Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ze vallen tegenwoordig nog al gemakkelijk uit de lucht...

    Hoeveel vliegers zijn er de afgelopen 2 jaar nu al naar beneden gekomen?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
      Ze vallen tegenwoordig nog al gemakkelijk uit de lucht...

      Hoeveel vliegers zijn er de afgelopen 2 jaar nu al naar beneden gekomen?
      2009:

      154 incidenten
      802 dodelijke slachtoffers (incl. op de grond)

      2010 YTD:

      84 incidenten
      829 dodelijke slachtoffers (incl. op de grond)


      Het meest dodelijke jaar in de luchtvaart was 1972 met meer dan 2.300 dodelijke slachtoffer, tevens het enige jaar met meer dan 2.000 doden...
      Last edited by ; 05/09/2010, 14:41.

      Comment


      • Ik overdrijf even: 3 per dag.
        Dat is toch niets vergeleken met wegverkeer?
        Ik weet wel niet hoe het zit met de verhouding van de passagiersvolumes...

        Comment


        • Fedex B777F leveringsvlucht, vooral het laatste stukje is interessant tijdens het opstijgen (wingwave)

          Last edited by ; 06/09/2010, 10:29.

          Comment


          • Delta B772 leveringsvlucht... Geen "wingwave" deze keer maar gewoon een stijle klim

            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

            Comment


            • Eergisteren maakte een Tupolev Tu-154M van Alrosa Mirny een miraculeuze noodlanding op een verlaten landingsbaan in Ihzma, Rusland. Vlucht 6R-514 was en route van Polyarny naar Moscow toen het toestel op FL370 een technisch probleem had. Midden in de vlucht viel het volledig electrisch systeem uit waardoor nagenoeg alle instrumenten uitvielen en ook de brandstofpompen niet meer werkten. Met slechts 1.500kg fuel beschikbaar, goed voor een half uurtje vliegen, besloot de crew het toestel naar een lage hoogte te brengen om zo te zoeken naar een geschikte plek waar men een (nood)landing zou kunnen uitvoeren. Boven Ihzma merkte de crew een verlaten luchthaven op die enkel nog sporadisch gebruikt werd voor het landen van helicopters en waarbij de landingsbaan, die slechts 1.340m lang was sinds 2003 volledig buiten dienst was en overwoekerd was door struiken. De Tu-154M, die normaal 2.050m nodig heeft overschoot de landingsbaan zo'n 200m bij de landing en kwam in de struiken terecht. Het toestel had bij de landing een snelheid van om en bij de 200 knopen door het gebrek aan flaps. Als bij wonder vielen er geen gewonden bij het incident, het toestel raakte echter aanzienlijk beschadigd bij de landing en zal waarschijnlijk afgeschreven worden. Deze "landing" laat ook zien dat het landingsgestel, dat ontwikkeld is voor slechte landingsbanen, perfect berekend was op z'n taak. Zelfs na het tot stilstand komen in de bosjes was het landingsgestel nog in "goede" staat.

              Het toestel dat betrokken was in het incident was het volgende:

              Merk: Tupolev
              Type: Tu-154M
              Registratie: RA-85684
              Serienummer: 90A851
              Bouwjaar: 1990
              Operator: Alrosa

              Het toestel in betere tijden:



              Filmpje gemaakt door een passagier op het toestel kort na de landing:

              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


              + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
              Last edited by ; 09/09/2010, 11:38.

              Comment


              • Foto's na de landing:





                Comment


                • Zo zie je maar dat Russen toch verdomd goed vliegtuigen kunnen bouwen.

                  Comment


                  • Fack Bralo, gij zijt toch echt ne freak ze maat!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                      Fack Bralo, gij zijt toch echt ne freak ze maat!
                      Bijlange niet, dat noemen ze op de hoogte blijven van interessante gebeurtenissen uit de luchtvaart

                      Comment


                      • Wing flex: Leuk filmpje!!
                        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                        Comment


                        • Noem me gek, maar ik heb de laatste weken al erg veel info gevonden over zelf transatlantisch vliegen. Leuk spul

                          Routes: http://xpda.com/flyingtoeurope/

                          Tweemotorige props met jet fuel/diesel:


                          Of gewoon een russisch watervliegtuigje met twee props

                          Comment


                          • Meeluisteren met air traffic control van de luchthaven die je wilt. Niet alle landen zijn selecteerbaar. Zo word dat radioverkeer in belgië niet vrijgegeven...
                            air, traffic, air traffic control, liveatc, listen, ATC, plane spotting, live air traffic, aviation, audio, feeds, streaming, communications, controller, pilot, live ATC, airport, control tower, scanner, ARTCC, enroute, terminal, FAA, NATCA, aviation radio, flying, FBO, approach, TRACON, milair, VFR, IFR

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                              Zo zie je maar dat Russen toch verdomd goed vliegtuigen kunnen bouwen.
                              Van elektronica hebben ze toch niet veel kaas gegeten dan. Je hoort wel vaker slecht nieuws over één of andere Tupolev. Die kisten hebben een slechte reputatie.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                Van elektronica hebben ze toch niet veel kaas gegeten dan. Je hoort wel vaker slecht nieuws over één of andere Tupolev. Die kisten hebben een slechte reputatie.
                                In totaal telt de Tu-154 tot op heden 66 zogenaamde "hull losses", dit op 1.015 gebouwde exemplaren. Dit wil zeggen dat er 6,5% van allle toestellen afgeschreven werden ten gevolge van een incident.

                                Als we naar een toestel kijken uit dezelfde generatie, de zogenaamde Boeing 737 "Original" dan zien we dat 107 toestellen afgeschreven werden ten gevolge van een incident. Of 9,5% van het totaal aantal gebouwde toestellen...

                                Men kan dus stellen dat het veiliger vliegen is met een TU-154 dan met een B737-100 of B737-200

                                Comment


                                • Iemand vertelde me in die context dat als een B737 op z'n Russisch onderhouden zou worden, er nog meer neer zouden vallen

                                  Comment


                                  • artikel uit de standaard:

                                    Nieuwe vliegtuigstoeltjes 'beetje krap'
                                    • maandag 13 september 2010, 15u39
                                    • Auteur: sdg
                                    Voor veel mensen is er nu al te weinig beenruimte in een vliegtuig, en dat zal in de toekomst wellicht niet verbeteren. Het bedrijf SkyRider stelt volgende week op de Aircraft Interiors Expo Americas haar nieuwe vliegtuigzetels voor, en die zijn nog compacter.

                                    Nieuwe vliegtuigstoeltjes 'beetje krap'







                                    Verschillende vliegtuigmaatschappijen die goedkope vluchten aanbieden hebben al interesse getoond voor de stoeltjes. Want zo kunnen ze meer reizigers vervoeren.
                                    Passagiers zullen volgens het ontwerp amper 50 centimeter beenruimte hebben. De benen strekken is niet meer mogelijk want het gewicht van het lichaam wordt gedeeltelijk gedragen door de benen.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • Dat kan toch niet serieus zijn want die stoeltjes kunnen toch totaal niet veilig zijn?

                                      Ze hebben zelfs geen riemen en die kunnen sowieso de slag van een impact bij een crash niet weerstaan, en kieperen al die stoeltjes omver.

                                      Portfolio
                                      | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!

                                      Comment


                                      • Ik zwem nog liever diverse oceanen over dan dat ik ooit in zo'n tuinstoel plaatsneem

                                        Comment


                                        • Probeer maar eens 2 uur op zo'n stoel te "zitten", ik denk dat er velen met bibberende spieren na een half uur op de grond vallen
                                          Ze zouden eens moeten nadenken over een andere opstelling van de zitgedeelten om meer mensen mee te krijgen.

                                          Op deze manier kan je evengoed rechtstaan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X