Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
    Dat is niet logisch. In de 300 staat een extra rij stoelen (in de breedte gezien uiteraard) waardoor stoelen (?) en gangpaden smaller zijn. Daar komt bij dat de 300's langer zijn en dus gevoeliger zijn voor turbulentie.
    D,

    Hij heeft het over business. In business hebben de stoelen in de 772 als in de 77W dezelfde opstelling met 2-3-2. Alleen heeft de 77W nieuwere seats dan de 772 en dat kan in business wel degelijk een verschil uitmaken in comfort, zeker aangezien dezelfde opstelling, breedte en seatpitch gebruikt werd.

    In eco is het natuurlijk omgekeerd, daar is de 772 onmiskenbaar comfortabeler dan de high density layout van de 77W, ook al is de seatpitch in economy wel erg beperkt in beide toestellen...

    Qua vliegeigenschappen en het comfort door het vliegen zelf zal de 772 inderdaad comfortabeler vliegen dan de 77W.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
      Is er al een oorzaak bekend?
      Zo'n toestellen vliegen er nog vrij veel toch.
      In tegenstelling to bij de Australische vrienden waar je dagelijks updates kan en mag verwachten over incidenten kan het bij de Russische diensten wel wat langer duren. Dus nog effe rustig afwachten

      Comment


      • Het geschil tussen Qantas and Rolls-Royce blijft verder duren. Uit voorzorg heeft Qantas bijna 2 weken geleden een rechtzaak geopend om compensatie te zoeken voor de geleden schade.

        Van de Trent 972 die bij Qantas in gebruik is zijn er ondertussen 3 versies uit. De originele versie, de "B" modificatie en de nieuwste "C" modificatie.

        QF gebruikt de 972 versie voor het verhoogd vermogen, noodzakelijk voor de routes tussen Australië en LAX. Door de problemen met de motoren heeft Rolls Royce een beperking geplaatst op het vermogen en mogen deze niet meer op vol vermogen gebruikt worden. Door deze maatregel kan QF haar toestellen met (vernieuwde) motoren dan ook niet gebruiken om naar LAX te vliegen.

        Als kers op de taart heeft Rolls-Royce nu ook nog gezegd dat de motoren (inclusief de "C" versie!) een maximale levensduur hebben van 75 cyclussen indien het volle vermogen gebruikt wordt.

        Dat nieuwe toestellen niet noodzakelijk de nieuwste motoren hebben bleek door het feit dat een nieuwe A380-842 van Qantas die klaar voor levering stond een mix had van zogenaamde "B" en "C" motoren. De levering van het toestel werd dan ook door QF uitgesteld om ervoor te zorgen dat de motoren veranderd zouden worden in de "C" versie...


        Volgens info zou Nancy-Bird Walton dan mogelijk toch in Singapore hersteld worden maar voorlopig is hier nog geen definitief antwoord over...

        To be continued...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
          D,

          Hij heeft het over business. In business hebben de stoelen in de 772 als in de 77W dezelfde opstelling met 2-3-2. Alleen heeft de 77W nieuwere seats dan de 772 en dat kan in business wel degelijk een verschil uitmaken in comfort, zeker aangezien dezelfde opstelling, breedte en seatpitch gebruikt werd.

          In eco is het natuurlijk omgekeerd, daar is de 772 onmiskenbaar comfortabeler dan de high density layout van de 77W, ook al is de seatpitch in economy wel erg beperkt in beide toestellen...

          Qua vliegeigenschappen en het comfort door het vliegen zelf zal de 772 inderdaad comfortabeler vliegen dan de 77W.
          Sorry, C class ... daar had ik over gelezen. You're right.
          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
            Blijkbaar veel mensen met een vliegtuigpassie hier...

            Ik ben er ook van gebeten:
            Voor diegene die interesse moesten hebben;

            www.meevliegen.be
            Vlieg je toevallig op Deurne?
            D-EKAA is een dagdagelijkse klant van ons , 't toestel dan toch....

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
              Blijkbaar veel mensen met een vliegtuigpassie hier...

              Ik ben er ook van gebeten:
              Voor diegene die interesse moesten hebben;

              www.meevliegen.be
              Ben jij zelf van deze organisatie? Wel een mooi toestel wat die mannen hebben. Al is Crashna natuurlijk wel een beetje voorbijgestreefd.

              Als je op de site bent gekomen omdat je een keer wil vliegen, dan laat je maar iets weten en mag je met mij een keer gratis meevliegen. Zelfs langer dan een half uur. Wel even wachten tot het een beetje beter weer is.
              Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
              • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
              • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
              • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

              Comment


              • Voor de liefhebbers:


                Terminal Male International Airport





                Terminal Hanimaadhoo Airport

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                  Vlieg je toevallig op Deurne?
                  D-EKAA is een dagdagelijkse klant van ons , 't toestel dan toch....
                  Klant van jullie? werk jij op de luchthaven misschien?

                  Of bij een maintenancebedrijf dat zou geen goeie reclame zijn
                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                  www.meevliegen.be

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                    Ben jij zelf van deze organisatie? Wel een mooi toestel wat die mannen hebben. Al is Crashna natuurlijk wel een beetje voorbijgestreefd.

                    Als je op de site bent gekomen omdat je een keer wil vliegen, dan laat je maar iets weten en mag je met mij een keer gratis meevliegen. Zelfs langer dan een half uur. Wel even wachten tot het een beetje beter weer is.
                    Met wat vlieg jij dan? En waar?
                    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                    www.meevliegen.be

                    Comment


                    • De luchthaven van Brussel is (of wordt) gesloten voor vertrekkend verkeer wegens gebrek aan ontijzel vloeistof. BRU blijft open voor aankomend verkeer maar kan het ontijzelen van toestellen niet garanderen. Volgens iemand op Airliners.net gebruikt men voor het ontijzelen van een toestel (widebody) tot 10.000 liter van het product, als we aannemen dat het product gemixt wordt met water in een 70/30 concentratie dan gebruikt men 7.000 liter pure propyleen of ethyleen glycol per toestel (widebody).

                      P. Glycol heeft een dichtheid van 1,03 ton per m³ terwijl E. Glycol een dichtheid heeft van 1,13 ton per m³, hiervan uitgaande kunnen we stellen dat een gemiddelde lading op een tankoplegger een inhoud bevat van zo'n 27.000 liter... Genoeg voor 3 (grote) toestellen...

                      Het ziet er niet goed uit voor BRU als ze veel toestellen moeten ontijzelen...

                      Comment


                      • Mijn vriendin zit daar nu te wachten op een vlucht die om 19.45 zou moeten vertrekken. Ik denk dat ze straks terug thuis is.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                          STA911 staakt op de toren in EBAW.
                          Is STA911 aan het staken op ANR? Oei, was hun eten koud of zo?

                          Comment


                          • Hmm...

                            Blijkbaar wordt +/- 1.000 à 1.200 liter voor een narrowbody en maximaal een 2.000 liter voor een widebody gebruikt...

                            Dat trekt er al beter op dan die 10.000 liter Maar dan nog is een tankwagen vrij snel opgebruikt...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
                              Ja inderdaad als het Buenos Aires wordt precies beter met BA, hoewel iets duurder als Delta en Iberia.
                              Al enkele keren met air france naar Buenos Aires gevlogen (tussenstop) zoals Echoone zegt via CDG (thalys in brussel), finale bestemming was SCL (santiago).

                              Verder ook nog ervaring van zaventem naar santiago via madrid met iberia en dat is echt afteraden, weinig plaats geen persoonlijke entertainment systeem (dat is wel het geval bij air france). Beide waren economy.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                Hmm...

                                Blijkbaar wordt +/- 1.000 à 1.200 liter voor een narrowbody en maximaal een 2.000 liter voor een widebody gebruikt...

                                Dat trekt er al beter op dan die 10.000 liter Maar dan nog is een tankwagen vrij snel opgebruikt...
                                Toch alleen hier dat zoiets kan gebeuren hé

                                En dan die van der cruysse met zijn bizarre, dubbelzinnige uitleg. Sommige vluchten kunnen nog vertrekken morgen, anderen weer niet...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                                Al enkele keren met air france naar Buenos Aires gevlogen (tussenstop) zoals Echoone zegt via CDG (thalys in brussel), finale bestemming was SCL (santiago).

                                Verder ook nog ervaring van zaventem naar santiago via madrid met iberia en dat is echt afteraden, weinig plaats geen persoonlijke entertainment systeem (dat is wel het geval bij air france). Beide waren economy.
                                Ja spijtig van IB dat ze geen IFE hebben. Mocht Buenos Aires nog doorgaan volgend jaar zullen we het moeten afwegen aan de hand van de prijs en het aantal uren onderweg.

                                Toch merci!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
                                  En dan die van der cruysse met zijn bizarre, dubbelzinnige uitleg. Sommige vluchten kunnen nog vertrekken morgen, anderen weer niet...
                                  Een tekort aan de-icing- vloeistof dreigde het vertrekkend luchtverkeer op Brussels Airport de komende uren en dagen grondig in de war te sturen. Maar intussen blijken de problemen minder erg dan aanvankelijk gevreesd.


                                  Het probleem is dat Aviapartner als baggagehandelaar nog genoeg reserve heeft, maar Flightcare zonder zit.

                                  Als je maatschappij dus met Aviapartner werkt, is er geen probleem. Met Flightcare ben je de zak.

                                  Aviapartner zou ook kunnen verkopen aan Flightcare, maar dat zou te eenvoudig zijn.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101220_057

                                    Het probleem is dat Aviapartner als baggagehandelaar nog genoeg reserve heeft, maar Flightcare zonder zit.

                                    Als je maatschappij dus met Aviapartner werkt, is er geen probleem. Met Flightcare ben je de zak.

                                    Aviapartner zou ook kunnen verkopen aan Flightcare, maar dat zou te eenvoudig zijn.

                                    Moet die kerel gewoon niet, het zal dat zijn
                                    Ja dacht ik ook dan toen ik het op de standaard las daarstraks.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      STA911 staakt op de toren in EBAW.

                                      Dan heb ik er al wel eens mee gesproken veronderstel ik :-p
                                      Aangezien ik een regelmatige klant ben van de DEKAA
                                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                      www.meevliegen.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101220_057

                                        Het probleem is dat Aviapartner als baggagehandelaar nog genoeg reserve heeft, maar Flightcare zonder zit.

                                        Als je maatschappij dus met Aviapartner werkt, is er geen probleem. Met Flightcare ben je de zak.

                                        Aviapartner zou ook kunnen verkopen aan Flightcare, maar dat zou te eenvoudig zijn.

                                        Het strafste is dat Flightcare gevraagd heeft om BRU volledig te sluiten omdat zij zonder Glycol zaten... Toen ze uiteraard een negatief antwoord kregen van Schouppe werd er plots enkele uren later wel Glycol tevoorschijn getoverd...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                          Ik wil in Februari naar Dubai. Wat is het beste/voordeligste?

                                          Ik ben vorige keer van Brussel over Zurich gegaan met Swiss.
                                          Ofwel eens aan Bralo vragen, ofwel eens opzoeken op vliegtickets. nl of dat soort sites.
                                          Wij plannen om de tweede week van maart naar de formule1 van Bahrein te gaan en te combineren met Dubai.
                                          Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                          • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                          • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                          • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                          Comment

                                          Working...
                                          X