Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Eigenlijk valt KIV makkelijker te bereiken dan IAS...

    Via LH in eco voor 174 EUR valt eigenlijk goed mee... 1.074 EUR in business daarentegen

    Alleen is er op KIV geen enkele deftige huurwagen te vinden... (Hertz verhuurt er enkel (kleine) brol, bij Europecar is het al niet veel beter...) Raar aangezien KIV eigenlijk een "nationale" luchthaven is en IAS slechts een regionale...

    Enfin, we zien we als het zover is Als ik daartegen m'n nieuwe wagen heb doe ik mss wel eens een roadtripje, ideaal om te roderen

    Comment


    • Efkes een nutteloze post ertussen gooien, maar ik kan als autoliefhebber ( en professional in de automobile sector) echt genieten van dit topic.

      Helaas zijn mijn vluchten tijdens de crisis bijnan tot 0 herleid, (laatste vlucht was vorige week naar CPH met SN) Maar de verre vluchten en de "betere" levels van de frequent flyer programs (met lounge access) zijn helaas niet meer voor mij weggelegd.

      Laatste heenvlucht was met een overvolle
      Avro Rj100 Avroliner

      Terug met ook een goed volle
      Avro Rj85 Avroliner

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Christophe Bekijk Berichten
        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
        Wat een lawaai. Als ik in zo'n vliegtuig zit bij het opstijgen, denk ik altijd dat het gaat neerstorten nadat het van de grond is

        Zie 2:51, dat bedoel ik
        Last edited by ; 11/01/2011, 11:35.

        Comment


        • De eerste A320 voor Brussels Airlines is al volledig herspoten, momenteel nog met Duitse registratie:

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
            Wat een lawaai. Als ik in zo'n vliegtuig zit bij het opstijgen, denk ik altijd dat het gaat neerstorten nadat het van de grond is

            Zie 2:51, dat bedoel ik

            Haha! bemoedigend

            Comment




            • IndiGo, een low cost carrier uit India heeft een zogenaamde MoU (Memorandum of Understanding) getekend voor de aankoop van maar liefst 180 jets van het type Airbus A320... 30 van deze toestellen zullen het huidige type betreffen terwijl IndoGo met een order van 150 stuks meteen een zeer sterke launch customer wordt voor de A320NEO, de vernieuwde A320 die vanaf 2016 beschikbaar zal zijn...

              Het order, dat nog gefinaliseerd dient te worden, betreft het grootste order (in een enkele bestelling tenminste) uit de luchtvaartgeschiedenis voor een zogenaamde "large passenger jet" (toestellen met +100 zitjes).

              De deal heeft een cataloguswaarde van om en bij de 16 miljard USD... Of IndiGo voor de CFM Leap-X of de Pratt & Whitney PW1100G kiest voor de A320NEO is nog niet bekend, het zal de motorkeuze later bekend maken.

              Bron: Airbus, http://www.airbus.com/newsevents/new...press_release/
              Last edited by ; 12/01/2011, 08:19.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                De eerste A320 voor Brussels Airlines is al volledig herspoten, momenteel nog met Duitse registratie:

                Euhm, wat is er dan nieuw aan deze livery?

                Comment


                • Ze hebben trouwens van die 13 bollen op de staart 14 bollen gemaakt, omdat te veel mensen zich niet veilig zouden voelen met zo'n ongeluksgetal.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                    Euhm, wat is er dan nieuw aan deze livery?
                    Aan de livery is er niks nieuw aan, het toestel is "nieuw"... Het is de eerste A320-200 voor SN

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                      Aan de livery is er niks nieuw aan, het toestel is "nieuw"... Het is de eerste A320-200 voor SN
                      Ah oeps, verkeerd begrepen dan. Ik was al naar wijzigingen in het kleurschema aan het zoeken, maar ik zag alleen een Belgische vlag die verkeerd om staat.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                        Ah oeps, verkeerd begrepen dan. Ik was al naar wijzigingen in het kleurschema aan het zoeken, maar ik zag alleen een Belgische vlag die verkeerd om staat.
                        Die staat juist zenne, vlaggen worden altijd zo getekend ( met de kant waar de vlaggenstok is naar voor).
                        2012 Renault Megane RS

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                          Die staat juist zenne, vlaggen worden altijd zo getekend ( met de kant waar de vlaggenstok is naar voor).
                          Bij vliegtuigen? Waarom is dat zo?

                          Comment


                          • Net eindelijk m'n points gekregen van HHonors, ineens 221.368,- points

                            Dat zijn dan weer 22.136 miles

                            Comment


                            • Wat kan je eigenlijk doen met die punten?

                              Comment


                              • Nog veel meer...

                                Hotels, "experience rewards", complete vakanties, huurauto's, cruises, entertainment, shopping & dining...je kan het zo gek niet bedenken.

                                Maar ik doe het indd om ze te transfereren naar miles..


                                Uiteindelijk is het echt wel iets maar je mee "bezig" moet zijn...ik had me bv geregistreerd voor QUAD POINTS tijdens een bepaalde periode (net toen ik in Maldives was toevallig), daarom dat ik er zoveel heb gekregen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Net eindelijk m'n points gekregen van HHonors, ineens 221.368,- points

                                  Dat zijn dan weer 22.136 miles
                                  Ik ben de mijne kwijt Een maand geleden nog enkele hotels geboekt via HHonors maar voor de rest niet op de geldigheidsdatum van m'n punten gelet... Blijkbaar vervielen ze dus... 75000 punten de mist in Ben er pas vorige week achtergekomen toen ik bij HHonors wou inloggen en m'n account niet gevonden werd... Een telefoontje en m'n account was terug actief maar m'n punten was ik wel kwijt... Oh well... Kan gebeuren hé

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                    Airmiles kopen
                                    Dus dan betaal je bv. bij maatschappij X 150€ minder voor een ticket ofzo?

                                    Comment


                                    • North Sea International Airport


                                      North Sea International Airport (Copyright Royal Haskoning & Van Oord) (click-2-enlarge)

                                      07.06.2008


                                      This week Royal Haskoning and Van Oord presented a vision for the development of the Dutch coast. The case: how to protect the Netherlands when the ocean in next century rises with 60 to 80 centimeters?
                                      Whereas Vincent Callebaut predicts the Dutch will lose 8 % of their land to the sea, engineer Royal Haskoning and dredger Van Oord suggest to increase Holland with 250 square kilometers of new land. Over a period of 25 years they want to add 3.8 billion cubic meters of sand from the bottom of the ocean to the continent.
                                      In the plan, which is basically a business plan, a line is drawn from the planned extension of the Rotterdam Harbor all the way to the north. The shore would move about three kilometers to the west. Royal Haskoning and Van Oord have calculated that when one third of the new land will be build upon that would pay for the rest. That’s a city of 9 x 9 kilometers.
                                      The two companies, which work together on the realization of the Palm-islands in Dubai, don’t state all that new land is actually needed to protect Holland from the new tide. A ‘slimmer’ version of the plan would probably work as well.


                                      Landcreation (Copyright Royal Haskoning & Van Oord) (click-2-enlarge)
                                      In a second part of their plan, Royal Haskoning and Van Oord envision a new airport twenty kilometers off shore. In this scenario Schiphol Airport would be resurrected as North Sea International Airport. The key feature of the new airport: floating runways that could turn towards the wind.
                                      In February this year I published an article in the Dutch liberal magazine ‘Driemaster’ about the inevitability of the realization of a North Sea Airport. On the one hand we want Schiphol to expand to be able to cheaply fly anytime, anywhere. On the other hand we also want to increase the living standards in the Amsterdam area with cleaner air and a less noise.
                                      A series of pyramidal buildings along one runway does not solve the real issue. We can neither hope for silent airplanes, as there is simply no substitute for the jet engine. The only real solution is to move the airport. It’s what is happening all over the world.
                                      In the article in Driemaster I further suggested a research into the chances of floating structures. That idea was inspired by the fact that there are already plans for floating greenhouses (in the Netherlands) and floating ‘islands’ (in Dubai). It seems like the obvious next step.
                                      Although the reliability of floating structures – build from concrete, styrofoam, or a combination of the two – should be tested, it could prove to be a more economical way to build in the sea.


                                      Landcreation + Airport (Copyright Royal Haskoning & Van Oord) (click-2-enlarge)

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door EchoOne Bekijk Berichten
                                        Ik ben de mijne kwijt Een maand geleden nog enkele hotels geboekt via HHonors maar voor de rest niet op de geldigheidsdatum van m'n punten gelet... Blijkbaar vervielen ze dus... 75000 punten de mist in Ben er pas vorige week achtergekomen toen ik bij HHonors wou inloggen en m'n account niet gevonden werd... Een telefoontje en m'n account was terug actief maar m'n punten was ik wel kwijt... Oh well... Kan gebeuren hé

                                        Spijtige zaak, da's een oneway BRU-OTP die je door de neus geboord wordt!
                                        SPG bevalt me eigenlijk veel beter...meer hotels, makkelijker systeem, punten vervallen niet voor zover ik weet...


                                        Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                        Dus dan betaal je bv. bij maatschappij X 150€ minder voor een ticket ofzo?
                                        Of gewoon niets...een ticket Brussel-Zurich return "kost" 15.000 miles in economy. Vaak moet je wel nog de luchthaventaksen betalen o.d.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                          Spijtige zaak, da's een oneway BRU-OTP die je door de neus geboord wordt!
                                          SPG bevalt me eigenlijk veel beter...meer hotels, makkelijker systeem, punten vervallen niet voor zover ik weet...
                                          tja, door de gezondheidsproblemen van pa ben ik vorig jaar nergens naartoe gegaan... Een mens moet nu eenmaal zijn prioriteiten stellen... En mijn pa gaat nog altijd voor op mijn plezierreisjes... Ik ga nu dit jaar wel al proberen enige schade in te halen... Binnen 2 maanden naar LAS, ik ben aan het kijken om in juli eventueel toch eens verder op reis te gaan en te relaxen... En dan in het najaar nog eens een verre reis en met wat geluk heb ik mijn Star silver status terug... Tenzij ik mijn volgende trips in C,J of Z boek (ik ben en blijf een gierige mens die liever op de luchthaven upgrade tegen een beperkte prijs ) denk ik dat Star Gold dit jaar helaas niet mogelijk is... En de beperkte afstand naar IAS of OTP levert ook al niet veel op :-)

                                          Voor LAS heb ik opnieuw een deel van d hotels via Hilton geboekt, een Hampton Inn voor de nacht dat ik land en in LA heb ik de Hilton Woodlands geboekt... In LAS zelf zit ik momenteel nog in NYNY maar ik als THEhotel hun prijzen redelijk blijven ga ik wss mijn boeking wijzigen... Ik hzd eerst aan De Westin gedacht maar ik ben van plan om wat geld te verbrassen in het casino en dan is het beter dat je in een casino verblijft voor extra comps

                                          Comment

                                          Working...
                                          X