Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Ik zwem nog liever diverse oceanen over dan dat ik ooit in zo'n tuinstoel plaatsneem
    start!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
      start!
      Niet direct, naast auto's is vliegen het enige waar ik redelijk wat geld aan durf te spenderen, vroeger al genoeg met bloedklonters aangekomen!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
        Op deze manier kan je evengoed rechtstaan.

        O'Leary hoort het je graag zeggen!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Niet direct, naast auto's is vliegen het enige waar ik redelijk wat geld aan durf te spenderen, vroeger al genoeg met bloedklonters aangekomen!
          ok niet dan

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
            ok niet dan

            Probeer het zelf eens? You'd make a perfect beached whale!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Noem me gek, maar ik heb de laatste weken al erg veel info gevonden over zelf transatlantisch vliegen. Leuk spul

              Routes: http://xpda.com/flyingtoeurope/

              Tweemotorige props met jet fuel/diesel:


              Of gewoon een russisch watervliegtuigje met twee props
              http://www.aerovolga.com/eng/
              Al vaak gedaan!

              Nu serieus, plannen in die richting?

              Doe mij maar zo'n Diamond Twin Star. 269k euro + BTW voor een goeie tweedehands inc. full IFR instrumenten, weerradar, autopilot, long range tanks etc.
              Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
              • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
              • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
              • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                Niet direct, naast auto's is vliegen het enige waar ik redelijk wat geld aan durf te spenderen, vroeger al genoeg met bloedklonters aangekomen!
                Een aspirientje nemen voor een lange vlucht lost al veel op

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  artikel uit de standaard:



                  Maar allé, ge houdt dat toch niet voor mogelijk.

                  Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                    Een aspirientje nemen voor een lange vlucht lost al veel op
                    Thanks, but not thanks....

                    Comment


                    • Naast die griet wil ik wel twee proberen te zitten ze. Let op "naast"

                      Comment


                      • No membership of mile high club alhier

                        Comment


                        • Voor mij mag het op de -1 van de Hyatt ze

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                            Nu serieus, plannen in die richting?

                            Doe mij maar zo'n Diamond Twin Star. 269k euro + BTW voor een goeie tweedehands inc. full IFR instrumenten, weerradar, autopilot, long range tanks etc.
                            Het aangename aan het nuttige koppelen? Autorijden gaat niet snel genoeg, en qua uitzichten ben je volgens mij ook beter af op enkele duizenden meters dan gelijkvloers in de file. Als ik dan verhalen hoor van mensen die op een ochtend hun Stemme S10-VT buiten rollen, opstijgen, ermee naar Zwitserland vliegen, daar wat gaan zweefvliegen, lunch en avondeten scoren en terug naar België vliegen op een dag...

                            Eilandje wat ik ook eens wil bezoeken met een vliegtuig zijn de Faeröer eilanden. Toevallig net interessant gelegen want van België tot daar geen 2000 nmi, en van Faeröer tot Goose Bay net ook geen 2000 nmi, zonder dat je daarvoor ver van mogelijke uitwijkplaatsen zoals Ijsland en Groenland moet vliegen. En eens in Canada heb je daar ook belachelijk grote stukken natuur.

                            Zo een Twin Star is zeker interessant, maar aan die prijs zit je met de oudere 1.7 diesels. Ik vind die rus ook interessant omdat ie niet veel in prijs scheelt met de Twin Star, maar wel meer ruimte heeft en je er ook los mee kan landen in één van Canada's meren. Je kan bij wijze van spreken zelf charter gaan spelen en rijke Toronto'ers oppikken vlak bij downtown, en naar hun cottage ten noorden van de stad vliegen .

                            Maar da's voor een tweede leven . Eerst twijfelen hoe mijn PPL te halen, en of ik best los het hele spel haal of enkel PPL + IFR + tweemotorige rating. Voor dagopleiding heb ik geen tijd, dus theorie zal zelfstudie of avondopleiding zijn, en praktijk moet ik zien wat ik doe. 6 weken Canada voor een PPL is ook geen ramp .

                            Comment




                            • Huidige vloot: 12 A388
                              Eind dit jaar : 15 A388

                              Huidige bestellingen: 90 A388 vliegtuigen tegen eind 2017.

                              Zou Emirates met dit artikel niet gewoon druk willen zetten op airbus om de A389 te ontwikkelen? Deze verlengde 'whale of the skies' zou 100 extra zetels hebben ten opzichte van het A380-800 model.

                              Stel je voor dat corsairfly er ooit zo een in handen krijgt... die stoppen daar meer dan 1000 man in

                              Comment


                              • Een interessant stukje lectuur over de ultieme site voor frequent flyers, Flyertalk.com, en hun "evenement" dat ze vorig jaar georganiseerd hadden. De allereerste "Star Mega DO" die dit jaar gevolgd wordt door de "Star Mega DO 2".

                                De Star Mega DO 2 zal er als volgt uitzien:

                                31 oktober:

                                - Party in het Westin hotel te New York

                                1 November:

                                - JFK Airport: Snack & Drinks in the LH lounge
                                - Vlucht van JFK naar FRA

                                2 November:

                                - 14h00-18h00: Star Alliance Event met de Star Alliance Partners
                                - 14h30-16h30: Intieme sessie met LH "Lady Bee" (bezoek A380)
                                - 17h00-19h00: Sneak Preview inovaties LH B747-8i + Frequent Flyer workshops
                                - 19h00-xxh00: Avondreceptie met de leiding van Star Alliance en de Lufthansa group

                                3 November:

                                - Vlucht van FRA naar IAH
                                - Avondreceptie

                                4 November:

                                - Bezoek Continental Airlines
                                - Frequent Travellers Awards event

                                5 November:

                                - Chartervlucht van IAH naar PHX, uitgevoerd door een CO B757-300
                                - US Airways event
                                - Chartervlucht van PHX naar PAE
                                - Bezoek Boeing fabrieken en bezoek aan de B747-8i van LH

                                6 November:

                                Einde Star Mega DO 2, terugvlucht

                                Link: http://www.concierge.com/cntraveler/articles/502250
                                Flyertalk: www.flyertalk.com
                                Star Mega DO 2: http://www.starmegado.com

                                Inschrijven kan nog op bovenstaande website. Kostprijs vluchten FRA-IAH / SEA-FRA: 2.918 USD + taksen (business class). De charter kost 699 USD (economy) of 1.499 USD (First). Hotels zijn tegen een speciaal reductietarief te boeken.
                                Last edited by ; 21/09/2010, 14:43.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door duckie Bekijk Berichten
                                  Zou Emirates met dit artikel niet gewoon druk willen zetten op airbus om de A389 te ontwikkelen? Deze verlengde 'whale of the skies' zou 100 extra zetels hebben ten opzichte van het A380-800 model.
                                  IMHO zal de A389 er nooit komen... Ondanks dat de A380 een succes lijkt is het eigenlijk ver van een succes te noemen. 40% van alle bestelde toestellen werden besteld door EK (wat niet echt gezond is voor Airbus)... Verder zit Airbus op dit ogenblik nog maar aan pakweg de helft van de toestellen die ze moeten verkopen om break even te draaien... Airbus moet nog minimaal 200 A380's verkopen voordat ze nog maar eraan kunnen denken om winst te maken... Als we zien dat Airbus er 10 jaar over gedaan heeft om 234 whalejets te verkopen (Het A380 programma werd in 2000 gestart met 50 orders) dan kan men aannemen dat het nog eens 10 jaar zal duren voordat men dus op het break even pijl zit... Sinds de zogenaamde "first flight" zal er op dat moment reeds 15 jaar verstreken zijn en moet men bij Airbus beginnen denken aan een update (of upgrade). Tegen dan zal men stilaan moeten denken aan de A388NEO (New Engine Option) wat weer extra ontwikkelingskosten met zich mee zal brengen...

                                  Volgens mij zal dus de A380-900 en ook de A380-800F nooit gebouwd worden...

                                  De A380 is een nicheproduct waarvan Airbus heel veel verwacht had maar dat uiteindelijk z'n verwachtingen niet zal inlossen... Airbus zal binnen dit en 10 jaar hun pollekes mogen kussen als men alle kosten die ze in de ontwikkeling van de A380 gepompt hebben teruggewonnen heeft...

                                  De markt voor de VLA's is bijzonder klein geworden, getuige hiervan is ook de B747-8i die voor geen meter verkoopt... Twinjets hebben dankzij de huidige ETOPS/LROPS certificeringen dan ook quasi geen nadeel meer tov tri- of quadjets en wordt er heden ten dage meer aandacht geschonken aan frequentie ipv capaciteit... Vooral de Noord Amerikaanse markt voor VLA's is momenteel onbestaande... Zowel DL & UA (operators van de 744's) hebben al aangegeven dat ze geen interesse hebben in een VLA en dat ze frequentie boven capaciteit verkiezen...

                                  Comment


                                  • Voila,

                                    Net nog eens een vluchtje geboekt voor volgend jaar...


                                    2010-03-11:

                                    UA951: BRU-IAD
                                    UA461: IAD-LAS

                                    2010-03-21:

                                    UA236: LAS-IAD
                                    UA950: IAD-BRU

                                    Dit voor de spotprijs van 502 EUR

                                    Als ik nu nog goedkoop naar business kan upgraden op de luchthaven ben ik content

                                    Comment


                                    • Bralo ... heb het je al eens gezegd denk ik: VLA = very light aircraft

                                      Morgen is het voor ons een grote dag ivm afschaffing van de Martinair passage. Waarschijnlijk krijgen zij ons freighters en gaan wij misschien een paar van hun vakantiebestemmingen overnemen. Vraag is hoe ze dat willen regelen wat betreft piloten.
                                      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                        Bralo ... heb het je al eens gezegd denk ik: VLA = very light aircraft
                                        I know, maar het wordt op internet meer gebruikt om "Very Large Aircrafts" te omschrijven

                                        Comment


                                        • Btw, er deden al een tijdje in de wandelgangen geruchten over Brussels Airlines de ronde maar nu ze ook op sites verschenen zijn een overzichtje:


                                          1) Long Haul

                                          - A330-300 toestellen krijgen een volledige upgrade: nieuwe business klasse en nieuwe economy klasse. Beide cabines krijgen ook AVOD IFE ter beschikking. (Eerste toestel gaat volgende maand binnen)
                                          - Beslissing over de 6de A330-300 is nakend, deze zal eveneens ingezet worden in de AFI ops waardoor sommige routes non stop ipv triangular zouden worden.
                                          - Een 7de Airbus A330 zou eveneens in de pijplijn zitten en blijkbaar wordt er aan gedacht om vanaf volgende zomer/winter (2011) TATL ops naar JFK/EWR te starten.

                                          2) Medium & Short haul

                                          - 2 A320's zullen de vloot vervoegen, dit ten gevolge van het Club Med contract.
                                          - 1 A321 & 4 A319's zouden eveneens in de pijplijn zitten om de vloot volgend jaar te vervoegen, dit enerzijds als ter vervanging van enkele Avro's die de vloot zullen verlaten en anderzijds als upgrade. Mogelijk verlaat ook 1 A319 die van Air Inter gekomen de vloot van SN wegens ongeschikt.

                                          Het zijn en blijven natuurlijk geruchten zolang er geen officiële mededelingen volgen maar het lijkt erop dat SN stilaan maar zeker aan het groeien is

                                          Comment

                                          Working...
                                          X