Oorspronkelijk geplaatst door Naish
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vliegtuigen
Collapse
X
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenSTA911 op MNM, kheb u gehoord
Nu weten ze tenminste hoe het zit!
Evenals de mensen die denken 737's te hebben zien of horen overvliegen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
Nu weten ze tenminste hoe het zit!
Evenals de mensen die denken 737's te hebben zien of horen overvliegen
Comment
-
Ongelooflijk dat het luchtruim nog steeds gesloten is. Compleet belachelijk!
Voor een paar stofjes in de lucht. Niemand die the balls heeft om de beslissing te maken dat er gewoon weer gevlogen mag worden.Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
-
rijdt gij eens zonder luchtfilter rond in een zandstorm en we zullen eens zien hoe lang uw motor nog draait
er is een risico, punt uit en zo lang dat risico er is, kan er niet gevlogen worden
Comment
-
Bon, München (en het complete Duitse luchtruim) blijft gesloten tot morgenmiddag, eerder morgenavond. Ik ga dus rond middernacht beslissen of ik ga of niet - bij een verlenging van het vliegverbod heeft het uiteraard geen zin.
In zulks geval probeer ik HongKong te schrappen en die tijd voor een herboeking te benutten.
Vind het vooral kut voor m'n madam, ze had er zo naar uitgekeken...
We'll see...
Comment
-
rofl, 150 studenten van mijn school die op schoolreis waren naar SF zitten vast op JFKCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenBon, München (en het complete Duitse luchtruim) blijft gesloten tot morgenmiddag, eerder morgenavond. Ik ga dus rond middernacht beslissen of ik ga of niet - bij een verlenging van het vliegverbod heeft het uiteraard geen zin.
In zulks geval probeer ik HongKong te schrappen en die tijd voor een herboeking te benutten.
Vind het vooral kut voor m'n madam, ze had er zo naar uitgekeken...
We'll see...
Comment
-
Latest NOTAM regarding MUAC :
A733/2010
Valid from : 16/04/2010 13:47 Until : 19/04/2010 12:00 EST
Text : DUE TO SIGNIFICANT VOLCANIC ACTIVITY FROM VOLCANO EYAFJALLAJOKULL, ICELAND, OPERATORS ARE ADVISED TO MONITOR THE RELEVANT BELGIAN, NETHERLANDS AND GERMAN SIGMETS, ASHTAMS, NOTAMS WITH REFERENCE TO VOLCANIC ASH. ACCORDING TO ICAO EUR DOC 019 (VOLCANIC ASH CONTINGENCY PLAN EUR REGION) MAASTRICHT UAC WILL NOT ISSUE CLEARANCES TO TRAFFIC PENETRATING CONTAMINATED AREAS, FLOW MEASURES WILL BE APPLIED TO THAT EXTENT.
Lower limit: FL245 Upper limit: UNL
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk BerichtenHet luchtruim van Finland zal al minimaal gesloten blijven tot: 18APR2010 1200CET
Veel alternatieven zijn er niet hier: huurwagens zijn volgeboekt, ferries naar Zweden ook. Enige mogelijkheid is naar Estland, daar de bus nemen naar Riga, in Riga de bus naar Vilnius en dan naar Warschau. Daar de trein naar Berlijn en zo treinsgewijs tot in België. Maar dat gaat enkele dagen duren.
Wel jammer dat ze geen huurwagens meer willen verhuren. Had een roadtripke wel zien zitten als alternatief.The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk BerichtenOngelooflijk dat het luchtruim nog steeds gesloten is. Compleet belachelijk!
Voor een paar stofjes in de lucht. Niemand die the balls heeft om de beslissing te maken dat er gewoon weer gevlogen mag worden.Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenrijdt gij eens zonder luchtfilter rond in een zandstorm en we zullen eens zien hoe lang uw motor nog draait
er is een risico, punt uit en zo lang dat risico er is, kan er niet gevlogen worden
Comment
-
meer wetenschappelijke uitleg:
www.kijk.nl
Door de aswolk van de vulkaan onder de IJslandse Eyjafjallajökull-gletsjer ligt het vliegverkeer in grote delen van Europa helemaal plat. Wat maakt die as zo gevaarlijk voor vliegtuigen?
Hoewel er vanaf de grond vrijwel niets te merken is van de aswolk boven ons land, is het levensgevaarlijk om er doorheen te vliegen. Volgens Joris Melkert, universitair docent Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek aan de Technische Universiteit Delft, zijn er drie redenen waarom vliegen op dit moment echt niet mogelijk is.
Ten eerste: “De aswolk bestaat uit heel kleine glas- en zanddeeltjes die door de vulkaan omhoog zijn gespuwd. Deze deeltjes bewegen vrij langzaam, maar als een vliegtuig hier met ongeveer 900 kilometer per uur doorheen vliegt, wordt het in feite helemaal gezandstraald. De verf gaat eraf en de piloten zien helemaal niets meer.”
Daarnaast levert de aswolk problemen op voor de airconditioning in het vliegtuig, legt Melkert uit. “Het vliegtuig voorziet zichzelf tijdens de vlucht van verse buitenlucht. Als deze lucht vies is, dan komt dat vuil toch het vliegtuig binnen. In het vliegtuig zal een soort vreemde mist ontstaan. Dat spul dringt overal binnen en tal van instrumenten zullen vies worden. En die zijn vaak moeilijk weer schoon te krijgen.”
Maar het grootste gevaar schuilt in de hoge temperatuur van de motoren. “De silica in de aswolk hebben een smeltpunt van ongeveer 1100 graden Celsius, terwijl de motoren tegenwoordig 1400 graden Celsius heet worden. De silicadeeltjes zullen in de verbrandingskamers en de turbines van de motor terechtkomen en daar smelten ze door de hoge temperatuur. Er ontstaat vervolgens een dikke stroop die in de motoren kruipt, waardoor deze uiteindelijk zullen uitvallen. Met alle gevolgen van dien uiteraard.”
Een schuldige zoeken voor het stilleggen van het vliegverkeer is onterecht, stelt Melkert. “Het is typisch een gevalletje overmacht. Hier is niets aan te doen; het staken van het vliegverkeer is in dergelijke gevallen de enige optie.”
Comment
-
Nee, ik ben thuis heerlijk van de zon aan het genieten. Waar NIKS voor hangt.
Ze hebben in Engeland een paar vluchten gedaan met speciaal uitgeruste vliegtuigen en hebben quasie NIKS kunnen meten.
De wetenschappelijke uitleg ken ik, dank je. Mag ik vragen wat je doet van job ofzo? Heb je hier iets mee te maken?
Een luchtruim sluiten is makkelijk. En misschien nog wel terecht ook. Als je niet zeker weet of het veilig is, dan neem je het zekere voor het onzekere. In dit geval, is er niks aan de hand. Maar wie heeft de beslissingsbevoegdheid om het luchtruim te openen? Wie mag daar iets over zeggen? Wie kan daar iets over zeggen? Dat is veel lastiger en niemand neemt de verantwoordelijkheid op zich.
Alle luchtvaartmaatschappijen vliegen vanaf de eerste seconde dat ze terug mogen. Zegt genoeg niet?
Die kaartjes met waar die wolk is, slaat ook helemaal nergens op. Het gaat natuurlijk om de concentratie deeltjes in de lucht en dat staat nu net niet op die kaarten,Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
-
heeft men die testen gedaan in de geldende vluchtcorridors?
ik kan alleen maar hopen dat diegenen die hebben aangebracht dat men het beste heel de boel kan platgooien hun job goed kunnen. Ik denk dat de luchtvaartmaatschappijen er niet om staan te springen om zomaar een half miljard euro te verliezen.
Zaventem alleen al kijkt op tegen een verlies van 93 mil. euro's. Als blijkt dat het allemaal een maat voor niets is geweest, wie gaat die schade dan betalen?
Comment
-
Ja, niemand. Dat is de macht die de overheid heeft.
Wat zijn vluchtcorridors?
Ze hebben die testen gedaan boven de UK alwaar ze het eerst het luchtruim hebben dichtgegooid. Ze hebben echt een belachelijk lage concentratie gevonden.
Eigelijk heb je overal en altijd stof in de lucht. Vlieg eens boven Delhi en kijk eens wat daar boven hangt. Dat is een pak minder dan nu boven Europa en daar wordt ook gewoon gevlogen.Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
- 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
- 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
- 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u
Comment
Comment