Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
    Jep, komende van Tel-Aviv, hangt boven Luik. Staat binnen 10min op de grond.

    Vraagje: tijd geleden waren er 2 vluchten van Cityjet naar Bordeaux (gemerkt op antwerp-airport site)

    Nochtans nergens terug te vinden in hun aanbod.

    Eenmalige vlucht wegens een speciale reden of mag ik de hoop koesteren dat er nog een nieuwe bestemming bijkomt?

    Comment


    • Och, en nog een vluchtje naar LCY staat er ook op de planning met CityJet... Ik heb nog een gratis ticket van ANR naar LCY en terug met AFCJ (ex VLM)... Die zijn onverbetelijk... Al paar keer telefoon gekregen met de vraag waarom ik niet met CJ naar de UK vlieg en telkens afgewimpelt met het feit dat ik niet graag met turboprops vlieg, ik gehoord heb dat de kwaliteit van AF CJ niet dezelfde is van VLM en dat ik liever BA vanuit BRU neem... Laatste keer stonden ze erop dat ik met hen naar LCY zou vliegen om me van de "kwaliteiten" te overtuigen...

      Binnenkort dus eens een en terug naar LCY met een F50

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
        Och, en nog een vluchtje naar LCY staat er ook op de planning met CityJet... Ik heb nog een gratis ticket van ANR naar LCY en terug met AFCJ (ex VLM)... Die zijn onverbetelijk... Al paar keer telefoon gekregen met de vraag waarom ik niet met CJ naar de UK vlieg en telkens afgewimpelt met het feit dat ik niet graag met turboprops vlieg, ik gehoord heb dat de kwaliteit van AF CJ niet dezelfde is van VLM en dat ik liever BA vanuit BRU neem... Laatste keer stonden ze erop dat ik met hen naar LCY zou vliegen om me van de "kwaliteiten" te overtuigen...

        Binnenkort dus eens een en terug naar LCY met een F50
        Toch een van de zaligste vliegtuigen die er bestaan mi

        Meteen ook een reden voor mij om niet die trein te pakken, noch vanuit BRU te vertrekken

        Comment




        • Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
            Toch een van de zaligste vliegtuigen die er bestaan mi

            Meteen ook een reden voor mij om niet die trein te pakken, noch vanuit BRU te vertrekken
            Als ik in de buurt van London moet zijn neem ik meestal de wagen of British Airways vanuit BRU... Ik sta sneller op BRU dan in ANR (ondanks dat de lieftallige dame van AFCJ het tegendeel beweerde ) en ik geef nog altijd de voorkeur aan een A32S dan een F50. Maar soit, 'k zal een van de komende weken de F50 eens uitproberen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten


              De vorige livrei was stukken knapper dan het saaie AF/CJ wit...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                Als ik in de buurt van London moet zijn neem ik meestal de wagen of British Airways vanuit BRU... Ik sta sneller op BRU dan in ANR (ondanks dat de lieftallige dame van AFCJ het tegendeel beweerde ) en ik geef nog altijd de voorkeur aan een A32S dan een F50. Maar soit, 'k zal een van de komende weken de F50 eens uitproberen
                Ja hier net het omgekeerde. Sta op 10 minuten in Deurne.

                En ik zal noooooit de quote van de KLM stewardess vergeten naar AMS op doorreis naar CPT.

                'Meneer wil u alstublieft achteraan het toestel gaan zitten voor de stabiliteit van het toestel?'

                Uiteraard kan je een F50 niet vergelijken met een A320 van BA. Maar voor dergelijke korte afstanden volstaat het toestel.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
                  'Meneer wil u alstublieft achteraan het toestel gaan zitten voor de stabiliteit van het toestel?'
                  Oei, wie weet geraakt het toestel met mij aan boord wel van de grond?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                    Oei, wie weet geraakt het toestel met mij aan boord wel van de grond?
                    Vond dat ook een hoogst eigenaardige uitspraak.

                    Ach misschien lag het aan die bende Belgen die 's morgens om 6.15u nogal actief waren.

                    Het zijn geen ruimtewonders die F50'en maar ze zijn zo leuk om met mee te vliegen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
                      Vond dat ook een hoogst eigenaardige uitspraak.
                      Toch is het geen eigenaardige uitspraak hoor... Meer zelfs, bij regionale turboprops en jets kan je het "regelmatig" tegenkomen.

                      Effe zien of m'n geheugen me niet in de steek laat

                      Een vliegtuig moet aan bepaalde vereisten voldoen en zo is er een een CG (Center of Gravity) bepaald waarin staat tussen welke punten dit zich moet bevinden. Zit je met een volle vlucht dan zal er nagenoeg geen probleem zijn omdat het gewicht netjes verdeeld is over het toestel. Zit je echter met een vlucht waarbij slechts een beperkt aantal passagiers geboekt zijn en die allen dan nog een zitje gekozen hebben in een bepaalde regio van het toestel (bvb vooraan) dan kan er zich een probleem vormen afhankelijk van de hoeveelheid cargo. Stel, er is een man of 20 op die vlucht geboekt en allen zijn het zakenreizigers met enkel een carry on en geen baggage. Ze hebben netjes de voorste rijen geboekt om zo snel het toestel te kunnen verlaten bij aankomt. Bij een klein toestel met een relatief laag eigen gewicht zit je op dat moment met een probleem, door de positie van de passagiers kan je CG buiten tolerantie komen te liggen en moet men iets ondernemen. Nu kan je dit op een aantal manieren oplossen... Enerzijds kan je de passagiers vragen om zich te verspreiden in het toestel zodat men binnen de CG range kan opereren. Anderzijds kan men ook ballast aan boord nemen om het toestel binnen de range te krijgen.

                      Zoals ik al zei kan je dit voornamelijk tegenkomen bij kleine toestellen zoals idd de Fokker 50 maar evengoed bij grote widebodies... Alles hangt af van de bezettingsgraad van het toestel, de hoeveelheid bagage en de hoeveelheid cargo... Een jaartje geleden heb ik het op een United Airlines vlucht met een Boeing 777 vanuit Brussel naar Washington meegemaakt dat verschillende aansluitende rijen zowel in business als in economy geblokkeerd waren voor "balance issues" (laatste rijen C en eerste rijen Y). De kans dat men echter bij een widebody mensen zal verplaatsen om binnen de CG range te komen is quasi te verwaarlozen, ik heb het zelf nog meer 1x meegemaakt maar het is dus niet onwaarschijnlijk.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                        De vorige livrei was stukken knapper dan het saaie AF/CJ wit...

                        Ben met Cityjet een paar maand geleden van RTM naar LCY gevlogen....best indrukwekkend als je altijd van die logge Airbussen en Boeings gewend bent
                        Jaja, zelfs indrukwekkender dan zo'n bloody Avro!

                        Comment


                        • Al iets ouder nieuws maar Continental Airlines & Brussels Airlines gaan uiteindelijk toch codesharen op elkaars vluchten. De codeshares zijn effectief vanaf vandaag.

                          Brussels Airlines zal haar vluchtcode plaatsen op volgende CO vluchten:

                          Brussels – Newark
                          Newark – Brussels
                          Newark – Cleveland
                          Cleveland – Newark
                          Newark – Dallas
                          Dallas – Newark
                          Newark – Ft. Lauderdale
                          Ft. Lauderdale – Newark
                          Newark – Houston
                          Houston – Newark
                          Newark – Orlando
                          Orlando – Newark

                          Continental Airlines plaats haar vluchtcode op volgende SN vluchten:

                          Brussels – Bologna
                          Bologna – Brussels
                          Brussels – Hanover
                          Hanover – Brussels
                          Brussels – London Heathrow
                          London Heathrow – Brussels
                          Brussels – Lyon
                          Lyon – Brussels
                          Brussels – Marseille
                          Marseille – Brussels
                          Brussels – Paris CDG
                          Paris CDG – Brussels
                          Brussels – Toulouse
                          Toulouse – Brussels
                          Vienna – Brussels
                          Brussels – Abidjan – Cotonou – Brussels
                          Brussels – Accra – Monrovia – Brussels
                          Brussels – Bujumbura – Nairobi – Brussels
                          Brussels – Cotonou – Abidjan – Brussels
                          Brussels – Dakar
                          Dakar – Brussels
                          Brussels – Dakar – Banjul
                          Banjul – Dakar – Brussels
                          Brussels – Douala
                          Douala – Brussels
                          Brussels – Entebbe – Nairobi – Brussels
                          Brussels – Kigali – Entebbe – Brussels
                          Brussels – Monrovia – Accra – Brussels
                          Brussels – Ouagadougou
                          Ouagadougou – Brussels
                          Brussels – Yaounde
                          Yaounde – Brussels

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                            Toch is het geen eigenaardige uitspraak hoor... Meer zelfs, bij regionale turboprops en jets kan je het "regelmatig" tegenkomen.

                            Effe zien of m'n geheugen me niet in de steek laat

                            Een vliegtuig moet aan bepaalde vereisten voldoen en zo is er een een CG (Center of Gravity) bepaald waarin staat tussen welke punten dit zich moet bevinden. Zit je met een volle vlucht dan zal er nagenoeg geen probleem zijn omdat het gewicht netjes verdeeld is over het toestel. Zit je echter met een vlucht waarbij slechts een beperkt aantal passagiers geboekt zijn en die allen dan nog een zitje gekozen hebben in een bepaalde regio van het toestel (bvb vooraan) dan kan er zich een probleem vormen afhankelijk van de hoeveelheid cargo. Stel, er is een man of 20 op die vlucht geboekt en allen zijn het zakenreizigers met enkel een carry on en geen baggage. Ze hebben netjes de voorste rijen geboekt om zo snel het toestel te kunnen verlaten bij aankomt. Bij een klein toestel met een relatief laag eigen gewicht zit je op dat moment met een probleem, door de positie van de passagiers kan je CG buiten tolerantie komen te liggen en moet men iets ondernemen. Nu kan je dit op een aantal manieren oplossen... Enerzijds kan je de passagiers vragen om zich te verspreiden in het toestel zodat men binnen de CG range kan opereren. Anderzijds kan men ook ballast aan boord nemen om het toestel binnen de range te krijgen.

                            Zoals ik al zei kan je dit voornamelijk tegenkomen bij kleine toestellen zoals idd de Fokker 50 maar evengoed bij grote widebodies... Alles hangt af van de bezettingsgraad van het toestel, de hoeveelheid bagage en de hoeveelheid cargo... Een jaartje geleden heb ik het op een United Airlines vlucht met een Boeing 777 vanuit Brussel naar Washington meegemaakt dat verschillende aansluitende rijen zowel in business als in economy geblokkeerd waren voor "balance issues" (laatste rijen C en eerste rijen Y). De kans dat men echter bij een widebody mensen zal verplaatsen om binnen de CG range te komen is quasi te verwaarlozen, ik heb het zelf nog meer 1x meegemaakt maar het is dus niet onwaarschijnlijk.
                            Het is helemaal geen domme uitspraak inderdaad.
                            Je uitleg klopt behoorlijk goed.

                            Alleen ...ballast meenemen om de MACTOW te regelen, dat zal nooit gedaan worden! Brandstof is duur genoeg en iemand verzetten is nu niet de grootset ramp. Je kan echter ook bagage verplaatsen maar als dat er al in zit, moet ge uw luie kont maar effe opheffen.
                            Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                            • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                            • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                            • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                              Het is helemaal geen domme uitspraak inderdaad.
                              Je uitleg klopt behoorlijk goed.

                              Alleen ...ballast meenemen om de MACTOW te regelen, dat zal nooit gedaan worden! Brandstof is duur genoeg en iemand verzetten is nu niet de grootset ramp. Je kan echter ook bagage verplaatsen maar als dat er al in zit, moet ge uw luie kont maar effe opheffen.
                              Het gebeurt hoor, ik heb het vorig jaar in de USA gezien dat er extra ballast zakken aan boord geladen werd van een klein regionaal toestel (Dacht dat het een Dash 8 of zoiets). En neen 't was geen post, het leken zelfs authentieke "vaderlanderkes" te zijn

                              Comment


                              • Dus ze gaan zakken ballast vervoeren ... huhu ...
                                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                Comment


                                • De nieuwe Concorde?

                                  HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                                  Vraag me af hoe realistisch/haalbaar dit is. Alleen al de lengte van de landingsbanen om zoiets in de lucht dan wel gestopt te krijgen...

                                  Comment


                                  • Ivm verplaatsen: een aantal jaar geleden vaak meegemaakt met Alitalia tussen Milan en Krakow: de +80 kilo mochten telkens opnieuw weer naar achter . Embraer 145 als ik me niet vergis.

                                    Ivm mileagerun op LH private jets: om nog maar te zwijgen van diegenen die HON-runs hebben gedaan en op die wijze het HON-schap hebben gedevalueerd. Volgens de bestaand HONs uiteraard

                                    SEN heeft me vandaag toch alweer een upgrade opgeleverd, net als vorige maandag trouwens. Thank you LH!
                                    All'alba vincerò!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichten
                                      De nieuwe Concorde?

                                      HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.


                                      Vraag me af hoe realistisch/haalbaar dit is. Alleen al de lengte van de landingsbanen om zoiets in de lucht dan wel gestopt te krijgen...
                                      Ramp aan het einde van de startbaan en parashute om te landen.

                                      Ik vraag me eerder af hoe rendabel zo'n groot vliegtuig is...

                                      Comment


                                      • Er heeft er weer ene een stevige wietstok opgestoken.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                          Dus ze gaan zakken ballast vervoeren ... huhu ...
                                          Ergens gevonden in een of andere handleiding over ballast in vliegtuigen:

                                          "Temporary ballast, or removable ballast, is used to meet certain loading conditions that may vary from time to time. It generally takes the form of lead shot bags, sand bags, or other weight items that are not permanently installed."

                                          Nog iets over een regional jet (CRJ100/200):

                                          " Forward CG, on the other hand, was a problem I saw all the time. We would have to carry cases of soda, magazines, or sandbags sometimes, just to move the CG aft."
                                          Last edited by ; 09/08/2010, 21:57.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X