Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik schrok me een bult toen ik daarnet radarvirtuel opendeed, alles terug vol met vliegtuigen


    Terwijl die aswolk toch nog duidelijk boven Europa hangt, thanks for ruining my holiday Eurocontrol

    Comment


    • BAW102 wordt afgeleid naar CDG
      BAW194 wordt afgeleid naar NCE

      Het lijkt erop dat de CAA/NATS hun poot stijfhouden en het luchtruim gesloten houden...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Ik schrok me een bult toen ik daarnet radarvirtuel opendeed, alles terug vol met vliegtuigen


        Terwijl die aswolk toch nog duidelijk boven Europa hangt, thanks for ruining my holiday Eurocontrol
        Eigenlijk moet je NATS de schuld geven, zij zijn ermee begonnen, België, Nederland en de rest is dan logischerwijs gevolgd...

        Nu ja, niet geheel onbegrijpelijk natuurlijk... Maar "it sucks"

        Comment


        • British Airways blijft ervoor gaan... BAW94 vanuit Lagos steekt momenteel het kanaal over richting de UK dit terwijl aan hun rechterzijde BAW102 voorbijvliegt richting CDG na een afleiding

          Precies een spelleke wie is het koppigst...

          Comment


          • Update vanuit de UK (net op SkyNews):

            Oorlog tussen British Airways & NATS

            British Airways eist dat LHR (en wss andere luchthavens) onmiddelijk geopend wordt voor het verkeer terwijl NATS onder geen beding LHR wil openen...

            Dit heeft als gevolg dat er momenteel verschillende vluchten rondcirkelen boven de UK of tijdelijk afgeleid werden naar de luchthavens van BRU, AMS, CDG

            Comment


            • QR045 is zonet geland in EDI na een lange tijd rondjes draaien... De kans bestaat dat ze een noodsituatie uitgeroepen hebben wegens tekort aan brandstof en zo toch geland zijn...

              Het Brits luchtruim is nog steeds niet geopend ondanks dat Eurocontrol gezegd heeft dat er geen luchthavens in de no fly zone liggen...

              Comment


              • En de laatste update (Breaking news BBC)...

                Het Britse luchtruim zal geleidelijk aan opnieuw geopend worden vanaf 2200BST (2300CET).

                Het ziet er naar uit dat BA het spelletje gewonnen heeft ondanks dat ze nog dik anderhalf uur moeten wachten

                Comment


                • Dat gaat vuurwerk geven. Je kan niet beweren dat het gevaarlijk is om te vliegen en bijgevolg te landen op LHR als er uren lang vliegers boven LHR cirkelen...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Dat gaat vuurwerk geven. Je kan niet beweren dat het gevaarlijk is om te vliegen en bijgevolg te landen op LHR als er uren lang vliegers boven LHR cirkelen...
                    Huhu...

                    Al cirkelen de BA vluchten niet boven LHR maar over Jersey, Isle of Man, buurt van Plymouth en Ierland...

                    Boven EDI is de QR vlucht geland (blijkbaar met toestemming aangezien het luchtruim daar wel zou open zijn) maar die heeft ook wat liggen rondcirkelen

                    Binnen een half uurtje à een uurtje zullen wss de afgeleide vluchten vanuit BRU, AMS & CDG opnieuw vertrekken

                    Comment


                    • Spijtig voor de spotters dat het donker is maar er staan momenteel 3 British Airways widebodies in BRU:

                      BA124 uit DOH (B747)
                      BA142 uit DEL (B777)
                      BA138 uit BOM (B747)

                      Als alles goed gaat vertrekken ze nog deze avond naar LHR

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                        Ik versta eigenlijk niet hoe het komt dat er opeens terug gevlogen mag worden. Als ik het goed begrepen heb, is de aswolk er nog altijd.
                        Was het dan niet gevaarlijk om te vliegen, of is het nu eigenlijk te gevaarlijk om te vliegen?
                        Het probleem was dat er geen voorgaand geval was waaruit lessen getrokken konden worden, men moest als het ware improviseren... De constructeurs zeggen dat er NIET mag gevlogen worden in gebieden met concentraties vulkaanasse in de lucht. Ook ICAO (of was het IATA?) zegt dat er niet met passagiers mag gevlogen worden in gebieden waar vulkaanasse in de lucht hangt.

                        Niemand spreekt echter over hoeveel er in de lucht mag hangen... Strict gezien (omdat er geen research naar gedaan is) geven de constructeurs 0ppm op als waarde... Maar realistisch is dit niet aangezien er zowieso al meer in de lucht hangt...

                        Men heeft dan de dagen daaropvolgend testen gedaan, testen die erg tegenstellend waren... KLM deed 1 korte testvlucht en 9 ferryvluchten op lage hoogte. Lufthansa voerde ook meer dan 10 ferryvluchten uit. British Airways pakte het iets serieuzer aan en voerde een lange testvlucht uit... Airbus zette 2 experimentele toestellen in (A346 & A38 omdat diverse parameters van bvb de motoren in real time door technici aan boord gevolgd kunnen worden. SN voerde eveneens ferryvluchten uit...

                        Geen van deze "commerciële" vluchten had problemen...

                        Daarnaast waren er de F18's van de Finse luchtmacht die beschadigd waren door de vulkaanasse, later volgden nog enkele F16's van de NAVO, ook de Dornier 228 die onderzoeksapparatuur aan boord had liep schade op... Allen riepen ze op dat de sluiting niet overdreven was...

                        Ondertussen was de druk zo hoog dat er ingegrepen werd en het luchtverkeer opnieuw toegelaten werd...

                        Is het luchtruim veilig? Waarschijnlijk wel, maar hebben we hierover 100% zekerheid? Neen, dit hebben we niet...

                        Het zal afwachten worden, in principe moeten alle toestellen na elke vlucht gecontroleerd worden op residu van vulkaanasse en eventuele beschadigingen, als deze er zijn zullen we het snel genoeg weten (of mss net niet )

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                          Als dat maar goed gaat
                          Moest ik een ticket hebben voor deze week, denk niet dat ik het zou gebruiken.
                          Goh,

                          Als er morgen een hoop duiven in de weg vliegt (bvb in de buurt van Quievrain ) dan vallen de motoren wss ook uit hoor

                          De kans dat een toestel uit de lucht valt is quasi nihil

                          Dus waarom niet vliegen? 'k Zou het zelfs leuk vinden om direct door de wolk boven de uitbarsting te vliegen om wat spectaculaire foto's te kunnen hebben

                          Zelfs een Boeing 747 kan (een stukje) zweven hoor

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                            Zelfs een Boeing 747 kan (een stukje) zweven hoor
                            Een Airbus A330 schijnt ook (AirTransat)

                            De eerste B744 is al weg naar Heathrow, de reg was G-CIVY
                            Last edited by ; 21/04/2010, 00:43.

                            Comment


                            • In Oostende (OST) word er een toestel van World Airways aan de grond gehouden nadat er asse gevonden is op de motoren van het toestel. Het toestel was vertrokken in Maastricht (MST) en werd na de vlucht geïnspecteerd, bij deze inspectie bleek dat er zich vulkaanasse op de motoren van het toestel bevond. Het toestel word dan ook aan de grond gehouden tot het toestel morgen door een speciaal team onderzocht kan worden op schade. World Airways besliste daarop een 2de vlucht die normaal vanuit Duitsland naar Oostende zou vliegen voorlopig te schrappen.

                              To be continued...

                              Comment


                              • Vulkaanas gevonden in vliegtuig in Oostende
                                Belga di 20/04/2010 - 22:20
                                In de motoren van het tweede vrachtvliegtuig dat vandaag op de luchthaven van Oostende is geland, is vulkaanas gevonden. De motoren zijn licht beschadigd, het toestel wordt voorlopig op de grond gehouden voor verder onderzoek.

                                Het vliegtuig was van Maastricht naar Oostende gevlogen, en tijdens die korte vlucht is blijkbaar as van de IJslandse vulkaan in de motoren terechtgekomen. Bij een eerste onderzoek werd er niets gevonden, maar na een onderzoek door een Zwitserse deskundige werd er toch as gevonden. De schade aan de motoren is niet ernstig. Het vliegtuig blijft wel op de grond en zal verder worden onderzocht.

                                België is door Eurocontrol ingedeeld in een "grijze zone". Dat betekent dat boven ons luchtruim gevlogen mag worden, maar de vliegtuigen moeten na landing uitgebreid worden gecontroleerd. Het is het eerste vliegtuig in ons land waarvan er as in de motoren is gevonden.
                                Als er zo nog een paar fratsen gebeuren ligt het luchtverkeer terug stil...

                                Comment


                                • Een toestel van ArkeFly is gisteren op weg naar Schiphol eveneens door een aswolk gevlogen. Bij terugkeer in Amsterdam bleek er duidelijk stof op het vanuit het Turkse Antalya vertrokken toestel te zitten, waardoor direct groot alarm werd geslagen. Uit een uitgebreide inspectie is echter gebleken dat het de Boeing 737 en de motoren niet beschadigd zijn door het vulkaanstof.

                                  "Het was even heel erg schrikken", zo bevestigt touroperator TUI het incident. "Maar gelukkig is het toestel net tien minuten geleden weer vrijgegeven." (belga/dea/kve)
                                  Er zullen waarschijnlijk nog wel enkele gevallen gemeld worden.

                                  Comment


                                  • Ik ga sebiet naar Madrid ... ben eens benieuwd.
                                    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                    Comment


                                    • En deze nacht is er nog een "incident" geweest:

                                      "Thomas Cook TCX952P registration G-JMCF (Boeing 757-28A) just made a u-turn to Manchester, it was out over the North Sea off Nofolk/Suffolk, it reported to London and Manchester Control it had an engine bleed problem after an 'intense smell of volcanic ash in the cabin during the climb between FL160 and FL200."

                                      Comment


                                      • Ik moet en zal naar Praag vliegen vrijdagmiddag!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                          Ik moet en zal naar Praag vliegen vrijdagmiddag!
                                          Het luchtruim is net helemaal vrijgegeven tot en met zaterdag. Dus zal wel geen prob zijn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X