Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Trouwens...

    De crash van de Poolse TU-154M was waarschijnlijk te wijten aan een zogenaamde "pilot error", al dan niet onder druk van de authoriteiten aan boord...

    De Alrosa TU-154M had een elektrisch probleem en kon veilig een noodlanding uitvoeren... Voor de Dagestan crash is het nog wat vroeg maar de kans is niet onbestaande dat er een probleem was met de fuel in dat geval...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
      Ik ben ook aan het kijken om naar LA te gaan. 848 euro bij AA, blijft eigenlijk veel geld..
      Wij vliegen binnenkort naar LA en via Britisch airways kwamen we nog niet aan 1250 incl taksen voor 2 volwassenen.
      Wel in oktober al geboekt.

      mvgBert

      Comment


      • Vandaag is de zogenaamde Book & Pay actie gestart bij Connections, misschien dat er daar koopjes te doen zijn?

        Al garandeer ik niets want in mijn geval blijken de vluchten via Connections om een of andere reden heel duur te zijn voor de periode okt/nov... Zelfs duurder van via de maatschappij zelf...


        Maar je weet nooit, mss zit er ergens toch een koopje tussen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door derpassat Bekijk Berichten
          Wij vliegen binnenkort naar LA en via Britisch airways kwamen we nog niet aan 1250 incl taksen voor 2 volwassenen.
          Wel in oktober al geboekt.

          mvgBert
          Die 848 euro is voor in juli

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
            31 à 32 inch seatpitch blijft 31 à 32 inch... Waar je ook zit... En als het toestel dan nog eens van die (oudere) grote IFE boxen onder de zetel heeft is het hek helemaal van de dam... IMHO is er eigenlijk niets beter dan een aisle seat, dan kan je tenminste je benen nog eens in de gang steken
            Daar ben ik het niet mee eens. Die aisle seat geef je mssch het gangpad als "extra", maar daar moeten constant mensen door en als je zoals ik eens hebt voorgehad dan in slaap valt en je knie hangt een beetje in dat gangpad parkeren ze er nog eens zo een ijzeren trolley tegen je knie

            Comment


            • Mijn grootste probleem is die 31 a 32 inch. Alle gewicht rust daar op mijn reet, en na enkele uren gaat die reet gewoon pijn doen. En de zetels zijn niet breed genoeg om eens op de ene en dan op de andere reet te leunen...

              Meestal kan ik wat wegdromen, maar echt slapen op die dingen is me nog nooit gelukt. En dat valt echt wel tegen als je 8 uren in zo een vlieger zit.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                Vandaag is de zogenaamde Book & Pay actie gestart bij Connections, misschien dat er daar koopjes te doen zijn?
                Ze hebben precies de ticketprijzen opgetrokken ipv gereduceerd.

                Ik wacht af : als de prijzen nog +- 15 à 20 % zakken, dan wordt de volgende zomervakantie opnieuw USA. Indien niet, too bad.


                't Valt mij trouwens op dat vooral United/Continental de bal behoorlijk mis slaat op dit moment. Met die prijzen vliegen ze straks leeg de oceaan over.
                BRU - ORD - LAS vorig jaar in januari geboekt voor 551 euro pp. Nu kost precies dezelfde vlucht op dezelfde dagen 1.031,26 euro pp. Goe zot
                Last edited by Caesar2; 03/01/2011, 09:02.
                BMW E46 318d '05

                VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                  Ze hebben precies de ticketprijzen opgetrokken ipv gereduceerd.

                  Ik wacht af : als de prijzen nog +- 15 à 20 % zakken, dan wordt de volgende zomervakantie opnieuw USA. Indien niet, too bad.


                  't Valt mij trouwens op dat vooral United/Continental de bal behoorlijk mis slaat op dit moment. Met die prijzen vliegen ze straks leeg de oceaan over.
                  BRU - ORD - LAS vorig jaar in januari geboekt voor 551 euro pp. Nu kost precies dezelfde vlucht op dezelfde dagen 1.031,26 euro pp. Goe zot
                  't Was me ook al opgevallen bij Connections


                  Wat UACO betreft... UACO heeft op de routes BRU-IAD, BRU-ORD & BRU-EWR heel wat contracten... Zowel overheidscontracten als privécontracten (maar vooral overheid)... Door de contracten waarbij xx aantal zitjes zowel in Y, C als F gewaarborgd zijn ze elke dag zeker van een bepaalde omzet... Dit heeft echter als nadeel dat ze dus de overige zitjes tegen een premium prijs kunnen verkopen omdat er eigenlijk geen echte "noodzaak" aan is om deze zoveel mogelijk te slijten... En zelfs met premium prijzen zie je dat ze zelden vertrekken met loadfactors onder de 70 à 75%, regelmatig zelfs richting de 100%... Van zodra er trouwens permanent een 772 beschikbaar is zal de EWR route trouwens geupgrade worden (heden ten dage nog een 764, met de komende maanden tijdelijk een 772), meer zelfs van zodra UACO toestellen "op overschot" heeft zal de EWR route mogelijk naar 2x dagelijks gaan, de slots hiervoor zijn al enkele jaren aangevraagd maar worden telkens teruggegeven door gebrek aan toestellen... Tenzij SN natuurlijk -eindelijk- haar aangekondigde JFK vlucht zal starten, dan is de kans klein(er) dat UACO effectief naar twice daily zal gaan...

                  Trouwens, als je echt wat zoekt kan je bij UACO nog "koopjes" doen... Probeer eens wat te spelen met de data (dagje extra, dagje minder, etc...) en probeer eventueel een alternatieve luchthaven te vinden... Soms kan je door een (kleine) luchthaven te vinden op een beperkte afstand van je locatie wat winst maken... Nadeel is dan weer wel een extra overstap en dat je misschien met een commuter (a la ERJ145, Q400, CRJ700, etc...) moet vliegen... Ik heb zo bvb voor maart BRU-IAD-LAS tegen 500 EUR geboekt terwijl de gangbare prijs op het moment van boeken zo'n 850 EUR was... Gewoon effe met de data spelen kan soms enkele honderden euro's besparen...

                  En last but not least heeft UACO soms toch ook acties waarbij je goedkoop aan tickets kan geraken... Vaak vallen deze acties (lees periode waarin te vliegen) gelijk met de vakantieperiodes van de overheden en bedrijven...

                  Comment


                  • De eerste Airbus A320-214 voor Brussels Airlines (SN) is gisteren van TXL naar DUB overgevlogen om klaargemaakt te worden voor levering... Het toestel werd in 2001 voor LTU gebouwd en vloog de laatste 2 jaar voor Air Berlin.


                    Huidige registratie: D-ALTC
                    Operator: Air Berlin by LTU
                    MSN: 1441
                    Bouwjaar: 2001

                    Nieuwe registratie: OO-SNA (of OO-SNB, beide zijn gereserveerd voor 2 A320's)


                    Foto in de huidige toestand:




                    Worden verder nog verwacht:


                    1x A320-214 (D-ALTD, ex-Air Berlin/LTU)
                    4x A319

                    2 A319's zouden geselecteerd zijn en het zijn quasi splinternieuwe toestellen:


                    A319-111: N790MX, ex-Mexicana, gebouwd in 2009
                    A319-112: N275MX, ex-Mexicana, gebouwd in 2010

                    Comment


                    • Net retourtje geboekt met Air Berlin, ZRH-DUS DUS-ZRH

                      120 EUR ...te zot voor woorden eigenlijk..

                      Comment


                      • Door een dag vroeger te vertrekken zouden we met US Airways toch voor 486 euro per persoon in Los Angeles raken. Nadeel zijn de slechte uren.

                        Andere optie is met Air Canada, voor 540 euro via Montréal. Die hun economy ziet er wel deftig uit (power plug en mogelijk 33"/18" seats). Ook wel weer minder goede uren dan bijvoorbeeld Air France of Swiss.


                        En ontopic: Goed nieuws, die uitbreiding van Brussels Airlines. Altijd leuk
                        Last edited by ; 03/01/2011, 15:28.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
                          Waarin schuilt het voordeel van die window seat?
                          Uitzicht kan soms prachtig zijn, beter dan eender welke film.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                            Door een dag vroeger te vertrekken zouden we met US Airways toch voor 486 euro per persoon in Los Angeles raken. Nadeel zijn de slechte uren.

                            Andere optie is met Air Canada, voor 540 euro via Montréal. Die hun economy ziet er wel deftig uit (power plug en mogelijk 33"/18" seats). Ook wel weer minder goede uren dan bijvoorbeeld Air France of Swiss.


                            En ontopic: Goed nieuws, die uitbreiding van Brussels Airlines. Altijd leuk
                            Air Canada is wel in orde... Al ben ik wel niet te spreken over Jazz (ook wel Air Canada Jazz genoemd) die regionale vluchten uitvoert voor Air Canada... Die hun service is echt wel ondermaats... Gelukkig wordt YUL-LAX uitgevoerd door AC zelf... IFE is bij AC dik in orde, het systeem is volledig AVOD en werkt naar behoren... Soms heeft AC best wel deftige prijzen, zelfs in business... Oh, vanaf S11 gebeuren de vluchten trouwens met de grotere A333 ipv met de huidige B763ER...

                            US Airways zou ik persoonlijk mijden als de pest... Op zich zijn ze misschien wel niet zo slecht dan algemeen aangenomen wordt maar eerlijk gezegd een oversteek in een sardienenblik van een Boeing 757-200? No thanks, geef mij maar een widebody om de oversteek te maken...

                            Delta is mss nog een optie via ATL? Tenzij je bij Star Alliance wil blijven? Eventueel LH via FRA?

                            Comment


                            • Als je dan toch naar Montreal gaat vliegen, waarom niet Jet Airways naar Toronto en dan door? 9W is beter dan Air Canada, en codesharen met Air Canada en Brussels Airlines.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                Voor mij was het 600 euro in economy en 1100 in economy plus. Business was 2.5K.

                                Voor het prijsverschil kan je al een deftige auto huren ginder

                                Ik vlieg liever in business dan met een kanariegele kar rond te rijden

                                Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                                Ik ben ook aan het kijken om naar LA te gaan. 848 euro bij AA, blijft eigenlijk veel geld..
                                Met Swiss 625 EUR, Brussel-Zürich-LA

                                bv, 11.02.2011 tot 18.02.2011

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                                  Uitzicht kan soms prachtig zijn, beter dan eender welke film.
                                  De overgang van sahara naar oerwoud vond ik inderdaad schitterend om te zien.

                                  Maar na tin minuten heb je ook dat wel gezien

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Als je dan toch naar Montreal gaat vliegen, waarom niet Jet Airways naar Toronto en dan door? 9W is beter dan Air Canada, en codesharen met Air Canada en Brussels Airlines.
                                    BRU-LAX met 9W verloopt via EWR of JFK, niet via YYZ dacht ik en dan nog enkel via JFK kan je met UA doorvliegen anders is de optie via AA en dan krijg je geen miles...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                      Air Canada is wel in orde... Al ben ik wel niet te spreken over Jazz (ook wel Air Canada Jazz genoemd) die regionale vluchten uitvoert voor Air Canada... Die hun service is echt wel ondermaats... Gelukkig wordt YUL-LAX uitgevoerd door AC zelf... IFE is bij AC dik in orde, het systeem is volledig AVOD en werkt naar behoren... Soms heeft AC best wel deftige prijzen, zelfs in business... Oh, vanaf S11 gebeuren de vluchten trouwens met de grotere A333 ipv met de huidige B763ER...

                                      US Airways zou ik persoonlijk mijden als de pest... Op zich zijn ze misschien wel niet zo slecht dan algemeen aangenomen wordt maar eerlijk gezegd een oversteek in een sardienenblik van een Boeing 757-200? No thanks, geef mij maar een widebody om de oversteek te maken...

                                      Delta is mss nog een optie via ATL? Tenzij je bij Star Alliance wil blijven? Eventueel LH via FRA?
                                      En toch heeft een 757 zijn charme IMO

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
                                        En toch heeft een 757 zijn charme IMO
                                        Een 757 heeft zeker z'n charmes... Maar IMHO niet voor TATL vluchten... Persoonlijk vind ik de 757 een van de leukste toestellen die Boeing ooit gebouwd heeft... Vooral het opstijgen is best wel aangenaam (lees: anders) te noemen... Een niet al te zware 757, relatief krachtige motoren... Ideaal om een leuke take off te beleven

                                        Comment


                                        • Bralo, heb je interessante J tarieven naar Toronto?
                                          LA ook maar daar ga ik wsl LX nemen.
                                          Evtl ook NRT of HND, met QR?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X