Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Een goed alternatief en een pak goedkoper is economy plus. Wel goed opletten bij welke maatschappij je dat pakt want de verschillen in wat je krijgt zijn vrij groot. Ik ben zo in economy plus naar LA gevlogen met British Airways. Het verschil qua comfort in economy is toch vrij groot. Meerprijs was iets van een 80% denk ik. Business kost makkelijk tot 5 keer zoveel als economy.

    Zeker en vast een goed alternatief om toch wat geld uit te sparen ivm business.

    Comfort Class op transatlantische Martinair (charter weliswaar) mocht er ook zijn qua service!


    Maar met die effecten van Wooter heb ik toch nog niet te kampen gehad op langere vluchten eigenlijk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
      Maar met die effecten van Wooter heb ik toch nog niet te kampen gehad op langere vluchten eigenlijk

      Vorig jaar toch een vlucht of 50 gedaan, doe dat maar eens met 2m lengte in van die curry en pyama culturen: have fun

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Vorig jaar toch een vlucht of 50 gedaan, doe dat maar eens met 2m lengte in van die curry en pyama culturen: have fun
        Ja ik zit nog niet aan de 2meter

        Veel zal ook afhangen van welke richting je vliegt en het ander soort volk aan boord

        En aan 50 vluchten kan je ook serieus wat mijls sparen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Vorig jaar toch een vlucht of 50 gedaan, doe dat maar eens met 2m lengte in van die curry en pyama culturen: have fun
          Nice. Waarom reis je zoveel?


          2.000 euro vind ik echt wel genoeg voor business. Als je met een gans gezin gaat, ben je geruïneerd.

          Comment


          • Ik zal misschien eerst eens moeten "meemaken" wat de voordelen van business vliegen zijn om er daadwerkelijk zoveel geld aan te kunnen of willen geven.
            Economy plus is ook een mogelijkheid, Swiss heeft jammer genoeg geen vergelijkbare "premium" economy zoals Virgin Atlantic of Air France.

            Maar dat 12u economy pijn zal doen staat vast

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
              2.000 euro vind ik echt wel genoeg voor business. Als je met een gans gezin gaat, ben je geruïneerd.
              Ooit nog eens een vlucht gedaan waar ik eens in de 1ste class gekeken heb (doe dit meestal uit nieuwsgierigheid), zat daar een hele Indische familie in traditionele klederdracht, de paps en de mams en 5 kinderen ofzo. Gaat daar ook een pakske geld gekost hebben daar.

              Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                Ik zal misschien eerst eens moeten "meemaken" wat de voordelen van business vliegen zijn om er daadwerkelijk zoveel geld aan te kunnen of willen geven.
                Economy plus is ook een mogelijkheid, Swiss heeft jammer genoeg geen vergelijkbare "premium" economy zoals Virgin Atlantic of Air France.

                Maar dat 12u economy pijn zal doen staat vast

                Hangt toch sterk af van de maatschappij denk ik dan.

                Comment


                • First met Lufthansa of Swiss is niet te betalen...gemakkelijk 10K voor retourtje LA

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                    Maar dat 12u economy pijn zal doen staat vast
                    Proberen te slapen, mp3 meepakken, filmpje zien, ...
                    Je krijgt die wel om.

                    Comment


                    • Ik ben ooit - dankzij de paps - alleen moeten vliegen via LAX.
                      Om de prijs wat te drukken heb ik BRU-LHR-IAD-LAX-ASE gevlogen, allemaal achter elkaar in Economy.

                      Zelf met mijn 1m95 viel dat nog allemaal mee, soms es een wandeling gaan doen of gewoon in beweging blijven tout cour.
                      EN plaatsje aan 't raam nemen!!

                      Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        First met Lufthansa of Swiss is niet te betalen...gemakkelijk 10K voor retourtje LA
                        Hangt er vanaf hé... Je moet af en toe ook eens naar codeshare vluchten kijken, het is best mogelijk dat bvb UACO de vlucht uitgevoerd door LH codeshared en dat de prijzen bij deze eerste goedkoper zijn dan bij LH of LX zelf... En soms doet LH/LX wel promo's in F, je moet ze alleen vinden

                        Comment


                        • Ik ben ook aan het kijken om naar LA te gaan. 848 euro bij AA, blijft eigenlijk veel geld..

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                            Ik ben ooit - dankzij de paps - alleen moeten vliegen via LAX.
                            Om de prijs wat te drukken heb ik BRU-LHR-IAD-LAX-ASE gevlogen, allemaal achter elkaar in Economy.

                            Zelf met mijn 1m95 viel dat nog allemaal mee, soms es een wandeling gaan doen of gewoon in beweging blijven tout cour.
                            EN plaatsje aan 't raam nemen!!

                            Waarin schuilt het voordeel van die window seat?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
                              Waarin schuilt het voordeel van die window seat?
                              Voor lange afstanden -> betere slaaphouding

                              Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                                Ik ben ook aan het kijken om naar LA te gaan. 848 euro bij AA, blijft eigenlijk veel geld..
                                Maar dan zit je met een stop in de states zelf waarschijnlijk...

                                Tenzij het via londen is.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                  Ik zal misschien eerst eens moeten "meemaken" wat de voordelen van business vliegen zijn om er daadwerkelijk zoveel geld aan te kunnen of willen geven.
                                  Economy plus is ook een mogelijkheid, Swiss heeft jammer genoeg geen vergelijkbare "premium" economy zoals Virgin Atlantic of Air France.

                                  Maar dat 12u economy pijn zal doen staat vast
                                  Business vliegen hoeft helemaal niet extreem duur te zijn. Als je bvb op Amerika vliegt dan bieden sommige maatschappijen echt wel koopjes aan... Ik heb in het verleden al vluchten gezien naar quasi elke locatie in de VS vanuit BRU voor minder dan 2.000 EUR, vaak zelfs maar 1.500 à 1.600 EUR... Specialisten in zulke tarieven zitten voornamelijk bij Oneworld (British Airways & American Airlines). Toch al snel zo'n 1.000 à 2.000 EUR goedkoper dan de gangbare tarieven afhankelijk van de maatschappij en boekingsklasse... UACO daarentegen is over het algemeen heel duur (hun promotarieven zitten rond de 2.000 EUR of meer)...

                                  Maar, als je echt voor een "prikje" in business wil vliegen moet je eigenlijk wachten tot je in de luchthaven bent. Je kan uiteraard upgraden met mijlen maar meestal is dit niet echt interessant (mede door de recent ingevoerde "co-pay" bij diverse maatschappijen waarbij je naast een pak mijlen ook nog eens tot 500 EUR kwijt bent)... Je vraagt best of er een "UFC" beschikbaar is, een upgrade for cash... Als er plaatsen over zijn is de kans groot dat men deze zal aanbieden voor cash... Vaak rond de 500 EUR of zelfs minder (one way) zonder dat je mijlen moet ophoesten... Het interessants is de periode dat de Dollar een lage koers heeft, dan zal de gelijkwaardige Euro waarde ook lager zijn. Als je op zo'n moment met echt een lage boekingsklasse vliegt dan kan je echt goedkoop in business vliegen (vb, ik heb vorig jaar telkens rond de 1.250 à 1.350 EUR betaald in totaal. Enig nadeel is dat je zelden de mijlen krijgt voor business (je krijgt wel je economy mijlen)...


                                  Zelf boek ik altijd in economy (Plus) bij United als ik overzees vlieg... United heeft als enige maatschappij een goedkope "economy plus" sectie waarbij de eerste rij heel veel plek heeft... Als er goedkope upgrades zijn dan probeer ik om up te graden naar business, lukt het niet op de heenvlucht dan probeer ik om zeker de terugvlucht te upgraden... Als je een avondvlucht hebt en zodoende 's ochtends hier landt dan kan je door op de vlucht goed te slapen na het nemen van een douche onmiddellijk naar kantoor... Iets wat me nog niet gelukt is als ik eco+ vlieg...

                                  Of nu een business service nu de bijhorende kostprijs rechtvaardigt hangt eigenlijk af van maatschappij tot maatschappij... In het algemeen zou ik zeggen dat de kostprijs van zo'n ticket zeker niet evenredig is aan de geboden kwaliteit/service... Met uitzondering van enkele maatschappijen zoals bvb Etihad die een chauffeur service heeft voor haar premium klanten, of Asiana waarbij de service echt ten top is... Maar voor doorsnee maatschappijen? 't Is het geld niet waard... (zuiver financieel bekeken dan)...


                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    Tenzij je goed zoekt...Met Swiss is het zo'n 2K naar LAX, wat gezien de service, lounges (transfer in Zürich) etc niet al te overdreven is.
                                    Voor mij was het 600 euro in economy en 1100 in economy plus. Business was 2.5K.

                                    Voor het prijsverschil kan je al een deftige auto huren ginder

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
                                      Maar dan zit je met een stop in de states zelf waarschijnlijk...

                                      Tenzij het via londen is.
                                      Keuze genoeg via de EU... via FRA, LHR, CDG, AMS, MAD...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                        Voor lange afstanden -> betere slaaphouding
                                        31 à 32 inch seatpitch blijft 31 à 32 inch... Waar je ook zit... En als het toestel dan nog eens van die (oudere) grote IFE boxen onder de zetel heeft is het hek helemaal van de dam... IMHO is er eigenlijk niets beter dan een aisle seat, dan kan je tenminste je benen nog eens in de gang steken

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                                          Ik zei een tijdje geleden dat de Tupolev toch echt wel een probleemvliegtuig is, maar er werd hier beweerd dat het niet minder veilig was dan een ander lijnvliegtuig. Dit staat vandaag in het nieuws:
                                          ...
                                          Na de derde ramp op korte tijd met een Tupolev-154B gaat de Russische overheid vluchten met dat vliegtuigtype verbieden.
                                          Raar...

                                          Aangezien de voorgaande incidenten met de TU-154M gebeurd zijn... De nieuwste variant van de TU-154... Enkel de laatste was een TU-154B...

                                          Overzicht "incidenten" TU-154 van het afgelopen jaar... (Aantal doden staat er tussen)

                                          24-JAN-2010 Tupolev 154M RA-85787 Kolavia, opf. Taban Air 0 Mashhad Airp... A1
                                          10-APR-2010 Tupolev 154M 101 Polish AF 96 near Smolensk Air... A1
                                          07-SEP-2010 Tupolev 154M RA-85684 Alrosa Mirny Air Enterprise 0 Izhma Airport A1
                                          04-DEC-2010 Tupolev 154M RA-85744 Dagestan Airlines 2 Moskva-Domod... A1
                                          01-JAN-2011 Tupolev 154B-2 RA-85588 Kogalymavia 3 Surgut Airpo... A1

                                          Comment

                                          Working...
                                          X