Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Algemeen lijken me de tarieven weer wat de hoogte in te gaan...ik moet zelf ook écht zoeken om nog gunstige dingen te vinden, maar het lukt. Zoals eind April met QR naar HongKong, geboekt voor nog geen 1.400 EUR denk ik.

    Onder andere ook nog een one way first class met QR van KHI - DOH - CDG, voor 850 EUR

    Pakistani Rupees

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Algemeen lijken me de tarieven weer wat de hoogte in te gaan...ik moet zelf ook écht zoeken om nog gunstige dingen te vinden, maar het lukt. Zoals eind April met QR naar HongKong, geboekt voor nog geen 1.400 EUR denk ik.

      Onder andere ook nog een one way first class met QR van KHI - DOH - CDG, voor 850 EUR

      Pakistani Rupees
      De dag dat QR zich bij Star Alliance aansluit zal ik eens met hen vliegen

      Enfin, 'k zal al blij zijn dat ik dit jaar nog eens weggeraak... Ik heb de laatste maanden al 2x een reis kunnen annuleren omdat de toestand van pa het niet toeliet maar nu kan ik eindelijk terug eens plannen...

      Met een beetje geluk hoop ik dit jaar nog 2 TATL routes te vliegen en een paar intra-EU om zo toch nog Star Silver te kunnen behouden naar volgend jaar toe...

      Volgend jaar staat er in maart 2011 zowieso LAS op het programma en kan ik daarnaast nog wat vluchten maken om terug Gold status te bereiken...

      Comment


      • Daarnet een kraai zien overvlieging richting ZW, met veel wingflex en met staartcode LHOOQ.








        Grapje he mannen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
          Daarnet een kraai zien overvlieging richting ZW, met veel wingflex en met staartcode LHOOQ.








          Grapje he mannen.
          ha ha
          Nissan QQ driver.

          Comment


          • D'r zit er hier eentje naast me in de lounge in SGN, ik denk dat die kerel 3 weken niet gegeten heeft ofzo...zit aan z'n 6de kom noedels, d'r staat nog een halve watermeloen klaar en hij heeft ook al 8 ingepakte sandwiches klaarliggen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              D'r zit er hier eentje naast me in de lounge in SGN, ik denk dat die kerel 3 weken niet gegeten heeft ofzo...zit aan z'n 6de kom noedels, d'r staat nog een halve watermeloen klaar en hij heeft ook al 8 ingepakte sandwiches klaarliggen

              Comment


              • Nog beter, was ff eentje gaan roken, komt ie daar binnen met z'n vietnamese hoed omgekeerd, gevuld met sandwichen en koekjes

                Comment


                • Back in BRU..nog geluk gehad, biz was overbooked tussen DOH en MUC dus gratis upgrade naar first

                  Dan nog met "Augsburg Airways", onderdeel van Lufthanse Regional van MUC naar BRU, met een Embraer...dan toch liever die Avro's van LX, was echt wel krap

                  Comment


                  • Ik wist niet dat vliegen vanuit Luik zo goedkoop was. Over en weer naar Tel Aviv voor 280 euro pp, en dat was zelfs nog niet het goedkoopste ticket.

                    Comment


                    • Mallorca: Vertrekken in Bru, terug in Luik: 189 euro net geboekt voor mei

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                        Mallorca: Vertrekken in Bru, terug in Luik: 189 euro net geboekt voor mei
                        Da's ook geen geld é. Vlieg je met dezelfde luchtvaartmaatschappij of is het opgesplitst?

                        Comment


                        • Jetair Fly via Connections

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                            Dan nog met "Augsburg Airways", onderdeel van Lufthanse Regional van MUC naar BRU, met een Embraer...dan toch liever die Avro's van LX, was echt wel krap
                            Raar... Ik heb zelf ook al met de Embraer's gevlogen (weliswaar in de USA met UAX) en ik vond de Embraer's ERJ17x/19x reeks een van de meest ruime toestellen in die klasse, meer zelfs, ze overtreffen zelfs long haul jets... Buiten de indeling van domestic first 1 - 2 ipv 2 - 2 in business bij LH is de indeling van economy hetzelfde (2 - 2).

                            Augsburg Airways:

                            Seatpitch: 42" business
                            Seatpicth: 33" economy
                            Seatwidth: 18,25" C+Y

                            United Airlines Express:

                            Seatpitch: 37" domestic first
                            Seatpitch: 34" economy plus
                            Seatpitch: 31" economy
                            Seatwidth: 20" domestic first
                            Seatwidth: 18,25" economy (plus)


                            Als je dit vergelijkt met LX's Avro dan zie je dat de Embraer's toch wel een pak ruimer zijn:

                            Seatpitch: 33" business
                            Seatpitch: 31" economy
                            Seatwidth: 17" business / economy

                            Comment


                            • Strange, ga'k vanavond toch eens onderzoeken op het web
                              Kan me toch echt niet van de indruk ontdoen dat ik een paar cm t.o.v. die Avro's...

                              Comment


                              • Regional business class vind ik altijd weg gesmeten geld. Als ik enkel in europa vlieg neem ik het nooit. Is het voor van brussel naar Frankfurt te vliegen dan zit het meestal in de deal. Maar als je zuiver kijkt naar wat je meer krijgt vind ik het echt erg.

                                Laatste tijd vlieg ik veel met Cathay Pacific van uit Schiphol. Die hebben een limo service die u thuis komt oppikken en u naar Schiphol voert. Komt zeer voordelig uit maar is enkel beschikbaar voor business class. BTW Cathay Pacific heeft op die vlucht de visgraat indeling van de stoelen dus volledig horizontaal bed voor een goede nachtrust. Enkel niet goed als je tijdens de vlucht nog iets te bespreken hebt want je kan niet meer met elkaar communiceren over de hoge wanden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door TDG Bekijk Berichten
                                  Regional business class vind ik altijd weg gesmeten geld. Als ik enkel in europa vlieg neem ik het nooit. Is het voor van brussel naar Frankfurt te vliegen dan zit het meestal in de deal. Maar als je zuiver kijkt naar wat je meer krijgt vind ik het echt erg.
                                  100% gelijk, ik heb ze tot nu toe dan ook enkel met mijlen gekocht. De tarieven zelf zijn meestal belachelijk duur.
                                  De komende tickets met mijlen ga ik ook eco nemen, kan sowieso de LX lounge binnen met miles&more silver, dus daarvoor moet ik het al niet doen.

                                  Laatste tijd vlieg ik veel met Cathay Pacific van uit Schiphol. Die hebben een limo service die u thuis komt oppikken en u naar Schiphol voert. Komt zeer voordelig uit maar is enkel beschikbaar voor business class. BTW Cathay Pacific heeft op die vlucht de visgraat indeling van de stoelen dus volledig horizontaal bed voor een goede nachtrust. Enkel niet goed als je tijdens de vlucht nog iets te bespreken hebt want je kan niet meer met elkaar communiceren over de hoge wanden.
                                  Cathay is top of the bill, maar zijn die niet redelijk prijzig? Een beetje zoals Singapore Airlines, kwaliteit is schitterend maar geen spek voor mijn bek. Daarom kies ik altijd de koopjes d'r uit met QR of EY en ben ik de laatste tijd zowel van Manchester, Parijs, München, Frankfurt, Zürich etc gevlogen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    Strange, ga'k vanavond toch eens onderzoeken op het web
                                    Kan me toch echt niet van de indruk ontdoen dat ik een paar cm t.o.v. die Avro's...
                                    Ah maar wacht eens, je hebt het op de Avro's van LX zeker? De Avro's van LX en SN zijn dacht ik de enige die een 2-3 seating hebben ipv een 3-3 seating zoals LH/AF heeft... De 2-3 seating van LX/SN staan wel bekend als de comfortabelste Avro's die er rondvliegen.

                                    Al blijven de zitjes van de Avro wel hetzelfde...

                                    33/31" pitch
                                    17" width

                                    tov 18,25" width bij de ERJ17x/19x reeks...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door TDG Bekijk Berichten
                                      Regional business class vind ik altijd weg gesmeten geld. Als ik enkel in europa vlieg neem ik het nooit. Is het voor van brussel naar Frankfurt te vliegen dan zit het meestal in de deal. Maar als je zuiver kijkt naar wat je meer krijgt vind ik het echt erg.
                                      Business in intra-EU is idd ergens weggesmeten geld, al zijn er wel maatschappijen waarbij je toch nog net iets van extra beenruimte krijgt

                                      Laatste tijd vlieg ik veel met Cathay Pacific van uit Schiphol. Die hebben een limo service die u thuis komt oppikken en u naar Schiphol voert. Komt zeer voordelig uit maar is enkel beschikbaar voor business class. BTW Cathay Pacific heeft op die vlucht de visgraat indeling van de stoelen dus volledig horizontaal bed voor een goede nachtrust. Enkel niet goed als je tijdens de vlucht nog iets te bespreken hebt want je kan niet meer met elkaar communiceren over de hoge wanden.
                                      De service van CX is idd heel goed, maar de indeling van de zitjes, ook wel bekend als de Herringbone configuratie, vind ik dan weer minder geslaagd... Als je graag aan het venster zit om buiten te kijken heb je wel een pijnlijke nek na een tijd Nu ja, zo heeft iedereen wel zijn of haar voorkeur

                                      Comment


                                      • Wat zouden jullie prefereren tussen Mumbai en Amritsar (zal via Delhi of Bangalore zijn): Kingfisher of Jet Airways?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                          Wat zouden jullie prefereren tussen Mumbai en Amritsar (zal via Delhi of Bangalore zijn): Kingfisher of Jet Airways?
                                          Beiden zijn even goed. Met de ene leg je het eerste stuk in een 737 af (9W), bij de andere met een Airbus (AI). Beide vluchten naar ATQ (dus 2de traject) wordt uitgevoerd met een ATR zowel door 9W (S2) als AI.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X