Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • KLM maakt zondag commerciële vluchten


    KLM heeft zondagavond twee commerciële vluchten gemaakt naar het Verre Oosten. Het gaat om vluchten zonder passagiers, maar met crew en vracht aan boord. Het betreft vluchten naar Sharjah en naar Bangkok/Taipei met respectievelijk een Boeing 747 full freighter en een Boeing 747 combi. KLM heeft toestemming gekregen voor de vluchten van de Nederlandse autoriteiten. KLM voerde eerder zondag met succes negen testvluchten uit. Daarbij is geen enkele bijzonderheid vastgesteld. Volgens president-directeur Peter Hartman van KLM is het volstrekt verantwoord om bij daglicht vluchten uit te voeren.
    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

    Comment


    • Oh btw ... terecht!
      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

      Comment


      • Het luchtruim zal nog gesloten blijven tot morgen avond 18:00UTC (20u00 lokaal).

        Repositievluchten zonder pax of cargo worden toegelaten vanaf 06:00UTC, onder FL195 en VFR.
        Last edited by ; 19/04/2010, 00:33.

        Comment


        • UK Airspace blijft minimaal gesloten tot 19APR2010 1900GMT

          Comment


          • SN heeft al haar vluchten geschrapt tot dinsdag 20APR2010 1200CET.

            Comment


            • Ben aan het twijfelen om naar Zaventem te gaan en m'n diensten aan te bieden om mensen transcontinentaal te vervoeren.

              Zou natuurlijk wettelijk compleet niet in orde zijn.. Maar als 'vriendendienst' *-)
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                Ben aan het twijfelen om naar Zaventem te gaan en m'n diensten aan te bieden om mensen transcontinentaal te vervoeren.

                Zou natuurlijk wettelijk compleet niet in orde zijn.. Maar als 'vriendendienst' *-)
                Was ook al even in mijn gedachten opgekomen

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                  Ik ben er net als velen van overtuigd dat de hele situatie overroepen is en ik vind het bijzonder jammer dat de overheden en de controlerende instaties zoals bvb Eurocontrol maar weinig doen dan op hun lui gat te zitten en de voorspellingen van de Britten, Noren en Ijslanders te volgen (tenminste daar lijkt het op voor de buitenwereld)...
                  Even orde op zaken stellen :

                  Ik werk bij Eurocontrol (CFMU), en wij zitten ALLESBEHALVE op ons lui gat, integendeel : het is hier superdruk !

                  OK, een stuk minder vluchten (pakweg 5000 ipv de reguliere 28000 per etmaal), maar een MASSA regulations, wat er op neerkomt dat nagenoeg ALLE vluchten onderhevig zijn aan beperkingen ! Gevolg : een HOOP werk, duizenden telefoontjes daarbovenop !

                  Enig idee wat al die regulations als werk met zich meebrengen ?

                  Ik denk dat het overgrote deel van de bevolking denkt dat Eurocontrol een wetgevend orgaan is, wel integendeel : Eurocontrol is enkel UITVOEREND orgaan voor de nationale overheden van (pan) Europa (38 lidstaten !!!).

                  In mensentaal : net zoals de Politie-diensten controleren of de verkeerswetgeving nageleefd wordt !

                  Overigens : jaarlijks wordt een simulatie gehouden op bepaalde ramp-scenario's, enige verschil is de uitzonderlijkheid van de huidige situatie, en vooral dan de windrichting, die is allesbehalve normaal voor de tijd van het jaar !

                  Misschien is het nuttig om je op dehoogte te stellen van de situatie (vb via website van CFMU Eurocontrol) en dan je(al dan niet) doordachte mening te geven.

                  Bovendien : dit is een zeer politiek geladen issue : wie durft er namelijk zijn hand in het vuur te steken ? Zou jij als nationaal machthebber het luchtruim openstellen ? OK, nu word je als machthebber met de vinger gewezen dat je "niks" doet, maar wat als je het luchtruim openstelt en er gebeurt iets, dan word je gegarandeerd gelyncht ...

                  Alle voorzorgen zijn louter voorzorgen om de veiligheid te garanderen !

                  Comment


                  • Wat is de oplossing dan?

                    Overbezorgd wachten tot pakweg eind deze week en dan een crisis hebben van de luchtvaartmaatschappijen of met een kleine risico ze te laten vliegen beetje bij beetje?

                    Enfin, ik heb er geen verstand van, daarom vraag ik 't.

                    Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                      Wat is de oplossing dan?

                      Overbezorgd wachten tot pakweg eind deze week en dan een crisis hebben van de luchtvaartmaatschappijen of met een kleine risico ze te laten vliegen beetje bij beetje?

                      Enfin, ik heb er geen verstand van, daarom vraag ik 't.
                      Men voert momenteel testvluchten uit (en niet enkel KLM !) en men bekijkt momenteel hoe en of het mogelijk is om op bepaalde flight levels te vliegen (vb onder of boven een bepaald flight level), maar het blijft uiteraard moeilijk bepaalde luchtlagen te doorkruisen (opstijgen, landen).

                      Ook moet er rekening gehouden worden met verminderde capaciteit van vlieg-zones (vb gesloten of maar de helft van het normale aantal vliegtuigen per tijdseenheid), beschikbaarheid van vliegroutes, etc etc .... Daarboven komt nog dat niet alle vliegtuigen zich momenteel bevinden waar ze zich zouden moeten bevinden, dus moeten ge-reshuffled worden.

                      Feit is : het luchtruim zal enkel vrijgegeven worden indien men er zeker van is dat de veiligheid gagarandeerd is, en ik neem aan dat iedereen veiligheid toch wel vooropstelt ?!

                      Ik zou alvast geen risico's nemen ...

                      Even ter info : een gemiddeld etmaal telt 28000 vliegbewegingen in Europa, je kunt je wel voorstellen dat dat niet makkelijk in goede banen te leiden is

                      Laatste update :



                      VOLCANIC ASH - 19 - 0100 UTC UPDATE
                      Volcanic eruption of Icelandic volcano: Eyjafjallajokul.

                      Forecast ash cloud advisory issued:
                      Forecast 19-0000z

                      red-line SFC-FL200, green line FL200-350
                      Next forecast 19-0600z

                      The next teleconference for Aircraft Operators will be held at 19-08000z.
                      .
                      The next teleconference for ANSPs FMP/VAAC ONLY will be held at 19-0700z.
                      (Please note the number of lines is limited.)
                      Telephone number: +32.2.289.5333
                      passcode 7190#

                      Airspace availability:
                      (Aerodromes geographically located within these airspaces if closed will be unavailable):

                      EB Belgium - closed 19-1800z
                      ED Germany - closed up to FL195 untill 19-1200
                      ED Germany all airports - see relevant NOTAMs
                      EDYY Maastricht - open
                      EE Estonia - closed 19-1200z
                      EF Finland - closed 19-1500z for flights above FL 355 contact the FMP
                      EG United Kingdom - closed 19-1800z
                      EH Netherlands - closed 19-1200z
                      EI Ireland - closed 19-1200z
                      EK Denmark - closed 19-1200z
                      EN Bodo Oceanic&Landbased airspace-open
                      EN Oslo - closed 19-0800z, for arrival ENGM from north and west contact FMP
                      EN Stavanger open
                      (for details call +4775542900)
                      ESMM Malmo north - open
                      ESMM Malmo south - closed 19-0800utc
                      ESOS open north of 60n until 19 1200
                      EP Poland - see notam
                      LB Bulgaria - open
                      LD Croatia - open,
                      LE Spain - open
                      LF France - open FL210 and above, except LFMM which has some airspace open
                      LH Hungary - closed 19-1000z
                      LI Italy Milan - closed 19-0500z
                      LI Italy Padova -closed 19-0500z
                      LJ Slovenia - open
                      LK Czech Republic - closed up to FL 245 19-1000z
                      LO Austria - closed up to FL 245 19-0300z
                      LR Romania - closed up to FL 285 19-0600z
                      LS Switzerland - closed up to FL200 19-1200z
                      LY Serbia - open
                      LZBB Bratislava - closed up to FL245 19-0800z
                      UKLV - closed up to FL205 19-0300z
                      UKOV - open
                      UKFV - open
                      UKDV - open

                      Comment


                      • Update :

                        Statutair is Eurocontrol verplicht 100 % veiligheid te garanderen !

                        Wat er KAN gebeuren de komende uren/dagen :

                        - nationale overheden/ANSP's, Airlines (in het kort : alle betrokken instanties) kunnen aandringen op een verlaging van de veilgheidsgarantie tot vb 99,999 %, een zogenaamd "berekend risico". Dit om de nadelen (vb bankroet van airlines, verlies van inkomsten) te laten opwegen tegenover de huidige 100 % gegarandeerde veiligheid.

                        - het blijven de nationale overheden die de uiteindelijke beslissing nemen om het luchtruim open te stellen. Op dat moment is Eurocontrol kan Eurocontrol NIET aansprakelijk gesteld worden indien er ook maar iets verkeerd gaat, wegens enkel uitvoerend/regulierend orgaan.

                        - mogelijke "safety issues" :
                        * motorproblemen (kan voorkomen worden door vb vaker technische controles uit te voeren), uiteraard met het advies van motor-fabrikanten (P&W, RR...)
                        * andere technische mankementen : vb verstopping van de pitot-buis (luchtdrukmeter die uiteindelijk de snelheid aangeeft)

                        Ondanks het feit dat Eurocontrol de specialisten zijn inzake Air Traffic Flow & Manamgent Capacity & ATC zal ook het advies van het Vulcanografisch Instituut in London gevraagd worden (zij zijn de experts op het gebied van vulkaan-toestanden)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                          Alle, ik leer bij als piloot. Een vluchtcorridor. Oftewel airway.


                          Ik kan je verklappen dat er in Europa bijna geen airways gevlogen worden.
                          Niet helemaal juist he Dieter,
                          jullie vliegen bakens, die airways vormen he.
                          Als je niet in airways zou vliegen, dan zou je op hoge hoogtes in ucontrolled vliegen.
                          Aangezien low level TMA's en CTR's dat kunnen opvangen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                            Misschien is het nuttig om je op dehoogte te stellen van de situatie (vb via website van CFMU Eurocontrol) en dan je(al dan niet) doordachte mening te geven.
                            Je hebt wss het zinnetje tussen de haakjes niet gelezen (tenminste daar lijkt het op voor de buitenwereld)

                            Alles lezen hé

                            Comment


                            • Trouwens... Het is bijzonder stil vanuit de motorenfabrikanten, Rolls Royce, Pratt & Whitney, CFM, General Electric, IAE...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten

                                Ik werk bij Eurocontrol (CFMU), en wij zitten ALLESBEHALVE op ons lui gat, integendeel : het is hier superdruk !
                                Ik werk daar ook en heb eigenlijk niet veel te doen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Idler Bekijk Berichten
                                  Ik werk daar ook en heb eigenlijk niet veel te doen
                                  Droog, zalig

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                    Niet helemaal juist he Dieter,
                                    jullie vliegen bakens, die airways vormen he.
                                    Als je niet in airways zou vliegen, dan zou je op hoge hoogtes in ucontrolled vliegen.
                                    Aangezien low level TMA's en CTR's dat kunnen opvangen.
                                    Op papier filen wij een aantal airways die wij gaan vliegen. In de praktijk, en dat weet jij beter dan ik, vliegen wij misschien gedurende 5% van een vlucht op een airway en de rest krijgen we 'directs'. Zeker in Europa wordt er zo goed als overal gevlogen.

                                    Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                    Trouwens... Het is bijzonder stil vanuit de motorenfabrikanten, Rolls Royce, Pratt & Whitney, CFM, General Electric, IAE...
                                    De vraag werd gesteld door KLM aan Boeing. Bij hoeveel deeltjes per luchteenheid mag er gevlogen worden? Antwoord van Boeing: NUL! Dat zeggen ze omdat er helemaal niks getest is. Toen ik nog op lange afstand vloog, kwam ik zeer regelmatig in het Caribische gebied en vlogen we heel vaak richting Equador, Peru, ... Het staat daar vol met puffende vulkanen en denk je dat de lucht daar volledig schoon is? Uiteraard niet en een MD11 zag zeker niet meer af dan andere types bij KLM.
                                    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                    Comment


                                    • Spijtig genoeg was ik een van de mensen die aan het vliegen was vorige week donderdag/vrijdag. Ik was aan het terug komen van Nagasaki naar Amsterdam.

                                      Ik was in Tokyo wat aan de late kant aangekomen en vermits klm hun checkin al had gesloten ( vliegtuig was nog niet vertrokken en ik had enkel handbagage bij ) hebben ze me nietmeer op het vliegtuig gelaten. Dan ben ik maar beginnen lastig doen en gezegd dat ze me dan maar op het volgende vliegtuig van Air-France naar Parijs moesten zetten. Dit was onmogelijk volgens KLM. Na enkele uren wachten heb ik KLM nederland kunnen bereiken en die hebben me dan overgeboekt op Air-France maar dan moest ik mijn business class ticket opgeven en in economie vliegen. In economie was er geen aisle of emergency row seat beschikbaar dus dan maar voor 13u tussen 2 jappen gaan zitten.

                                      Na 1 uur vliegen zie ik op het flight tracking scherm dat de eindbestemming verwisseld van Parijs naar Lyon. Stewardessen wouden niet antwoorden op de vraag of dit definitief was. Dan maar rustig filmpjes kijken en hopen dat er eten aanboord is voor iedereen ( wat er dus niet was). Geen eten geen ontbijd en geen flesje water te verkrijgen.

                                      Na 14u en 30 minuten te vliegen landen we in Lyon waar we een uur in het vliegtuig worden gehouden tot ze douane en veligheid personeel op de tarmac hebben. Door de immigratie met een boeing 777-200ER met slechts 2 douane beampten ( uurtje wachten ), om dan te horen te krijgen dat ze ons op een bus gaan zetten die naar parijs zal gaan om daar ons te laten wachten tot er een oplossing is.

                                      Op dat moment was het genoeg geweest voor mij en ben ik een auto gaan huren en zelf na deze reeds lange trip 8uur naar huis gereden in een citroen C3 1.4 HDI met topsnelheid van 155km/u na 5 minuten plankgas .

                                      Nooit zal ik nog met KLM - Air France een vlucht boeken, de service in Tokyo was echt om te huilen. Bij KLM wou niemand mij helpen alles moest ik zelf doen. Business class ticked werd omgezet naar een economie zonder geld terug te krijgen, lounge toegang werd mij geweigerd omdat ik voor economie betaald had volgens de bediende daar. Airmiles zijn me toegekend volgens economie ticket. Voor meer dan 4000 euro te hebben betaald voor dit ticket vind ik deze zaken echt niet aanvaardbaar. OK er was overmacht in het spel, het vliegtuig zat 100% vol. Maar om dan iemand die 3 keer meer heeft betaald dan een andere persoon geen aisle seat of emergency seat te geven vind ik onaanvaardbaar. Ook de simpele vraag om een flesje water zodat ik niet telkens mijn buurman moest waker maken als ik wou drinken was te veel gevraagd. Ik kreeg letterlijk het antwoord dat dit enkel in business class beschikbaar was!!!

                                      Hopelijk is alles binnen 3 weken opgelost dat ik toch in Singapore geraak met een Star Alliance partner!!!

                                      Comment


                                      • Ticked ...

                                        Ontbijd ...


                                        Goet bezig!!

                                        Wat zou je nog meer willen? Dat het vliegtuig wachd tot jij eens komd aankakken. Dream on. Incheck balies worden 30 minuten voor het vertrek van de vluchd gesloten en dat staat ook wel op je ticked.

                                        Afhankelijk of je een flexibel ticked hebt of nied, kan je nog een andere vlucht nemen. De meeste mensen nemen een goedkoper ticked wat dan uiteindelijk niet flexibel is. Vlucht gemist, pech wand je krijgd niks terug betaald of geen compensatie. Dus dad je nog met Air France naar Parijs mag vliegen, daar heb je erg veel geluk mee en is een hele grote service die ze je nied hadden moeten aanbieden.
                                        Dad je dan ook geen keuze hebd waar je wil zitten en wat voor service je in het vliegtuig krijgt, lijkt me meer dan terechd.

                                        Wat betrefd je Parijs - Lyon verhaal dat heeft niks met de luchtvaartmaatschappij te maken. Als Parijs dichd is, dan mag je nog op je hooft gaan staan, maar je zal toch echd niks naar daar mogen vliegen! En vervolgens een uur in de rij staan voor customs, heefd alles te maken met een te kort aan personeel op de luchthaven en wederom nied met de luchtvaartmaatschappij. En wat kunnen ze anders doen dan de service aanbieden om je met de bus naar Parijs te krijgen?? Lijkt me dat ze goed gehandelt hebben.

                                        Anyways, enjoy flying.
                                        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                          Op papier filen wij een aantal airways die wij gaan vliegen. In de praktijk, en dat weet jij beter dan ik, vliegen wij misschien gedurende 5% van een vlucht op een airway en de rest krijgen we 'directs'. Zeker in Europa wordt er zo goed als overal gevlogen.

                                          Waarin denk je dat je vliegt als je van baken tot baken vliegt?
                                          Of als je van baken A direct baken D krijgt?
                                          In een airway he.....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X