Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
    't Is heel direct en snel he!
    Weinig pre-check in time, gewoon te voet 100m stappen en de vlieger in.
    40-45min later ben je er. 20min metro en je staat in hartje London St Pancreas.

Die wind van voorbije dagen was al aardig ja, maakt het voor ons spectaculairder

Niet alleen voor jullie

Enkel in het terugkomen kregen we wel een zeer vreemd verhaal te horen van de check-in lady.

Vertrek was voorzien op LCY om 19.10h. Waren daar om 18.20, dus goed op tijd.
    Ze checkt ons in maar ik merk dat ze rond mijn bagage een stand-by tag doet. Ze verteld er prompt bij dat alles zal afhangen van welke kant de piloot toegewezen krijgt voor op te stijgen (over canary wharf is steilere klim en dus minder passagiers en bagage of over de docks en dan kon iedereen wel mee)

Na wat verdere vragen hierover bleek dat we volgens haar de 2de en de 3de persoon waren om in te checken en er normaal gezien geen probleem zou zijn, we moesten enkel om 18.35h naar een andere desk waar we definitieve stoelen toegewezen zouden krijgen.

Wij naar daar, met ondertussen wat andere ongenoegde reizigers naar Antwerpen en Luxemburg (want ook daar was iets aan de hand). We krijgen na wat aandringen en gezaag dan toch plaatsen toegewezen, mede doordat onze koffers al door waren. Wij al lopend naar de security (wat daar super lang duurt imo) en verder naar de gate waar we nog eens andere stoelen toegewezen kregen.

Op het vliegtuig aangekomen bleek dit al zo goed als vol te zitten, hoewel we de 2de en 3de waren... De andere mensen bleken, na het te hebben gevraagd, al een 15 minuten op het toestel te zitten.

We kregen bovendien van de check-in agente een verhaal te horen dat we anders met een speciale vlucht van 20 na 8 meekonden, vraag me nog steeds af welke dat dat is?

Heb al vaker standby gestaan (SN) en overboekte vluchten gehad (KLM) maar dit vond ik toch maar zeer vreemd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
      Niet alleen voor jullie

Enkel in het terugkomen kregen we wel een zeer vreemd verhaal te horen van de check-in lady.

Vertrek was voorzien op LCY om 19.10h. Waren daar om 18.20, dus goed op tijd.
      Ze checkt ons in maar ik merk dat ze rond mijn bagage een stand-by tag doet. Ze verteld er prompt bij dat alles zal afhangen van welke kant de piloot toegewezen krijgt voor op te stijgen (over canary wharf is steilere klim en dus minder passagiers en bagage of over de docks en dan kon iedereen wel mee)

Na wat verdere vragen hierover bleek dat we volgens haar de 2de en de 3de persoon waren om in te checken en er normaal gezien geen probleem zou zijn, we moesten enkel om 18.35h naar een andere desk waar we definitieve stoelen toegewezen zouden krijgen.

Wij naar daar, met ondertussen wat andere ongenoegde reizigers naar Antwerpen en Luxemburg (want ook daar was iets aan de hand). We krijgen na wat aandringen en gezaag dan toch plaatsen toegewezen, mede doordat onze koffers al door waren. Wij al lopend naar de security (wat daar super lang duurt imo) en verder naar de gate waar we nog eens andere stoelen toegewezen kregen.

Op het vliegtuig aangekomen bleek dit al zo goed als vol te zitten, hoewel we de 2de en 3de waren... De andere mensen bleken, na het te hebben gevraagd, al een 15 minuten op het toestel te zitten.

We kregen bovendien van de check-in agente een verhaal te horen dat we anders met een speciale vlucht van 20 na 8 meekonden, vraag me nog steeds af welke dat dat is?

Heb al vaker standby gestaan (SN) en overboekte vluchten gehad (KLM) maar dit vond ik toch maar zeer vreemd.
      Ja das raar, van zo'n zaken kennen wij er het fijne niet van.
      Misschien nog later terugkomen met een ferry of positioning flight, geen idee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
        Ja das raar, van zo'n zaken kennen wij er het fijne niet van.
        Misschien nog later terugkomen met een ferry of positioning flight, geen idee.
        Het enigste wat ik me nog kon inbeelden was dat de avondvlucht van Manchester halt zou houden op LCY.

Ach ja we konden nog mee en anders was er nog de voorziene compensatie en de ochtendvlucht van maandag

Comment

• Vraagje: wat zou jullie voorkeur genieten

de A320 en dan de A340-600 van Iberia

of wel 2* de 767 (waaronder de 400) van Delta...

Beide hadden geen superservice meende ik te weten, of zit ik verkeerd.

Comment

• Naar?
            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
              Naar?

Buenos Aires...

Een van de mogelijkheden voor volgend jaar.

Comment

• Voor zo'n lange vlucht(en) hecht ik steeds veel belang aan het IFE. Als't een vliegtuigje is met uitsluitend overhead screens, dan mogen ze het al vergeten.

Delta staat op dat vlak nog niet ver. Iberia : geen idee.

Voor de rest, als je economy vliegt, maakt het type maatschappij weinig verschil en 't heeft dikwijls te maken met pech of geluk. De goedkoopste prijs is dan duur genoeg voor mij.
                BMW E46 318d '05

Comment

Voor zo'n lange vlucht(en) hecht ik steeds veel belang aan het IFE. Als't een vliegtuigje is met uitsluitend overhead screens, dan mogen ze het al vergeten.

Delta staat op dat vlak nog niet ver. Iberia : geen idee.

Voor de rest, als je economy vliegt, maakt het type maatschappij weinig verschil en 't heeft dikwijls te maken met pech of geluk. De goedkoopste prijs is dan duur genoeg voor mij.

Ja maar er zijn nog andere opties. IFE bij Iberia is ook geen vette naar horen zeggen. Ook enkel overheads op hun 340-600.

Andere mogelijkheid is opnieuw naar Kaapstad te gaan, maar dan in de zomer (ginder) met lufthansa.

Comment

Ja maar er zijn nog andere opties. IFE bij Iberia is ook geen vette naar horen zeggen. Ook enkel overheads op hun 340-600.

Andere mogelijkheid is opnieuw naar Kaapstad te gaan, maar dan in de zomer (ginder) met lufthansa.
                    Vliegt BA niet naar Buenos Aires?
                    BMW E46 318d '05

Comment

• BA en AF vliegen volgens mij ook aan schappelijke tarieven naar Buenos Aires, als je vanaf Brussel vliegt tenminste.. (AF vermoedelijk thalys naar CDG)

Comment

Vliegt BA niet naar Buenos Aires?
                        Ja, uitgevoerd door 747.

Comment

Londen City vanuit Antwerpen zijn zalige vluchten!

Vooral vorige vrijdag met die hevige wind en de cockpitdeur was open, vanwaar het plots veel spectaculairder lijkt dan gewoon in de cabine.
                          Heb ik ook al gedaan, met zo'n propellor Fokker. (50?)

Idd, relaxte manier voor naar london te geraken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            Heb ik ook al gedaan, met zo'n propellor Fokker. (50?)

Idd, relaxte manier voor naar london te geraken.
                            Echt hé!

Alleen met de turbulentie kwam ik enkele handen tekort om alles vast te houden op het tafeltje

Comment

Ja, uitgevoerd door 747.
                              Dan zou de keuze voor mij rap gemaakt zijn...
                              BMW E46 318d '05

Comment

• Als er iemand me wil helpen met kiezen, wat te doen met 275K miles bij QR...

Let er wel op dat QR enkel F heeft vanaf LHR, FRA, CDG en soms MUC naar DOH, maar bon...J is al goed genoeg

Ondertussen ook SPG Gold bereikt en probably HHonors Diamond tegen einde deze week.

Comment

Dan zou de keuze voor mij rap gemaakt zijn...

Ja inderdaad als het Buenos Aires wordt precies beter met BA, hoewel iets duurder als Delta en Iberia.

Maar er zijn nog andere opties, Kaapstad met LH of NY en Miami

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    Als er iemand me wil helpen met kiezen, wat te doen met 275K miles bij QR...

Let er wel op dat QR enkel F heeft vanaf LHR, FRA, CDG en soms MUC naar DOH, maar bon...J is al goed genoeg

Ondertussen ook SPG Gold bereikt en probably HHonors Diamond tegen einde deze week.
                                    Rustig laten staan en verder sparen

Comment

Ja inderdaad als het Buenos Aires wordt precies beter met BA, hoewel iets duurder als Delta en Iberia.

Maar er zijn nog andere opties, Kaapstad met LH of NY en Miami
                                      Keuzes genoeg voor EZE denk ik...

BA via LHR
                                      LH via FRA
                                      AR via MAD
                                      UX via MAD
                                      AF via CDG
                                      IB via MAD
                                      KL/AR via GRU

Mijn voorkeur zou uitgaan naar BA... AF zou ik uitsluiten omdat ze op de EZE route de Boeing 777-200 gebruiken die van een high density economy layout is voorzien waardoor je met 10 naast elkaar zit ipv de normale 9...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                        Rustig laten staan en verder sparen

Tot ze de World Cup organiseren in 2022 zeker

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                          Keuzes genoeg voor EZE denk ik...

BA via LHR
                                          LH via FRA
                                          AR via MAD
                                          UX via MAD
                                          AF via CDG
                                          IB via MAD
                                          KL/AR via GRU

Mijn voorkeur zou uitgaan naar BA... AF zou ik uitsluiten omdat ze op de EZE route de Boeing 777-200 gebruiken die van een high density economy layout is voorzien waardoor je met 10 naast elkaar zit ipv de normale 9...
                                          Bedankt! Enkel AR en UX zijn me niet gekend...

Lanchile?

Comment

Working...
                                          X