Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
    Het lijkt mij anders wel heel erg photoshop...
    Idem dito...

Op de grond is er nergens een spoor te bespeuren van enige asse, maar op het toestel wel???

Comment

• Alhoewel...

Op het staartstuk van het toestel uit beeld zie je hetzelfde residue liggen...

Last edited by ; 03/06/2010, 10:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
        Het lijkt mij anders wel heel erg photoshop...
        Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
        Idem dito...

Op de grond is er nergens een spoor te bespeuren van enige asse, maar op het toestel wel???
        Check de weerspiegeling in de plassen... Dan moet ge al goe kunnen PS'en zulle...

Comment

• Blijft toch spectaculair om te zien.

Zou er zelf echter niet willen liggen.

Comment

• Waar is da? Allo kroket.

Comment

• St Maarten Airport

edit: staat ook veel van op youtube

Arrivals and Departures (Jet Blast) from the Princess Juliana SXM Airport in Maho Beach. KLM 747-400, Air France A340 and others.
              Database error.
              The database has encountered a problem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                Waar is da? Allo kroket.
                Sint Maarten.

Kleine selectie

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gelukkig kent het eiland nog andere rustige stukken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten

Blijft toch spectaculair om te zien.

Zou er zelf echter niet willen liggen.
                  Zaaaalige foto gewoon! Ik zou het wel eens willen meemaken eigenlijk, moet toch super zijn om zo'n jumbo zo altijd maar dichter en dichter te zien komen

Comment

• Vette foto.

Comment

• Leuk strandje daar op St-Maarten...

Geef mij deze maar:

Last edited by Stoffie; 04/06/2010, 02:43.
                      1984 BMW M635CSi F u n
                      1990 Mercedes-Benz 260E Sportline D a i l y

Comment

• hmmm blackbird

zijn laatste vlucht heeft geschiedenis gemaakt omdat ze toen alle registers hebben opengetrokken en bleek dat het toestel sneller vloog dan officieel was opgegeven (berekend via de tijden die spotters hadden opgegeven bij het opstijgen en landen).

Wel niet gaan onderstaan als die op de grond staat of ge stinkt naar de kerosine
                        www.peugeotforum.be

Comment

• Zijn tijd ver vooruit eh, en nu nog niets wat er aan kan tippen (toch niets wat officieel bekend is) qua snelheid.

Trouwens geen normale kerosine die er ingaat, maar JP-7, en dat lekken wordt altijd sterk overdreven, net zoals het verhaaltje dat ze net na take-off moesten tanken omdat er al zodanig veel fuel weggelekt was. Dat had andere redenen.

Brian Shul heeft er ooit over Libie eens meer dan 3.5 mach uitgehaald, maar da's bij uitzondering en kon ook alleen als de atmosferische omstandigheden en temperaturen het toelieten.

Blijft een zalige kist, paar jaar geleden in Duxford eentje gaan besnuffelen, vind het iedere dag spijtig dat ik die nooit in real life heb kunnen zien vliegen...
                          1984 BMW M635CSi F u n

Comment

• de jp-7 heeft wel de eigenschap zeer vettig te zijn, dus het grondpersoneel moest wel degelijk oppassen waar ze liepen om niet met hun kloten op de grond te slagen. Het lekken is inderdaad overdreven, maar ze deed het wel en ze was pas echt dicht als ze genoeg warmte kreeg (lees snelheid).

En ge moet oppassen om te spreken in termen van mach: mach op zeeniveau is niet hetzelfde als mach op 11.000 meter. Zeeniveau: 1224 km/h, op 11000m : 1026km/h

Hoogst gemeten gemiddelde snelheid ligt boven de 3700 km/h en dat was van de oost naar westkust.
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Je hebt gelijk maar ik spreek ook niet over km/h, alleen mach. Het staat wel vast dat een Blackbird geen mach 3 kan/kon halen op 1000m van de grond. Meestal hingen ze toch ergens tussen de 78000 en 85000 voet, en soms hoger. Designspecificatie was mach 3.2 op 85000 voet dacht ik (zou eens in mijn boeken moeten kijken).

Door die lekkende JP7 is er ooitt eens eentje beginnen glijden bij het binnenrijden van de hanger, en uiteindelijk net niet tegen de muur gecrashed. Vettig dus zoals je zegt.
                              1984 BMW M635CSi F u n

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                3700 km/h
                                Ik vind dat nu eigenlijk niet wauw...

Comment

• Bwa, voor iets dat met slide en ruler getekend en ontworpen is, eind de jaren 50, vind ik dat niet mis.

Noem eens iets van deze tijd dat even snel is ?

Euh, juist ja. Niets dus.
                                  1984 BMW M635CSi F u n

Comment

• alleen de X-15 is sneller geweest, maar dat was dan ook een experimenteel vliegtuig dat nooit operationeel is ingezet geweest. Snelheid van een dikke 6400 km/h. Het was niet zoals de SR-71 een straalvliegtuig, maar eerder een raket met vleugels.

www.peugeotforum.be

Comment

• filmpje

+ YouTube Video
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Zalig hé. En dat allemaal komende uit de jaren 50, ik vind dat zot als ge ziet wat flauwe rommel er vantegenwoordig maar gemaakt wordt.
                                        1984 BMW M635CSi F u n

Comment

• raked wingtip van Sukhoi Superjet 100-95, de nieuwe Russische regionale jet.

Comment

Working...
                                          X