Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Vanaf welke afstand kan je eigenlijk met een andere config rekenen? Want pakweg Zurich-Bukarest geeft je, als ik me niet vergis, zo goed als geen extra ruimte?

    Ben M&M FT dus voor lounge/priority boarding moet ik het niet doen.

    ZRH-DME bv, is dat de moeite?
    De seats zijn dezelfde maar de seatpitch is een paar inch groter op alle EU vluchten... En daarnaast is dacht ik ook de middle seat geblokkeerd in C...

    Ook bij LH is dit het geval, idem dito bij SN alleen is de pitch bij SN dezelfde dan in Y dacht ik...

    Comment


    • Uiteindelijk toch Swiss gekozen voor naar LAX
      Bijna kunnen boeken aan 583 EUR maar het systeem van Connections is maar brol (in het contact center konden ze die ook niet boeken). Dan maar 624 EUR via Swiss.com zelf.

      Comment


      • iemand idee voor goedkope vlieg-hotel vakanties.
        Tussen 15 feb en 7 maart, graag incl een weekend zodoende we nog maar 3 a 4 dagen verlof moeten inzetten, locatie maakt niet uit, als maar goed weer is...

        Mvg Bert

        Comment


        • Telkens ik in Brussel arriveer vraag ik mij toch af waarom ik zo zot ben om de vlieger te pakken... De meeste andere luchthavens arriveer ik met plezier en kan ik buiten de klassieke dingen waar je niks aan kan doen (vertragingen, ...) niet klagen. Je wordt op de hoogte gehouden, baggage arriveert, blablabla. Ik ben zeer te spreken over Toronto want daar rollen onze koffers altijd als eerste van de band, zoals het hoort met een Priority tag.

          Maar, telkens in Brussel is het een geklooi met de jetway, met veel tegenzin de deur open doen, lang wachten aan de carrousel voor de eerste koffers arriveren en vaak nog vrolijk door mekaar gejast. Priority my ass.

          Vandaag zelfs klap op de vuurpijl: in eerste instantie werden de buggies halverwege de jetway afgeleverd. Wij wachten terwijl het hele vliegtuig leeg loopt. Ik terug naar de Flightcare dame: "Ja, mijn mensen zijn nog bij een ander vliegtuig bezig dus die buggies verschijnen pas als zij daar klaar zijn en aan deze vlucht beginnen". WTF? Bon, na nog 5 minuten wachten komt de Flightcare dame dan toch op ons af en zegt dat er geen buggies waren. We stonden daar met 7 families, allemaal wiens buggy werd ingeleverd op het einde van de jetway in YYZ om recht de vlieger in te gaan. Claim van de baggage-lul: "ja die zal wel in een container gezeten hebben en op de carrousel al zitten". Gelul ja.

          Ik vraag voor alternatief vervoer, want 18 maanden en op het einde van de B-pier dat duurt ff... "Ja dat kan ik niet want dat is iemand anders". Na een hele tijd wandelen met een afgepeigerde dochter natuurlijk niks op de carrousel te vinden, en dan 15 minuten wachten vooraleer de enige Flightcare baggage-kwijt-meneer klaar was met een vorige klant vooraleer wij onze buggy konden aanmelden.

          Mijn vrouw natuurlijk pisnijdig, en zij zegt "kom ga naar de 9W desk wat van onze neus maken". Ik kom daar aan, en die pipo schrijft me op een wit blad papier een email-adres van hun klachtendienst. Interesse onder 0.

          Echt, als Flightcare nog eens staakt ga ik die allemaal in hun kloten schoppen.

          Terwijl als ik in YYZ land het personeel - handling en security - iedere passagier uitvoerig welkom heten.

          Alle claims dat Brussel één van de beste luchthavens in Europa is, zijn volgens mij allemaal leugens. Ik vlieg nog liever uit Beek dan uit Brussel.

          Comment


          • In Iran is een toestel van IranAir gecrashed. Voorlopig is er sprake van 105 personen aan boord van het toestel waarvan 50 het overleefd zouden hebben. Het toestel voerde een vlucht uit van Teheran naar Orumiyeh. Het toestel zou in de buurt van Orumiyeh naar beneden gekomen zijn. Officiële berichten spreken van een crash door slechte weersomstandigheden.

            Onofficiële berichten spreken dat het gaat over een Boeing 727-286Adv met registratie EP-IRP

            Het toestel vloog in december 1974 voor de eerste keer.



            Edit: Het zou inderdaad over bovenstaand toestel gaan. Het toestel in kwestie was nog maar enkele weken in dienst na een zogenaamde D-Check...
            Last edited by ; 09/01/2011, 20:26.

            Comment


            • Ervaringen met de MD11 van KLM? Zou gaan om een vlucht van Amsterdam naar Miami...
              BMW E46 318d '05

              VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Telkens ik in Brussel arriveer vraag ik mij toch af waarom ik zo zot ben om de vlieger te pakken... De meeste andere luchthavens arriveer ik met plezier en kan ik buiten de klassieke dingen waar je niks aan kan doen (vertragingen, ...) niet klagen. Je wordt op de hoogte gehouden, baggage arriveert, blablabla. Ik ben zeer te spreken over Toronto want daar rollen onze koffers altijd als eerste van de band, zoals het hoort met een Priority tag.

                Maar, telkens in Brussel is het een geklooi met de jetway, met veel tegenzin de deur open doen, lang wachten aan de carrousel voor de eerste koffers arriveren en vaak nog vrolijk door mekaar gejast. Priority my ass.

                Vandaag zelfs klap op de vuurpijl: in eerste instantie werden de buggies halverwege de jetway afgeleverd. Wij wachten terwijl het hele vliegtuig leeg loopt. Ik terug naar de Flightcare dame: "Ja, mijn mensen zijn nog bij een ander vliegtuig bezig dus die buggies verschijnen pas als zij daar klaar zijn en aan deze vlucht beginnen". WTF? Bon, na nog 5 minuten wachten komt de Flightcare dame dan toch op ons af en zegt dat er geen buggies waren. We stonden daar met 7 families, allemaal wiens buggy werd ingeleverd op het einde van de jetway in YYZ om recht de vlieger in te gaan. Claim van de baggage-lul: "ja die zal wel in een container gezeten hebben en op de carrousel al zitten". Gelul ja.

                Ik vraag voor alternatief vervoer, want 18 maanden en op het einde van de B-pier dat duurt ff... "Ja dat kan ik niet want dat is iemand anders". Na een hele tijd wandelen met een afgepeigerde dochter natuurlijk niks op de carrousel te vinden, en dan 15 minuten wachten vooraleer de enige Flightcare baggage-kwijt-meneer klaar was met een vorige klant vooraleer wij onze buggy konden aanmelden.

                Mijn vrouw natuurlijk pisnijdig, en zij zegt "kom ga naar de 9W desk wat van onze neus maken". Ik kom daar aan, en die pipo schrijft me op een wit blad papier een email-adres van hun klachtendienst. Interesse onder 0.

                Echt, als Flightcare nog eens staakt ga ik die allemaal in hun kloten schoppen.

                Terwijl als ik in YYZ land het personeel - handling en security - iedere passagier uitvoerig welkom heten.

                Alle claims dat Brussel één van de beste luchthavens in Europa is, zijn volgens mij allemaal leugens. Ik vlieg nog liever uit Beek dan uit Brussel.

                Probeer eens priority tags in CDG, dan komt je bagage d'r als laatste uit

                Sossen....

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                  Ervaringen met de MD11 van KLM? Zou gaan om een vlucht van Amsterdam naar Miami...
                  Vraag je best aan D, die heeft nog met die bakken gevlogen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                    Vraag je best aan D, die heeft nog met die bakken gevlogen
                    Ik ben niet van plan om daar zelf mee te vliegen

                    Foto's lijken mij OK, maar in-flight ervaringen zijn belangrijker. (geluid, comfort zetels, ruimte,...)
                    BMW E46 318d '05

                    VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                    Comment


                    • Wel, als ik me niet vergis zijn de zitjes in de MD-11 vrij recent en hebben ze allen AVOD... (wel geen touchscreen) De pitch is KL waardig aan de kleine kant, slechts 31" wat toch wel krap is voor long haul... Als ik me niet vergis zijn het zitjes van Recaro, nog niet de echte slimline seats maar toch iets dunner dan de oude zitjes, dus uiteindelijk zal de pitch voor average Joe nog wel meevallen...

                      In eco zijn er niet echt aangewezen zitjes op de MD11

                      21DEF
                      23ABC/GHJ

                      Zijn mss de betere (iets meer beenruimte)

                      Comment


                      • MD11

                        Ik vond het best een leuke kist. Goeie indeling, erg stil (nog niet zo stil als een Airbus), fantastische cockpit al heb je daar als passagier weinig aan.
                        Als ik de 11 vergelijk met een friple valt mij wel iets op. Zo'n friple is een te perfect vliegtuig. Elke vierkante cm wordt nuttig gebruikt. Dat is goed voor de maatschappij natuurlijk want zij kunnen er veel stoelen in kwijt. Een MD11 heeft wat dat betreft een ouder interieurontwerp. Helemaal niet zo efficiënt als de friple. Dat maakt wel dat er op sommige plekken relatief grote ruimtes ontstaan. Dit geeft uiteraard een minder claustrofobisch gevoel aan passagiers.
                        Het AVOD systeem kan ik eigelijk weinig over zeggen. Dat zal wel op AF-KLM standaard zitten. Ze zetten er immers op wat ze willen.
                        Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                        • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                        • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                        • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                        Comment


                        • Hoelang gaat zo'n lijnvliegtuig mee gemiddeld? Ik zie daar een bouwjaar van 1974, is er dan een bepaald plafond van laat ons zeggen 40 jaar met de nodige check ups? Of is het meer een kwestie van vlieguren?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                            Hoelang gaat zo'n lijnvliegtuig mee gemiddeld? Ik zie daar een bouwjaar van 1974, is er dan een bepaald plafond van laat ons zeggen 40 jaar met de nodige check ups? Of is het meer een kwestie van vlieguren?
                            Goh...

                            Er vliegen nog verschillende DC-3's rond die meer dan 50,60 jaar oud zijn... DL heeft net haar laatste DC9-40's (ex-NW) naar storage gestuurd en de oudste daarvan was meer dan 40 jaar oud... In het begin van 2010 werden zelfs de laatste DC9-32's naar storage gestuurd en de DC9-50's blijven nog minstens tot 2015 in de DL vloot...

                            In principe kan een toestel vrij lang blijven vliegen, als de A,B,C & D-checks altijd netjes uitgevoerd worden, alle zaken hersteld worden die moeten hersteld worden en het toestel geen last heeft van metaalmoeheid of corrosie dan kan het eigenlijk héél lang blijven vliegen... 20,30,40,50,60 zelfs 70 jaar of langer... Uiteraard is het mogelijk dat er ondertussen andere motoren geïnstalleerd werden (veel DC-3's werden voorzien van modernere motoren) maar uiteindelijk blijft het frame wel hetzelfde...

                            Gemiddeld is een leeftijd van 20 à 25 jaar normaal voor een toestel... Sommige maatschappijen verwisselen zelfs sneller hun toestellen, sommige doen er iets langer over... Er wordt wel eens gezegd spottend gezegd dat een Airbus gemaakt is om 20 jaar mee te gaan en een Boeing voor 40 jaar... Maar veel hangt ook al van de vlieguren en het aantal cycli dat het toestel ondergaan heeft... Het aantal cycli is eigenlijk belangrijker dan het aantal vlieguren...

                            Wanneer ziet een vliegtuig het hardste af? Dat is tijden het stijgen en het landen, op die ogenblikken wordt het toestel aan de meeste stress onderworpen en een toestel dat een hoog aantal cycli heeft maar een laag aantal vlieguren zal bvb technisch sneller slijtage vertonen dan een gelijkaardig toestel met een hoger aantal vlieguren en een lager aantal cycli. Lufthansa haar B744's uitgerust met GE CF6-80C2B1F motoren bvb bereiken een hoog aantal vlieguren. In oktober bereikte een eerste toestel een recordaantal van 100.000 vlieguren en andere toestellen zullen volgen met zoveel uren... Op termijn zullen de 744's vervangen worden maar momenteel blijven ze rustig de uren opstapelen...

                            Zijn de 744's van LH daarom versleten? Wel, ze zijn dan wel in '89 & '90 gebouwd en hebben de magische kaap van 100.000 uren overschreden maar toch kan je ze niet echt versleten noemen... De toestellen hebben telkens lange afstandsvluchten gevlogen en hebben dus een relatief laag aantal cycli (Ik denk zelfs dat het aantal cycli betrekkelijk laag ligt, zou eens moeten zoeken of ik het kan terugvinden)... Ondertussen is zelfs de kaap van 110.000 vlieguren overschreden met een van de toestellen...

                            Om maar aan te tonen dat veel afhangt van verschillende factoren...

                            Een toestel dat tot in de puntjes onderhouden wordt, geen zeer korte vluchten doet kan perfect zeer oud worden en veilig blijven vliegen...

                            Voorbeeldje:



                            McDonnelDouglas DC9-32 gebouwd in 1969 en tot medio vorig jaar in dienst bij DL...

                            Een van de DC9-41's die zonet met pensioen gestuurd werden... Eentje uit 1968...

                            Last edited by ; 10/01/2011, 13:02.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten

                              Gemiddeld is een leeftijd van 20 à 25 jaar normaal voor een toestel... Sommige maatschappijen verwisselen zelfs sneller hun toestellen, sommige doen er iets langer over... Er wordt wel eens gezegd spottend gezegd dat een Airbus gemaakt is om 20 jaar mee te gaan en een Boeing voor 40 jaar... Maar veel hangt ook al van de vlieguren en het aantal cycli dat het toestel ondergaan heeft... Het aantal cycli is eigenlijk belangrijker dan het aantal vlieguren...
                              Airbus bestaat nu zowat 40 jaar. Tijdens die 40 jaar heeft men 6459 vliegtuigen afgeleverd. 6146 daarvan staan geboekt als operationeel. Dat een airbus een kortere operationele levensduur heeft lijkt dus niets meer dan een urban legend.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                Wel, als ik me niet vergis zijn de zitjes in de MD-11 vrij recent en hebben ze allen AVOD... (wel geen touchscreen) De pitch is KL waardig aan de kleine kant, slechts 31" wat toch wel krap is voor long haul... Als ik me niet vergis zijn het zitjes van Recaro, nog niet de echte slimline seats maar toch iets dunner dan de oude zitjes, dus uiteindelijk zal de pitch voor average Joe nog wel meevallen...

                                In eco zijn er niet echt aangewezen zitjes op de MD11

                                21DEF
                                23ABC/GHJ

                                Zijn mss de betere (iets meer beenruimte)
                                Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                MD11

                                Ik vond het best een leuke kist. Goeie indeling, erg stil (nog niet zo stil als een Airbus), fantastische cockpit al heb je daar als passagier weinig aan.
                                Als ik de 11 vergelijk met een friple valt mij wel iets op. Zo'n friple is een te perfect vliegtuig. Elke vierkante cm wordt nuttig gebruikt. Dat is goed voor de maatschappij natuurlijk want zij kunnen er veel stoelen in kwijt. Een MD11 heeft wat dat betreft een ouder interieurontwerp. Helemaal niet zo efficiënt als de friple. Dat maakt wel dat er op sommige plekken relatief grote ruimtes ontstaan. Dit geeft uiteraard een minder claustrofobisch gevoel aan passagiers.
                                Het AVOD systeem kan ik eigelijk weinig over zeggen. Dat zal wel op AF-KLM standaard zitten. Ze zetten er immers op wat ze willen.
                                Thx. Daarvoor hoef ik het dus niet te laten liggen.
                                BMW E46 318d '05

                                VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                                  MD11

                                  Ik vond het best een leuke kist. Goeie indeling, erg stil (nog niet zo stil als een Airbus), fantastische cockpit al heb je daar als passagier weinig aan.
                                  Als ik de 11 vergelijk met een friple valt mij wel iets op. Zo'n friple is een te perfect vliegtuig. Elke vierkante cm wordt nuttig gebruikt. Dat is goed voor de maatschappij natuurlijk want zij kunnen er veel stoelen in kwijt. Een MD11 heeft wat dat betreft een ouder interieurontwerp. Helemaal niet zo efficiënt als de friple. Dat maakt wel dat er op sommige plekken relatief grote ruimtes ontstaan. Dit geeft uiteraard een minder claustrofobisch gevoel aan passagiers.
                                  Het AVOD systeem kan ik eigelijk weinig over zeggen. Dat zal wel op AF-KLM standaard zitten. Ze zetten er immers op wat ze willen.

                                  The perfect Friple

                                  Nog 22 dagen!!

                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door rouquin Bekijk Berichten
                                    Swiss Business Saver
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    Vanaf welke afstand kan je eigenlijk met een andere config rekenen? Want pakweg Zurich-Bukarest geeft je, als ik me niet vergis, zo goed als geen extra ruimte?

                                    Ben M&M FT dus voor lounge/priority boarding moet ik het niet doen.

                                    ZRH-DME bv, is dat de moeite?
                                    Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                    De seats zijn dezelfde maar de seatpitch is een paar inch groter op alle EU vluchten... En daarnaast is dacht ik ook de middle seat geblokkeerd in C...

                                    Ook bij LH is dit het geval, idem dito bij SN alleen is de pitch bij SN dezelfde dan in Y dacht ik...
                                    Middle seat is idd geblokkeerd. Soms is er heel weinig verschil qua seat/pitch. Contact Air (opereert voor LH and LX op sommige routes) ZRH-WAW bvb heeft zelfs geen gordijnen ter afscheiding. Eten is natuurlijk op een ander niveau.
                                    SN eco light is zoals Vueling IMHO, SN eco flex vind ik dan weer schitterend en beter dan de eco bij LH.
                                    ZRH-DME is met A320 of A321 dacht ik, dus ook niet direct een groot voordeel daar.

                                    Leftlane,
                                    Het verschil ts FT en SEN is er toch wel: je vernoemde al de vouchers, maar als je veel vliegt intra-europe is er toch een verschil qua lounges, zeker in Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk waar de meeste connecties plaatsvinden. Het SEN cafe in MUC is schitterend bvb.
                                    Met SEN heb je ook veel kans dat de middle seat ook vrij wordt gehouden in Y. Heerlijk als je merkt dat op een volle vlucht je de enige bent die niemand naast zich heeft (kan je tenminste rustig werken zonder je ellebogen tegen je lichaam te plakken en je drankje op het tafeltje van de middle seat zetten. Ben je direct veel relaxter bij aankomst). En dan zwijg ik nog over de upgrades bij overbookings (deze zomer eens 3 maal op 4).

                                    Alles hangt af van de routes waarop je vliegt. Mijn patroon is 95% intra europe. En 90% Y, 10% C. En in 2010 exact 94 vluchten met Star Alliance... Earning SEN the hard way.
                                    In uw geval: doe u maar een retourtje NRT met de nieuwe C seat van ANA via MUC.
                                    All'alba vincerò!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door rouquin Bekijk Berichten
                                      ZRH-DME is met A320 of A321 dacht ik, dus ook niet direct een groot voordeel daar.

                                      Leftlane,
                                      Het verschil ts FT en SEN is er toch wel: je vernoemde al de vouchers, maar als je veel vliegt intra-europe is er toch een verschil qua lounges, zeker in Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk waar de meeste connecties plaatsvinden. Het SEN cafe in MUC is schitterend bvb.
                                      Met SEN heb je ook veel kans dat de middle seat ook vrij wordt gehouden in Y. Heerlijk als je merkt dat op een volle vlucht je de enige bent die niemand naast zich heeft (kan je tenminste rustig werken zonder je ellebogen tegen je lichaam te plakken en je drankje op het tafeltje van de middle seat zetten. Ben je direct veel relaxter bij aankomst). En dan zwijg ik nog over de upgrades bij overbookings (deze zomer eens 3 maal op 4).

                                      Alles hangt af van de routes waarop je vliegt. Mijn patroon is 95% intra europe. En 90% Y, 10% C. En in 2010 exact 94 vluchten met Star Alliance... Earning SEN the hard way.
                                      In uw geval: doe u maar een retourtje NRT met de nieuwe C seat van ANA via MUC.

                                      Thanks...Earning SEN the hard way, dat kan je wel zeggen!
                                      100.000 statusmiles was het dacht ik?

                                      Ik plan dit jaar wat minder naar Azië te trekken, enkel een BOM zal er nog tussenzitten (kan perfect goedkoop in C met LX) en DAC (wsl toch QR kiezen). Aangezien ik dan voor de rest USA, Canada en intra-EU doe, kan ik perfect een jaartje voor M&M gaan. QR levert me geheel niets op dan meer miles (de rest van de voordelen zijn 0 voor mij aangezien ik bij QR altijd C of F vlieg).

                                      Zal me allezins meer voordelen opleveren (SEN Lounge, upgrade vouchers,..).
                                      HON Circle zal moeilijk worden vrees ik

                                      Comment


                                      • Trouwens net eens zitten zien... Als ik op OTP zou vliegen dan moet ik nog zo'n 300+ km doen met de wagen... Als ik echter op IAS zou vliegen dan moet ik amper afstand afleggen met de wagen...

                                        Nadeel is wel dat op IAS quasi alleen kleine brol vliegt... Met Star is de enkele optie met Austrian via VIE met het laatste stuk door Tyrolean Airways gevlogen...

                                        Hmm, mss toch maar beter de auto nemen

                                        Comment


                                        • Ik moet meestal naar Ploiesti, dus voor mij valt dat goed mee.

                                          En 300km in Romania..dat kan indd best nog wel eens dik 5u rijden zijn.

                                          Vliegt er niets naar Chisinau? Indien niet kan ik dat eigenlijk wel ten volle begrijpen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X