Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • En de Britten hebben de sluiting nog maar eens verlengt en dit tot: 19APR2010 0100GMT

    Comment


    • op de site van de standaard gelezen:

      Finse legervliegtuigen die een trainingsvlucht uitvoerden vlak voor het vliegverbod van kracht werd, zijn beschadigd door het vulkaanstof. Dat blijkt uit beelden die de Finse luchtmacht heeft vrijgegeven, meldt de website flightglobal.com.
      Donderdagochtend, enkele uren voor het vliegverbod van kracht werd, voerden vijf toestellen een oefenvlucht uit. Uit een inspectie van een van de motoren van een Boeing F-18 was duidelijk gesmolten as zichtbaar, aldus Joni Malkamäki van de Finse luchtmacht. De luchtmacht besloot beelden vrij te geven om het gevaar voor de luchtvaart aan te tonen.
      'De beelden tonen dat vliegen op korte tijd ernstige schade kan toebrengen aan een vliegtuigmotor', aldus de luchtmacht. 'Een langere blootstelling aan de stofwolk kan leiden tot oververhitting en kan het toestel en de piloot in gevaar brengen.'
      De luchtmacht wil nu ook de vier andere toestellen onderzoeken.
      link naar het artikel:

      Finse legervliegtuigen die een trainingsvlucht uitvoerden vlak voor het vliegverbod van kracht werd, zijn beschadigd door het vulkaanstof. Dat blijkt uit beelden die de Finse luchtmacht heeft vrijgegeven, meldt de website flightglobal.com.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • British Airways heeft zonet laten weten dat ALLE vluchten voor morgen, 19APR2010 geannulleerd zijn.

        Comment


        • Ik ben eens benieuwd wat voor impact dit op de economie zal hebben...

          Comment


          • KLM doet tien testvluchten

            KLM voert zondag 18 april negen nieuwe testvluchten uit. Daartoe is besloten op basis van de testvlucht in het Nederlandse luchtruim van zaterdagavond. KLM zal in totaal dus tien testvluchten uit. De resultaten van de technische inspectie hebben bevestigd dat de vlucht zonder enig probleem is verlopen en dat de kwaliteit van de atmosfeer voldoet. Op basis van deze informatie heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat toestemming gegeven om zondag 18 april opnieuw testvluchten te laten uitvoeren. KLM hoopt zo snel mogelijk weer te kunnen vliegen om passagiers weer naar hun plaats van bestemming te kunnen brengen. Veiligheid staat uiteraard voorop.

            De eerste vlucht is zondagochtend om ongeveer 06.30 uur vertrokken naar Düsseldorf. Het vliegtuig had geen passagiers aan boord en twintig bemanningsleden. De bemanning die meevliegt, zal de zeven gestrande vliegtuigen in Düsseldorf, één voor één terug naar Schiphol vliegen. Deze vluchten vinden zondag gedurende de dag plaats.

            President-directeur Peter Hartman van KLM: “Het gaat om testvluchten. Dat wil dus niet zeggen dat regulier luchtverkeer mogelijk is. Daarover moet de Inspectie Verkeer en Waterstaat een uitspraak doen in samenspraak met de Europese autoriteiten.”

            Als bij alle vluchten blijkt dat er geen bijzonderheden zijn, dan hoopt KLM zo snel mogelijk toestemming te krijgen een deel van haar operatie op te starten en haar passagiers op hun bestemming te krijgen. KLM zal samen optrekken met Lufthansa, die gisteren in Duitsland tien testvluchten heeft uitgevoerd.

            KLM verwacht later vandaag nieuwe mededelingen te kunnen doen.

            Passagiers wordt geadviseerd niet naar Schiphol af te reizen maar de website van de luchtvaartmaatschappijen in de gaten te houden voor de laatste informatie over hun vlucht.
            Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
            • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
            • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
            • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

            Comment


            • De "testvluchten" zijn in weze gewoon ferryvluchten... Ze bereikten een maximale hoogte van FL150.

              Trouwens, met alle respect voor KL dat ze gisteren effectief een vliegtuig ergens in een risicosituatie gebracht hebben, maar het uitvoeren van "testvluchten" is niet de taak van KL... KL heeft geen toestellen om metingen te doen, ze kunnen enkel na een vlucht eens kijken of er al dan niet een impact geweest is op het toestel, that's it... Maar dit zegt weinig over de kwaliteit van de lucht die van locatie tot locatie, van minuut tot minuut kan wijzigen.

              Het is de taak van de overheid (RDW in Nederland?) om testen uit te voeren met toestellen die voorzien zijn van gespecialiseerde apparatuur, en als deze de toestellen niet heeft moet ze maar met instanties in het buitenland overeenstemmen om zulke testen uit te voeren.

              Ik ben er net als velen van overtuigd dat de hele situatie overroepen is en ik vind het bijzonder jammer dat de overheden en de controlerende instaties zoals bvb Eurocontrol maar weinig doen dan op hun lui gat te zitten en de voorspellingen van de Britten, Noren en Ijslanders te volgen (tenminste daar lijkt het op voor de buitenwereld)...

              Langs de andere kant begrijp ik de kant van de overheden ook wel, men kan zich niet baseren op voorgaande gevallen, ondanks dat er in het verledan al errupties geweest zijn van vulkanen over de hele wereld is er geen enkele gebeurtenis met een omvang zoals we deze vandaag zien. Met moet zich baseren op de regels die daarover bestaan (als ik me niet vergis verbied het IATA in haar richtlijnen specifiek operaties met passagiers in een regio waar er vulkanische asse in de lucht hangt), op aanbevelingen van fabrikanten van toestellen, motoren, apparatuur zoals Boeing, Airbus, Embraer, Bombardier, Rolls Royce, General Electric, CFM en vele anderen die ook aanbevelen om niet door vulkaanasse te vliegen, hoe laag de concentraties ook mogen zijn... Als men dan vanuit de overheden en controlerende instaties zegt van "er wordt niet gevlogen, veiligheid eerst" dan moet je dat kunnen begrijpen en aanvaarden. Het vliegverkeer lam leggen doet niemand voor z'n plezier, het heeft niet enkel een impact op de maatschappijen, het personeel, de reizigers, de hele economie maar ook de overheden zelf want uiteindelijk zullen de overheden weer eens met geld over de brug moeten komen om bepaalde maatschappijen te redden. En ook de klant is de dupe, niet alleen kan hij of zij niet op de bestemming geraken, je mag er zeker van zijn dat dit een impact zal hebben op de prijszetting over de komende maanden, zeker nu er een aanzienlijke backlog onstaan is van passagiers die willen reizen...

              Kortom: het is een moeilijke keuze

              Comment


              • Een interessante post op Airliners.net:

                DutchBoeing From Netherlands, joined Apr 2010, 5 posts, RR: 0
                Reply 137, posted Sat Apr 17 2010 18:04:56 your local time (1 hour 52 minutes 7 secs ago) and read 7965 times:



                My company (airline related) was just called by a UK airline that the UK and esp. Scottish airspace will remain closed for the entire next week... Do airlines know more than we (public) do when it comes to airspace closure? I mean, are the authorities just trying to avoid a panic by not telling the public airspace will be closed for the entire next week, but rather dropping some news every 12 hours? Thoughts?

                My contact further said, from their point of view, that the ash cloud between UK and Iceland posed indeed a real danger, but that anything South East of the UK was hysteria... Just a comment.

                Comment


                • Oh, en het Zwitserse luchtruim (tot FL355) blijft gesloten tot 19APR2010 1400CET
                  Last edited by ; 18/04/2010, 16:10.

                  Comment


                  • Vluchtverbod is geen overreactie volgens wetenschappers op BBC:

                    BBC, News, BBC News, news online, world, uk, international, foreign, british, online, service

                    Comment


                    • Nieuwste vooruitzichten Metoffice UK (die er al iets beter uitzien ):

                      Comment


                      • Ik ga al conent mogen zijn als m'n vlucht de 28ste naar Hongkong vertrekt...straks zit ik met 4 J vluchtvouchers..

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          straks zit ik met 4 J vluchtvouchers..
                          'k Wil ze wel gratis overnemen hoor

                          Comment


                          • Vanaf 20:00 zouden bepaalde Duitse luchthavens weer opengaan, enkel voor vluchten richting Oosten.

                            Hamburg, Erfurt, Berlin, Leipzig, Hannover

                            Comment


                            • Nooit gedacht dat 't zo'n invloed ging hebben op 't luchtverkeer.

                              Mijn vader kan dus niet vertrekken op reis en mijn broer gaat naar alle waarschijnlijkheid maandag vast komen te zitten in Washington (moet dan naar Brussel).

                              Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                              Comment


                              • En mensen die vast zitten in Azië en die mss de Trans Siberië Express gaan nemen om terug thuis te geraken -> veel succes!

                                Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                  En mensen die vast zitten in Azië en die mss de Trans Siberië Express gaan nemen om terug thuis te geraken -> veel succes!
                                  Ik zit nu in HKG vast. Mijn route was normaal vrijdag HKG-ZRH-BRU en zondag BRU-ZRH-BCN. Heb nu een reservatie voor woensdag HKG-ZRH-BCN, als er gevlogen wordt natuurlijk. Dure affaire...
                                  All'alba vincerò!

                                  Comment


                                  • En het grootste probleem gaat dan nog zijn om die daar dan allemaal terug weg te krijgen.

                                    Het verbod gaat zeker nog een aantal dagen gelden en mensen die dan voor 't vliegverbod gepland hadden om pakweg de woensdag te vertrekken krijgen dan "voorrang" op de mensen die daar al van de donderdag zitten (Europese wetgeving).

                                    Oh joy, ik zou dan écht niet graag daar achter de balie zitten.
                                    Last edited by Spillies; 18/04/2010, 23:00.

                                    Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door rouquin Bekijk Berichten
                                      Ik zit nu in HKG vast. Mijn route was normaal vrijdag HKG-ZRH-BRU en zondag BRU-ZRH-BCN. Heb nu een reservatie voor woensdag HKG-ZRH-BCN, als er gevlogen wordt natuurlijk. Dure affaire...
                                      Met Swiss? Die zijn indd zeer strikt qua herbookingen/refunds. Ze roepen Force Majeure in...eigenlijk vrij degoutant.

                                      Comment


                                      • Op Nederland 1 zeiden ze dat op dit moment een vrachtvlucht van KLM airborne is. Er gaan nog drie volgen. (Ze willen wel enkel vliegen als het nog licht is)
                                        Dus nog geen passagiersvluchten vanaf Schiphol.

                                        Comment


                                        • weer op site van de standaard:

                                          Metingen met laserapparatuur op de Hohenpeißenberg nabij München hebben uitgewezen dat er zich as bevindt tussen 3.000 en 7.000 meter, zei een meteoroloog van DWD zondag in Offenbach nabij Frankfurt. Dit kon aan de hand van een duidelijk gedaalde waarde aan ozon gemeten worden, dat met stoffen uit de aswolk reageerde.

                                          Tevoren hadden meerdere luchtvaartmaatschappijen de grondslag voor de beperkingen op het vliegverkeer bekritiseerd, met als argument dat die beperkingen op computermodellen waren gebaseerd en niet op effectieve metingen
                                          www.peugeotforum.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X