Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
    kan de spaceshuttle eigenlijk een doorstart maken? i'm guessing no :o
    Nee, geen herkansing.


    Nu we toch over shutles bezig zijn, bestaat de rechtse daadwerkelijk?

    Comment


    • Blijkbaar wel, maar is nooit echt gebruikt.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
        kan de spaceshuttle eigenlijk een doorstart maken? i'm guessing no :o
        Negatief, eens terug in de atmosfeer is de shuttle niet meer dan een grote glider... Weliswaar met geavanceerde besturingssystemen maar zonder de mogelijkheid om een doorstart te maken...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
          Blijkbaar wel, maar is nooit echt gebruikt.

          http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeran
          De Antonov der antonovs grlllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

          Als die nog eens op Amsterdam vliegt ga ik er zeker naar kijken.


          Ik ben trouwens net terug van JFK. Gisteren geland in Genève met een van de weinige vluchten uit JFK. Had ook nog eens het genoegen een upgrade te krijgen met de misses van C naar First. Leuke ervaring en moet zeggen dat de First class van Swiss beter is dan die van Lufthansa op hun 744's.

          Comment


          • ach de russische bouran: in veel opzichten superieur aan de space shuttle, maar die staat nu weg te roesten ergens op een vliegveld in rusland

            het amerikaans leger is trouwens volop aan het testen van de opvolger, welke trouwens een volledig onbemand tuig gaat worden
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                Zals Bigfoot al zei, ik ken er idd ook 3.... Maar om te zeggen, lekkere dingen....


                Ze werken toch niet allemaal op 127.225 en hebben alledrie een extreem rollende R?!
                Ik ben er al 2 jaar niet meer geweest, en er zitten poolers ook in de zaal.

                Caro C. werkte dacht ik enkel op't oosten
                Caro J. is een poolster dacht ik en kan effectief op 127.225 zitten, zij heeft de grootste rollende r vind ik
                Caro M. weet ik niet meer, heeft ook een rollende r, en spreekt trager

                Comment


                • Nu pas gemerkt maar biedt SAA al lang IFE aan in economy op hun A340's?

                  Misschien toch nog beter voor hen geopteerd

                  Comment


                  • We zijn aan het kijken om naar LAX te gaan in September.
                    Goedkoopste is Virgin Atlantic (550 euro), maar transfer in Londen zie ik niet echt zitten.
                    SWISS: goede ervaringen mee, snelle transfer in ZRH.
                    Air France heeft een zeer vroege vlucht, ook goede ervaring mee maar toch beetje schrik voor de aansluiting met TGV. Ook iets duurder (en geen Star Alliance )

                    Nog mogelijkheden?

                    Comment


                    • Wachten tot 2 of 3 januari en dan kijken op connections.be en joker.be

                      Met de start van de promoties moet het wel lukken met de grote Amerikaanse maatschappijen voor een schappelijke prijs.
                      BMW E46 318d '05

                      VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                        We zijn aan het kijken om naar LAX te gaan in September.
                        Goedkoopste is Virgin Atlantic (550 euro), maar transfer in Londen zie ik niet echt zitten.
                        SWISS: goede ervaringen mee, snelle transfer in ZRH.
                        Air France heeft een zeer vroege vlucht, ook goede ervaring mee maar toch beetje schrik voor de aansluiting met TGV. Ook iets duurder (en geen Star Alliance )

                        Nog mogelijkheden?

                        Ik ga in Feb weer met Swiss naar LAX, flawless transfer en goeie service in J

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                          Ik ga in Feb weer met Swiss naar LAX, flawless transfer en goeie service in J
                          Hoe graag ik ook business zou vliegen, ik vind het redelijk onbetaalbaar (als je het zelf moet betalen ).

                          Vraagje nog: m'n vader heeft een Frequent Traveller status bij Miles and more, zou ik daarmee binnen raken in de lounge van Swiss als hij niet meereist, maar de tickets wel geboekt zijn op die kaart?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                            Hoe graag ik ook business zou vliegen, ik vind het redelijk onbetaalbaar (als je het zelf moet betalen ).

                            Vraagje nog: m'n vader heeft een Frequent Traveller status bij Miles and more, zou ik daarmee binnen raken in de lounge van Swiss als hij niet meereist, maar de tickets wel geboekt zijn op die kaart?
                            Tja, 't is 1 van de luxes die ik mezelf permitteer, weet ik weer waarvoor ik werk. En met m'n 2 meter is dat alleszins mooi meegenomen.

                            Gaat niet lukken met die FT card vrees ik...
                            Lounge in ZRH is wel 1 vd betere, als je dat vergelijkt met LH in FRA of DUS...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                              We zijn aan het kijken om naar LAX te gaan in September.
                              Goedkoopste is Virgin Atlantic (550 euro), maar transfer in Londen zie ik niet echt zitten.
                              SWISS: goede ervaringen mee, snelle transfer in ZRH.
                              Air France heeft een zeer vroege vlucht, ook goede ervaring mee maar toch beetje schrik voor de aansluiting met TGV. Ook iets duurder (en geen Star Alliance )

                              Nog mogelijkheden?
                              Aansluitingen met de trein verlopen meestal nogal vlot vind ik.

                              Heb er nu ook een en de tijd tussenin is beperkt maar niet dramatisch.

                              Comment


                              • Ik zei een tijdje geleden dat de Tupolev toch echt wel een probleemvliegtuig is, maar er werd hier beweerd dat het niet minder veilig was dan een ander lijnvliegtuig. Dit staat vandaag in het nieuws:

                                Rusland gaat "rampvliegtuig" Tupolev-154B verbieden


                                © reuters
                                Na de derde ramp op korte tijd met een Tupolev-154B gaat de Russische overheid vluchten met dat vliegtuigtype verbieden. Dat zegt het agentschap Itar-Tass zondag. Zaterdag nog vatte zo'n Tupolev vuur op de luchthaven van Sourgout, in de Oeral. Drie mensen kwamen daarbij om en veertig anderen raakten ernstig gewond.

                                De Tu-154B was al niet onbesproken. Begin december raakte zo'n toestel van de piste op een luchthaven in Moskou. Twee doden waren het gevolg. Vorig jaar stortte een Tu-154 neer nabij Smolensk. 96 passagiers kwamen om, onder wie de Poolse president Lech Kaczynski.

                                Het Russische transportagentschap zou de regering nu aansporen om dit vliegtuigtype aan de grond te houden. (belga/jv)


                                © ap

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                  Hoe graag ik ook business zou vliegen, ik vind het redelijk onbetaalbaar (als je het zelf moet betalen ).
                                  Het is vrij duur, en soms heb ik ook het gevoel dat ik die meerprijs niet helemaal zie in de service, maar anderzijds merk ik dat ik sinds ik Business reis, nooit meer vermoeid aankom op de plaats van bestemming. Mijn transatlantische reizen in Economy zitten voornamelijk in mijn geheugen door de slapeloze uren niksdoen, rugpijn, reetpijn en krampen in mijn benen. En dan worden die secundaire probleempjes zoals een droge lucht ook merkbaar, hoewel je in Business gewoon genoeg te drinken krijgt dat je nooit die droge lucht merkt.

                                  Bijkomend is zo een lounge veel leuker wachten dan op zo een bankje aan de gate.

                                  Overigens ben ik zwaar tegenstander van de visgraatplaatsing geworden, sinds ik heb gemerkt dat bij de klassieke 2zitsplaatsing in Business eigenlijk bredere zetels krijgt en meer beenruimte

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Het is vrij duur, en soms heb ik ook het gevoel dat ik die meerprijs niet helemaal zie in de service, maar anderzijds merk ik dat ik sinds ik Business reis, nooit meer vermoeid aankom op de plaats van bestemming. Mijn transatlantische reizen in Economy zitten voornamelijk in mijn geheugen door de slapeloze uren niksdoen, rugpijn, reetpijn en krampen in mijn benen. En dan worden die secundaire probleempjes zoals een droge lucht ook merkbaar, hoewel je in Business gewoon genoeg te drinken krijgt dat je nooit die droge lucht merkt.

                                    Een goed alternatief en een pak goedkoper is economy plus. Wel goed opletten bij welke maatschappij je dat pakt want de verschillen in wat je krijgt zijn vrij groot. Ik ben zo in economy plus naar LA gevlogen met British Airways. Het verschil qua comfort in economy is toch vrij groot. Meerprijs was iets van een 80% denk ik. Business kost makkelijk tot 5 keer zoveel als economy.

                                    Comment


                                    • Ik pak 9W en die kennen zoiets niet. Maar Business kost ook niet 5 keer zoveel als economy. Alhoewel...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Een goed alternatief en een pak goedkoper is economy plus. Wel goed opletten bij welke maatschappij je dat pakt want de verschillen in wat je krijgt zijn vrij groot. Ik ben zo in economy plus naar LA gevlogen met British Airways. Het verschil qua comfort in economy is toch vrij groot. Meerprijs was iets van een 80% denk ik. Business kost makkelijk tot 5 keer zoveel als economy.

                                        Tenzij je goed zoekt...Met Swiss is het zo'n 2K naar LAX, wat gezien de service, lounges (transfer in Zürich) etc niet al te overdreven is.
                                        De laagste tarieven die ik heb gehad waren ca. 1.600 naar Hongkong (vanaf FRA), en 2.400 voor First naar Mumbai (vanaf CDG), beiden met Qatar. Dan is de vlucht op zich al een reis an sich, een echte belevenis imo.

                                        Begrijp uiteraard dat het een bom geld is, en als je 1, of 2 keer vliegt, dan is het evtl overdreven.
                                        En binnen Europa neem ik sowieso eco, dat maakt geen zak uit.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Ik pak 9W en die kennen zoiets niet. Maar Business kost ook niet 5 keer zoveel als economy. Alhoewel...
                                          Ik hoorde van een vriend dat ze nogal laks zijn met het bijhouden van de gevlogen miles? Die upgrade vouchers zijn dan wel weer zeer interessant.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X