Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
    Neen, maar die spullen van SQ die je me al eens een tijd ging geven daar heb ik wel nog altijd interesse voor

Hoewel, wat de amenity kits betreft zit er iets speciaals tussen?
    Ik heb ze nog altijd liggen, die dingen van SQ.

Niet echt iets speciaals tussen nee...maar ik hou die dingen altijd bij als ik ergens 2 dagen heen moet ofzo, dan is dat wel handig. En die pyama's vindt m'n madam echt nog wel vet, beetje jogging-look.
    Moest je die SQ-dingen ooit afhalen, kijk er gerust eens tussen, heb sowieso nog een vlucht of 12 met QR gepland dus er komt nog genoeg bij

Zit nu aan iets van 110K miles, normaal gezien krijg ik er nog eens 15 van een family account en d'r zitten d'r nog ca 10K van SPG in the pipeline.
    Dus in September, gratis First naar Dhaka

Heb wel 3 klachtenformulieren ingevuld, 3 keer deed dat Oryx entertainment system vies, en 1 keer waren de seats die ik op internet geselecteerd had niet meer beschikbaar (ik MOET en ZAL midden-aisle hebben, ik wil niemand die over mij klimt of vice versa). Soit, heb ze uiteindelijk gekregen na wat moeilijk doen, en QR Gold helpt natuurlijk. Wel eens benieuwd of ze met een geste komen.

Die Doha airport begint wel compleet uit z'n voegen te barsten...echt voetbalvelden vol met Airbussen. 15 minuten bus-ride naar uw vliegtuig of naar de PT is er echt over IMO.

Dat die NDIA er maar snel komt.

Comment

• + YouTube Video
      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

HKG Kai Tak

Comment

• Comment

• Een vraagje hier voor de frequente vliegers:

Ik en drie vrienden (drie studenten en één werkende) zijn van plan om in september naar New York te vliegen. Nu, de prijzen van de vliegtickets zijn niet echt wat we gehoopt hadden (> 400 euro daar waar we hoopten op < 400 euro).

Is er iemand die echt goede tips kan geven voor onze zoektocht? Of die zelf vaak trans-Atlantische vluchten maakt en dus weet waar de goede deals te vinden zijn?

Ons totaalbudget (logies, vlucht, uitstappen,...) ramen we op een 1000 euro.

Bedankt alvast!

Comment

• Het is inderdaad zo dat de huidige prijzen niet meer op het niveau van 2009 staan, 2009 was dan ook een rotslecht jaar voor de luchtvaart waarbij er serieuze inspanningen gedaan werden om de mensen te doen vliegen. Enerzijds waren er de tickets die tegen historisch lage prijzen aangeboden werden (een TATL vlucht van BRU naar JFK kon bvb al op een bepaald moment voor amper 200 EUR incl. alle taksen), anderzijds werden er acties georganiseerd voor de frequent flyers. Dubbele of zelfs driedubbele elitemijlen om de klanten toch enige status te doen houden en zo toch te binden aan een maatschappij.

2010 is echter een ander jaar, de luchtvaart is einde 2009 terug beginnen opleven, vooral de zogenaamde TATL (transatlantic) of TPAC (transpacific) vluchten profiteren van deze heropleving. En ja, Brussel is een luchthaven die sterk profiteert van deze heropleving... Niet alleen is het verkeer en het aantal passagiers lichtjes gestegen, er is ook extra capaciteit bijgekomen door bijkomende vluchten. Dit maakt dat de huidige prijszetting dus helaas hoger is dan we vorig jaar gewoon waren.

Het goedkoopste dat ik op het eerste zicht terugvind is een tarief van 520 EUR per persoon en dit voor een rechtstreekse vlucht met 9W (Jet Airways) via connections.be Of een DL (Delta) vlucht eveneens rechstreeks voor 497 EUR, weliswaar als codeshare geboekt bij KL (KLM) en dit via ebookers.com

Het is mogelijk (maar geen belofte) dat Connections nog een actie doet, vaak zit NYC ertussen dan...

Ik weet niet hoeveel dagen je zoekt te blijven in NYC maar 1.000 EUR lijkt me, zeker voor NYC, een bijzonder krap budget te zijn...

Momenteel loopt er een actie bij Connections vlucht en 3 nachten inbegrepen voor 599 EUR maar helaas loopt deze maar voor vertrekdata tot einde juli:

Comment

• Welke luchthavens zijn/ zullen in de nabije toekomst allicht gesloten worden?
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
              Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• ik dacht in Schotland en Noord Ierland.

Ik wil meer as!
                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Het is inderdaad zo dat de huidige prijzen niet meer op het niveau van 2009 staan, 2009 was dan ook een rotslecht jaar voor de luchtvaart waarbij er serieuze inspanningen gedaan werden om de mensen te doen vliegen. Enerzijds waren er de tickets die tegen historisch lage prijzen aangeboden werden (een TATL vlucht van BRU naar JFK kon bvb al op een bepaald moment voor amper 200 EUR incl. alle taksen), anderzijds werden er acties georganiseerd voor de frequent flyers. Dubbele of zelfs driedubbele elitemijlen om de klanten toch enige status te doen houden en zo toch te binden aan een maatschappij.

2010 is echter een ander jaar, de luchtvaart is einde 2009 terug beginnen opleven, vooral de zogenaamde TATL (transatlantic) of TPAC (transpacific) vluchten profiteren van deze heropleving. En ja, Brussel is een luchthaven die sterk profiteert van deze heropleving... Niet alleen is het verkeer en het aantal passagiers lichtjes gestegen, er is ook extra capaciteit bijgekomen door bijkomende vluchten. Dit maakt dat de huidige prijszetting dus helaas hoger is dan we vorig jaar gewoon waren.

Het goedkoopste dat ik op het eerste zicht terugvind is een tarief van 520 EUR per persoon en dit voor een rechtstreekse vlucht met 9W (Jet Airways) via connections.be Of een DL (Delta) vlucht eveneens rechstreeks voor 497 EUR, weliswaar als codeshare geboekt bij KL (KLM) en dit via ebookers.com

Het is mogelijk (maar geen belofte) dat Connections nog een actie doet, vaak zit NYC ertussen dan...

Ik weet niet hoeveel dagen je zoekt te blijven in NYC maar 1.000 EUR lijkt me, zeker voor NYC, een bijzonder krap budget te zijn...

Momenteel loopt er een actie bij Connections vlucht en 3 nachten inbegrepen voor 599 EUR maar helaas loopt deze maar voor vertrekdata tot einde juli:

http://www.connections.be/Pub/Home/P...inglevend.html
                  Bedankt alvast voor de info! We vinden momenteel de goedkoopste vluchten à 480-485 euro per persoon.

De duur van ons verblijf zal tussen de 8 à 10 dagen zijn. Wat denk je dan dat een comfortabeler budget zal zijn per persoon? 1250 euro?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                    Welke luchthavens zijn/ zullen in de nabije toekomst allicht gesloten worden?
                    Voorlopig kans tot sluiting van bepaalde delen in Ierland en de UK.

Maar niemand kan in de toekomst kijken, gisteren heeft de vulkaan as uitgespuwt tot FL320 wat zeer hoog is, als dit in de toekomst zich herhaalt én de wind zit "slecht" dan kan het weer tot een sluiting komen in grote delen van de EU. Als je de omvang ziet van de huidige wolk dan is de wolk vrij groot geworden, dus als er weer een noordelijke stroming vanover ijsland komt hebben we het weer vlaggen...

En tja, zolang dat de uitbarsting blijft duren zullen we moeten leren leven met potentiële sluitingen van het luchtruim... In het worst case scenario kan dit nog jaren aanslepen... Maar voor 't zelfde geld stopt de uitbarsting binnen een uurtje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door somers_j Bekijk Berichten
                      Bedankt alvast voor de info! We vinden momenteel de goedkoopste vluchten à 480-485 euro per persoon.

De duur van ons verblijf zal tussen de 8 à 10 dagen zijn. Wat denk je dan dat een comfortabeler budget zal zijn per persoon? 1250 euro?
                      Goh, een comfortabel budget? Moeilijk te zeggen... Ik ben vorig jaar voor 5 dagen naar Montréal getrokken (toch wel een stukje goedkoper dan NYC) en m'n budget lag toen inclusief vluchten, hotel op zo'n 1.800 EUR.... Voor Las Vegas midden vorig jaar lag m'n budget voor 5 dagen op zo'n +/- 4.000 EUR inclusief vluchten... Maar ja, ik ben dan al een dagje ouder en hecht veel belang aan comfort

Voor NYC zou ik momenteel met een krap reisbudget toch minimaal 1.500 EUR voorzien, vergeet niet dat de waarde van de Euro sterk gezakt is en dat je voor je geld dus ook merkelijk minder Dollars zal krijgen...

Eigenlijk is het een slecht moment om naar de USA te reizen...

- Waarde van de EURO is sterk gezakt (en zakt nog)
                      - Vliegtuigtickets zijn sterk gestegen (50 tot 100% soms)
                      - Overnachtingen zijn duurder geworden, mede door de zwakke euro tov de Dollar, mede doordat er een zwakke economische vooruitgang is en de bezetting van de hotels ook stijgt

Ik ben momenteel bezig met een 2 weekse reis aan het plannen voor november dit jaar... Per persoon zit ik momenteel al rond de 1.800 EUR zuivere kosten zonder dat ik echt overdreven heb qua hotels, dan is er nog geen liter benzine in de huurwagen, heb ik nog geen tol betaalt, heb ik nog geen hap gegeten of geen druppel gedronken... Alleen al aan vliegtuigtickets zit ik op zo'n 700 EUR per persoon...

2009 was een zalig jaar om naar de USA/Canada te reizen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                        Mooie uitleg.
                        Maar hoe verklaar jij dat de bezetting van hotels stijgt terwijl er een zwakke economische situatie is?
                        Effe goed lezen hé:

zwakke economische vooruitgang

Comment

• Anyway, de vulkaan in Ijsland blijft z'n best doen...

Uitbarstingen met hoogtes tot FL300...

Comment

• Voor de geïnteresseerden:

Gedetailleerde voorspelling:

Comment

• Vertrek volgende week woensdag naar Kos. Ik hoop dat de vulkaan zich kalm houdt dan.

Comment

• De onderzoeksraad voor veiligheid heeft gisteren haar definitief rapport voorgesteld naar aanleiding van de crash met een Turkish Airlines Boeing 737-8F2WL.

Het volledige rapport is via de volgende link te downloaden (interessante leesvoer):

Kort besluit:

Combinatie van technisch defect gecombineerd met inadequaat handelen van de piloten...
                                Last edited by ; 07/05/2010, 11:50.

Comment

• Farage is op z'n bek gegaan gisterenmorgen

Comment

• Aan de Eyjafjjadingskes vulkaan staat er sinds kort een FLIR (forward looking infra red) camera...

Te bekijken als de site niet overbelast is op:

Comment

• En de nieuwste prognoses:

Nog steeds voornamelijk over de Atlantische oceaan maar de "wolk" neemt wel een enorme omvang aan

Comment

Aan de Eyjafjjadingskes vulkaan staat er sinds kort een FLIR (forward looking infra red) camera...

Te bekijken als de site niet overbelast is op:

http://eldgos.mila.is/eyjafjallajoku...thorolfsfelli/
                                        kewl!

Comment

Working...
                                        X