Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat die foto in kwestie het laatste was dat Bralo gepost had? Heb ik gelogen? Bralo is weg, het is een afgesloten hoofdstuk... Net zoals de CC een afgesloten hoofdstuk is... En eerlijk gezegd, als ik jouw post lees ben ik er meer en meer van overtuigd dat dit de juiste beslissing was...
Geen probleem, en de forumleiding mag het zelfs onmiddelijk sluiten... Maar mag dan ook het vaartuigen topic dicht? Het humor topic? Het muziek topic? Etc???
Want je hebt immers gelijk, dat hoort allemaal niet thuis op een AUTOforum
Vrijdag nog zien klimmen, indrukwekkend en mooi ding.
De Boeing E-3 Sentry... Gebasseerd op de Boeing 707-320... Er bestaan enkele varianten van, deze op de foto hierboven heeft nog de oude Pratt & Whitney TF33 motoren... Er zijn er later nog gebouwd met modernere CFM56 motoren.
De Boeing E-3 Sentry... Gebasseerd op de Boeing 707-320... Er bestaan enkele varianten van, deze op de foto hierboven heeft nog de oude Pratt & Whitney TF33 motoren... Er zijn er later nog gebouwd met modernere CFM56 motoren.
Knap toestel...
Het is ook deze versie die ik gezien heb, kon duidelijk die motoren zien. (en horen)
BF109 was aan het einde van de oorlog een verouderd vliegtuig hopeloos overklast door de P50 mustang
Dacht dat bij lage snelheid de BF 109 wendbaarder was bij lage snelheid.
En trouwens de Duitsers hadden hier ook een leuk antwoord op, De ME 262 (spijtig genoeg was de oorlog al te ver gevorderd om nog een voordeel te halen uit dit toestel)
BF109 was aan het einde van de oorlog een verouderd vliegtuig hopeloos overklast door de P50 mustang
die twee zijn toch niet te vergelijken?
de tegenhanger van de mustang was de FW190
de mustang was een geweldig escortevliegtuig, omdat hij zo'n grote actieradius had, maar het was maar een erg matige dogfighter
de echt goeie geallieerde jachtvliegtuigen moet je bij de Russen zoeken
Dat die foto in kwestie het laatste was dat Bralo gepost had? Heb ik gelogen? Bralo is weg, het is een afgesloten hoofdstuk... Net zoals de CC een afgesloten hoofdstuk is... En eerlijk gezegd, als ik jouw post lees ben ik er meer en meer van overtuigd dat dit de juiste beslissing was...
Bralo = jij = EchoOne.
Bralo is niet echt weg dus
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Desondanks dat de duitsers WO2 hebben verloren was dit ontwerp uit de jaren '30 geen partij voor de gealieerden in de handen van een geskild piloot.
hangt enkel af van welke versie van de bf109 het tegen welke versie van welk geallieerd toestel opneemt.
De Friedrich werd bvb op bepaalde momenten aan het oostfront compleet overklast door de yak's en de La5's, en daar kon zelfs Hartmann himself niets aan veranderen.
het blijft ook wel mijn lievelingsvliegtuig, vooral dan een Friedrich in handen van Marseille
en waarom zou die niet te vergelijken zijn? Mocht een P50 een BF109 niet neerschieten misschien als hij die tegenkwam?
Ik poneer hier gewoon op bovenvermelde stelling...
FW190 was niet slecht neen... maar geeneen van de jagers was dat eigenlijk. Evoluties volgden zich zo snel op dat het 'overwicht' van wie het beste vliegtuig nu eigenlijk had, vaak van kamp is gewisseld.
En zelfs al hadden de duitsers hun ME262 tijdig in de oorlog gekregen, dan nog hadden ze verloren. Is het niet door de nummerieke overmacht van de amerikaanse oorlogsindustrie, dan wel op de duur door technologische overmacht. De britten stonden zelf heel dicht bij de ontwikkeling van een straalvliegtuig dat net het einde van WOII heeft gemist. En de ME262 was op zich niet zo'n denderend vliegtuig wegens zeeeeeeeeeeer onderhoudsintensief.
hierse, nog een vrij grote onbekende van het oorlogsgebeuren:
en waarom zou die niet te vergelijken zijn? Mocht een P50 een BF109 niet neerschieten misschien als hij die tegenkwam?
tis p51 btw
en een late versie van de Me109 (vanaf Gustav) was zeker geen hapklare brok voor een mustang, en al zeker niet als je het niveau van de geallieerde piloten vergelijkt met dat van de duitse oostfrontveteranen.
en je kan blijven doorgaan op de verschillende versies... wel de spitfire mk XI heeft ook menig duits piloot bruine strepen in zijn vliegersbroek bezorgd. Met goede vliegtuigen alleen win je de oorlog niet, ook niet met goede piloten. De duitse oorlogsmachine was teveel toegespits en ontwikkeld naar blitzkrieg. Als je kijkt wat een diversiteit van vliegtuigen de geallieerden hebben voortgebracht, was duitsland vanaf de moment dat ze de VS de oorlog hadden verklaard kansloos. Duitsland had geen enkele deftige zware lange afstandsbommewerper om maar een voorbeeld te geven.
De japanse commandant van de oorlogsvloot die pearl harbor aanviel, heeft dit zeer mooi verwoord: nooit een slapende beer wakker maken.
Terug naar dogfight vliegtuigen: wendbaarheid is belangrijk, maar als nabeschouwing was het niet de winnende factor anders hadden de japanners zeker gewonnen. Die hadden de wendbaarste vliegtuigen van allemaal. Vaak was het kunnen verdragen van aanvalsschade veel belangrijker, daarom ook mijn verwijzing naar de ilyushin Il II. Net om dezelfde reden waarom ik de Bearcat apprecieer, net zoals de moderne A10 (allé moderne...). Klappen krijgen en toch doorgaan.
Comment