Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
BTW, dat een friple serieus wat power heeft, komt natuurlijk omdat hij 2 motorig is. Als hij een motor verliest, moet hij nog altijd fatsoenlijk kunnen klimmen. Krijgt een A340 een motorstoring, dan zijn de performance gevolgen minder groot.
Uiteraard, maar als we de A333 vergelijken met de B772ER (die beiden ongeveer even groot zijn) dan zit er toch nog een verschil op van zo'n 80 à 90kN per motor.
Als we echter de B772A vergelijken met de A333 dan is het verschil maximaal 10kN voor 10 ton extra maar toch "lijkt" het erop dat de B777 een pak krachtiger is dan de A333 dit ondanks dat de B772 toch wel zwaarder is dan de A333.
Een Boeing 747-400 van UPS zou in Dubai gecrashed zijn op een snelweg, het toestel in kwestie zou een 3 jaar oude B744 zijn die nieuw aan UPS geleverd werd, de piloten hadden een "mayday" doorgegeven met brand in de cockpit.
Diverse voertuigen zouden in brand staan op de snelweg, geen overlevenden gemeld in het toestel.
Een Boeing 747-400 van UPS zou in Dubai gecrashed zijn op een snelweg, het toestel in kwestie zou een 3 jaar oude B744 zijn die nieuw aan UPS geleverd werd, de piloten hadden een "mayday" doorgegeven met brand in de cockpit.
Diverse voertuigen zouden in brand staan op de snelweg, geen overlevenden gemeld in het toestel.
Het toestel zou opgestegen zijn vanuit Dubai voor een vlucht naar Keulen, tijdens het opstijgen heeft de bemanning een mayday gezonden voor een cockpit brand.
Voorlopige balans: 2 doden (bemanning)
Een oppervlakte van 1 vierkante kilometer zou in brand staan...
Volgens de laatste berichten zou het toestel neergekomen zijn op een bouwsite, kort na het opstijgen (120nm van DXB) werd er een acute noodsituatie gemeld met een brand in de cockpit, volgens getuigen die alles via de radio volgenden zou de bemanning continue hoogte, snelheid, richting, etc... aan de ATC wat erop wijst dat ze geen zicht of geen instrumenten meer hadden. Tevens zou men quasi onmiddellijk gestart zijn met het dumpen van fuel. De piloten zouden uiteindelijk de oriëntatie verloren zijn waarna het toestel crashte en volledig in brand vloog.
Van eventuele slachtoffers op de grond is er nog geen nieuws...
De A32S is nochtans een vrij aangenaam toestel, buiten de soms irritante motorgeluiden afhankelijk van de motorisatie...
Maar ja, een inch meer of minder maakt natuurlijk veel verschil...
Met wat ben je gevlogen? CSA?
Wizzair :-)
Vanaf Eindhoven.
mooie livery op het toestel, maar toch iets te krap naar mijn goesting. Niet veel storende motorgeluiden gehoord, wel bij taxiën een serieus torsend achtersteven van het vliegtuig.
Crash: UPS B744 at Dubai on Sep 3rd 2010, fire in cockpit
By Simon Hradecky, created Friday, Sep 3rd 2010 16:56Z, last updated Friday, Sep 3rd 2010 19:40Z
Smoke rising from crash scene
A UPS Boeing 747-400 freighter, registration N571UP performing flight 5X-6 from Dubai (United Arab Emirates) to Cologne (Germany) with 2 crew, was returning to Dubai after declaring emergency, when the airplane crashed onto a free space west of Dubai Silicon Oasis and Al-Ain Highway (E66) about half way between Emirates Road (E311) and Outer Bypass Road (E611) at about 19:45L (15:45Z). Both crew perished in the crash.
UPS confirmed their Boeing 747-400 performing flight 5X-6 from Dubai to Cologne with 2 crew crashed on takeoff. They have no word on the fate of their crew.
An airport official said, the crew reported technical problems while on approach to Dubai.
An United Arab Emirates official said, the crew reported fire on board while on approach to Dubai.
United Arab Emirates General Aviation Civil Authority said, that the bodies of both pilots have been recovered.
Residents of Dubai Silicon Oasis said, the airplane crashed right in front of their apartment blocks.
Aviation sources in Dubai report, that the crew declared emergency reporting a fire in the cockpit shortly after takeoff and attempted to return to the airport's runway 30L dumping fuel. The airplane was seen flying very low at a shallow descent until impact, where the airplane erupted in a large fire ball. Several buildings, apparently all of them under construction, have been set on fire by the crash.
Pilots on frequency of Bahrain Center reported, that the airplane had been enroute overhead the Arabian Gulf about 80nm eastnortheast of Dubai when the crew performed an emergency descent and reported a fire in the cockpit. Later they reported they were unable to read their instruments and were unable to change frequency asking for frequent updates on their altitude and speed from ATC. They were vectored for a straight in approach to Dubai's runway 12L. Being too high and too fast for landing they were offered to divert to Sharjah or join a right hand downwind for another visual approach to runway 12L. The airplane impacted ground about 20 minutes after declaring emergency.
Wizzair :-)
Vanaf Eindhoven.
mooie livery op het toestel, maar toch iets te krap naar mijn goesting. Niet veel storende motorgeluiden gehoord, wel bij taxiën een serieus torsend achtersteven van het vliegtuig.
Wizzair is natuurlijk een LCC en hun seatpitch is erg krap (tussen de 28 en 30")
Het GCAA (General Civil Aviation Authority) heeft vandaag z'n voorlopig rapport over de UPS crash vrijgegeven:
GCAA Announces the Preliminary Report on the ACCIDENT INVOLVING UPS6 Boeing 747 – 400 on 3rd September, 2010
Category : GCAA, Date : Sep, 05 2010
The UAE General Civil Aviation Authority (GCAA), announced today the preliminary report on the fatal accident of Boeing 747 - 400 Cargo airplane on 3rd September 2010.
The UPS6 B744 had departed from Dubai International Airport at 14:53 UTC (6:53pm local time) headed to Koln-Bonn (Cologne) - Germany. At 15:15 UTC (7:15pm local time) information was received from Bahrain that the aircraft was returning to Dubai Airport with a smoke in the cockpit, unable to maintain altitude and requested the airport for landing.
The UAE ATC Centre issued a clearance when aircraft was approximately 40 kilometer from touchdown. The aircraft was high on the approach and was at 8500ft at 24 kilometer from touchdown. It passed the overhead the airfield very high and made a right turn. Position reports were passed the tower as well as advising that all runways were available for the aircraft to land on. The aircraft tracked south west and rapidly lost altitude. At approximately 15:42 UTC (7:42pm local time), radar contact was lost. The B744 crashed in in an unpopulated area between the Emirates Road and Al Ain Highway after 50 minutes from departure and after returning back from Bahrain FIR (Flight Information Region).
The GCAA responded by launching an immediate investigation team who are currently on site collecting evidence, analyzing the initial onsite evidence, coordinating with all of the emergency services to secure the accident site, liaising with the aircraft manufacturer technical specialists and international accident investigation bodies who have invited to assist the GCAA onsite in the UAE under the provisions of ICAO Annex 13.
The investigation team recovered the Cockpit Voice Recorder (CVR) approximately 6 hours after the accident; the onsite GCAA investigation team is continuing the recovery effort to locate the Digital Flight Data Recorder (DFDR), while investigating the aircraft structure, systems, engines and flight controls as part of the forensic evidence collecting and data capturing activities associated with major air accident investigation.
A team from the National Transportation Safety Board (NTSB) will arrive to UAE today to assist the GCAA team in the crash investigation.
Coordination activities with the regional (ANS) is also continuing in the retrieval of important communications and flight planning material crucial to the successful conclusion of this investigation.
Waarin dus nog maar weinig info staat buiten dat ze de CVR gevonden hebben en dat ze de DFDR nog zoeken...
Comment