Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
M'n vrouw verslijt me voor gek dat ik Business class wil blijven vliegen, maar eens vooraan gezeten wordt het verschil met achteraan zelfs op de betere maatschappijen duidelijk. Is dat zoveel waard? Waarschijnlijk niet, maar full fare economy is zo al duur op een transatlantische vlucht...
Laatste keer treuzelde m'n vrouw bij het uitstappen... Bleek dat de hele economy class werd tegengehouden totdat wij als laatste business classers het vliegtuig verlaten hadden... Dat past wel bij mijn asociale karakter, en ik denk dat enkel de luchtvaart nog zo een klasseverdeling heeft die pijnlijk de verschillen tussen "eerste" en "tweede" klas heeft. Heb de stewards toen wel gevraagd om niet op ons te wachten en de economy mensen uit te laten stappen, maar ze waren onverbiddelijk
Als verstokte "zo goedkoop mogelijke tickets"-economy class flyer heb ik eigenlijk helemaal geen probleem met die "klasseverdeling". Business en first class hebben meer betaald, dus vind ik het niet meer dan normaal dat zij eerst mogen instappen. Ook op de transatlantische vluchten van United Airlines was de klasseverdeling duidelijk. Niks op tegen. Het enige teleurstellende is het feit dat je de luxe van de stoelen ziet verminderen, hoe verder je naar achteren loopt in het vliegtuig, van een heuse eigen "cabin" tot een bankje.
Als ik in Economy zit heb ik ook geen problemen met die klasseverdeling hoor Ik vond het gewoon een beetje zielig dat heel Economy nog werd opgehouden omdat we nog niet klaar waren met alle babyspullen op te ruimen
Eerste instappen doe ik niet meer aan mee. Zelfs als we niet Business reizen is m'n vrouw nu verzot op de Lounge (hoewel ik de Jet Airways lounge in Brussel niet te vergelijken vind met de Maple Leaf lounge in Toronto) wat betekent dat je dat anderhalf uurtje wachten voor boarding je een ontbijt of snack binnenspeelt. Die vlieger vertrekt toch niet zonder jou
Business is belachelijk duur, maar op een vlucht van 8 uren krijg ik zo een reetpijn op die stoelen in Economy... Je kan die stoelen wat platter leggen, maar het gewicht blijft nog altijd op m'n reet... Zo een Business class zetel maakt al een heel verschil in zoverre mate dat ik effectief kan slapen, en bijgevolg heel wat vrolijker vlieg. Het is heel leuk om wakker te worden omdat je stoel recht moet staan voor de approach
Heeft er iemand hier overigens ook al eens een PPL gehaald? In mijn meerjarenplan wil ik ooit met helis vliegen, maar daar wordt weer aangeraden dat als je ook met vliegtuigen wilt vliegen je best eerst je pilotenlicentie op vliegtuig haalt dan op helicopter, want een Cessna is de de helft aan kostprijs per uur tov een Robinson, en gemiddeld doet een fixed wing piloot er 45 uren over voor zijn heli examen tegenover een groentje.
Als ik in Economy zit heb ik ook geen problemen met die klasseverdeling hoor Ik vond het gewoon een beetje zielig dat heel Economy nog werd opgehouden omdat we nog niet klaar waren met alle babyspullen op te ruimen
Eerste instappen doe ik niet meer aan mee. Zelfs als we niet Business reizen is m'n vrouw nu verzot op de Lounge (hoewel ik de Jet Airways lounge in Brussel niet te vergelijken vind met de Maple Leaf lounge in Toronto) wat betekent dat je dat anderhalf uurtje wachten voor boarding je een ontbijt of snack binnenspeelt. Die vlieger vertrekt toch niet zonder jou
Business is belachelijk duur, maar op een vlucht van 8 uren krijg ik zo een reetpijn op die stoelen in Economy... Je kan die stoelen wat platter leggen, maar het gewicht blijft nog altijd op m'n reet... Zo een Business class zetel maakt al een heel verschil in zoverre mate dat ik effectief kan slapen, en bijgevolg heel wat vrolijker vlieg. Het is heel leuk om wakker te worden omdat je stoel recht moet staan voor de approach
Wat is rete duur heb pas naar Manila gevlogen moest opleg doen van 220€ om van eco naar world bizz te gaan.
Idd, als je een Y ticket koopt is het niet altijd zo dat een upgrade zo duur is. Maar als je zoals mijn vrouw soms discount fare economy tickets vindt, dan is er een aanzienlijke afstand tussen die discount tickets en business class
Idd, als je een Y ticket koopt is het niet altijd zo dat een upgrade zo duur is. Maar als je zoals mijn vrouw soms discount fare economy tickets vindt, dan is er een aanzienlijke afstand tussen die discount tickets en business class
Hangt een beetje van maatschappij tot maatschappij af... Enerzijds laten niet alle maatschappijen zo'n upgrades toe en anderzijds werken niet alle maatschappijen op basis van de boekingsklasses. Bij de ene maatschappij kan een upgrade bvb voor een enkele vlucht 5 à 600 EUR kosten ongeacht welke boekingsklasse, bij de andere maatschappij kan het bvb 200 EUR voor een ticket dat geboekt is in fullfare Y, 300 EUR voor eentje dat geboekt is in V en bvb 500 voor eentje dat geboekt is in W.
Club Med heeft een 3-jarig contract afgesloten met Brussels Airlines voor het vervoeren van klanten naar vakantiebestemmingen. Brussels Airlines zal hiervoor haar vloot vergroten met 2 extra Airbus A320's die vanaf volgend jaar in dienst zullen komen. 80% van de Belgische Club Med klanten zal met SN naar de vakantiebestemming vliegen
Het contract levert SN enkele tienduizenden extra passagiers per jaar op.
Business is belachelijk duur, maar op een vlucht van 8 uren krijg ik zo een reetpijn op die stoelen in Economy...
Niet noodzakelijk als je wat rondsnuffelt en flexibel bent qua data. Ik denk dat ik al meermaals business, en zelfs al first ben gevlogen voor tarieven die anderen aan een full flexibe eco geven.
United Airlines heeft enkele dagen terug een update vrijgegeven over het logo dat het fusiebedrijf gaat aannemen. Bij de initiële introductie werd het lettertype van Continental Airlines overgenomen en kwam er nadien zware kritiek op het internet door luchtvaartfanaten die het nieuwe logo (of zeg maar het nieuwe merk) gewoon lelijk vonden... Ondanks dat er gezegd was dat het logo niet ging wijzigen is United nu toch gezwicht voor de druk (die blijkbaar toch iets groter was dan gedacht).
Heeft er iemand hier overigens ook al eens een PPL gehaald? In mijn meerjarenplan wil ik ooit met helis vliegen, maar daar wordt weer aangeraden dat als je ook met vliegtuigen wilt vliegen je best eerst je pilotenlicentie op vliegtuig haalt dan op helicopter, want een Cessna is de de helft aan kostprijs per uur tov een Robinson, en gemiddeld doet een fixed wing piloot er 45 uren over voor zijn heli examen tegenover een groentje.
In 1989 heb ik een PPL behaald. Mijn opleiding heb ik gedaan op een Robin (Frans toestel Dijon). Na het behalen van de PPL heb ik nog een bijkomend elementair blindvliegbrevet behaald. Toen was dat een afzonderlijk examen. Nadien heb ik een achtal jaar gevlogen met een Robin 3000 die volledig IFR was uitgerust. Een paar keer met een Cessna, maar mijn voorkeur ging toch naar een laagvleugel.
Mijn opleiding ben ik begonnen op het toenmalige vliegveldje van Oombergen (Zottegem).
Dit vliegveldje was voor de beginnende piloot een buitengewone ervaring omdat de landingsstrip maar 700m was. Het was dus telkenmale pricisiewerk temeer dat het een grasveld was en bovendien nog met een helling. Bij regenweer en een landing bergaf was het telkens goed oppassen om te kunnen remmen tegen het einde van de baan.Als beginnend piloot een pluspunt om op andere vrij korte banen geen problemen te ondervinden. Na het behalen van mijn PPL werd het vliegveldje gesloten en zijn wij tijdelijk naar Ursel uitgeweken. Nadien nog enkele jaren in Wevelgem gevlogen. Sedert 2001 ben ik ermee gestopt wegens omstandigheden. Heb er een tiental jaren toch erg van genoten en mijn kinderdroom toch nog op gevorderde leeftijd kunnen waarmaken.
Om op je vraag te antwoorden. Ik heb wel eens ne PPL gehaald.
Bij welk vliegveld woont ge dichtbij?
Zwartberg en Kiewit. Lichte voorkeur voor Zwartberg omdat ze een asfaltbaan hebben, hoewel ik gelezen heb dat een grasbaan nog niet zo een groot probleem is.
Op hun website staat dat ze binnenkort starten aan de theorielessen voor PPL, maar die wil ik met zelfstudie doen. De prijzen van Zwartberg per uur lijken mij redelijk, maar de VS of Zuid-Arfrika is natuurlijk goedkoper per uur maar dan heb je niet een JAA PPL. Denk overigens ook niet dat ik 5 weken tijd heb om in de VS uit te hangen
Heb wat interessante blogs gevonden van mensen die hun PPL hebben gehaald en rondvliegen. Probleem is dat mevrouw woot schrik heeft dat ik te pletter vlieg met zo een Cessna, hoewel ze zelf vrolijk in allerlei Airbussen stapt.
Comment