Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door rouquin Bekijk Berichten
    Ivm verplaatsen: een aantal jaar geleden vaak meegemaakt met Alitalia tussen Milan en Krakow: de +80 kilo mochten telkens opnieuw weer naar achter . Embraer 145 als ik me niet vergis.

    Ivm mileagerun op LH private jets: om nog maar te zwijgen van diegenen die HON-runs hebben gedaan en op die wijze het HON-schap hebben gedevalueerd. Volgens de bestaand HONs uiteraard

    SEN heeft me vandaag toch alweer een upgrade opgeleverd, net als vorige maandag trouwens. Thank you LH!
    Ik had het idd eigenlijk over HON ipv SEN, dacht dat SEN hoger was dan HON maar blijkbaar was ik mis

    Tja, die commentaren heb je altijd... Doet een luchtvaartmaatschappij een actie zoals bvb dubbele elite mijlen dan zijn de mensen die gewoon hun mijlen vliegen aan het janken dat het niet kan maar als er dan eens geen actie gedaan wordt (zoals bvb dit jaar met weinig acties) zijn diezelfde wel aan het janken dat ze hun status niet meer behalen en dat de maatschappij terug een actie moet doen

    Comment


    • heeft die nieuwe gecrashte airbus in toulouse van etihad hier al gestaan ?

      Comment


      • Deze?
        Bijgevoegde Bestanden

        Comment


        • Sitrap?

          Comment


          • Gisteren, met een A321 van Rome naar Brussel gevlogen .. wat een lawaaierig ding was me dat ... Wel gigantisch veel beenruimte aan de nooduitgang

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
              Deze?
              2 jaar geleden ?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                Wel gigantisch veel beenruimte aan de nooduitgang

                Van Rome is nu niet zo lang, maar ik vind het aan de nooduitgang altijd tochten

                Ergens denk ik dan, da's toch niet normaal...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                  Van Rome is nu niet zo lang, maar ik vind het aan de nooduitgang altijd tochten

                  Ergens denk ik dan, da's toch niet normaal...

                  Ik probeer altijd aan de nooduitgang te zitten .. Kwestie van wat plaats te hebben. Van tocht heb ik nog niks gemerkt eigenlijk .. Maar ik vlieg dan ook maar 1 of 2 keer per jaar ..

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                    Ik probeer altijd aan de nooduitgang te zitten .. Kwestie van wat plaats te hebben. Van tocht heb ik nog niks gemerkt eigenlijk .. Maar ik vlieg dan ook maar 1 of 2 keer per jaar ..

                    Vroeger ging het wat makkelijker, die plaatsjes versieren...tegenwoordig beginnen ze d'r geld voor te vragen of moeilijk te doen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                      Sitrap?

                      Op 15 november 2007 is een splinternieuwe A346 bestemd voor Ethiad gecrashed tijdens testen op de Airbus terreinen in Toulouse. Tijdens de zogenaamde enige run up testen is om nog onbekende redenen de parkeerrem losgekomen en is het toestel in de geluidsmuur gecrashed. Op het moment dat de remmen losschoten draaiden de motoren op volle kracht. De 9 personen aan boord en 1 persoon op de grond raakte gewond.

                      Het toestel met serienummer 856 was rijp voor de schroot en werd dusdanig afgeschreven. Officiëel was het toestel echter nog niet afgeleverd aan Ethiad en was het toestel nog eigendom van EADS. Ik weet niet meer hoe het juist zat maar ik dacht dat Airbus het toestel als niet gebouwd beschouwde om zo de statistieken te ontwijken (ondanks dat de crash er telkens toch in verschijnt).

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        2 jaar geleden ?
                        15 november 2007, bijna 3 jaar geleden

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Daggie Bekijk Berichten
                          Gisteren, met een A321 van Rome naar Brussel gevlogen .. wat een lawaaierig ding was me dat ... Wel gigantisch veel beenruimte aan de nooduitgang
                          Mja, het hangt een beetje af van met welke motoren de A32S uitgerust is... Vooral de IAE V2500 series maken nogal veel lawaai en hebben een nogal irritant geluid...

                          Bij de Airbus A321-111 of A321-112 waarmee jij gevlogen hebt (met AZ ) zou het moeten meevallen... De CFM's waarmee deze uitgerust zijn zijn IMHO stiller (en minder irritanter) dan de IAE's... Al hangt natuurlijk ook veel af waar je op een toestel zit...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                            Op 15 november 2007 is een splinternieuwe A346 bestemd voor Ethiad gecrashed tijdens testen op de Airbus terreinen in Toulouse. Tijdens de zogenaamde enige run up testen is om nog onbekende redenen de parkeerrem losgekomen en is het toestel in de geluidsmuur gecrashed. Op het moment dat de remmen losschoten draaiden de motoren op volle kracht. De 9 personen aan boord en 1 persoon op de grond raakte gewond.

                            Het toestel met serienummer 856 was rijp voor de schroot en werd dusdanig afgeschreven. Officiëel was het toestel echter nog niet afgeleverd aan Ethiad en was het toestel nog eigendom van EADS. Ik weet niet meer hoe het juist zat maar ik dacht dat Airbus het toestel als niet gebouwd beschouwde om zo de statistieken te ontwijken (ondanks dat de crash er telkens toch in verschijnt).


                            Financieel pijnlijke zaak lijkt me

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Vroeger ging het wat makkelijker, die plaatsjes versieren...tegenwoordig beginnen ze d'r geld voor te vragen of moeilijk te doen
                              M'n vrouw verslijt me voor gek dat ik Business class wil blijven vliegen, maar eens vooraan gezeten wordt het verschil met achteraan zelfs op de betere maatschappijen duidelijk. Is dat zoveel waard? Waarschijnlijk niet, maar full fare economy is zo al duur op een transatlantische vlucht...

                              Laatste keer treuzelde m'n vrouw bij het uitstappen... Bleek dat de hele economy class werd tegengehouden totdat wij als laatste business classers het vliegtuig verlaten hadden... Dat past wel bij mijn asociale karakter, en ik denk dat enkel de luchtvaart nog zo een klasseverdeling heeft die pijnlijk de verschillen tussen "eerste" en "tweede" klas heeft. Heb de stewards toen wel gevraagd om niet op ons te wachten en de economy mensen uit te laten stappen, maar ze waren onverbiddelijk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                Financieel pijnlijke zaak lijkt me
                                Dat kan je wel zeggen ja

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                  Bij de Airbus A321-111 of A321-112 waarmee jij gevlogen hebt (met AZ ) zou het moeten meevallen...
                                  AZ164 van AllItalia. Scheelde pak geld dan vlucht een half uur later met SN.
                                  Maar aan de nood (rij 9) was dat echt wel luid. Vooral bij het opstijgen. Nooit eerder gehoord. Anderzijds, we zijn thuis geraakt

                                  Comment


                                  • TNT Airways NV, onderdeel van het Nederlandse TNT zal volgend jaar 3 fabrieksnieuwe Boeings 777-200LRF's in dienst nemen. De 3 toestellen werden bij Boeing aangekocht en zullen vanaf augustus 2011 geleverd worden. Verder zal er in tussentijd een extra B744F gewetleased worden en eind dit jaar zal ook nog een B757F aan de vloot toegevoegd worden. Verder zal ook nog een middelgroot vrachtvliegtuig gezocht worden (type B767F).

                                    Het betreft hier zuiver uitbreiding van de vloot.

                                    Initiëel was het de bedoeling om de B748F aan te kopen maar door tegenvallende performantieresultaten werd hiervan afgezien en werd er voor de 777LRF geopteerd.

                                    De 777's zullen IMHO de eerste 777's worden met een Belgische immatriculatie.

                                    TNT Airways opereert momenteel een vloot van 29 toestellen waarvan eentje (B744ERF) permanent bij de Emirates vloot ondergebracht is.

                                    10x Boeing 737-300 (2 als Pax / Quick Convertible)
                                    4x Boeing 747-400 ERF (2 permanent bij Emirates (OO-THC & OO-THD))
                                    7x BAE 146-200
                                    8x BAE 146-300

                                    In bestelling:

                                    3x Boeing 777-222LRF
                                    1x Boeing 757F
                                    1x Boeing 747-400F (wetlease)
                                    Last edited by ; 10/08/2010, 16:26.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                      Ergens gevonden in een of andere handleiding over ballast in vliegtuigen:

                                      "Temporary ballast, or removable ballast, is used to meet certain loading conditions that may vary from time to time. It generally takes the form of lead shot bags, sand bags, or other weight items that are not permanently installed."

                                      Nog iets over een regional jet (CRJ100/200):

                                      " Forward CG, on the other hand, was a problem I saw all the time. We would have to carry cases of soda, magazines, or sandbags sometimes, just to move the CG aft."
                                      Effe gelijk willen halen ...

                                      Je snapt toch ook dat dat niet veel gedaan zal worden ...
                                      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                        Op 15 november 2007 is een splinternieuwe A346 bestemd voor Ethiad gecrashed tijdens testen op de Airbus terreinen in Toulouse. Tijdens de zogenaamde enige run up testen is om nog onbekende redenen de parkeerrem losgekomen en is het toestel in de geluidsmuur gecrashed. Op het moment dat de remmen losschoten draaiden de motoren op volle kracht. De 9 personen aan boord en 1 persoon op de grond raakte gewond.

                                        Het toestel met serienummer 856 was rijp voor de schroot en werd dusdanig afgeschreven. Officiëel was het toestel echter nog niet afgeleverd aan Ethiad en was het toestel nog eigendom van EADS. Ik weet niet meer hoe het juist zat maar ik dacht dat Airbus het toestel als niet gebouwd beschouwde om zo de statistieken te ontwijken (ondanks dat de crash er telkens toch in verschijnt).
                                        Ja, duur grapje inderdaad. Wat is the listprice van zo'n ding? 250 miljoen $ ofzo?

                                        Ze hebben geloof ik bijna niks met de onderdelen kunnen doen.

                                        En de rede was het volgende.
                                        De Airbus boys gingen een engine runup test doen. Als je motoren op volle vermogen zet, dan krijg je een take off warning omdat een aantal dingen niet juist staan voor een take off te maken (flaps bijvoorbeeld). Omdat ze die warning irritant vonden op dat moment hebben ze de zekering van de flight-ground switch getrokken. Een Airbus is er op gebouwd dat zonder flight-ground switch hij "denkt" dat hij in de lucht is. In de lucht hangen met je praking brake gezet, is niet handig voor als je straks gaat landen. Dus haalt hij zélf de parking brake eraf.

                                        De jongens van Airbus hebben de procedure niet gevolgd en hebben gewoon gedaan wat hun op dat moment het beste uitkwam.
                                        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                          TNT Airways NV, onderdeel van het Nederlandse TNT zal volgend jaar 3 fabrieksnieuwe Boeings 777-200LRF's in dienst nemen. De 3 toestellen werden bij Boeing aangekocht en zullen vanaf augustus 2011 geleverd worden. Verder zal er in tussentijd een extra B744F gewetleased worden en eind dit jaar zal ook nog een B757F aan de vloot toegevoegd worden. Verder zal ook nog een middelgroot vrachtvliegtuig gezocht worden (type B767F).

                                          Het betreft hier zuiver uitbreiding van de vloot.

                                          Initiëel was het de bedoeling om de B748F aan te kopen maar door tegenvallende performantieresultaten werd hiervan afgezien en werd er voor de 777LRF geopteerd.

                                          De 777's zullen IMHO de eerste 777's worden met een Belgische immatriculatie.

                                          TNT Airways opereert momenteel een vloot van 29 toestellen waarvan eentje (B744ERF) permanent bij de Emirates vloot ondergebracht is.

                                          10x Boeing 737-300 (2 als Pax / Quick Convertible)
                                          4x Boeing 747-400 ERF (2 permanent bij Emirates (OO-THC & OO-THD))
                                          7x BAE 146-200
                                          8x BAE 146-300

                                          In bestelling:

                                          3x Boeing 777-222LRF
                                          1x Boeing 757F
                                          1x Boeing 747-400F (wetlease)
                                          Behoorlijke uitbreiding dus van TNT. En goed voor Belgische werkgelegenheid.

                                          Ik vrees alleen dat de 777 freighter geen geweldige aankoop is. Air France heeft een aantal nieuwe toestellen van Seatlle rechtstreeks naar de woestijn gevlogen en tegen Boeing gezegd dat ze de rest van hun troep mochten houden. Het grootste nadeel is het ontbreken van een grote neusdeur in vergelijking met een 400 freighter. En prestaties zijn helaas niet wat ze beloofd waren.
                                          Last edited by D Squaloid; 10/08/2010, 21:16.
                                          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                          Comment

                                          Working...
                                          X