Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Op 4 december 2010 gebeurde er een incident met een Tupolev TU-154M van Dagestan Airlines. Het toestel had problemen met enkele motoren kort na het opstijgen vanaf de luchthaven Vnukovo in Moskou, het toestel maakte daarop een noodlanding op de luchthaven Domodedovo in Moskou waarbij het toestel uiteindelijk in enkele stukken brak. Bij het incident verloren 2 mensen het leven en werden er 78 gewond waarvan 8 ernstig.

    Merk: Tupolev
    Type: TU-154M
    Bouwjaar: 1992
    MSN: 92A-927
    Registratie: RA-85744
    Operator: Dagestan Airlines / South East Airlines




    Het toestel werd in 1992 nieuw af fabriek aan Aeroflot geleverd met registratie CCCP-85744, later werd het toestel door verschillende partijen geleased en verkocht om in 2008 nogmaals te koop aangeboden te worden met amper 7.800 vlieguren en 2.300 cycli waarna het bij Dagestan Airlines terecht kwam.


    Het toestel vervoerde vorige maand nog de nationale ploeg naar Rusland voor een vriendschappelijke match.
    Last edited by ; 06/12/2010, 11:29.

    Comment




    • Friple 7, here we come!

      Comment


      • Naar waar en hoelaat? Ik moet sebiet naar Schiphol. Op en neertje Parijs door naar Lissabon.
        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten


          Friple 7, here we come!
          Ah, de 772

          Daarop heb je tenminste nog iets van plaats Op de 773 daarentegen zit je met de high density seating...

          Comment


          • Inderdaad de 777-200 (er?)

            Amsterdam-Kaapstad op 2/2/2011 om 10.35u
            en terug op 13/2/2011 om 00.55u

            Als het even goed is als vorig jaar, thumbs up dan voor KLM

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
              Inderdaad de 777-200 (er?)

              Amsterdam-Kaapstad op 2/2/2011 om 10.35u
              en terug op 13/2/2011 om 00.55u

              Als het even goed is als vorig jaar, thumbs up dan voor KLM
              Allemaal 777-206ER

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
                Inderdaad de 777-200 (er?)

                Amsterdam-Kaapstad op 2/2/2011 om 10.35u
                en terug op 13/2/2011 om 00.55u

                Als het even goed is als vorig jaar, thumbs up dan voor KLM
                Als je goed wil zitten moet je voor volgende zitjes gaan:


                10AB - Economy comfort, bulkhead
                10DEF - Economy comfort, bulkhead
                10HJ - Economy comfort, bulkhead
                11C - Economy comfort, geen zitje voor je door het ontbreken van 10C
                11G - Economy comfort, geen zitje voor je door het ontbreken van 10G
                31ABC - exit row
                31GHJ - exit row
                40ABC - extra beenruimte door de vorm van het toestel
                40GHJ - extra beenruimte door de vorm van het toestel

                Tenzij je business vliegt natuurlijk

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                  Als je goed wil zitten moet je voor volgende zitjes gaan:


                  10AB - Economy comfort, bulkhead
                  10DEF - Economy comfort, bulkhead
                  10HJ - Economy comfort, bulkhead
                  11C - Economy comfort, geen zitje voor je door het ontbreken van 10C
                  11G - Economy comfort, geen zitje voor je door het ontbreken van 10G
                  31ABC - exit row
                  31GHJ - exit row
                  40ABC - extra beenruimte door de vorm van het toestel
                  40GHJ - extra beenruimte door de vorm van het toestel

                  Tenzij je business vliegt natuurlijk

                  Business kostte meer dan het viervoudige

                  Bij KLM worden de economy comfort zetels 24 uur op voorhand doorverkocht voor 70€ dacht ik...

                  Die 31 en 40 daarentegen zijn wel interessant, zullen we vragen aan de check-in.

                  Enkel is de G stoel te vermijden daar daar de IFE zit op de vloer (dacht ook nog de C stoel)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                    Als je goed wil zitten moet je voor volgende zitjes gaan:


                    10AB - Economy comfort, bulkhead
                    10DEF - Economy comfort, bulkhead
                    10HJ - Economy comfort, bulkhead
                    11C - Economy comfort, geen zitje voor je door het ontbreken van 10C
                    11G - Economy comfort, geen zitje voor je door het ontbreken van 10G
                    31ABC - exit row
                    31GHJ - exit row
                    40ABC - extra beenruimte door de vorm van het toestel
                    40GHJ - extra beenruimte door de vorm van het toestel

                    Tenzij je business vliegt natuurlijk
                    dank u!

                    Stoel 40H/J in het heengaan en 40AB in het terugkomen

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                      Als je goed wil zitten moet je voor volgende zitjes gaan:


                      10AB - Economy comfort, bulkhead
                      10DEF - Economy comfort, bulkhead
                      10HJ - Economy comfort, bulkhead
                      11C - Economy comfort, geen zitje voor je door het ontbreken van 10C
                      11G - Economy comfort, geen zitje voor je door het ontbreken van 10G
                      31ABC - exit row
                      31GHJ - exit row
                      40ABC - extra beenruimte door de vorm van het toestel
                      40GHJ - extra beenruimte door de vorm van het toestel

                      Tenzij je business vliegt natuurlijk
                      Op seatguru vind ik inderdaad bevestiging van wat je gezegd hebt maar andere sites tonen dan weer dat stoelen op rij 40 toch wat minpunten hebben. (als opmerking stond er toch beware bij)

                      Is daar iets van aan?

                      Comment


                      • Blijkbaar veel mensen met een vliegtuigpassie hier...

                        Ik ben er ook van gebeten:
                        Voor diegene die interesse moesten hebben;

                        www.meevliegen.be
                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                        www.meevliegen.be

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                          Hmm... Een zeer uniek stukje...

                          Een handleiding voor een toestel dat niet bestaat?

                          x53 is de klantencode voor de United States Air Force maar deze hebben geen Boeing 747-253F. De toestellen van het Amerikaanse leger krijgen allemaal een specifieke typebenaming, het bekenste voorbeeld is bvb Air Force One dat strikt gezien weliswaar gebaseerd is op de Boeing 747-200 maar in de realiteit een Boeing VC-25 is (ze staan dacht ik wel op hetzelfde Airworthiness Certificate). Een ander voorbeeld zijn bvb varianten van de Boeing 737-700 die in dienst zijn als Boeing C40A, C40B, C40C. En zo zijn er nog vele anderen

                          De Boeing 747-253F is eigenlijk de Boeing KC-33A die in de jaren 70 ontwikkeld werd als antwoord voor de McDonnel Douglas KC-10A, de tankervariant van de DC-10.

                          :-)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                            Hmm... Een zeer uniek stukje...

                            Een handleiding voor een toestel dat niet bestaat?

                            x53 is de klantencode voor de United States Air Force maar deze hebben geen Boeing 747-253F. De toestellen van het Amerikaanse leger krijgen allemaal een specifieke typebenaming, het bekenste voorbeeld is bvb Air Force One dat strikt gezien weliswaar gebaseerd is op de Boeing 747-200 maar in de realiteit een Boeing VC-25 is (ze staan dacht ik wel op hetzelfde Airworthiness Certificate). Een ander voorbeeld zijn bvb varianten van de Boeing 737-700 die in dienst zijn als Boeing C40A, C40B, C40C. En zo zijn er nog vele anderen

                            De Boeing 747-253F is eigenlijk de Boeing KC-33A die in de jaren 70 ontwikkeld werd als antwoord voor de McDonnel Douglas KC-10A, de tankervariant van de DC-10.

                            :-)
                            Zou dat iets waard zijn? Zijn toch originele Boeing boekjes...drukfoutje dan?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                              Zou dat iets waard zijn? Zijn toch originele Boeing boekjes...drukfoutje dan?
                              Goh, wat is zoiets waard? Zoveel als de zot ervoor wil geven denk ik

                              Het model 747-253F werd in ieder geval nooit gebouwd doch dit wil echter niet zeggen dat het een drukfout is. Als men een aanbesteding uitschrijft voor een bepaald goed, in dit geval een strategische tanker, dan telt zo'n dossier duizenden pagina's en ja een mogelijk onderdeel van zo'n dossier kunnen handleidingen, boekjes, zelfs reclame zijn... Ik vermoed dat jij een onderdeel van het dossier hebt (ttz: een van de overschotjes).

                              Als je er vanaf wil dan wil ik ze gerust overnemen, als het niet teveel kost natuurlijk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                Ah, de 772

                                Daarop heb je tenminste nog iets van plaats Op de 773 daarentegen zit je met de high density seating...
                                In C is de 200 een pak slechter dan de 300. Ben een paar maand geleden met zo een 777 200 naar kaapstad gevlogen en voelde een pak minder comfortabel dan een 777-300 van KLM.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door TDG Bekijk Berichten
                                  In C is de 200 een pak slechter dan de 300. Ben een paar maand geleden met zo een 777 200 naar kaapstad gevlogen en voelde een pak minder comfortabel dan een 777-300 van KLM.
                                  Dat is niet logisch. In de 300 staat een extra rij stoelen (in de breedte gezien uiteraard) waardoor stoelen (?) en gangpaden smaller zijn. Daar komt bij dat de 300's langer zijn en dus gevoeliger zijn voor turbulentie.
                                  Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                  • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                  • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                  • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door TDG Bekijk Berichten
                                    In C is de 200 een pak slechter dan de 300. Ben een paar maand geleden met zo een 777 200 naar kaapstad gevlogen en voelde een pak minder comfortabel dan een 777-300 van KLM.

                                    Ik vond de 3-3-3 opstelling toch zeer comfortabel vorig jaar.

                                    Daar waar de 300 toch een stoeltje meer heeft per rij...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                      Op 4 december 2010 gebeurde er een incident met een Tupolev TU-154M van Dagestan Airlines. Het toestel had problemen met enkele motoren kort na het opstijgen vanaf de luchthaven Vnukovo in Moskou, het toestel maakte daarop een noodlanding op de luchthaven Domodedovo in Moskou waarbij het toestel uiteindelijk in enkele stukken brak. Bij het incident verloren 2 mensen het leven en werden er 78 gewond waarvan 8 ernstig.

                                      Merk: Tupolev
                                      Type: TU-154M
                                      Bouwjaar: 1992
                                      MSN: 92A-927
                                      Registratie: RA-85744
                                      Operator: Dagestan Airlines / South East Airlines

                                      Het toestel werd in 1992 nieuw af fabriek aan Aeroflot geleverd met registratie CCCP-85744, later werd het toestel door verschillende partijen geleased en verkocht om in 2008 nogmaals te koop aangeboden te worden met amper 7.800 vlieguren en 2.300 cycli waarna het bij Dagestan Airlines terecht kwam.


                                      Het toestel vervoerde vorige maand nog de nationale ploeg naar Rusland voor een vriendschappelijke match.

                                      Is er al een oorzaak bekend?
                                      Zo'n toestellen vliegen er nog vrij veel toch.
                                      2.0 JTDm

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
                                        Ik vond de 3-3-3 opstelling toch zeer comfortabel vorig jaar.

                                        Daar waar de 300 toch een stoeltje meer heeft per rij...
                                        In C, zijnde business

                                        De 77W is dan ook nieuwer dan de 772 waardoor deze eerste nieuwere zitjes heeft in heel het toestel. De opstelling in C is zowel in de 772 als de 77W dezelfde met 2-3-2.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X