Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is drie uur en nog een klets + 1h tijdverschil. Terugkomen zou wel eens over Kos of Kreta kunnen gebeuren....
Het uur tijdsverschil had ik er al bijgerekend.. geplande uren zijn momenteel:
heenvlucht: 17u (BRU) -21u55 (RHO)
terugvlucht: 22u25 (RHO) - 1u40 (BRU)
Dus aangezien 't 3 uur ongeveer vliegen is zal er bij beide vluchten een tussenlanding zijn vrees ik.
tx for the info
Heb ik ooit ook geprobeerd. Geen probleem met mijn dokter, de controle-arts was iets minder vlot te overtuigen
Los daarvan denk ik dat een negatief reisadvies een geldige reden tot annulatie is (voor zover je nog niet van de omstandigheden op de hoogte kon zijn bij het boeken van de reis). Zeker omdat je reisverzekering reizen naar landen met negatief reisadvies in regel niet dekt.
Maar het probleem is natuurlijk wel dat je naar Dubai vliegt, en niet rechtstreeks naar Bahrein.
Ik dacht dat hier toch mensen zaten die al eens in de toren van EBAW zitten ;-)
Het volgende:
Ik zou zaterdagvoormiddag (als het weer dat toelaat) enkele T&G's willen doen (2-3)
Ik heb echter net vernomen dat er weer restricties zijn opgelegd ivm geluidsnormen?!
En dat enkel de toestellen van BAFA voortaan T&G's mogen uitvoeren in Antwerpen?!
(ruikt weer verdacht naar favoritisme...)
Is dat zo?
En als ik geen circuit reserveer, en het is kalm, en ik kom binnen en ik vraag of ik nog 1-2 T&G's wil doen?
Of moet ik nu echt helemaal naar St-Truiden gaan vliegen daarvoor?!
De "mensen van EBAW" zitten momenteel in't buitenland, maarre...
uw veronderstellingen (BAFA only,...) worden niet gestaaft door de gepubliceerde procedures
in de AIP. Ik vind ook geen enkele NOTAM die dit bevestigd en de website van Antwerp Airport meldt hier ook niets over.
Je bent wél nog altijd gebonden aan het reserveren van het circuit (max 2 acft T/G @ the same time, no sundays & holidays) dus je moet op voorhand bellen naar de toren.
Boeing heeft het befaamde "tankercontract" toegewezen gekregen. Het mag in eerste instantie 18 Boeings KC-46A toestellen leveren aan de luchtmacht. Het is de 3de keer dat het contract toegewezen werd. Het contract ging initiëel reeds naar Boeing maar Senator McCain diende toen klacht in wegens fraude e.d. Hierdoor moest de hele aanbesteding opnieuw gebeuren en bij de 2de aanbesteding werd het contract toegewezen aan Northrop Grumman en EADS die samen op basis van de Airbus A330MRTT (Airbus KC-45) een offerte ingediend hadden. Boeing ging hiermee echter niet akkoord waarop de hele procedure opnieuw moest overgedaan worden. Northrop Grumman besloot zich echter terug te trekken en EADS leek in eerste instantie niet bereid om een nieuwe offerte in te dienen, uiteindelijk ging EADS alleen voor het contract en diende deze een nieuwe offerte in voor de Airbus KC-30. De voorbije weken deden geruchten de ronde dat het nieuwe contract opnieuw aan EADS zou toegewezen worden omdat EADS het beste toestel tegen de juiste prijs zou aangeboden hebben. Gisteren werd echter bekend gemaakt dat Boeing de aanbesteding gewonnen had en dat Boeing de KC-46A mocht gaan bouwen.
De Boeing KC-76A is een mix van enkele 767 varianten. De KC-76A zal de fuselage hebben van de -200ER, de vleugels van de -300F en de digitale cockpit van de -400ER. De motoren zullen gemaakt worden door Pratt & Whitney en zijn van het type PW4062
Het valt echter af te wachten of EADS in beroep gaat tegen de beslissing...
De "mensen van EBAW" zitten momenteel in't buitenland, maarre...
uw veronderstellingen (BAFA only,...) worden niet gestaaft door de gepubliceerde procedures
in de AIP. Ik vind ook geen enkele NOTAM die dit bevestigd en de website van Antwerp Airport meldt hier ook niets over.
Je bent wél nog altijd gebonden aan het reserveren van het circuit (max 2 acft T/G @ the same time, no sundays & holidays) dus je moet op voorhand bellen naar de toren.
Het staat in de AIP dat trainingstoestellen maar 76dB mogen maken... Das ne stofzuiger?!
EBAW AD 2.21 NOISE ABATEMENT PROCEDURES
...
2 LOCAL TRAINING FLIGHTS
Aircraft with MTOW below 2 000 kg, performing touch-and-go flights shall be equipped with silencers and have a maximum noise level of 76 dB (CAA certified).
Maar aangezien ik geen training doe...
Net de toren gebeld en het circuit gereserveerd gekregen, das toch al dat
Morgen wel zien of het ook mag...
En eerst kijken wat de meteo zegt natuurlijk, want goed weer is er niet voorspeld
Die geluidsnorm is niet gemeten aan het toestel zelf maar eerder aan de Departure End vd runway voor een vertrekkend toestel.
Dat zal idd wel, maar das toch iets raars naar mijn mening...
Naargelang de wind etc maakt de propeller al wat meer geluid, naargelang de kant dat ze meten tegenover het toestel heb je geluid van de uitlaat rechtstreeks...
Ik snap wel dat ze limieten opleggen, maar als je met een standaard C172 van een 1.5 jaar oud al niet binnen de limieten past.... in functie van wat nemen ze die dan?!
Niet dat ik met een spitfire of een F16 ga T&G trainen hé
Natuurlijk allemaal onder politieke druk van één of andere pipo die stemmen wil scoren bij de buren daar. Naar mijn mening heb je daar meer hinder als er een goederentrein passeert dan wanneer een vliegtuig opstijgt.
Maar wie ben ik natuurlijk...
In ieder geval niet iemand die gaat liggen klagen over lawaai van iets dat er al meer dan een Eeuw is als ik er kom wonen... dat heb ik dan zelf toch gekozen?!
Kende ik dan weer nog niet.. 'k ga ze eens naast elkaar gebruiken.
Die live versie wordt echt interessant als er boven ons eentje strepen trekt, om dan te zien welke het is. Dat is iets voor komende dagen als de wolken weg zijn.
Dit weekend toch zwaar geïrriteerd geraakt in Deurne
Zoals hier eerder aangegeven: ik had al horen waaien dat er weer één en ander hot topic was betreffende geluidsoverlast en geluidsnormen op de luchthaven.
Vrijdag gebeld naar de toren om een circuit aan te vragen op zaterdag tussen 11 en 11u30 LT
Geen probleem...
Zaterdag netjes vlucht gaan aangeven in de navigatie. Ook geen probleem, wel bewust nagevraagd om desgevallend de 3 T&G's niet als training maar gewoon aan te rekenen, om zeker geen problemen te veroorzaken aan de verhuurder (staat immers in de AIP dat trainingsvluchten niet mogen mits certificaat etc)
Allemaal geen probleem dus!
Ik haal de vlieger uit, doe mijn inspectie etc. startup, ik vraag taxi naar de rwy en daar voelde ik de bui hangen;
"please confirm your callsign is DEKAA?, And you want to do T&G?!"
"Affirm..."
"Stand by..."
Ze bellen blijkbaar even rond, 5 min later: "we can not allow you... due to lack of noice certificate"
Godverdoemme!
gemeld dat ik wel het circuit gereserveerd had en dat dit geen trainingsvlucht is en dat mijn vlieger met 75.1dB toch flink onder de opgelegde 76dB zit...
"stand-by..."
Nog eens 5 min later; nope still can't allow you... "
Dan maar gevraagd of ik 1 circuitje mocht vliegen zodat ik toch iets heb...
Geen probleem.
Ik heb hem kort na de threshold geland en backtrack gevraagd. Ik dacht om dan opnieuw een departure te vragen, maar het weer was ondertussen reeds erg slecht (ik moest de downwind doorvliegen tot aan de schelde, en ik zag daar de baan nog amper liggen)
Terug binnen geduwd en naar het kantoor. even alle info bij elkaar genomen en naar de toren.
Daar zeer vriendelijk en correct geholpen, de nodige uitleg gekregen van de mensen daar. Zij doen ook hun job hé. Dikke kemel geschoten ook wel: in de notam stond de beperking ook sinds 25/02 11u30 UTC en ik had nog niet door dat we al in 26/02 leefde
Maar desondanks kon ik wel netjes voorleggen dat in mijn FAA en CAA approved vlieghandboek staat dat mijn toestel op 75.1 dB gecertifierd is....
Zij konden mij niet helpen, en hebben me doorverwezen naar navigatie. Daar zagen ze mij natuurlijk al komen en wisten ze ook wel wat er gebeurt was.
Ook geen probleem; die man kon er ook niets aan veranderen, dus ik neem hem dat ook niet kwalijk. Wel klacht genoteerd in het klachtenboek... laatste klacht was van 07/2009 betreffende de slechte service en kwaliteit van het restaurant
Verder ook mijn frustratie op mail gezet richting commandant en adjunct.
Wat ik zeer betreur is dat ze mij niets vertellen bij reservatie en aangeven van de vlucht, en dan dik 10 min laten wachten met draaiende motor (aan 5€:min!) Ik had een hobbs van .4 voor 1 stom circuitje! Had ik het op voorhand geweten, had ik een vluchtje gepland naar ergens, of alles geannuleerd voor zaterdag en bij beter weer in st-truiden gaan oefenen.
Verder ook nogal stupide dat dit alweer problemen geeft... dat vliegveld ligt er sinds 1907!
Blijkbaar is er in de omgeving 1 gezin die echt per passerend toestel bellen om te klagen. Jammer genoeg telt men het aantal klachten en niet het aantal personen met een klacht
Ik kan dat echt niet snappen!
Investeer je net 25K euro in een opleiding en je kan het amper deftig onderhouden. Zeker voor mij als hobby-piloot is het belangrijk om toch nu en dan de skill's te oefen en meester te blijven.
Blijkbaar niet langer in Antwerpen...
En als die 76dB de norm wordt, ook niet meer elders in Vlaanderen binnenkort vrees ik.
Ik snap ook het probleem niet goed: Als ik een full-stop maak en opnieuw vertrek is het allemaal wel OK. Het enige verschil is dan dat het mij een pak geld kost, en de toren een pak werk.
Ik zou kunnen uitwijken naar andere havens als keiheuvel, zwartberg of st-truiden, maar waarom? Ik heb liever antwerpen aangezien dat een deftig gecontrolleerd veld is, en als nu alle verkeer van antwerpen zich gaat verplaatsen naar die andere havens zullen daar ook buren zijn die dat niet zien zitten...
In ieder geval: enkele buurtbewoners hebben zich verenigd met een groene beweging die in het fortje daar vleermuizen tellen, en BAM! alles naar de kl*ten.
Iemand die hier meer info over heeft?
Iemand die weet wat er gedaan kan worden?
Ik huur die bak, en kan als niet-eigenaar moeilijk veel gaan ondernemen betreffende certificaten. Toch lijkt het mij OK, aangezien in de CAA approved manual de certificatie op 75.1dB is opgenomen...
Wat een rotzooi...
Da's dus luchtvaart in Vlaanderen. Één van de voorbeelden van materies die beter niet geregionaliseerd zouden zijn.
Ik ga alvast naar St. Truiden voor de T&Gs. Vriendelijke ontvangst
én betaalbaar!
Ik normaal ook, verleden jaar was er ook eens zo'n zever rond, en dan ben ik naar ginder gegaan. Ideaal ook om simulated forced te doen als het rustig is.
Maar puur uit principe kan ik het toch niet laten rusten :-s Telkens naar daar vliegen kost een hoop geld, en daar zijn OOK buren.
Plus de vraag is hoe lang het gaat duren eer ze ook daar 76dB certificaten gaan vragen hé...
Daarom hebben we CAA en JAA.... zodat een regionaal luchthaventje ook nog eens ZIJN normen kan bepalen Bureaucratische klucht en een schoolvoorbeeld van ambtenarij anno 2011 zeker?!
Bigfoot, waarmee vlieg jij? en ben je eigenaar of huurder?
Iemand een idee waar ik een bak kan huren die wel gecertificeerd is of die geen 5€/min kost?
Mss toch eens op zoek gaan naar goedkoper spul. Ik ga de G1000 wel missen, maar verandering van toestel nu en dan kan ook geen kwaad denk ik.
Comment