Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Crew is meestal volledig anders. Na 2 jaar op lange afstand te vliegen, "kende" ik ongeveer 1 a 2 mensen per vlucht van een andere keer. Op de 737 is dat ongeveer het zelfde of zelfs ietsje meer.

    Wat verkies ik? Mja, de afwisseling zou erg leuk zijn. De stewardessen vliegen korte én lange afstand door elkaar. Dat is ideaal.

    Korte afstand: erg dynamisch, erg leuke werksfeer, je doet nog eens iets en maakt iets mee, je komt overal in Europa en ontdekt leuke steden, 's morgens in de sneeuw 's middags op een terras tapas eten, ...

    Lange afstand: heel simpel: je hebt massa's vrije tijd. Zowel op bestemming als thuis. En dat is natuurlijk ook veel waard. Job satisfactory ligt een heel stuk lager omdat je geen flikker doet.

    Afhankelijk van je functie verdien je ook een pak meer op lange afstand.

    Los van salaris ... doe mij maar lange afstand. Ik geniet van de vrije tijd en het lui lekker leventje. Plus, op lange afstand rij je minder naar Amsterdam en dat kan ook best handig zijn.


    Bij KLM hebben we de luxe om elke paar jaar te kunnen switchen.
    Last edited by D Squaloid; 22/04/2010, 19:37.
    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door TDG Bekijk Berichten
      De geur in de vliegtuigen is ook niet echt altijd even aangenaam. Je zit soms net in een vrachtvliegtuig vol curry.

      .
      Als je er zelf in zit, is dat nog geen grote ramp.
      Vraag eens aan de mensen die de deur open doen in de gate van vliegtuigen die uit Mumbai ofzo komen.
      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

      Comment


      • Dieter, heb jij KLS gedaan dan?
        En nog iets, hoe zit het met de aanwerving voor cebin crew bij KLM?

        Comment


        • Yep, KLS.

          Aannames van cabin crew ligt nu natuurlijk volledig stil. Heb je interesse?

          Als er wordt aangenomen, heb je een paar selectierondes waar ik het fijne niet van weet (maar wel mensen genoeg ken uiteraard die er alles over weten). Op het moment dat je weet dat je bent aangenomen is het even afwachten tot er een opleidingsplekje vrij is. Dat kan meer dan anderhalf jaar duren.
          Opleiding zelf is 6 weken.

          If more info needed, just ask (al is het op korte termijn niet relevant lijkt mij).
          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

          Comment


          • Forgive me saying, maar wie zou in godsnaam cabin crew willen zijn... Bottom line is dat je tijdens de vlucht een ober bent.

            Comment


            • Het is maar hoe je het bekijkt.
              Wij hebben 10.000 cabine collega's die dat toch (bijna) allemaal met heel veel plezier doen. Moet toch een teken zijn dat het niet zo erg is?!

              Vergis je niet, je hebt een behoorlijke flight safety taak ook. Daarbij is het niet slecht betaald voor het aantal uren dat je werkt.
              Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
              • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
              • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
              • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

              Comment


              • De fusiegesprekken tussen United Airlines & Continental Airlines verlopen vlot, er zijn al enkele details uitgelekt en volgende week zou de deal reeds rond zijn. Door de fusie van United & Continental zal de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld geboren worden.

                Het hoofdkwartier van de nieuwe fusiemaatschappij zou in Chicago komen waar United Airlines nu gevestigd is. De fusie zou gebeuren door een uitwisseling van aandelen (beide maatschappijen zijn financiëel bijna evenwaardig, met een klein overwicht in het voordeel van United Airlines). Het management zou samengesteld worden uit leden van zowel UA als CO.

                Over de overblijvende naam is nog niets bekend maar verwacht wordt dat de nieuwe fusiemaatschappij door het leven zal gaan als United Airlines.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door hln
                  motor straaljagers valt uit in volle vlucht door vulkaanas
                  geruchten over enkele incidenten met passagiersvliegtuigen circuleren

                  gisteravond groeide de onrust opnieuw in verband met de veiligheid sinds de opheffing van het vliegverbod. Nadat een boeing 757 van thomas cook uk technische problemen ondervond door het vulkaanas, kregen nu twee straaljagers van de britse luchtmacht af te rekenen met motorpech in volle vlucht door een grote hoeveelheid vulkanische stofdeeltjes. De royal air force houdt de straaljagers tot nader order aan de grond. In luchtvaartmiddens doen inmiddels de geruchten de ronde als zouden al meerdere incidenten hebben plaatsgevonden met passagiersvliegtuigen.
                  De piloten van de straaljagers merkten plots een sterk verlies van vermogen van hun motoren tijdens een oefensessie in het graafschap lincolnshire. De typhoons keerden na het incident onmiddellijk terug naar hun basis. Daar werden na de landing door de ingenieurs dikke lagen as teruggevonden op de draaischijven van de motor. De britse luchtmacht besliste na deze vastelling onmiddellijk om dit type vliegtuigen aan de grond te houden.

                  Verschillende incidenten
                  in luchtvaartkringen doen inmiddels onbevestigde verhalen de ronde van verschillende incidenten met vulkaansas waar ook commerciële passagiersvliegtuigen zouden bij betrokken zijn, waaronder een boeing 747 van british airways. Zowel british airways, thomas cook uk als de autoriteiten van de burgerluchtvaart ontkennen de geruchten.

                  Ongerustheid bij de crew
                  een anonieme medewerker van british airways houdt nochtans voet bij stuk in de britse pers. "verschillende leden van de crew zijn ongerust op dit moment. Al een aantal keer hebben de piloten en ingenieurs hun de aslaag getoond die zich op de vleugels en in de motor bevond na een lange vlucht. Eén motor van een boeing 747 was zelfs naar de vaantjes." (hlnsydney/kve)
                  23/04/10 04u42
                  12345

                  Comment


                  • Tja, er zal wel serieus wat druk uitgeoefend worden ook om het luchtruim open te houden.

                    Comment


                    • Het is opmerkelijk dat de luchtvaartmaatschappijen alles stil willen houden, groot voorbeeld daarvan is Thomas Cook UK...

                      Thomas Cook blijft staalhard ontkennen dat een van hun toestellen een voorzorgslanding moest maken door een technisch defect ten gevolge van vulkaanasse... Dit terwijl er een opname is van de gesprekken tussen de piloot en ATC die het tegendeel bewijzen...

                      En zo zijn er nog wel gevallen...

                      Positief is nu wel dat er regels vooropgesteld zijn na de testen waaraan de diverse motoren fabrikanten meegewerkt hebben.

                      0-200mg per m³ -> geen risco
                      200-2.000mg per m³ -> restricties mogelijk, bepaalde handelingen verplicht (bvb nakijken motoren na elke vlucht), klein risico
                      + 2.000mg per m³ -> groot risico, verbod om te vliegen

                      Dit is al iets beter dan de 0 die voordien voorgeschreven was

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                        Het verschil tussen een klein risico en een verbod om te vliegen kan dus 1mg zijn.
                        De grens moet toch ergens liggen?

                        Comment


                        • Sound file van de Thomas Cook UK vlucht: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...&vxBitrate=300
                          2012 Renault Megane RS

                          Comment


                          • Gisteren in het passeren rond de luchthaven een opmerkelijke 747 gezien

                            Maatschappij was Pullmantur Air. Oorspronkelijk dacht ik aan een oosterse maatschappij maar uiteindelijk bleek het een spaanse carrier te zijn.

                            Bestemming Madrid

                            Toestel

                            Comment


                            • Iemand het nieuws gehoord van die Emirates vlucht? Ben zelf ook eens met ze tussen Dubaï en India gevlogen, hadden toen ook megaveel turbulentie - werd zelfs geen eten of drinken geserveerd.


                              ABU DHABI, April 25 (Xinhua) -- Twenty passengers were injured Sunday when an Emirates Airline flight bound for India hit a " heavy turbulence," the Dubai-based carrier said in a statement.
                              "EK530 from Dubai to Kochi encountered a short period of heavy turbulence prior to descent into India," Majid Al-Mualla, senior vice president of Emirates Airline's Commercial Operations West Asia and Indian Ocean, was quoted by the state news agency WAM as saying.
                              "There were 350 passengers on board the flight, 20 of whom suffered minor injuries. The flight landed safely in Kochi and the captain requested medical support to meet the aircraft," he said.
                              Al-Mualla said all injured passengers have now been discharged from hospital in Kochi, a port city in the southern Indian state of Kerala, after receiving treatment.
                              Earlier, Indian media reports said the plane dropped 15,000 feet (about 4,570 meters) after hitting a downdraft, but Emirates Airline claimed in a statement that the drop was just 200 feet ( about 61 meters).
                              The incident occurred at about 7 a.m. local time (0130 GMT) just before the plane began its descent over the Goa-Kerala region, according to Indian media reports.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                                Gisteren in het passeren rond de luchthaven een opmerkelijke 747 gezien

                                Maatschappij was Pullmantur Air. Oorspronkelijk dacht ik aan een oosterse maatschappij maar uiteindelijk bleek het een spaanse carrier te zijn.

                                Bestemming Madrid

                                Toestel

                                Mooie, simpele kleurenstelling.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                                  Gisteren in het passeren rond de luchthaven een opmerkelijke 747 gezien

                                  Maatschappij was Pullmantur Air. Oorspronkelijk dacht ik aan een oosterse maatschappij maar uiteindelijk bleek het een spaanse carrier te zijn.

                                  Bestemming Madrid
                                  Dat toestel was samen met nog andere toestellen (A320's / B738's / B757's / B767 van verschillende maatschappijen) ingehuurd door Thomas Cook Airlines Belgium.

                                  De Boeing 744 heeft verschillende repatriëringsvluchten gemaakt vanuit heel Zuid Europa & Egypte.

                                  Nog vorige week vrijdag zette Egyptair een opmerkelijke upgrade in op de lijn BRU-CAI, deze route wordt normaal gevlogen door een A321 maar door de vele gestrande passagiers heeft Egyptair een kleine upgrade gedaan naar hun nieuwste toestel, een Boeing 777-300ER met registratie SU-GDL.

                                  Dit toestel dus:

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                    Mooie, simpele kleurenstelling.
                                    Heeft zowat (ver) weg van CargoB, die hadden ook zo'n mooie simpele kleurstelling.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                      Yep, KLS.

                                      Aannames van cabin crew ligt nu natuurlijk volledig stil. Heb je interesse?

                                      Als er wordt aangenomen, heb je een paar selectierondes waar ik het fijne niet van weet (maar wel mensen genoeg ken uiteraard die er alles over weten). Op het moment dat je weet dat je bent aangenomen is het even afwachten tot er een opleidingsplekje vrij is. Dat kan meer dan anderhalf jaar duren.
                                      Opleiding zelf is 6 weken.

                                      If more info needed, just ask (al is het op korte termijn niet relevant lijkt mij).
                                      Nee 't is voor de vriendin. Die heeft erg veel interesse.
                                      Meer info is zeker welkom!
                                      Wel jammer dat er zolang gewacht moeten worden vooraleer je met de opleiding kan beginnen. Wat is de gemiddelde wachttijd dan?

                                      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Forgive me saying, maar wie zou in godsnaam cabin crew willen zijn... Bottom line is dat je tijdens de vlucht een ober bent.
                                      Mijn moeder is dat 25 jaar lang bij Sabena geweest, en dat was een droomjob voor haar. En ik kan me daar perfect in vinden. Qua service is het inderdaad symplistisch uitgedrukt 'ober' wezen. Maar er is 't sociale aspect dat je niet moet onderschatten, en natuurlijk de safety, 't belangrijkste van alles.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                      Het is maar hoe je het bekijkt.
                                      Wij hebben 10.000 cabine collega's die dat toch (bijna) allemaal met heel veel plezier doen. Moet toch een teken zijn dat het niet zo erg is?!

                                      Vergis je niet, je hebt een behoorlijke flight safety taak ook. Daarbij is het niet slecht betaald voor het aantal uren dat je werkt.
                                      ²²²²²²

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten

                                        Wàt een toestel toch die die Friple!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                          Wàt een toestel toch die die Friple!
                                          Na de 747, het knapste toestel in de lucht

                                          Comment

                                          Working...
                                          X