratings...

          Second in Command:

          Boeing 720
          Boeing 707
          Boeing 747

          VFR:

          Cessna Citation

          Volledig:

          Bombardier LearJet
          Gulfstream
          Hawker SIddley / BAE 125

          Experimental:

          SO-G2 (geen idee welk beest dit is, nog niet teruggevonden)
          Last edited by ; 22/01/2011, 01:24.

          Comment


          • Deze zomer AMS-SIN met SQ, eerste keer dat ik met SQ vlieg (al meest met LH gevlogen). Ben eens benieuwd of ze hun naam eer aan gaan doen Vliegtuig zal wss een 777-2 zijn. Vraagje, hoe zit dat met sloffen sigaretten 'invoeren' in SIN? Ik heb gelezen dat ze erg streng zijn op invoer en gebruik van alcohol en tabak in Singapore (je mag niet roken op straat slik... ), meestal koop ik maar 1 of 2 sloffen in de vluchthaven van vertrek.
            Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
            Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
            BMW 320d
            Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Mvl Bekijk Berichten
              Deze zomer AMS-SIN met SQ, eerste keer dat ik met SQ vlieg (al meest met LH gevlogen). Ben eens benieuwd of ze hun naam eer aan gaan doen Vliegtuig zal wss een 777-2 zijn. Vraagje, hoe zit dat met sloffen sigaretten 'invoeren' in SIN? Ik heb gelezen dat ze erg streng zijn op invoer en gebruik van alcohol en tabak in Singapore (je mag niet roken op straat slik... ), meestal koop ik maar 1 of 2 sloffen in de vluchthaven van vertrek.
              Sloffen cigaretten ... dat is zó eighties!!
              Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
              • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
              • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
              • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

                Ik vermoed dat je al eerder in Bahrain geweest bent...just another ME city of valt daar effectief iets te zien/beleven? Ik vermoed zowat Doha'ish maar poorer?

                Nee, ik ben er nog niet geweest dus ik ben erg benieuwd. Het is een stukje wereld waar ik nog nooit geweest ben. We combineren Bahrein met 3 dagen Dubai.
                In Dubai wil ik de typische dingen doen en vooral zien. In Bahrein gaan we een bevriend koppel bezoeken, formule 1 kijken en wakeboarden. Als ik tijd heb erna, krijg je wel een klein verslagje.
                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                  Aanschuiven moet je toch nooit? Ik wacht gewoon altijd tot de rest van het vee in die kist zit
                  En plaats voor handbagage kan me gestolen worden, ik ben niet zo'n idioot die koffers meesleurt in de cabin...als ik toch iets bij heb moet de crew het maar ergens kwijtgeraken, not my job




                  Ik vermoed dat je al eerder in Bahrain geweest bent...just another ME city of valt daar effectief iets te zien/beleven? Ik vermoed zowat Doha'ish maar poorer?



                  Dat laatste - sowieso!
                  Maar een FT card levert me bijvoorbeeld toch echt wel wat op, afgezien van de mijlen. Net bijvoorbeeld BRU-MUC return gevlogen met een award ticket bij LH, op de heenweg free basic ontbijten in de lounge, op de terugweg nog een upgrade naar business wegens standby pax en FT status, dus ook even gratis onverwachts kunnen bikken tijdens de vlucht.. En te denken dat ik m'n M&M FT heb gehaald in 2009, blijft blijkbaar geldig bij mij tot 2012!
                  SPG vind ik trouwens toch echt wel genereus met hun punten, ik zit in notime weer aan pakweg 20K waardoor je weer 3 gratis nachtjes kunt meepikken. Ik moet er trouwens niet echt moeite voor doen aangezien ik sowieso meestal een sheraton prefereer wegens de veelal centrale locatie.
                  QR statuslevels ga ik opgeven, dat levert me geen reet op aangezien ik toch altijd C of F vlieg. EY hetzelfde.

                  De vraag is dus of ik de meerwaarde zal merken van SEN bij M&M of PLAT bij SPG, we'll see. Ik heb m'n kompas qua longdistance vooral op het westen gezet voor dit jaar, dat scheelt al...want voor Azië zal ik sowieso voor QR blijven opteren.
                  Bahrein is een van de betere ( landen ) steden in het ME. Is wel heel hard op de alcoholisten van Saudi Arabie gericht. Die zie je donderdag avond over de jhonny walker bridge rijden en geeft een gigantische file!!! Alcohol ( en de professionele dames ) is er in overvloed ook buiten de hotels. Een aanrader is het gebied achter Gulf Hotel. Ik kan ff niet meer op de naam komen maar het is een gebied vol met gezellige restaurants waarvan sommige precies in een tuin zijn geplaatst.
                  Een beetje rond toeren is echt wel leuk in Bahrein want je kan niet verkeerd rijden. Bezoekje aan het F1 circuit waar je meestal ook nog wel op kunt. Er is daar een tunnel naast het bezoekers gebouw. Naast het F1 circuit heb je ook nog een leuk waterpretpark.

                  DOHA daarentegen is echt niks vind ik persoonlijk. Je mag er niks en er is ook niet veel te zien buiten bouwwerven.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Mvl Bekijk Berichten
                    Deze zomer AMS-SIN met SQ, eerste keer dat ik met SQ vlieg (al meest met LH gevlogen). Ben eens benieuwd of ze hun naam eer aan gaan doen Vliegtuig zal wss een 777-2 zijn. Vraagje, hoe zit dat met sloffen sigaretten 'invoeren' in SIN? Ik heb gelezen dat ze erg streng zijn op invoer en gebruik van alcohol en tabak in Singapore (je mag niet roken op straat slik... ), meestal koop ik maar 1 of 2 sloffen in de vluchthaven van vertrek.
                    Ik ben nog nooit gecontroleerd in SIN maar ze staan er ook niet echt voor open. Ook kauwgom is niet echt iets dat ze graag zien komen

                    Comment


                    • Op de Russische luchthaven Domodedovo 5DME) nabij Moskou gebeurde vandaag een bloedige aanslag waarbij 35 doden en meer dan 150 gewonden vielen. Net voor de aanslag landde ook vlucht SN2835 van Brussels Airlines vanuit Brussel op DME. Of er ook Belgen bij de slachtoffers zijn is nog niet bekend, wel zou er sprake zijn dat er verschillende "buitenlanders" onder de slachtoffers zijn.

                      Meer info: http://rt.com/news/deadly-blast-moscows-domodedovo/

                      Comment


                      • 3 uur zitten wachten op je vlucht in Berlin Tegel is ook maar niks, saaie boel hier

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten

                          Dat laatste - sowieso!
                          Maar een FT card levert me bijvoorbeeld toch echt wel wat op, afgezien van de mijlen. Net bijvoorbeeld BRU-MUC return gevlogen met een award ticket bij LH, op de heenweg free basic ontbijten in de lounge, op de terugweg nog een upgrade naar business wegens standby pax en FT status, dus ook even gratis onverwachts kunnen bikken tijdens de vlucht.. En te denken dat ik m'n M&M FT heb gehaald in 2009, blijft blijkbaar geldig bij mij tot 2012!
                          SPG vind ik trouwens toch echt wel genereus met hun punten, ik zit in notime weer aan pakweg 20K waardoor je weer 3 gratis nachtjes kunt meepikken. Ik moet er trouwens niet echt moeite voor doen aangezien ik sowieso meestal een sheraton prefereer wegens de veelal centrale locatie.
                          QR statuslevels ga ik opgeven, dat levert me geen reet op aangezien ik toch altijd C of F vlieg. EY hetzelfde.

                          De vraag is dus of ik de meerwaarde zal merken van SEN bij M&M of PLAT bij SPG, we'll see. Ik heb m'n kompas qua longdistance vooral op het westen gezet voor dit jaar, dat scheelt al...want voor Azië zal ik sowieso voor QR blijven opteren.
                          Ik ben ook heel tevreden van SPG. Zit nu in Westin Warsaw en alles tip top. Bijna constant een betere kamer/suite, free breakfast, free internet: dat merk je zeker allemaal. En ze zijn weer aan het smijten met hun extra punten tot in Maart of April. Spijtig dat waar ik heen moet er geen Starwood hotels zijn.
                          SEN vind ik goed als je veel via MUC passeert (dat SEN cafe in de Schengen zone ) en in Y intra-Europe vliegt = middle seat free if possible. En voor de vouchers en de 4-5 upgrades per jaar owv operational reasons. De eerste is trouwens al binnen voor dit jaar: ZRH-WAW. Dank u Swiss en laat de Champiter maar komen!
                          All'alba vincerò!

                          Comment


                          • Stijn, wat heb je van gunstige prijzen voor een retour 2 personen JFK?
                            Vertrek: 23 februari
                            Terug: 1 maart

                            Edit: mag ook rechtstreek vanuit Parijs of Amsterdam zijn. Aangezien ik niet met 767 wil vliegen, I need 747 - 330 of 777
                            We rijzen zo goed als gratis met de trein...

                            Denk je dat we misschien beter zouden afzijn met een flight-hotel combi van connections bv, als dat bestaat?
                            Last edited by ; 25/01/2011, 23:44.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door rouquin Bekijk Berichten
                              Ik ben ook heel tevreden van SPG. Zit nu in Westin Warsaw en alles tip top. Bijna constant een betere kamer/suite, free breakfast, free internet: dat merk je zeker allemaal. En ze zijn weer aan het smijten met hun extra punten tot in Maart of April. Spijtig dat waar ik heen moet er geen Starwood hotels zijn.
                              SEN vind ik goed als je veel via MUC passeert (dat SEN cafe in de Schengen zone ) en in Y intra-Europe vliegt = middle seat free if possible. En voor de vouchers en de 4-5 upgrades per jaar owv operational reasons. De eerste is trouwens al binnen voor dit jaar: ZRH-WAW. Dank u Swiss en laat de Champiter maar komen!
                              Fully agree!

                              Bij SPG alleen sinds 01-01-11 Gold Gift 1.000 punten, Grand weekends 2.500 en Elite Bonus 1.279, allemaal afgezien van de gewone points.
                              Vorig jaar in Hochiminh quad points op een 5tal dagen in Sheraton...vrijgevig zijn ze wel!

                              De voorbije week bij 4 vluchten met LH telkens vriendelijk de vraag of ik een nooduitgang zitje wil en 1 upgrade...'t zijn die kleine dingen die het 'm doen.

                              Heb jij ooit al points voor een award stay gebruikt of telkens getransfereerd naar mijlen?
                              En zwijg over die SEN shit want ik ben er door die comments hier volledig voor aan het gaan

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                Stijn, wat heb je van gunstige prijzen voor een retour 2 personen JFK?
                                Vertrek: 23 februari
                                Terug: 1 maart

                                Edit: mag ook rechtstreek vanuit Parijs of Amsterdam zijn. Aangezien ik niet met 767 wil vliegen, I need 747 - 330 of 777
                                We rijzen zo goed als gratis met de trein...

                                Denk je dat we misschien beter zouden afzijn met een flight-hotel combi van connections bv, als dat bestaat?
                                LX 395.10 EUR pp BRU-ZRH-JFK
                                BA 420.46 EUR pp BRU-LHR-JFK
                                AA 371.15 EUR pp BRU-JFK

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  LX 395.10 EUR pp BRU-ZRH-JFK
                                  BA 420.46 EUR pp BRU-LHR-JFK
                                  AA 371.15 EUR pp BRU-JFK
                                  Thx man!

                                  Ik ben niet mee met LX, welke maatschappij is dat?
                                  En wat zijn de types vliegtuigen?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                    Thx man!

                                    Ik ben niet mee met LX, welke maatschappij is dat?
                                    En wat zijn de types vliegtuigen?
                                    LX is Swiss, ff zoeken naar de types...

                                    Comment


                                    • LX (Swiss) is met A330 (naar ZRH uiteraard met Avro of A319 dacht ik)
                                      AA met 757
                                      BA met 747 of 777 (al weet ik niet of 777 zelfde tarief heeft)
                                      Last edited by ; 26/01/2011, 01:05.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        LX (Swiss) is met A330 (naar ZRH uiteraard met Avro of A319 dacht ik)
                                        AA met 757
                                        BA met 747 of 777 (al weet ik niet of 777 zelfde tarief heeft)
                                        Thx maestro!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X