Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Denk dat ik Kingfisher ga nemen...dat bier is wel goed, dus dat zit al ok

Comment

• Eergisteren voor de eerste keer een gratis upgrade gekregen van mijn eigen.

Veel was 't niet, maar 't is toch een begin.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Wat zouden jullie prefereren tussen Mumbai en Amritsar (zal via Delhi of Bangalore zijn): Kingfisher of Jet Airways?
        Laatste keer dat ik naar india ben gevlogen was met Jet Airways naar Chennai en dan met een regionale kingfisher vlucht naar Rashamundri.
        Jet Airways was dik inorde, Kingfisher was niet zo leuk door dat er luizen in het vliegtuig zaten. Iedereen aan de baggage claim zat aan hun kuiten te krabben.

In verband met Cathay Pacific, de prijzen vallen zeer goed mee als je naar china moet. Ik had Cathay genomen om naar Manila te vliegen. Met Star Alliance ging dat niet eenvoudig en met KLM was het 600 euro duurder.

Volgende trip zal naar Japan zijn, hiervoor zal ik Lufthansa nemen denk ik of KLM. Hangt wat van de prijs af.

Comment

• Wij zijn in februari met LX naar New York geweest, en was echt aangenaam verrast door Swiss! Veel beenruimte, énorm lekker eten en zeer goede crew.

ZRH-BRU was met een RJ100, 2-3 seating is inderdaad enorm comfortabel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TDG Bekijk Berichten
            Volgende trip zal naar Japan zijn, hiervoor zal ik Lufthansa nemen denk ik of KLM. Hangt wat van de prijs af.
            ANA heeft soms best wel goede prijzen

Comment

• eerste vlucht gemaakt vandaag:

www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door luchtvaartnieuws.nl
                eu en vs ondertekenen uitgebreid open skies akkoord

25-03-2010

brussel - europa en amerika hebben donderdag (25 maart) besloten hun luchtvaart nog verder open te zetten voor elkaars maatschappijen. Zo mogen europese bedrijven meer investeren in amerikaanse luchtvaartmaatschappijen. Momenteel mogen buitenlandse partijen maximaal een kwart van de aandelen in amerikaanse maatschappijen bezitten.

Eu-commissaris siim kallas (verkeer) heeft de ondertekening van het voorlopige akkoord donderdag bekendgemaakt. De doorbraak volgt op het open skies akkoord uit 2007 van de eu en vs. Het nieuwe akkoord moet de deur nog wijder openzetten.

“economisch gezien betekent een volledige openstelling van het amerikaans-europese luchtruim, een waarde van 12 miljard euro aan voordelen en 80.000 nieuwe banen'', aldus kallas. De eu-commissaris zal het akkoord in juni voorleggen aan de ministers van verkeer van de eu-landen.

(c) reismedia / anp
                12345

Comment

• Brussels Airlines (SN) nieuwste Airbus A319 tijdens de zgn "pre delivery test flight" in Shannon:

Het toestel krijgt zijn als registratie OO-SSC, dezelfde registratie die het toestel droeg toen ze oorspronkelijk afgeleverd werd aan SABENA.

Comment

• Bij op de lijst, alles in D

16.04.2010 QR24 FRA-DOH
                    17.04.2010 QR382 DOH-MLE
                    24.04.2010 QR381 MLE-DOH
                    25.04.2010 QR27 DOH-FRA

Comment

Bij op de lijst, alles in D

16.04.2010 QR24 FRA-DOH
                      17.04.2010 QR382 DOH-MLE
                      24.04.2010 QR381 MLE-DOH
                      25.04.2010 QR27 DOH-FRA

Ik veronderstel dat je op Malé wat verlof gaat nemen?

Comment

• Mijn nucleaire trip naar Nagasaki zal via KLM zijn vermits Lufthansa VEEL te duur was.

11/04 Antwerpen - Schiphol ( trein )
                        11/04 Schiphol - Incheon ( Zuid-Korea )
                        12/04 Incheon - Nagasaki
                        15/04 Nagasaki - Tokyo
                        15/04 Tokyo - Schiphol
                        15/04 Schiphol - Antwerpen ( Trein)

Ik ben bijna even lang onderweg als ik ter plaatse zal zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                          Ik veronderstel dat je op Malé wat verlof gaat nemen?

Jup, ineens maar aangesloten bij HHonors aangezien ik geboekt heb in WA Beach House.

Beter als SPG? 'k ga niet heel die discussie lezen op flyertalk...

Comment

Jup, ineens maar aangesloten bij HHonors aangezien ik geboekt heb in WA Beach House.

Beter als SPG? 'k ga niet heel die discussie lezen op flyertalk...
                            Goh,

Met HHonors is het vrij makkelijk punten te verzamelen, tenminste als je niet via een consolidator boekt want dan kan je fluiten achter je punten...

Van de 3 bekende met name Hilton, Starwood & Hyatt heeft deze eerste wel het meeste aantal hotels en hotels in alle prijsklasses... Starwood & Hyatt hebben wel iets "betere" hotels in hun gamma

De omzetten van punten naar mijlen is niet echt schitterend te noemen maar het gaat er nog door... 10.000 punten is 1.000 mijl en elk verblijf geeft nog eens recht op 500 mijl als je voor de dubbele awards kiest (kan je instellen als je inlogt bij HHonors). Per USD krijg je 10 punten als ik me niet vergis, dus als je hotelrekening bvb 500 EUR bedraagt dan krijg je (500 x 1,34 (actuele USD koers) x 10) 6.700 punten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                              De omzetten van punten naar mijlen is niet echt schitterend te noemen maar het gaat er nog door... 10.000 punten is 1.000 mijl en elk verblijf geeft nog eens recht op 500 mijl als je voor de dubbele awards kiest (kan je instellen als je inlogt bij HHonors). Per USD krijg je 10 punten als ik me niet vergis, dus als je hotelrekening bvb 500 EUR bedraagt dan krijg je (500 x 1,34 (actuele USD koers) x 10) 6.700 punten.
                              Komt toch op quasi hetzelfde neer bij SPG?

Alleen krijg je daar 1 punt per USD, maar je kan ze wel 1:1 omwisselen.

Comment

• Wij waren een verlengd weekend in Middelkerke, en gisteren toch wel wat opvallends gezien.
                                Weet dat Oostende airport niet ver van Middelkerke af ligt, maar liggen in de zetel en zie ineens opvallend licht in de lucht en niet zo gek veraf.
                                Kwam er ineens een jumbo jet op geringe hoogte richting kustlijn afgevlogen, en je hoorde dat hij precies erg snel van koers moest wijzigen...
                                Wit vliegtuig, zonder reclame. Vliegtuig nummer volgen mij 1A-ARP.
                                Geen ramen, dus zou cargo kunnen zijn? Jumbojet.
                                De foto'kes

iemand idee als dit normaal is of niet?

mvg Bert

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door derpassat Bekijk Berichten
                                  Wij waren een verlengd weekend in Middelkerke, en gisteren toch wel wat opvallends gezien.
                                  Weet dat Oostende airport niet ver van Middelkerke af ligt, maar liggen in de zetel en zie ineens opvallend licht in de lucht en niet zo gek veraf.
                                  Kwam er ineens een jumbo jet op geringe hoogte richting kustlijn afgevlogen, en je hoorde dat hij precies erg snel van koers moest wijzigen...
                                  Wit vliegtuig, zonder reclame. Vliegtuig nummer volgen mij 1A-ARP.
                                  Geen ramen, dus zou cargo kunnen zijn? Jumbojet.
                                  De foto'kes
                                  Het toestel draagt de registratie TF-ARP en is eigendom van de Ijslandse maatschappij Air Atlanta Icelandic (IATA: CC). Het toestel is een Boeing B747-230F/SCD oorspronkelijk gebouwd voor Lufthanse en voor het eerst in dienst genomen in 1985, sinds 2004 maakt het deel uit van de Air Atlanta Icelandic vloot. Het toestel is uitgerust met CF6-50E2 motoren.

Het toestel voerde een vlucht uit voor Gabon Airlines (IATA: GY) onder vluchtnummer GY3000 en was vertrokken in Libreville, Gabon met als bestemming Oostende.

Niets speciaals dus, je hebt gewoon de approach gezien van de 742F

Foto:

Edit: Oh ja, het is dus een zgn "Freighter" met een "SCD" (Side Cargo Door). Het toestel werd origineel als freighter gebouwd voor Lufthansa Cargo Airlines en is dus geen geconverteerd pax toestel. Maw: 't is een cargo
                                  Last edited by ; 30/03/2010, 21:59.

Comment

• Thanks voor de leuke deskundige uitleg :-)
                                    Vliegen ze dan zo vaak langs die route in middelkerke? Dit was de enige die we zo hebben zien landen.?
                                    Mvg Bert

Comment

• Voor Bralo:

My itinerarie:
                                      Doorgaan: BRU -> LHR -> LAX -> DEN -> ASE
                                      Terugkeren: ASE -> LAX -> IAD -> BRU
                                      Maar door een gecancelde vlucht in het terug keren is het dit geworden: ASE -> LAX -> IAD -> LHR -> BRU

Een 36u dan onderweg geweest, maar mij geen moment verveeld!

In Aspen wanneer ik me aan 't inchecken was liet de computer weten dat de vlucht van LAX naar IAD gecanceld was door een technisch probleem.
                                      Heb dan iemand van United aangesproken wat de mogelijkheid was en na ff kijken zei ze dat ik een latere vlucht naar IAD kon nemen maar dat ik dan mijn vlucht naar BRU zou missen en alle vluchten erna waren volzet. Dus daar moeten blijven slapen. Maar aangezien in Washington al gezien had was ik daar niet happig op, als 't in LA was ging ik wel toehappen.
                                      Maar soit, ze stelde dan ook nog voor om via A'dam te gaan en dan de trein te nemen naar Brussel ed.
                                      Heb dan voorgesteld dat ze es belde naar United International om de profs es te laten kijken, en een paar minuutjes later was 't al geregeld. Ze hadden me nog kunnen boeken op een vlucht naar LHR en dan naar BRU (dat laatste was wel geen probleem ).

Ook in 't doorgaan was de vlucht van 6u naar LHR gecanceld, maar er was er één een uurtje later (7u), waarschijnlijk hebben ze deze tezamen gevoegd.

Nu een paar foto's van de reis in februari:

Het hoogtepunt van de vliegreis: Mijn eerste A380 die ik IRL zag.

Een paar Jumbo's

Last edited by Spillies; 31/03/2010, 04:42.

Comment

• In LAX of DEN, weet 't niet meer

CityExpress naar Aspen (vanuit Denver een 40min ofte wanneer je opgestegen bent gaat ie weer naar beneden)

Last edited by Spillies; 31/03/2010, 04:43.

Comment

• Ook in 't doorgaan

En 't was aan het vriezen

Krap

Comment

Working...
                                          X