Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben daar eens geweest.
    24 uur non-stop regen en serieus hard! Handig dat bijna de hele stad (of toch een groot deel) een ondergronds shoppingcentrum is. Ik herinner me nog het ongelooflijk goed ontbijt in de buurt van ons hotel.

Oh ja, en dan het 5.30u vliegen was terug, te verdelen over 3. Zware werkdag gehad toen. Gelukkig gaf het 7 dagen vrij om bij te komen.
    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
      Ben daar eens geweest.
      24 uur non-stop regen en serieus hard! Handig dat bijna de hele stad (of toch een groot deel) een ondergronds shoppingcentrum is. Ik herinner me nog het ongelooflijk goed ontbijt in de buurt van ons hotel.

Oh ja, en dan het 5.30u vliegen was terug, te verdelen over 3. Zware werkdag gehad toen. Gelukkig gaf het 7 dagen vrij om bij te komen.
      Ik ben in februari vorig jaar in Montréal geweest, het was toen iets van een -25°C en ik vond het gewoon zalig... Ik ben er geland als het aan het regenen was... Het was bij aankomst iets van een -2°C en toen ik in het hotel kwam (Marriot Chateau Champlain rechtover het Bell Centre) was het over en de komende 5 dagen was het gewoon schitterend weer... Geen wolkje aan de lucht, geen regen, geen sneeuw... Maar wel bitter koud... Het koudste dat ik gezien heb was iets van een -29°C, de warmste temperatuur -14°C. Montréal is een prachtige stad, zelfs in de winter als je tegen de kou kunt... Vooral het oud stadscentrum is leuk om rond te wandelen... Ah Montréal...

Het is inderdaad een voordeel dat er in Montréal eigenlijk bijna een ondergrondse stad is, vanuit m'n hotel kon ik gewoon de lift naar beneden nemen en je stond in een ondergrondse stad met talrijke winkels, eetgelegenheden, etc... En vooral lekker warm wat dan weer een nadeel was als je veel naar buiten ging om te wandelen of foto's te nemen, het verschil was er "iets" te groot om goed te zijn. De metroverbindingen zijn er eigenlijk ook heel goed en vooral spotgoedkoop.

Mja, Montréal is eigenlijk een van de weinige steden waarvan ik ooit gezegd heb "hier zou ik eigenlijk best kunnen leven"...

'k Moet dringend eens teruggaan

Comment

• deze jongens komen hier om de twee tot drie dagen voorbijgevlogen. Een paar uur aan een stuk draaien ze dan rondjes boven het vliegveld van Schaffen.

www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
          Dien Alpha jet daar, vliegt toch wel extreem laag Maar die harrier die 10 cm boven de kop van da manneke scheurt is toch serieus gek!
          denk niet dat dat een alpha jet is
          volgens mij tornado of jaguar

Comment

• Bij nummer vier staat nochtans: Alpha Jet Belgium Airforce. Volgens mij was de piloot gewoon aan het gsm'en
            www.peugeotforum.be

Comment

• wij vertrekken bijna naar de states, via seatguru kan je al zien welke goede plaatsen zijn.
              We weten wel dat we met ne boeing 767, 737, en 757 vliegen.
              Maar hoe weet je welk type je vliegt, want soms is er een -200 of -400 type?

We gaan al maar 3 op voorhand naar luchthaven, wegens ik zeker nooduitgang wil met mijn dubbele meter lengte... Iemand tips?
              Haalt het iets uit om 24uur op voorhand al online in te checken?

Mvg Bert

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door derpassat Bekijk Berichten
                wij vertrekken bijna naar de states, via seatguru kan je al zien welke goede plaatsen zijn.
                We weten wel dat we met ne boeing 767, 737, en 757 vliegen.
                Maar hoe weet je welk type je vliegt, want soms is er een -200 of -400 type?

We gaan al maar 3 op voorhand naar luchthaven, wegens ik zeker nooduitgang wil met mijn dubbele meter lengte... Iemand tips?
                Haalt het iets uit om 24uur op voorhand al online in te checken?

Mvg Bert
                Als je mij jouw vluchtnummers bezorgt dan kijk ik na welke toestellen er normaal ingezet worden, en afhankelijk van de maatschappij kan ik nakijken welk zitje er exact nog vrij is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                  Dien Alpha jet daar, vliegt toch wel extreem laag Maar die harrier die 10 cm boven de kop van da manneke scheurt is toch serieus gek!
                  Naar het schijnt zou dat weddenschap geweest zijn.
                  Maar het is geen harrier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                    Als je mij jouw vluchtnummers bezorgt dan kijk ik na welke toestellen er normaal ingezet worden, en afhankelijk van de maatschappij kan ik nakijken welk zitje er exact nog vrij is...
                    @ EchoOne, heb je een pm'ke gestuurd ;-) )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door derpassat Bekijk Berichten
                      @ EchoOne, heb je een pm'ke gestuurd ;-) )
                      Sorry, niet gezien Ik kijk het deze avond laat of morgenochtend even na, ik moet dadelijk vertrekken. Mea culpa!

Comment

• ok merci'kes

Comment

• Comment

• @ Leftlane

Goed nieuws maat

Qatar Airways start vanaf 31 januari 2011 met een lijnvlucht tussen Brussel & Doha. De vlucht zal 5x per week uitgevoerd worden, met welk toestel is nog onbekend...

Het gerucht hing al een tijdje in de wandelgangen maar de bevestiging is er dus vandaag gekomen...

Comment

• Qatar zal haar routenetwerk trouwens sterk uitbreiden...

- Vanaf 11 oktober 2010:

DOH - KUL - HKT: daily

- Vanaf 1 november 2010:

DOH - BKK - HAN: 4x/week

- Vanaf 24 november 2010:

DOH - MXP - NCE: 3x/week

- Vanaf 17 januari 2011:

DOH - OTP - BUD: 4x/week

- Vanaf 31 januari 2011:

DOH - BRU: 5x/week

Brussel is de enige nieuwe bestemming die rechtstreeks gevlogen wordt.

Persbericht Qatar Airways: http://www.qatarairways.com/global/e...-21June10.html
                              Last edited by ; 21/06/2010, 17:08.

Comment

• Volgend jaar kunnen we onderstaande beauty op BRU zien:

De toetreding van SN tot Star Alliance legt Brussels Airport geen windeieren... Nog nooit lang het aantal long haul routes zo hoog als deze winter... Qatar Airways werkt nauw samen met Star Alliance leden en wss is dit een van de redenen waarom dat QR voor BRU gekozen heeft en niet voor AMS, ondank dat het voor deze laatste reeds slots gekregen had... Sinds begin dit jaar werden volgende nieuwe routes opgestart of frequenties verhoogt:

- Chicago (United Airlines)
                                - Montréal / Toronto (Air Canada)
                                - Shangai (Hainan Airlines)
                                - Philadelphia (US Airways, van seasonal naar year round)
                                - New York JFK (Delta: upgrade van 5x/weekly naar daily in het winterseizoen)

En vanaf 31 januari 2011 ook nog:

- Doha (Qatar Airways)

En als alles volgens plan verloopt zullen er in de toekomst nog bijkomende long haul routes volgen...
                                Last edited by ; 21/06/2010, 17:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                  Volgend jaar kunnen we onderstaande beauty op BRU zien:

De toetreding van SN tot Star Alliance legt Brussels Airport geen windeieren... Nog nooit lang het aantal long haul routes zo hoog als deze winter... Qatar Airways werkt nauw samen met Star Alliance leden en wss is dit een van de redenen waarom dat QR voor BRU gekozen heeft en niet voor AMS, ondank dat het voor deze laatste reeds slots gekregen had... Sinds begin dit jaar werden volgende nieuwe routes opgestart of frequenties verhoogt:

- Chicago (United Airlines)
                                  - Montréal / Toronto (Air Canada)
                                  - Shangai (Hainan Airlines)
                                  - Philadelphia (US Airways, van seasonal naar year round)
                                  - New York JFK (Delta: upgrade van 5x/weekly naar daily in het winterseizoen)

En vanaf 31 januari 2011 ook nog:

- Doha (Qatar Airways)

En als alles volgens plan verloopt zullen er in de toekomst nog bijkomende long haul routes volgen...

Ideaal, moet ik niet meer over FRA of Heatrow voor Doha. En kunnen we genieten van de ideale behandeling aanboord van QA op vele routes van hen.

PS: toen ik gisteren vertrok vanop Zaventem zag ik een 747-400 cargo van Singapore Airlines staan bij de technische afdeling. Is BRU SIN een lijnvlucht van SQ of was dit iets eenmalig of een technische stop hier?

Comment

• En de details zijn binnen over de nieuwe QR vlucht naar Brussel:

Brussels:

Starting 31st January 2011

QR 941 DOH - BRU 0735 1245 Ex- Sa, Tu
                                    QR 942 BRU - DOH 1535 2355 Ex- Sa, Tu

Aircraft: A330-200

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TDG Bekijk Berichten
                                      PS: toen ik gisteren vertrok vanop Zaventem zag ik een 747-400 cargo van Singapore Airlines staan bij de technische afdeling. Is BRU SIN een lijnvlucht van SQ of was dit iets eenmalig of een technische stop hier?
                                      De SQ vluchten van en naar BRU zijn inderdaad lijnvluchten...

Ze hebben bijna dagelijks een vlucht. Ik zou eens in de tabellen moeten zoeken maar ik dacht dat ze ex-BRU naar SIN, DFW, ATL, ORD, LAX, BOM, SHJ, ... vliegen. Alle vluchten (sommige bestemmingen zullen tag-on bestemmingen zijn maar daarvoor moet ik alles in detail opzoeken en daar heb ik momenteel niet veel zin in ) worden uitgevoerd door de 744F.

Comment

• [KVS Availability Tool 5.4.4/Diamond - Amadeus: Timetable/NL-BCDF]
                                        Code:
                                        DOH  Doha QA [OTBD]
                                        BRU  Brussels Metro / Brussels Ntl BE = BRU CRL [EBBR]
                                        SUN  30 Jan 2011 - 06 Feb 2011

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
                                        ---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ----------------------------------------------------------------
                                        QR         941     DOH   07:35     BRU   12:45     332  0   1-345-7     07:10       -       M   31 Jan   25 Mar   Sun 30 Jan
                                        [KVS Availability Tool 5.4.4/Diamond - Amadeus: Timetable/NL-BCDF]
                                        Code:
                                        BRU  Brussels Metro / Brussels Ntl BE = BRU CRL [EBBR]
                                        DOH  Doha QA [OTBD]
                                        SUN  30 Jan 2011 - 06 Feb 2011

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
                                        ---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ----------------------------------------------------------------
                                        QR         942     BRU   15:35     DOH   23:55     332  0   1-345-7     06:20       M       -   31 Jan   25 Mar   Sun 30 Jan

Comment

Working...
                                        X