Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hoeveel passagiers zouden er nu wereldwijd gestrand zijn vandaag?

    Is wel bizar om hier in de buurt van Zaventem geen enkel vliegtuig of streepje aan de hemel te zien. Heb ik nog nooit geweten!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
      dan is het tenminste eventjes stil in het vliegtuig...anders altijd maar al dat lawaai :/

      en ik veronderstel dat dieje vlieger zachtjes gedaald is ipv echt te vallen
      Ik denk toch niet dat een lijnvliegtuig zonder propulsie echt zachtjes daalt, 't is geen zweefvliegtuig é. Full flaps en hopen dat de wind goed zit zeker...

      Comment


      • Let alone the sound of screaming passengers

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Jup!

          Maar maakt dat mee man
          Aan zoiets denk je best niet juist voor het instappen...

          Comment


          • Jeps, geef toe... het is schrikwekkend...

            Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
            Foto genomen door een DHC8 van de Coast Guard:

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
              Ik denk toch niet dat een lijnvliegtuig zonder propulsie echt zachtjes daalt, 't is geen zweefvliegtuig é. Full flaps en hopen dat de wind goed zit zeker...

              het is nochtans al een paar keer of national geographic geweest: passagiersvliegtuig zonder motoren kan toch nog geruime tijd in de lucht blijven. Getuige daarvan het portugese passagiersvliegtuig dat meer dan 100 km heeft gezweefd alvorens te landen. Zelfde verhaal met de 747 die door zo'n aswolk is gevlogen en de 4 motoren is kwijtgespeeld. Die is ook niet uit de lucht gevallen.
              't is trouwens door deze laatste dat men nu dergelijke maatregelen neemt.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Ok, maar ik zou er toch niet gerust op zijn. Je kan evengoed een baksteen met vleugels door de lucht smijten en zien hoe ver hij zweeft.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                  Ok, maar ik zou er toch niet gerust op zijn. Je kan evengoed een baksteen met vleugels door de lucht smijten en zien hoe ver hij zweeft.
                  Een jumbo kan zweven hoor... Heeft zelfs een propellertje om tijdens het zweven de instrumenten te laten werken...

                  Comment


                  • Een Boeing 747 heeft blijkbaar een finesse van 17 en nog wat, net opgezocht.
                    Toch wel indrukwekkend vind ik, vanop 10000 meter hoogte kan je dus nog ruim 170 km ver geraken...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                      Ik denk toch niet dat een lijnvliegtuig zonder propulsie echt zachtjes daalt, 't is geen zweefvliegtuig é. Full flaps en hopen dat de wind goed zit zeker...
                      Als een lijntoestel, of dat nu een 737, 747, A330 of A380 is maakt weinig uit, zonder voortstuwing valt dan veranderd het toestel eigenlijk in een groot zweefvliegtuig... In tegenstelling tot een echt zweefvliegtuig kan een lijntoestel niet eindeloos blijven zweven maar je zou ervan versteld staan hoever een toestel kan zweven...

                      Het beroemste voorbeeld hiervan is de "Gimli Glider", een Boeing 767-200 van Air Canada die in 1983 haar voortstuwing verloor na een misrekening bij het tanken. Op een hoogte van FL280 verloor het toestel haar voorstuwing waarna het al zwevend de luchthaven van Gimli bereikte.

                      Recenter was er een incident met een Air Transat A332 die in 2001 door een brandstoflek zonder brandstof kwam te zitten en ook haar voorstuwing verloor. Het toestel slaagde erin al zwevend vanaf FL330 een luchthaven te bereiken die ongeveer 65nm (120km) verder lag.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                        FL280 en FL330

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                          Een jumbo kan zweven hoor... Heeft zelfs een propellertje om tijdens het zweven de instrumenten te laten werken...
                          Nagenoeg elke moderne jetliner heeft een RAT (Ram Air Turbine) die het toestel voorziet van hydraulische druk & strom voor de basisbehoeften.

                          Het helpt wel wat maar je moet er niet van verwachten dat de RAT het hele toestel van stroom voorziet

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                            FL = Flightlevel (vluchthoogte)
                            280 = 28.000 voet (of zo'n 9.200 meter)

                            Als men dus spreekt van FL350, FL370, FL390 e.d. dan weet je nu dat men het over de vluchthoogte heeft uitgedrukt in voet

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                              FL = Flightlevel (vluchthoogte)
                              280 = 28.000 voet (of zo'n 9.200 meter)

                              Als men dus spreekt van FL350, FL370, FL390 e.d. dan weet je nu dat men het over de vluchthoogte heeft uitgedrukt in voet
                              Ik snap eigenlijk al die moeilijke termen ni, doe gwn simpel, "kvlieg op 10.000 meter en kga tegen 800 per uur"

                              Neen elke sector (luchtvaart, zeevaart, ...) hebben allemaal hun eigen waardes

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                Ik snap eigenlijk al die moeilijke termen ni, doe gwn simpel, "kvlieg op 10.000 meter en kga tegen 800 per uur"

                                Neen elke sector (luchtvaart, zeevaart, ...) hebben allemaal hun eigen waardes
                                En een Amerikaan gaat dan weten waarover je praat?

                                Comment


                                • Wow, da's wel straf. Maar ontstaan er geen problemen door de verminderde snelheid, als zo'n vliegtuig geen aandrijving meer heeft vertraagt ie toch en zal het uiteindelijk toch in een stall terecht komen. Op een hoog 'FL' () kan je dat oplossen door te dalen, maar da's niet oneindig é.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    En een Amerikaan gaat dan weten waarover je praat?
                                    Tgoh ja, luchtvaart mag dan wel heel amerikaans zijn, kvind het stom dat de wereld zich aan amerika moet aanpassen en niet andersom... Maja...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                      Turboprops kunnen idd nog vliegen, eigenlijk kunnen zelfs jets nog perfect vliegen...

                                      Meer zelfs, alle vluchten kunnen perfect doorgaan maar dan wel volledig op eigen risico en volgens VFR (Visual Flight Rules)... Vluchten volgens IFR (Instrument Flight Rules) zijn opgeschort.
                                      Bij ons toch niet. Zelfs de VFR's mogen niet vliegen. Tenzij OAT.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                        Bij ons toch niet. Zelfs de VFR's mogen niet vliegen. Tenzij OAT.
                                        In de UK zijn er een aantal vluchten vertrokken en aangekomen op VFR.

                                        Comment


                                        • Trouwens,

                                          Radarvirtuel http://www.radarvirtuel.com heeft een leuke feature: een layer met de aswolken

                                          Comment

                                          Working...
                                          X