Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb 2 jaar MD11 gevlogen, ik vlieg nu 2 jaar op de 737 en ik heb nog NOOIT, read my lips, woody-mopil gekregen. Wij krijgen van een willekeurig punt ergens in de lucht een direct mopil. Dat kan van in de SID zijn, dat kan later zijn, ...
    We krijgen denk ik in geen 15% van de keren een direct van een bepaald punt naar een bepaald punt. Het is meestal: cleared direct GMH ofzo. Niet: after arnem fly direct to GMH.

    Nu twijfel ik aan mezelf, maar mij lijkt dat zo goed als heel Europa controlled airspace is boven FL100. Het enige waar dat niet is, is tussen EHAA en Scotland FIR. De rest is allemaal controlled. Of toch op de courante plaatsen waar ik kom en dat zijn er wel redelijk wat.

    Wij krijgen toch vaak directs die verder liggen dan 10NM van onze oorspronkelijke route. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dan niet op een kaart ga kijken of die dan per ongeluk in een andere airway ligt.

    Omdat te gaan zeggen 'fout' lijkt me een beetje overdreven. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat wij 90% van de tijd niet op het lijntje vliegen. En gezien dat een airway 10NM breed is (wist ik niet van buiten) dan zou ik gokken op een 40% ofzo.
    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

    Comment


    • De bank Axa heeft een op zijn minst provocerende boodschap voor wie ondanks de vulkaanuitbarsting in IJsland toch weer op Zaventem is geland.


      Comment


      • Airbus heeft 2 toestellen ingezet om te testen, een Airbus A340-600 en een A380-800 en plaatste hiervoor volgend bericht:

        Airbus flight test aircraft to support evaluation of ash impact
        19 April 2010


        Industry joins forces to find a safe way to resume flights

        Airbus has taken advantage of scheduled development test flights to assess the impact on the aircraft and its flight systems within the volcanic ash on aircraft over Europe. Airbus A380 MSN 4, powered with four EA engines, and A340-600 MSN 360, fitted with Rolls Royce engines, took off at 14.25 and 14.50 (French time) respectively from Toulouse airport. During the flights, Airbus' experimental flight test crew will observe aircraft and engine behaviours in the ash cloud and a thorough post flight aircraft and engine inspection will be performed after landing.

        The A380 is planned to fly within French airspace and the A340-600 in French and German airspace as per normal procedures. Airbus will share the findings from these flights with the relevant airworthiness authorities and engine manufacturers as soon as possible.

        Tom Enders, President and CEO of Airbus said: "We are fully committed to work in close coordination with the aeronautical community and provide all technical assistance we can. Obviously, the entire industry wants to find a solution as soon as possible and see aircraft flying again in the European skies."

        Airbus is committed to support authorities evaluating the safe conditions to fly by offering them full technical assistance.
        Chapeaux voor Airbus, het zijn dan wel 2 prototypes/testvliegtuigen maar toch...
        Last edited by ; 19/04/2010, 23:28.

        Comment


        • Mijn op en neer LIN is alvast gecancelled morgenvroeg. Alle EUR vluchten van KLM tot 07.59u zijn geanulleerd. Mijn vlucht zou om 07.55u vertrekken.

          Waarschijnlijk 's middags wel naar GLA vliegen.
          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
            Mijn op en neer LIN is alvast gecancelled morgenvroeg. Alle EUR vluchten van KLM tot 07.59u zijn geanulleerd. Mijn vlucht zou om 07.55u vertrekken.

            Waarschijnlijk 's middags wel naar GLA vliegen.
            Er zou kans bestaan dat op de kaarten die Eurocontrol morgenochtend gaat vrijgeven de Benelux, een deel van de UK en een deel van Duitsland in de "no fly zone" zullen liggen...

            Dus de kans bestaat dat toch nog alle vluchten geannulleerd zullen worden...

            Comment


            • Bron: http://www.tijd.be/nieuws/economie-f...905193-600.art

              Comment


              • Wat een onzin allemaal...ofwel is het veilig, ofwel niet.

                Comment


                • zo spijtig dat er momenteel geen vluchten zijn naar ijsland, anders ging ik kijken.

                  wat is het toch mooi...

                  Captain Turbo
                  General Von Driftenstein

                  Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                  Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                    Wat een onzin allemaal...ofwel is het veilig, ofwel niet.
                    Blijkbaar 3 zones:

                    1) No fly zone: onder geen beding vliegverkeer toegelaten, beslissing bij Eurocontrol

                    2) Tussenzone: afgeraden om te vliegen, beslissing bij de landen zelf

                    3) Safe zone: Alle verkeer toegelaten

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                      zo spijtig dat er momenteel geen vluchten zijn naar ijsland, anders ging ik kijken.

                      wat is het toch mooi...

                      http://www.boston.com/bigpicture/201...llajokull.html
                      Yep,

                      Coulnd't agree more, gewoon prachtig...

                      Comment


                      • En het spelletje blijft verder gaan...

                        Breaking News BBC:

                        Nieuwe aswolk door nieuwe zware uitbarstingen in IJsland, heropening luchtruim komt in het gedrang.

                        Comment


                        • Schouppe gaat de militaire Airbussen inzetten om Belgen te repatriëren

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                            Schouppe gaat de militaire Airbussen inzetten om Belgen te repatriëren
                            Leuk En in principe geen probleem, we hebben in het verleden kunnen zien dat zowel de A310 als de A333 geen enkel probleem hebben om humanitaire missies te vliegen, het is pas als ze militaire missies vliegen dat ze om de haverklap in panne staan

                            Comment




                            • HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                Fout Dieter!
                                Jullie vliegen voor 99.5% in airway's en-route. Denk je dat WOODY-MOPIL niet in een airway ligt?
                                Een airway is geen corridor dat enkel de lijn WOODY-MEDIL bv omvat, waardoor je zogezegd als je WOODY-MOPIL zou vliegen je je buiten de airway zou bevinden.
                                Waarom? Omdat er ook bv een stuk airway loopt van CIV naar MEDIL.
                                Airways zijn gemiddeld zo'n 10NM breed he, waardoor je zelfs met DCT altijd in een airway zit. Het enige ogenblik dat ik me kan inbeelden dat jullie niet in een airway zouden zitten is als jullie van pakweg WOODY een DCT Reims ofzo zouden krijgen, wanneer de militairen OFF zouden zijn. (Aangezien er weinig GAT routes door militaire gebieden kruisen) Maar dan nog zijn wij verplicht om ons ervan te vergewissen dat er een een TMA of iets dergelijks onder ligt. We mogen jullie uiteraard niet in Uncontrollerd airspace brengen he....


                                Jargonheid!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                                  zo spijtig dat er momenteel geen vluchten zijn naar ijsland, anders ging ik kijken.

                                  wat is het toch mooi...

                                  http://www.boston.com/bigpicture/201...llajokull.html


                                  Prachtige foto's!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                    Ticked ...

                                    Ontbijd ...


                                    Goet bezig!!

                                    Wat zou je nog meer willen? Dat het vliegtuig wachd tot jij eens komd aankakken. Dream on. Incheck balies worden 30 minuten voor het vertrek van de vluchd gesloten en dat staat ook wel op je ticked.

                                    Afhankelijk of je een flexibel ticked hebt of nied, kan je nog een andere vlucht nemen. De meeste mensen nemen een goedkoper ticked wat dan uiteindelijk niet flexibel is. Vlucht gemist, pech wand je krijgd niks terug betaald of geen compensatie. Dus dad je nog met Air France naar Parijs mag vliegen, daar heb je erg veel geluk mee en is een hele grote service die ze je nied hadden moeten aanbieden.
                                    Dad je dan ook geen keuze hebd waar je wil zitten en wat voor service je in het vliegtuig krijgt, lijkt me meer dan terechd.

                                    Wat betrefd je Parijs - Lyon verhaal dat heeft niks met de luchtvaartmaatschappij te maken. Als Parijs dichd is, dan mag je nog op je hooft gaan staan, maar je zal toch echd niks naar daar mogen vliegen! En vervolgens een uur in de rij staan voor customs, heefd alles te maken met een te kort aan personeel op de luchthaven en wederom nied met de luchtvaartmaatschappij. En wat kunnen ze anders doen dan de service aanbieden om je met de bus naar Parijs te krijgen?? Lijkt me dat ze goed gehandelt hebben.

                                    Anyways, enjoy flying.
                                    Ik was 40 min voor flight departure time bij de check-in counter!

                                    Wisselen tussen Air-France en KLM is met de tickets die wij boeken NOOIT een probleem. Heb dit al meerdere keren gedaan in Singapore en Dubai. Ook met Lufthansa hebben ze mijn ticket al meerdere malen terplaatse herboekt naar een andere maatschappij binnen de Star Alliance groep. Wij vliegen namelijk altijd zeer onregelmatig bij ons op het werk en hebben altijd een full flexible ticket.

                                    Als mijn boekings class vol zit en ik wil naar huis vliegen dan heb ik ook geen probleem om in economie te vliegen. Heb dit in januari met LH ook meegemaakt om van dubai terug te keren. Zij hebben dan echter wel geregeld dat ik aan de nooduitgang zat. Of zelfs met een aisle seat had ik al content geweest.

                                    Dat parijs dicht was is ook perfect logisch. Maar reeds na 1 uur vliegen was op de flight tracking te zien dat we naar Lyon gingen vliegen. Dat gaf dus de mensen in Lyon 13u en 30 minuten tijd om dit voor te bereiden. En ter info de bussen die ons naar Parijs gingen brengen waren op het moment dat ik de huur auto nam nog steeds niet aangekomen. Dat was meer dan 2 uur nadat we geland waren.

                                    In elk geval had ik dit geweten was ik niet op het vliegtuig gestapt maar in Japan gebleven en van daaruit gewerkt of naar mijn volgende bestemming gevlogen. Mijn volgende ticket naar Singapore heb ik dan ook bij LH geboekt.

                                    Comment


                                    • Ahh, maar LH is de enige westerse maatschappij met oosterse allures .

                                      Als je 40 minuten voor vertrek bij de counter was, werd je dan daar geblokkeerd omdat veel counters een uur voor vertrek sluiten, of kwam je te laat aan de gate aan?

                                      Comment


                                      • Wow, net is er hier een Cargo-vliegtuig overgevlogen. Een zeldzaamheid dezer dagen

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door luchtvaartnieuws.nl
                                          passagiersgroei brussels airport dankzij longhaul-routes

                                          20-04-2010

                                          brussel - het aantal passagiers op brussels airport is in maart licht gestegen dankzij een toenemend aantal reizigers op langeafstandsvluchten. Dat meldt luchthavenonderneming map. In totaal verwerkte brussels airport vorige maand 1,3 miljoen reizigers, een toename van 1,4 procent in vergelijking met dezelfde maand een jaar eerder.

                                          Click here to find out more!
                                          Het passagiersvervoer werd in maart negatief beïnvloed door stakingen bij british airways en europese luchtverkeersleiders. Hierdoor werden vluchten geannuleerd. Het aantal passagiers op intra-europese vluchten daalde mede hierdoor zelfs met 1,7 procent. Ook het verdwijnen van skyeurope airlines werkt nog door.

                                          Op longhaul-routes steeg het aantal reizigers met 7,1 procent, vooral dankzij capaciteitsgroei en hogere bezettingsgraden bij brussels airlines. Ook het indiase jet airways, etihad airways uit de verenigde arabische emiraten en de diverse amerikaanse operators droegen bij aan de groei.

                                          Van onze redactie
                                          12345

                                          Comment

                                          Working...
                                          X